Şimdi Ara

Benzin-Dizel karşılaştırması. Excel dosyası ile. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
2
Favori
4.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus


    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus


    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Yine bir dizel ekonomik değil konusu

    Ekonomik işte , bir milyon defa da hesap yapsaniz dizel daha ekonomik !

    Yillik 5 10bin km yapan icin neyse de 15 bin kmyi geçen herkese hala dizel oneririm.

    Kullanımı daha rahat , aman gaza yavaş basayim 10 lt yakar korkusu yok .

    Sakin surunce 4 lt alti yakar, son surat gidince 6 lt'yi geçmez ...

    Allah aşkına bırakın katalogu 140 150 altina düşmeden o 1.0 motor kaç yakar ?

    Veya şehirici sıkışık trafikte ?

    Dizel aldım ve bir gün bile pişman olmadım , 9 ayda 30 bin km yaptım



    9 ayda 30 bin elim ayağım titredi ya ben babamdan fırça yiye yiye 11 bin ancak yaptım bir yılda

    Bu yaz düğün yaptık da ...

    Ben Siverekte çalışıyorum , memleket Elazığ , hanım Bursadan , dolayısıyla yolları yar edindim :)

    Elazığ mı ? ben Elazığ'da okuyorum Elazığ'a gelirseniz mini otomobil genel buluşması yapalım

    Neden olmasın , aslında Elazığdan ziyade Doğu-Güneydoğu buluşması yapılabilir :)

    evet mantıklı çok kişi var o tarafta düzenlenebilir




  • Dizeli pahalı aldık pahalı satarız diyen arkadaşlar 100bin km'ye kadar haklı, ama sonrasında işler değişiyor. Ülkemizde şirketlerin daha çok dizel tercih etmesi, km oynamaları,dizel aracı benzinli gibi kullanan bilinçsiz sürücüler yüzünden 2. el satışta 120-130 bin km den sonra insanlar dizele her an elde patlayacak bomba muamelesi yapıyor bence bir bakıma haklılarda. İşte bu durumda aldığınız zamanki gibi benzinliden çok da farklı fiyata satamıyorsunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 40000km'dir Trendx tdci kullanıyorum, şirket aracı olduğu için yakıtta özensiz kullanırım ortalamam 5,5lt/100km'dir. O araca 6,5 yaktıran vatandaş ecoboosta 10 dan aşağı yaktırmaz diye düşünüyorum. Bu hesapla gidersek 60-70 binde amaroti eder, Ama sizinde dediğiniz gibi dizeli olan vatandaşın elindeki araç daha fazla para eder, sonuçta 60000km'ye gelmeden bile satsanız kardasınızdır.
  • Disconnectus_Erectus kullanıcısına yanıt
    Hocam turbo olayında haklısınız her iki araç için de aynı risk fakat türkiyede yakıt kirli bakımları zamanında yapılmayan araçlar dolu piyasada ve benim dizel araçlardan kaçma sebebim bence türkiyede çoğu insan dizel araç kullanmayı bilmiyor bu yüzden düşük sayılacak kmlerde motorlar bitiyor o yüzden de ön yargı var. Lpg konusuda var tabi o da ekonomik bir seçenek ama çevremde duyduğum lpg de uzun vadede sorun çıkarıyormuş kullanmadığım için kesin bilgim yok. Sizin bahsettiğiniz detayları da eklersek tabi araçlar arasında farklar oluyor. Benim 1.8tsi passatım var 1.4tsi olanlar ile az farklarda olsa aynı yakıyoruz sakin ve akan trafikte bütün durumları hesaplarsak 1.0 motor tabi tercih edilmez 1.6 tdci karşısında.
  • dizeli pahalı aldık pahalı satarız mantığı teroride doğr görünebilir ama prtikte değildir.
    2 farklı kulanıcı düşünün
    biri jetta 1.4 tsi dsg aldı sıfır 69 bine (comfort liste fiyatı)
    diğeri de dizel 1.6 tdi dsg aldı 84 bine (confort liste fiyatı)
    fark: 15 bin tl

    benzinli alan 15-20 bin km /yıl ile 3 sene sonra satsa 50-60 bin km.de satacak.
    dizel 40-50 bin km/yı ile 3 sene sonra 120-150 bin km de olacak.

