Şimdi Ara

Benzin-Dizel karşılaştırması. Excel dosyası ile. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
2
Favori
4.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babaevren

    pahalıya alıp, pahalıya satıyorsunuz gibi saçma yorumlar yapmayın demişsin ama bu da aracın ekonomik bir yönü, yani dizel ile benzinli arabadaki fiyat farkı 5 yıl sonra satarken sıfırlanmıyor, sonuçta sen bu hesabı yaparken alış fiyatı üzerinden yapıyorsun. senin mantığına göre arabayı 5 yıl sonra bedava vermiş olsak da sadece sıfır alım ve kullanım giderlerinden dolayı ekonomik veya ekonomik değil diye bir sonuç çıkarabiliriz.

    Katılıyorum, fiyat farkının mali değeri çıkartılarak hesap yapılmalı. Yani 10.000tl fark varsa 5 sene sonunda bu 10.000tl nin faiz geliri çıkarılarak aradaki kar zarar bulunur. Yoksa dizelin fiyat farkı çöpe gitmiyor ki satarken gene aynı. Ama fazladan 10.000 vermeseydiniz bunun kullanım süresi içindeki getirisi dizel kullanımında hesaba zarar olarak yazılmalıdır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ymetu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    quote:

    Orijinalden alıntı: ymetu

    Benzinlinin ortalama 8 litre tuketimini istanbul trafiginde 2 durumda yakalarsiniz:
    1) Gece 03-05 saatleri arsinda e-5 yada temde
    2) ruyanızda
    Benzinli alacaklar hesabını 10 litreye göre yapsın.




    Hesabı bu videoya göre yaptım. Ortalama bir değer aldım...

    Orcun bey izledim.videoda zeytinburnu sahil yolundan basliyor ve dikkat edilirse ortalama hiz 34-37 km/s.Istanbulda yasamayanlar icin normal gelebilir ancak Bu ortalama hiz neredeyse uzun yol hizidir.Bahcelievler , bakirkoy, gungoren, sirinevler civari sabah aksam trafiginde kullaniyorum.ortalama hizim 20 km/s .Arkadas videoda işte trafik diye gosteriyor ancak o trafiğe girmiş olsa ortalama hızı 37 olmaz.
    Sonuç yanıltıcı bir video en azindan istanbul icin.belki anadolunun küçük bir kasabasinda olan vatandaş bu degerleri yakalar.

    valla günde 35-40 km kalamış atasehir (sabah 8 aksam 6 da) genelde trafiksiz yerlerde kullanıyorum haftasonuda 100 civarı geziyorum.

    istanbul içi anadolu yakasında toplamda jazz ile 6.5-7.5 arasında bir depo ile gidiyorum. 32 lt alıyor.

    kişiden kişiye kullanımdan kullanıma bu tuketimler degişir.




  • 120.000 de harcanan para eşitleniyor demişiniz.burda önemli olan 120 binde ki benzinli bir araç ile dizel aracı kaça satabileceğiniz._? alırken verdiğiniz 13 bin tl farkı 120 binde bir araçtan alabilecekmisiniz._? o km de bir araca ülkemizde iyi gözle bakılmıyor malum.hatta benzinli aracın daha yüksek fiyata satıldığınıda gözlemlediğim oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348


    quote:

    Orijinalden alıntı: babaevren

    pahalıya alıp, pahalıya satıyorsunuz gibi saçma yorumlar yapmayın demişsin ama bu da aracın ekonomik bir yönü, yani dizel ile benzinli arabadaki fiyat farkı 5 yıl sonra satarken sıfırlanmıyor, sonuçta sen bu hesabı yaparken alış fiyatı üzerinden yapıyorsun. senin mantığına göre arabayı 5 yıl sonra bedava vermiş olsak da sadece sıfır alım ve kullanım giderlerinden dolayı ekonomik veya ekonomik değil diye bir sonuç çıkarabiliriz.

