Şimdi Ara

Benzin-Dizel karşılaştırması. Excel dosyası ile.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
2
Favori
4.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Canım sıkıldı bir karşılaştırma yapayım dedim. Oturdum 10 dk'da hazırladım.

    Karşılaştırma Focus 1.6 TDCI 95 HP ile Focus 1.0 Ecoboost 125 HP arasında yapıldı. İkiside Aynı donanım pakedindeki araçlar.

    Hesaplama sadece liste fiyatı alınarak ve ortalama yakıt tüketimleri ve bugünkü akaryakıt fiyatları üzerinden yapılmıştır.

    Göründüğü gibi dizel ve benzinli alan iki ayrı kişinin cebinden çıkan para 120.000 km sonra eşitleniyor. Dizel alan kişi 120.000 km sonra kâr etmeye başlıyor. Tabi bu hesaplamada 1.6 dizel alan kişinin daha fazla MTV ödeyeceğini, ve iki araç arasındaki kasko ve trafik sigortası fiyatlarını daha hesaba katmadık. Bu durumları da katarsak amorti süresi 120.000 km'nin de üzerine çıkacaktır. Yani ülkemizde sanırım artık dizel araç almanın az kilometre yapanlar için pek mantıklı olduğunu düşünmüyorum.

    Birazdan gelir şimdi dizeli pahalıya alıyorsun pahalıya satıyorsun diyenler. Lütfen şu saçma yorumu yapıp durmayın. Pahalıya aldığın birşeyi elbette satarken de pahalıya satacaksın. Bu sana kâr ettirmiyor ama. Burada esas hesaplama bir aracı alıp yüzbinlerce kilometre yapacak insanlara göre yapılmıştır.

     Benzin-Dizel karşılaştırması. Excel dosyası ile.

    İsteyenler için excel dosyası linki:
    yadi.sk
    Benzin-Dizel karşılaştırma.xlsx — Yandex.Disk
    https://yadi.sk/i/KqP4oJWVbV8zi


    İstediğiniz aracın fiyatını ve yakıt tüketimi değerlerini girerek oynama yapabilirsiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orcunsau -- 15 Eylül 2014; 18:17:12 >







  • Orcunsau kullanıcısına yanıt
    Merhaba;

    Güzel bir hesap yapmışsınız, emeğinize sağlık.

    Ancak bu yazdıklarınız sadece teoride kalıyor. Reelde, olay daha farklı. Benzinli motor, kullanım koşullarından çok daha fazla etkilenir ve fabrika verisi değerlerini kolay kolay göremezsiniz. Oysa ki dizel motor fabrika verilerine daha yakın tüketimlerde seyreder ve kullanım koşullarından benzinli motor kadar etkilenmez. Şu an octavia 1.2 TSI kullanıyorum. Bir benzinli araç için inanılmaz tüketim değerlerine imza atsa da belirli şartlarda dizelin ekonomisini sunamıyor. Tabi olay km ile alakalı gözükse de sırf torku için dizel kullanan arkadaşlarım var. Rampada bayırda benzer benzinlilerden daha rahat olduğu için kullanıyorlar.
  • Toyota corolla için Dizel alırsan 120 bin km de 101.387 ₺ Benzinli alırsan 120 bin km de 110.559 ₺ :) Dizel almak mantıklı Toyotada
  • Teorik te olsa, gördüğünüz gibi benzinlinin yakıt tüketimini gerçeğe yansıtabilmek için daha fazla tuttum. Katalo değerlerinde 6,4 litre derken şehiriçi için 8 litre aldım. Dizeli de 5.7 litre değil de 6,5 litre olarak aldım. Tabi bu iki aracı kullananların görüşlerini alıp ona göre değerler girersek eğer daha doğru bir sonuç elde etmiş oluruz.

    undefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orcunsau -- 15 Eylül 2014; 18:41:07 >
  • Orcunsau kullanıcısına yanıt
    Emeğinize sağlık dizel araçlar böyle fahiş fiyatlardan satıldığı sürece mantıklı değil, ayrıca MTV yi anladım ama neden kasko trafik sigortası fazla ödesin dizel aracı olan burada bir tutarsızlık söz konusu.
    Kasko ve zorunlu trafik sigortası kullanıcıya göre belirlenir.
  • Geçenlerde hesaplamıştım reel kullanımda benzinli ile dizel arasındaki 10 binlira farkı 50.000 kmde amorti ediyordu.
  • Ben aracın piyasa bedelinin de fiyata etki edeceğini düşünüyorum. Çünkü kasko yaparken sigorta şirketleri aracı piyasa fiyatı üzerinden kasko yapıyorlar ilk alımda. Ondan sonraki senelerde de sigorta şirketlerinin belirlediği fiyat üzerinden... @allstar34
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yine bir dizel ekonomik değil konusu

    Ekonomik işte , bir milyon defa da hesap yapsaniz dizel daha ekonomik !

    Yillik 5 10bin km yapan icin neyse de 15 bin kmyi geçen herkese hala dizel oneririm.

    Kullanımı daha rahat , aman gaza yavaş basayim 10 lt yakar korkusu yok .

    Sakin surunce 4 lt alti yakar, son surat gidince 6 lt'yi geçmez ...

    Allah aşkına bırakın katalogu 140 150 altina düşmeden o 1.0 motor kaç yakar ?

    Veya şehirici sıkışık trafikte ?