    2. el de 100 bin km üstünde bir dizeli benzinlisine oranla sıfırında ki gibi 15 bin tl fark ile (bahsedlien konu) ancak rüyanda satarsın. Hatta dizel km olarak şiştiği için min %10-12 bir kayıp yaşarken benzinli %5-8 de kalıyor jetta örneğinde.
    kaldı ki bir araca 65-70 bin tl verecek adam gidiyor 10-15 daha ekleyip sıfırını alıyor. Burada paradoks şu zaten yılda 50-60 bin km yapan biri dizel tercih eder bu adam kimdir (pazarlama yöneticisi,bankacı,teknik bakım yöneticisi,tüccar vb) gibi sürekli uzun yol yapanlardır, normal bir vatandaş zaten yılda 15-20 bin bilemedin 25-30 bin max yapıyor. Bu km ile de 15 bin tl fark ile dizel alınmaz arkadaş !! Net!!
    Etrafımda görüyorum beyaz jetta tdi lar.Yani şirket aracı değil özel araç. Günlerce parkta yattıkları var keyfe keder kullanılıyor, neden alınmış? matematik bilmemekten maliyet hesabı bilmemekten. Dizel yakıt ucuz hesabı. Yav 15 bin tl fark yaklaşık 3040 lt benzin eder. o da eder 60 full depo yakıt. tsi ile bir depo ort 650 km yol yaparsın eder 39 bin km yol bedavaya geldi sana 2 yıllık yakıtın eder.
    Daha bitmedi 15 bin tl için yıllık yaklaşık %10 daha fazla faiz ödüyorsun (kredi ile aldıysan) peşin aldıysan 15 bin tl bankaya yatırsan yıllık (%8) den 1200 tl faiz getirir o da eder yaklaşık 5 full depo yakıt daha fazladan 3250 km eder
    Daha bitmedi tdi 10 bin km.de bir servise girerken tsi 15 binde bir giriyor. 30 bin kmde bir bir servis bedeli karın var benzinlide o da etse 500 tl 2 depo da beleş yakıt demek o da eder 1300 km.
    totalde benzinli tsi jetta da 43.500 km artın var. bunu da 0,45 tl/lt dizel fiyat avantajı ve 100 km de 1 lt max 1,5 lt düşük tüketim ile kapatmaya çalışacaksın.
    kolay gelsin daha çok uğraşırsın. Başabaş noktasına gelmesi en az 4 normalde 5 seneyi buluyor.
    Arada böyle 15 bin tl fark olmasa ayrı bir konu.. Bu fark da zaten yurdum insanının bilip bilmeden hesap kitap yapmadan orta üstü segment araçlarda dizele yüklenmesinden kaynaklanıyor. bu gereksiz talep dengeye gelse dizel benzinli arası fark 5-7 bin tl seviyelerine düşer ki o zman dizel almak mantıklı olabilir.

    yoğun ş.içi trafiğin yoksa, yılda 20-30 hatta 35 bin km yol yapıyorsan 10-15 bin tl fazla verme ve dizelden uzak dur arkadaş, sonra 2.elde "ama daha pahalı satarım" diye hayale dalarsın.. konfor,performans,rahatlık vb tüketici tercihi hususlarda cabası.




  • Benzinli ile Dizel araçların arasındaki fiyat farkını belirleyen arkadaşa sesleniyorum. Allah seni bildiği gibi yapsın.
    Senin yüzünden forumlarda açılan konuları uç uca ekleyip...