    Katılıyorum, fiyat farkının mali değeri çıkartılarak hesap yapılmalı. Yani 10.000tl fark varsa 5 sene sonunda bu 10.000tl nin faiz geliri çıkarılarak aradaki kar zarar bulunur. Yoksa dizelin fiyat farkı çöpe gitmiyor ki satarken gene aynı. Ama fazladan 10.000 vermeseydiniz bunun kullanım süresi içindeki getirisi dizel kullanımında hesaba zarar olarak yazılmalıdır

    5 yıl sonra ortalama 30000 km toplamda 150000 km yapmış bir dizel araç ile aynı marka model 50000 km yapmış bir benzinlinin 2. el fiyatı aynıdır. Yani dizeli pahalı alıp pahalı satma durumu tamamen yanıltıcı bir hesap.. Çünkü ikisini de aynı süre sonunda aynı km'de satamazsınız..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertace

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348


    quote:

    Orijinalden alıntı: babaevren

    pahalıya alıp, pahalıya satıyorsunuz gibi saçma yorumlar yapmayın demişsin ama bu da aracın ekonomik bir yönü, yani dizel ile benzinli arabadaki fiyat farkı 5 yıl sonra satarken sıfırlanmıyor, sonuçta sen bu hesabı yaparken alış fiyatı üzerinden yapıyorsun. senin mantığına göre arabayı 5 yıl sonra bedava vermiş olsak da sadece sıfır alım ve kullanım giderlerinden dolayı ekonomik veya ekonomik değil diye bir sonuç çıkarabiliriz.

    Katılıyorum, fiyat farkının mali değeri çıkartılarak hesap yapılmalı. Yani 10.000tl fark varsa 5 sene sonunda bu 10.000tl nin faiz geliri çıkarılarak aradaki kar zarar bulunur. Yoksa dizelin fiyat farkı çöpe gitmiyor ki satarken gene aynı. Ama fazladan 10.000 vermeseydiniz bunun kullanım süresi içindeki getirisi dizel kullanımında hesaba zarar olarak yazılmalıdır

    5 yıl sonra ortalama 30000 km toplamda 150000 km yapmış bir dizel araç ile aynı marka model 50000 km yapmış bir benzinlinin 2. el fiyatı aynıdır. Yani dizeli pahalı alıp pahalı satma durumu tamamen yanıltıcı bir hesap.. Çünkü ikisini de aynı süre sonunda aynı km'de satamazsınız..

    Bu hesabı anlamadım... 0 alınan biri dizel biri benzinli aynı kilometrede kullanılan iki ataç için konuşuyorum. İkinci el satış fiyatı ayrıca çıkarılır bir ordan kar zarar hesaplanır. Sonra baştaki fiyat farkının ekonomik etkisi hesaplanır. Bu hesap da dizele verilen artı paranın yıllık faizinin kullanım yılı ile çarpılarak dizel hanesine eksi olarak eklenmesiyle elde edilir. Bunu demeye çalıştım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Yine bir dizel ekonomik değil konusu

    Ekonomik işte , bir milyon defa da hesap yapsaniz dizel daha ekonomik !

    Yillik 5 10bin km yapan icin neyse de 15 bin kmyi geçen herkese hala dizel oneririm.

    Kullanımı daha rahat , aman gaza yavaş basayim 10 lt yakar korkusu yok .

    Sakin surunce 4 lt alti yakar, son surat gidince 6 lt'yi geçmez ...

    Allah aşkına bırakın katalogu 140 150 altina düşmeden o 1.0 motor kaç yakar ?

    Veya şehirici sıkışık trafikte ?

    Dizel aldım ve bir gün bile pişman olmadım , 9 ayda 30 bin km yaptım



    9 ayda 30 bin elim ayağım titredi ya ben babamdan fırça yiye yiye 11 bin ancak yaptım bir yılda

    Bu yaz düğün yaptık da ...