    Dizel aldım ve bir gün bile pişman olmadım , 9 ayda 30 bin km yaptım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araba ile aynı yaksa bile dizeli alırken daha fazla para ödediği için vatandaş daha pahalıya satacak ayrıca bu tarz teorik hesaplara çok takılmayın

    dizel ile 20 lira atar akşama kadar gezersin benzinli ile aynı olay gerçekleşmiyor
  • Atmosferik motor + LPG tüm hesapları altüst eder.

    Not: benzinli araç kullaniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15.000 km yol yapıyorum benzinli araçta yüzüm gülmüyor ne yazıkkı. Dizel araç kullandığında gittiğim yerden zevk alıyorum.
    Demek zorundayım. Dizel aracı alıyosun mutlu geziyorsun 60 aldığını 5 sene sonra 65 satıyorsun. Bak hiç bi sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu tablolarda benzin tüketim verilerini çok olumlu yazıyorsunuz, ist trafiğinde çift hanenin altına düşmez o focus
  • Elinize sağlık... Kişisel düşünceme gelirsem; bana sadece yürüyen bir araba lazım değil. Keyif almam lazım arabayı kullanırken. Bu bakımdan ne yakıtı herşeyin başına koyarım, ne de aracın fiyatını. Araç da muhakkak dünyanın en iyi otomobili olmak zorunda da değil. Hesapsız kitapsızım demiyorum ama kuyumcu terazisine de koymuyorum hani. Üç aşağı olmuş, beş yukarı gitmiş edecek birşey yok. İmkanım daha genişlese gençlik hayallerimin arabasını da alırım isterse 100 km'de 30 litre yaksın. Hayata bir defa geliyoruz sıkış sıkış başka yerden patlar. Koyun gitsin... :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir tablo matıklı hesaplara dayanıyor.

    Eskiden 2000 lerin başı ortası sıfır dizel ile benzinli arası 3-4 bin tl fark vardı ortalama araçlarda. bugün 8-13 bin tl lere çıktı. üretim maliyeti olarak böyle bir fark motorlar arası kayda değer bir fark kesinlikle yok ama yakıtın fahiş fiyatla satılarak vatandaşın sömürüldüğü bizim gibi ülkelerde hele ki matematik ve maliyet hesaplamayı anlamayan bir halk varsa dizeller daha da makas açar.
    eski hesapla senede 30 bin km yapmayan dizel almamalı, yeni hesapla ise bu rakam 50-60 bin kmlere çıktı. bu hesaplar gayet profesyonel şekilde defalarca yazılıp çizildiği için detaya girmeyeceğim ancaaaakk;

    1- İst.da veya benzer bir ilde çok yoğun trafikte kullanıyorsanız ve çok yol yapıyorsanız senede min 30-40 bin. dizel avantajlıdır. Dizel 6-7 lt yakarken benzinli 9-11 lt rahat görür böyle ortamlarda.
    2- Ağırlık otobanda çok yol yapıp basıyorsanız 140-190 km gibi dizel çok avantajlıdır. Dizel 6,5-7,5 yakarken benzinli 8,5-10 yakar.
    (tdci ile tsi karılaştırmasına dayanır veriler)

    ama yıdla 15-35 bin km görüyorsanız, sıfır araç alacaksanız ve dizel ile benzinli arası min 8-10 bin tl fark varsa akıl,mantık ve matematik benzinliyi verir.

    2. ele gelirsek satılık çoğu dizel aracın şirket aracı olması, at niyetine eşşek gibi hor kullanılması, berbat mazot kalitesi, kaçak mazot durumu, gürültü, performans, bakım/onarım masraflarının daha yüksek ve daha sık olması gibi nedenlerle çok daha fazla eksi ve dezavantaj taşır.

    dünyada birçok yerde dizel ya daha pahalı yada çok az daha ucuzdur benzinden çünkü düşük kaliteli bir yakıttır.

    ama bizim Türk einsteinlar sağolsun araca benzinlisinden 10 bin tl fazla verir senede 10 bilemedim taş çatlasa 20 bin km yol yapar az yakıyov ya, hem mazot daha ucuz yavv diye sevinir.., sonrada her 2-3 sende bir araç yeniler..




  • Benzinliyi sag taraf kismi felcli gibi sıka sıka kullanip, performans surunecegine
    dizeli eze eze kullanirim, daha az para oderim yakita..
    Karadenizde ,dizel transitlerle buyudugum icin dizele sempati beslemem de var tabi
    Turbo benzinde ise tuketimini kontrol etmek atmosferikten cok daha zor..
    En başında yakit deposunda patlayici, yanici bir madde tasimamak da var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekkonetto

    Toyota corolla için Dizel alırsan 120 bin km de 101.387 ₺ Benzinli alırsan 120 bin km de 110.559 ₺ :) Dizel almak mantıklı Toyotada

    Çekmez 1.3 90 beygir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu hesabı nasıl yapıyorsunuz anlamıyorum.benzin ve dizel fiyatları sürekli aynı mı kalıyor sanki?
  • Lpg akar.

    Astra h 1.6 5 kisi dolu uzun yolda sakin kullanimda her daim 20 kurusu gecmiyor. 18-20 arasi. 100 km de 7 kusur litre lpg tuketimi :) sehir icinde 9-10

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortalama kabataslak bir hesap @sys3434

    55 aldığım 1.0 Ecoboostu 5 sene sonra 30'a satacak değiliz @DEMBELE1234
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Ortalama kabataslak bir hesap @sys3434

    55 aldığım 1.0 Ecoboostu 5 sene sonra 30'a satacak değiliz @DEMBELE1234




    Benzonlide kar ettiriyor artık satarken de dizelin gülümsetmesi başka oluyo.
    O kazıklanma hissi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.