    Ulan bugün merkez bankasında bile bu kadar hesap kitap yapılmamıştır be.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4_1400 -- 16 Eylül 2014; 14:57:24 >
  • Yakıttan ziyade benim dikkatimi çeken sadece akaryakıta verilen para neredeyse 100bin km sonra araba parasına denk geliyor.

    Vay anasını devletin yaptığı soyguna baksana sen. Daha bunun vergisi, muayesi, cezası, sigortası falan yok hesapta.
  • hesaplama yapılırken fazladan verilen/verilmeyen 10.000TL 5 yılda yaklaşık 5.000TL faiz getirir, bunu da hesaba katmalı.

    Misal aynı arabanın dizeli 70.000TL benzinlisi 60.000TL ise benzinli alan adam 10.000TL'yi faize yatırsa yaklaşık 5.yıl sonunda 5.000TL faiz geliri elde etmiş olur.

    ayrıca 2009 model muadil araçların 2.el fiyatlarına baktığımızda aralarında 10.000TL değil yaklaşık 5.000TL gibi farklar görmekteyiz. bu da demek oluyor ki başta verilen 10.000TL fazlalık eriyor.

    dizel alan yılda(15.000km) 1.000lt mazot tüketse 5 yılda 21.800TL yakıta verir.

    benzinli alan ise yılda(15.000km) 1350lt benzin tüketse(100km/9 alınmıştır)33.210TL yakıta öder.

    diğer tüm giderler(mtv,kasko,trafik sigortası bakım vs) aynı alınırsa öyle aman aman farklar olmayacağı ortada.

    demem o ki otomotiv firmaları bu hesapları bizim yerimize yapıyor:) uçuk fark olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Arabaya yapacağı 1000 Tl masraftan kaçıp arabasını yenileyen akılalmaz bir milletiz.


    Aynen öyle, bu kısmı ben de anlayamıyorum bir türlü.

    "Aman arabanın ağır bakımı gelmeden elden çıkarayım, masraf olmasın" gibi düşünceler, ağır bakımda yapacağı 2000-3000 TL masraftan kaçmak için sıfır arabaya kredi çekip bu paranın 10 katı bir borcun altına faizi ile girmek...

    Hiç bana göre değil, mantıklı da gelmiyor.

    2006'da sıfır aldığımız ve şu anda hala kullanmaya devam ettiğim dizel araç 274.000 km'de, mutlu mesut geçiniyoruz. Sıfır araç piyasası bu şekilde devam ettiği sürece değiştirmeyi de düşünmüyorum, sıkıntı çıkardığı yerde 3-5 masraf eder tüm yürüyenini, mekaniğini A'dan Z'ye yeniler, gül gibi binmeye devam ederim.

    Benzer donanımda, muadil sıfır dizel bir araç bakayım desem fiyatlar 70.000'lerden başlıyor, benim araba da etse etse en fazla 20-25 eder, ki +45-50 daha borçlanmam demek bu da. Daha uygun fiyata benzinli alayım desem senelik yaptığım yol 25-35 bin km, o da hiç makul gelmiyor. Bu yüzden bu km'ye kadar geldim, sıkıntı çıkaracaksa da çıkarsın, harcayacağım para 5000-6000 TL olur, yukarıdaki paraların yanında devede kulak kalan bir miktar...

    Bu nedenle yenileyeceğim diye ölü yatırım olan arabaya para yatırmadım, gittim ev aldım, onun borcunu ödüyorum, 2.5 sene sonra bitiyor. Yeni sıfır araç belki o zaman olur, eğer paramı değerlendirecek başka bir şeye bütçe ayırmazsam şayet.