    Ben Siverekte çalışıyorum , memleket Elazığ , hanım Bursadan , dolayısıyla yolları yar edindim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348


    quote:

    Orijinalden alıntı: sertace

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348


    quote:

    Orijinalden alıntı: babaevren

    pahalıya alıp, pahalıya satıyorsunuz gibi saçma yorumlar yapmayın demişsin ama bu da aracın ekonomik bir yönü, yani dizel ile benzinli arabadaki fiyat farkı 5 yıl sonra satarken sıfırlanmıyor, sonuçta sen bu hesabı yaparken alış fiyatı üzerinden yapıyorsun. senin mantığına göre arabayı 5 yıl sonra bedava vermiş olsak da sadece sıfır alım ve kullanım giderlerinden dolayı ekonomik veya ekonomik değil diye bir sonuç çıkarabiliriz.

    Katılıyorum, fiyat farkının mali değeri çıkartılarak hesap yapılmalı. Yani 10.000tl fark varsa 5 sene sonunda bu 10.000tl nin faiz geliri çıkarılarak aradaki kar zarar bulunur. Yoksa dizelin fiyat farkı çöpe gitmiyor ki satarken gene aynı. Ama fazladan 10.000 vermeseydiniz bunun kullanım süresi içindeki getirisi dizel kullanımında hesaba zarar olarak yazılmalıdır

    5 yıl sonra ortalama 30000 km toplamda 150000 km yapmış bir dizel araç ile aynı marka model 50000 km yapmış bir benzinlinin 2. el fiyatı aynıdır. Yani dizeli pahalı alıp pahalı satma durumu tamamen yanıltıcı bir hesap.. Çünkü ikisini de aynı süre sonunda aynı km'de satamazsınız..

    Bu hesabı anlamadım... 0 alınan biri dizel biri benzinli aynı kilometrede kullanılan iki ataç için konuşuyorum. İkinci el satış fiyatı ayrıca çıkarılır bir ordan kar zarar hesaplanır. Sonra baştaki fiyat farkının ekonomik etkisi hesaplanır. Bu hesap da dizele verilen artı paranın yıllık faizinin kullanım yılı ile çarpılarak dizel hanesine eksi olarak eklenmesiyle elde edilir. Bunu demeye çalıştım

    kesinlikle benim de vermek istediğim cevap buydu, neden 120bin kmdeki dizel ile 50bin kmdeki benzinliyi kıyaslıyorsunuz? sonuçta masraf hesabını aynı zamanda alınmış ve aynı km yapılmış benzinli ve dizel araçlar arasındaki fark için yapıyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Lütfen şu saçma yorumu yapıp durmayın. Pahalıya aldığın birşeyi elbette satarken de pahalıya satacaksın. Bu sana kâr ettirmiyor ama.

    abi ben anlamadım tam? 120 bin km gezebilmek için iki araç için de 102 bin TL para harcadık okey.

    kar edenleri geçtim,araçları aldığın paraya 2. elde satıyosun. biz bu arabaları satmaya karar verdiğimizde
    birini 68 e birini 55 e satıcaz

    Arabalar satıldığında dizel sahibinin elinde 68, benzinli sahibinin elinde 55 bin TL olacak

    yani harcadığı 102 bin TL nin 68 ini geri alacak dizel sahibi

    bu bana nasıl kar ettirmiyo ?

    Not: araçların sıfır fiyatları 68 bin ve 55 bin mi bilmiyorum örnek olarak yazdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi he_man -- 16 Eylül 2014; 11:20:01 >
  • 10 bin TL fazla verip dizel almanın anlamı yok.
    Fark 120 binde eşitleniyor.
    Bizim ülkemizde kimse 0 km aldığı bir aracı 120 km kullanmıyor.
    50 bini devirince değeri düşer diye satıp, üzerine 20-30 bin kredi çekip yeni araç alıyor.
    Ömür boyu kredi ödüyor.
    Ödediği milyar fark ve krediler ona koymuyor fakat 20-30 kuruşun hesabını yapıyor.
    Arabaya yapacağı 1000 Tl masraftan kaçıp arabasını yenileyen akılalmaz bir milletiz.

