Şimdi Ara

Fındık motorlu(1.0 TSI vb.) araçlar ne kadar dayanıklı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
1.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Küçük hacimli golf/polo almak istesem büyük riske girmiş olur muyum? Alıp da erkenden motor yaptırmak zorunda kalan var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Motor yaptırmak ahmaklık bu devirde, sandık motor daha mantıklı.


    Motor yaptırmak istediğinizde sanayide ki sahtekar-hırsız cuma namazı kılanlar sizi 150.000TL'lik ediyor minimum ve düzen tutmuyor.


    Sandık motor ise sök-tak masrafıyla beraber çoğu araba için 80-100 bandına çözülüyor. Hem de kimseyle muhatap olmuyorsun.

  • Merhaba hocam 1.0 Manuel 1.2 Manuel golf kullandım maksimum 3k devirde gittikten sonra hiçbir sorun olmaz zaten gereken tüm gücünü düşük devirde veriyor.
    Çok sıkıştırmadan kullanınca hiçbir sorun yok şuanda 1.3 megan var mükemmel motoru 0.9 clio var birde sıfır sorun benim kriterim benzinli olacak lpg kesinlikle olmaz ve max 3k

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hocam benim bildiğim kadarıyla bu araçlara rektefiye yapılmıyor. Yani ortalama 200k km den sonra rektefiye ihtiyacı olduğunda sandık motor bloğu alınıyor diye biliyorum. Onun dışında bir fark yok bence ömür olarak aynı. 5 senedir 1.0 tsi polo kullanıyorum şimdi de 1.0 leon ya da golf düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düzgün kullanılırsa 200-300 bin gidiyor sonrası motor değişimi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 1.0 bilmem de 1.2 tsi manuel leon var arkadaşta 5 yıldır kullanıyor dağ bayır köy kasaba dolu bagajla geziyor

  • Bi bitmediniz...

  • Siz 2.0 alın 3.2 atmosferik alın. Sürekli aynı sorular temcit pilavı gibi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Skoda süperb 1,4 tsi ticaride kullanılmış 804 bin km de sandık motor takmışlar,

    Fındık motorlu(1.0 TSI vb.) araçlar ne kadar dayanıklı?
  • Motor yaptırmak ahmaklık bu devirde, sandık motor daha mantıklı.


    Motor yaptırmak istediğinizde sanayide ki sahtekar-hırsız cuma namazı kılanlar sizi 150.000TL'lik ediyor minimum ve düzen tutmuyor.


    Sandık motor ise sök-tak masrafıyla beraber çoğu araba için 80-100 bandına çözülüyor. Hem de kimseyle muhatap olmuyorsun.

  • zotacing kullanıcısına yanıt
    80-100 bine motor zor hocam belki eski nesil atmosferik motorlar için olabilir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Fındık motor dediğiniz 1.0 turbo motorlar piyasadaki 1.6 2.0 atmosferik motorları haritadan siler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 4 silindir motorda patlama olduğunda krank a 2 piston aynı anda kuvvet uygulayıp döndürürken 3 silindir de tek piston bunu karşılamak zorunda kalıyor. Haliyle piston kolları daha güçlü olmak zorunda tabiki krank yataklarına binen yükte aynı şekilde. 700-800 kg araçlarda 3 silindir güzel bir düşünce ancak 1100 1200 kg araçlarda 3 silindir motoru yorar. Yorgun motor çabuk pes eder. Çekiş olarak sorarsan yokuşta falan turbo olduğu için asla hissettirmiyor. Ama 4 silindire göre sesli. Dizel gibi çalışıyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 silindir olanları 10 bin km de bir yağ değişimi ve aracı sıkıştırmadan kullanırsanız uzun süre gidiyor. Bunlara dikkat etmezseniz şansa artık nereye kadar gideceği. 3 silindir olanlar biraz daha hassas.

  • 4 silindirliler de 6 silindire 6 silindirliler de 8 silindirlilere 8 de 12 silindirlilere göre daha küçük onların da ömrü sirküle şekilde birbirine göre düşük olacak. Mantığımız bu mu ?

    1.0 TSİ motor Skoda Octavia var internette 350k gitmiş motorunda birşey yok.

    Hadi oldu diyelim olsa ne olacak ?