  • Benzinliyi savunanların anlamadığı bir şey var.40 bin benzinli 50 dizel mi güzel kardeşim 40 bine başka marka dizel araç alırım şimdi hesapla bakalım hangisi daha ekonomik Kıyaslama yanlış bir kere.Aracın motorlarının aynı olması gerekiyor.1.0 dizel ile 1.0 benzinliyi karşılaştır bakalım sonuç ne oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 bin kilometre için 5.5 yakan bir dizel 7200 lira verecekken yakıta 10 litre yakan benzinli 14700 verecek benzine.Peki 120000 binde tamamlar diyen arkadaş nerede? 1.5 senede amorti ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CarBuyer C kullanıcısına yanıt
    Hesaplama orda arkadaş. Sen nasıl hesapladın da 30.000 km'de amorti ettirdin üstüne kâra geçmeye başladın?
  • CarBuyer C kullanıcısına yanıt
    Aynı modelin aynı donanım paketindeki seçenekleri karşılaştırdık. 40.000'e alacağın dizel ancak Dacia olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Hesaplama orda arkadaş. Sen nasıl hesapladın da 30.000 km'de amorti ettirdin üstüne kâra geçmeye başladın?

    Güzel kardeşim 1.6 motor dizel ile benzinli karşılaştırdım veya muadil.10 litre benzin 4.93'ten 49 kuruş eder 30 bin kilometre için 14700 eder yanlış mı? Dizel 5.5 4.37'den 24 kurul 30 bin için 7200 lira eder hesap ortada.Bakım ücretleri farklı deme en fazla 100 lira.Hadi onu geçtim 1.6 ecoboost mondeo 10 şehir içi yakıyor ki kullanıcılar daha fazla yakıyor 1.6 dizeli 6 litre hesap yapalım hemen.Dizel 26 kuruş kilometrde 30 bin için 7800 lira yapar.Benzin için sabit hesaplamamız 14700.Al sana arada 6900 lira fark.Seninki hesap ise bu da hesap.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CarBuyer C kullanıcısına yanıt
    Aracın maliyetini katmadan sadece yakıt için harcanan para üzerinden yaptın yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Aracın maliyetini katmadan sadece yakıt için harcanan para üzerinden yaptın yani...

    Aynı aracın benzinli ve dizel motorlusunun maaliyeti aradaki farkı amorti etmesindeki etkisi çok küçük.Ayrıca senin yaptığın maliyet hesabını 5.20D alacaklara 5.20i öneren borusan yapıyor. O da arada 65 bin TL olduğu için 25 bin kilometre için yapıyorlar.Diyeceğim o ki 10 bin TL'yi dert yapacak adam gider 40 bine başka dizel alır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CarBuyer C kullanıcısına yanıt
    Valla senin hesabın öyle birşey diyemem. Ben senede 10.000 km yapıp ancak 12 sene sonra hadi 10 sene olsun, 10 sene sonra cebimden totalde daha az para çıkartacak diye aynı modelin dizelini almam. Derdim başka model ucuz dizel değil.
  • vazgeçtim yorumdan herkes kendi bildiğini okuyor zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redwhiteee -- 16 Eylül 2014; 19:35:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Canım sıkıldı bir karşılaştırma yapayım dedim. Oturdum 10 dk'da hazırladım.

    Karşılaştırma Focus 1.6 TDCI 95 HP ile Focus 1.0 Ecoboost 125 HP arasında yapıldı. İkiside Aynı donanım pakedindeki araçlar.

    Hesaplama sadece liste fiyatı alınarak ve ortalama yakıt tüketimleri ve bugünkü akaryakıt fiyatları üzerinden yapılmıştır.

    Göründüğü gibi dizel ve benzinli alan iki ayrı kişinin cebinden çıkan para 120.000 km sonra eşitleniyor. Dizel alan kişi 120.000 km sonra kâr etmeye başlıyor. Tabi bu hesaplamada 1.6 dizel alan kişinin daha fazla MTV ödeyeceğini, ve iki araç arasındaki kasko ve trafik sigortası fiyatlarını daha hesaba katmadık. Bu durumları da katarsak amorti süresi 120.000 km'nin de üzerine çıkacaktır. Yani ülkemizde sanırım artık dizel araç almanın az kilometre yapanlar için pek mantıklı olduğunu düşünmüyorum.