    Biz ne arabaya binmesini nede araba almasını bilmiyoruz.
    Normali ve karlı olanı ise;
    Araba 0 km alınır en az 10-15 yıl yada araba tükenene kadar binilir yeni araba ancak o zaman alınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: he_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Lütfen şu saçma yorumu yapıp durmayın. Pahalıya aldığın birşeyi elbette satarken de pahalıya satacaksın. Bu sana kâr ettirmiyor ama.

    abi ben anlamadım tam? 120 bin km gezebilmek için iki araç için de 102 bin TL para harcadık okey.

    kar edenleri geçtim,araçları aldığın paraya 2. elde satıyosun. biz bu arabaları satmaya karar verdiğimizde
    birini 68 e birini 55 e satıcaz

    Arabalar satıldığında dizel sahibinin elinde 68, benzinli sahibinin elinde 55 bin TL olacak

    yani harcadığı 102 bin TL nin 68 ini geri alacak dizel sahibi

    bu bana nasıl kar ettirmiyo ?

    Not: araçların sıfır fiyatları 68 bin ve 55 bin mi bilmiyorum örnek olarak yazdım

    @Orcunsau

    satarken kar ettirmiyor ama kullanırken fazladan yapılan yatırım, ikinci elde aracı aldığınız fiyata bile satsanız zarar demektir. bir kere enflasyondan paranın değeri düşer. tabii enflasyon benzinli ve dizel araca eşit etki edeceği için bunu hesaba katmıyoruz. ama dizele verilen ekstra paranın faiz geliri dizel hanesinde zarardır. excel dosyanızı incelemedim ama hesabı bu şekilde yapmalısınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus


    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Yine bir dizel ekonomik değil konusu

    Ekonomik işte , bir milyon defa da hesap yapsaniz dizel daha ekonomik !

    Yillik 5 10bin km yapan icin neyse de 15 bin kmyi geçen herkese hala dizel oneririm.

    Kullanımı daha rahat , aman gaza yavaş basayim 10 lt yakar korkusu yok .

    Sakin surunce 4 lt alti yakar, son surat gidince 6 lt'yi geçmez ...

    Allah aşkına bırakın katalogu 140 150 altina düşmeden o 1.0 motor kaç yakar ?

    Veya şehirici sıkışık trafikte ?

    Dizel aldım ve bir gün bile pişman olmadım , 9 ayda 30 bin km yaptım



    9 ayda 30 bin elim ayağım titredi ya ben babamdan fırça yiye yiye 11 bin ancak yaptım bir yılda

    Bu yaz düğün yaptık da ...

    Ben Siverekte çalışıyorum , memleket Elazığ , hanım Bursadan , dolayısıyla yolları yar edindim :)

    Elazığ mı ? ben Elazığ'da okuyorum Elazığ'a gelirseniz mini otomobil genel buluşması yapalım




  • Ortalama bakım masraflarını da eklersek ve arıza çıkarma olasılığını, bence fark daha da büyür ki türkiye şartlarındaki kafa yapısı ile birçok kişi 100 bin km devirmiş dizel araçtan kaçıyor bu da dizelin satış fiyatını etkileyecektir. senede bence 15 bin km altı kullananların dizel almasını kişisel olarak mantıklı bulmuyorum ama herkesin kendi kararıdır.
  • Konuyu açana benzinle mutlu mesut bi hayat diliyorum:))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Odysseus348 O kullanıcısına yanıt
    Yok değilim. O taraflarda çalışmadım hiç...
  • babaevren kullanıcısına yanıt
    5 sene sonra 68.000 TL'ye aldığın bir arabayı aynı fiyata satabilecek misin? Marka takıntılı bir VW fanı değilsen çok zor. Peki 5 sene sonra 68.000 TL'nin değeri şimdiki ile bir olacak mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus


    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Yine bir dizel ekonomik değil konusu

    Ekonomik işte , bir milyon defa da hesap yapsaniz dizel daha ekonomik !

    Yillik 5 10bin km yapan icin neyse de 15 bin kmyi geçen herkese hala dizel oneririm.

    Kullanımı daha rahat , aman gaza yavaş basayim 10 lt yakar korkusu yok .

    Sakin surunce 4 lt alti yakar, son surat gidince 6 lt'yi geçmez ...