    Sandık motor 1.2 puretech için = 122bin TL idi en son

    Eski kullandıgım aracın 4 enjektörü = 160bin TL idi


    Takmışlar 3 silindirliye kafayı. Analiz yeteneğinizi kullanmalısınız. E-TSİ ' da bi alternatör 100-150bin TL tutuyor. Lütfen yapmayın.

  • ben şahsen 4 kişi aracı doldurup şehirler arası yollarda dağlara tırmanacak kişilere 1.0 turbo motor önermem. sebebi şu: gaza basarsan o motor seni dağa çıkarır yani bu konuda bi sıkıntı yok. ama o motorun üretilme sebebi o değil. o motor şehir içi hafif kullanım için üretilmiş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • fabrizo kullanıcısına yanıt
    kağıt üzerinde 1.2 TSI motor 110 beygir, 1.0 TSI motor 115 beygir.

    şehir içinde 1.0 motor çok iyi, çok atik, çekişi olsun hızlanmaları olsun DSG ile birlikte muazzam derecede iyi. fakat, şehirler arası yollarda herşey değişiyo.

    önce 1.2 motoru kullanıp sonra 1.0 motora geçen birisi ilk başta farkı hemen algılamayabilir. ama, 1.0 kullanıp alışan kişi sonradan 1.2 TSI'a geçince şehirler arası sürüşteki farkı anında görür. yüksek hızlarda 1.2 motor çok temiz güç sağlıyo. son derece pürüzsüz, sessiz çalışıyo ve sollamalarda dehşet güç sağlıyo. DSG şanzıman 4 silindirli 1.2 motorda vitesi anlık değişitiriyo. 3 silindir motorda vites geçişleri arasında boşluk var.

    1.0'ın şehirler arası sürüşte hiç mi avantajı yok? var, şöyle: sakin sürüşte çok net şekilde az yakıyo. tek kişi otoban üzerinden şehirler arasında 3.8 litre/100 Km ile gittim mesela. aynı sürüşü 1.2 TSI ile yapsam asla bu kadar az yakmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kahvehane muhabbetleri dönmüş yine buralarda.  

  • 01001101 kullanıcısına yanıt

    %100 tam tersini düşünüyorum yahu. Golf'te kullandım, Polo'da kullandım 1.0 Tsi'ı. Nasıl olabiliyor böyle bir yorum farkı.


    Asıl şehirler arasında 1.0 motorun akıcılığı güzel, çok kolay hızlanıyor. 150-160 akıyor gidiyor, zaten ani bir güç beklentin yok, beklediğin şey akıcılık, sessizlik. Bir kere hızlandıktan sonra sonra sürekli hız değiştirmiyorsun sonuçta.


    Şehir içinde tam tersi, ani güç istediğin zaman, öndeki arabayı geçme, kalkışlar, yokuşlarda falan 1.0 motorda o kadar turbo gecikmesi var ki. Gazı dengelemek zor, az basıyorsun bayılır, fazla basarsın bu kez turbo açıp fırlar. Netlik, keskinlik sıfır. Şehir içi atikliği olarak eski 1.4 Tsi'ın tırnağı bile olamaz, eski 1.2 8v Tsi'lar da daha canlıydı.


    Herkes o kadar alışmış ki gaz pedalı bu kadar gecikmeli, aşırı düşük hacim çift kavrama turbo araçlara, farkına bile varmıyor veya umursamıyor çoğu kişi, gerçekten ilginç bir fenomen.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    hocam aslında burda motorlar arası nüanslardan bahsediyoruz. hepsi iyi aslında. bence yani. mesela siz şehir içi atikliğini beğenmemişsiniz, ben beğendim, beğenmekten kastım şu: 1.2 TSI DSG Leon'dan sonra bunu yeterli buldum, bana hantal görünmedi. sizin beğenmedim dediğiniz diğer VW motor + DSG ikililerine kıyasla geride demek istiyosunuz. olur o kadar yorum farkı.

    haaa bu arada, 1.0 motor şehirler arasında kötü demiyorum kesinlikle. sizin de söylediğiniz gibi gayet güzel akıyo. zaten otoban sürüşünde 120-130 gibi hızlarda seyretmek isteyen birine yüksek güce gerek yok. bi kez hızlandıktan sonra motor hacmi düşük olsa bile akıyo. aerodinamik handikap yoksa tabi (port bagaj vs)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • zed Z kullanıcısına yanıt
    Hocam yorumu okuyunca çok güldüm nedense ahahahaha

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.