    Birazdan gelir şimdi dizeli pahalıya alıyorsun pahalıya satıyorsun diyenler. Lütfen şu saçma yorumu yapıp durmayın. Pahalıya aldığın birşeyi elbette satarken de pahalıya satacaksın. Bu sana kâr ettirmiyor ama. Burada esas hesaplama bir aracı alıp yüzbinlerce kilometre yapacak insanlara göre yapılmıştır.



    İsteyenler için excel dosyası linki:https://yadi.sk/i/KqP4oJWVbV8zi

    İstediğiniz aracın fiyatını ve yakıt tüketimi değerlerini girerek oynama yapabilirsiniz...
    Birazdan gelir şimdi dizeli pahalıya alıyorsun pahalıya satıyorsun diyenler. Lütfen şu saçma yorumu yapıp durmayın. Pahalıya aldığın birşeyi elbette satarken de pahalıya satacaksın. Bu sana kâr ettirmiyor ama. Burada esas hesaplama bir aracı alıp yüzbinlerce kilometre yapacak insanlara göre yapılmıştır.

    Bu nasıl bir mantıktır. Elbette kar edilmez. Amaç kar değil az masraf yapmaktır.
    Benzinli araç 50.000 lira 10.000 lirada yakıt masrafı sana aracın toplam maliyeti 60.000 dir. 10000 lira ikinci elde fiyatı düştü. 40.000'e sattın. Cepten çıkan 20.000
    Dizel araç 70.000 lira 5.000 lirada yakıt masrafı sana aracın toplam maliyeti 75.000 liradır.10000 lira ikinci elde fiyatı düştü 60.000 sattın. Cepten çıkan 15.000

    Yuvarlak rakamlarla dizel araç bu örnekte 5.000 lira kar ettirir.
    Hesap bu kadar açık. Araçları kullanım sonunda çöpe atarsak dediğin gibi benzinli almak mantıklı ama sonuçta araçlar alınır satılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    dizelin parçaları da daha pahalı,

    120 bin km yaparsın kara geçip pahalıya satarsın da,

    arkadaş TDi motorda 130 bin km yaptı,

    enjektör+turbo+intercooler değiştirdi masraf 10bin tl üzerinde

    atmosferik benzinlide 130bin kmde bu 3 kalem masrafın hiçbirini yapmazsın.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ymetu

    Benzinlinin ortalama 8 litre tuketimini istanbul trafiginde 2 durumda yakalarsiniz:
    1) Gece 03-05 saatleri arsinda e-5 yada temde
    2) ruyanızda
    Benzinli alacaklar hesabını 10 litreye göre yapsın.


    hocam 2004 Corolla1.6 otomatik ile istanbulda 9 lt yi yakaladım hem de dediğiniz iki şık haricinde,

    eğer ayağınızı alıştırırsanız benzinlilerde çok düşük tüketim elde edebilirsiniz,

    hele 1.0 Turbo Manuel Focus ile ist. ş.içi 8 lt hayal değil,

    dizele güvenip dip gaz gittiğim 1.6 TDi Polo ile ist ş.içi 8 lt yaktığımı bilirim,

    nasıl olsa az yakıyor diye dip gaz yaparsan o araba az yakmaz.

    2001 Corola otomatik ile TEM Anadolu yakasinda 6.5 litre benzin/8 litre LPG averaj yakit, ortalama 45 km/saat hizd
    a goruyoruz. Dur Kalk trafikten 120km hizlara kadar cikilyor. En guzeli, araba sifirdan alindigi icin tek masrafi yilda ikidefa yag degisimi...Sabah 08:20-09:00 ve aksam 17:30-18:15 arasi gunde 70km yol.Bize tavsiye edebileceginiz, daha ekonomik arac var mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.