    Allah aşkına bırakın katalogu 140 150 altina düşmeden o 1.0 motor kaç yakar ?

    Veya şehirici sıkışık trafikte ?

    Dizel aldım ve bir gün bile pişman olmadım , 9 ayda 30 bin km yaptım



    9 ayda 30 bin elim ayağım titredi ya ben babamdan fırça yiye yiye 11 bin ancak yaptım bir yılda

    Bu yaz düğün yaptık da ...

    Ben Siverekte çalışıyorum , memleket Elazığ , hanım Bursadan , dolayısıyla yolları yar edindim :)

    Elazığ mı ? ben Elazığ'da okuyorum Elazığ'a gelirseniz mini otomobil genel buluşması yapalım

    Neden olmasın , aslında Elazığdan ziyade Doğu-Güneydoğu buluşması yapılabilir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sadece belli km ve yakıt sarfiyatı ile benzinli veya dizel almak mantıklıdır gibi cevap vermek doğru olmaz.
    mesela yılda 5-6 bin km yapan birisiyseniz, kredi çekmeden benzinli araba alabilirken 10bin tl kredi çekip dizel araba alırsanız, fazladan para vermenin yanında kredi masraflarını da eklemeniz gerekecektir.
    Dizel veya benzinli araba arasında kalan arkadaşlara tavsiyem; Kredi kullanacak mısınız? ekstradan ödeyeceğiniz faizi, aranızda kaldığınız motor hacmine göre ödeyeceğiniz MTV farkını, sigorta ve kasko masraflarını, periyodik bakım masraflarını ve ikinci elde yaklaşık fiyat farkını hesaplayın. sonuçta tahmini kullanım sürenizce (3-5-10 yıl) eğer arada pek ekonomik fark yoksa sessizlik ve kullanım rahatlığından ötürü benzinli almanız mantıklıdır. benim kendi şartlarıma göre dizel daha mantıklı geldiği için dizel kullanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkness88

    Ortalama bakım masraflarını da eklersek ve arıza çıkarma olasılığını, bence fark daha da büyür ki türkiye şartlarındaki kafa yapısı ile birçok kişi 100 bin km devirmiş dizel araçtan kaçıyor bu da dizelin satış fiyatını etkileyecektir. senede bence 15 bin km altı kullananların dizel almasını kişisel olarak mantıklı bulmuyorum ama herkesin kendi kararıdır.


    Hocam işte burda atladığınız detay şu : Benzinli diye örnek verilen araç atmosferik değil , 1.0 turbo benzinli.

    Dizele karşı ön yargı turbodan kaynaklanıyor aynı risk benzinlide de var dolayısıyla.

    Hatta sorayım size 150 binde 1.0 ecoboost mu tercih edersiniz , 1.6 tdci mi ?

    İki seçenek arasında ben tdci'yi gözü kapalı alırım , 1.0 motor aracı taşımak için daha fazla turboyu zorlayacaktır cünkü ...

    Artık dizellere önyargıya da gerek yok esasında , 500 bin kmleri sorunsuz devirmiş tonla örnek var artı olarak turbo masrafları da eskisi kadar yüksek değil ..

    Uzun lafın kısası benzinli olacaksa atmosferik olacak ve tüp takacaksınız , ya da dizel olacak.

    Yıllık 10 bin km yi hadi hadi 15 bini geçmeyen 1.0 ecoboost , 1.2 tsi vs tercih ederse ve sakin kullanırsa mantıklı olur yine de ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    5 sene sonra 68.000 TL'ye aldığın bir arabayı aynı fiyata satabilecek misin? Marka takıntılı bir VW fanı değilsen çok zor. Peki 5 sene sonra 68.000 TL'nin değeri şimdiki ile bir olacak mı?

    kastetiğim konu aynı fiyata satmak değil, her araba değer kaybedecektir. fakat ikinci el de değerleri benzinli ile dizel arasında yine fiyat farkı olacaktır.
  • Yahu niye zorluyorsunuz hesabı :) 1.6 manuel Corolla ile 1.4 d4d manuel Corolla yı kıyaslayın işte :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.