Şimdi Ara

Benzin-Dizel karşılaştırması. Excel dosyası ile. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
103
Cevap
2
Favori
4.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gt ve sport araçlar hariç bir çok benzinli dizelin tork tadını vermez
    hesap boşuna
    nedne boşuna
    bu ülkede araba alıp binenin zaten aklından zoru vardır
    bir kendime alıyorum bir devlete
    araba üreten adam milyar dolar arge yapıyor araç üretiyor devlet hiç bir şey yapmadan h,ç bir şey üretmeden sanayiye dayanmayan ekonomisini idame ettirmek için otomobil firması kadar para kazanıyor benim aldığım araçta
    nereden baksan ahmakça
  • Uzun araçların arkasına takılıp giderseniz %80 yakıt tasarrufu yaparsınız. ( 2 metre yeterli )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Arabaya yapacağı 1000 Tl masraftan kaçıp arabasını yenileyen akılalmaz bir milletiz.


    Aynen öyle, bu kısmı ben de anlayamıyorum bir türlü.

    "Aman arabanın ağır bakımı gelmeden elden çıkarayım, masraf olmasın" gibi düşünceler, ağır bakımda yapacağı 2000-3000 TL masraftan kaçmak için sıfır arabaya kredi çekip bu paranın 10 katı bir borcun altına faizi ile girmek...

    Hiç bana göre değil, mantıklı da gelmiyor.

    2006'da sıfır aldığımız ve şu anda hala kullanmaya devam ettiğim dizel araç 274.000 km'de, mutlu mesut geçiniyoruz. Sıfır araç piyasası bu şekilde devam ettiği sürece değiştirmeyi de düşünmüyorum, sıkıntı çıkardığı yerde 3-5 masraf eder tüm yürüyenini, mekaniğini A'dan Z'ye yeniler, gül gibi binmeye devam ederim.

    Benzer donanımda, muadil sıfır dizel bir araç bakayım desem fiyatlar 70.000'lerden başlıyor, benim araba da etse etse en fazla 20-25 eder, ki +45-50 daha borçlanmam demek bu da. Daha uygun fiyata benzinli alayım desem senelik yaptığım yol 25-35 bin km, o da hiç makul gelmiyor. Bu yüzden bu km'ye kadar geldim, sıkıntı çıkaracaksa da çıkarsın, harcayacağım para 5000-6000 TL olur, yukarıdaki paraların yanında devede kulak kalan bir miktar...

    Bu nedenle yenileyeceğim diye ölü yatırım olan arabaya para yatırmadım, gittim ev aldım, onun borcunu ödüyorum, 2.5 sene sonra bitiyor. Yeni sıfır araç belki o zaman olur, eğer paramı değerlendirecek başka bir şeye bütçe ayırmazsam şayet.

    Aklın yolu bir.
    Bende 2006'da 0 km almıştım aracımı hala biniyorum. 9. seneye giriyor. Daha yıllarcada bineceğim.
    Bilinçli tüketici toplum olamadık daha.
    İşimiz gücümüz hava. Evde oturacak koltuğu yok adamın. Arabada en konforlusunu almaya çalışır.




  • darkness88 kullanıcısına yanıt
    Dizel yakıt alırken, içine kaçak solvent mi, biyodizel mi, yağ mi karıştırılıyor diye endişe edeceğime, LPG daha rahat olur. LPG konusundaki problemlerin çoğu benzinli motorların yakıt karışımına olan hassasiyetinden. Bu durumu önlemenin yolu, OBD bağlantısı ile yakıt long term ve short term trimlerini benzin ile eşitlemek (veya kapalı döngüde düzeltilebilecek sapmalarda tutmak) ve daha da önemlisi LPGdeki gaz enjeksiyon sürelerinin maksimum değerlerinin benzin ile aynı olmasını sağlamak. Bu ikincisi yapılmazsa maalesef tam gaz basılınca, yüksek devirlerde enjektörler açık kalacaktır. Orta devirlerde ve yüklerde kapalı döngüde oksijen sensörü ile kapalı döngüde çalışmada problem olmaması arıza lambasını yakmamak olarak adlandırılmaktadır. Yeni OBDLi LPG kitlerinde bu problem otomatik olarak çözülmüştür. Fakat LPG enjektörlerin nozul (meme) az yaksın diye gerektiğinden ufak seçilmesi, tam yük ve yüksek devirlerde yetersiz yakıt ve fakir karışıma sebep olup motor ömrünü kısaltmaktadır.




  • Yakın bi arkadaşım mühendis olur kendisi babasına 1.6 Tdi Jetta almışlar yaptıkları KM'de 1 sene boyunca max 5 bin işte böyle bilinçsiz cahil bi toplumuz.

    benzinli arabam olsun istemezdim insan binerken bile rahat etmedikten sonra.
  • Odysseus348 O kullanıcısına yanıt
    Kısaca işin özünü açıklayayyım 2014 yılında 0 alınan biri dizel biri benzinli 2 araç mesela 2019 yılında satılırsa.

    Benzinli araç 5 yaşında 50.000 km'de olur.
    Dizel araç 5 yaşında 150.000 km'de olur.

    Şimdi bu durumda dizel aracı benzinli araç fiyatına bile satamazsınız 2. elde.

    Sizi anladım fakat dizel benzinli araç kullanımında belirttiğiniz teori pratiğe dönmez.. Hiç bir zaman için aynı yaştaki iki araçta benzinli ve dizel aynı km kullanılmaz. Aynı kullanılsa bile 2. elde aradaki farkı birebir yansıtamazsınız yüzde değer kaybından araçlar 5 yılın sonunda o anki sıfır fiyatına göre %30 değer kaybetmişse aradaki dizel benzinli fiyat farkıda o oranda değer kaybeder. (paranın satın alım gücündeki değişim kaybından dolayı)
  • sertace kullanıcısına yanıt
    Hocam, 150.000 km binen adam, belki de hayatının en güzel beş yılında gezmiş, tozmuş, arabanın tadını çıkarmış. 50.000 km binen adam da korka korka binmiş. Bence olay budur.

    Tamamen espri amaçlıdır, ciddiye almayınız.
  • en komiğime giden şey... 1000 kişi hesapsız kitapsız kulaktan dolma bilgiyle ezbeze dizel alıyor.zaten satarken pahalı diye yorum yapana hesapla ispatlamak boşa çaba.o yorumla yola çıkan kişi zaten başka bir bakış açısına sahip olamaz.ama arada bir kişi çıkıp hesaplıyor ve tüm ezberciler çamur atmaya kalkıyor

    eski aracımı 7 sene tepe tepe kullandım.hiç kısmadan gezdim tozdum.7 yıl sonunda satarken 56000km'deydi.şehirdışına aracımla benzin bedava olsa da çıkmam.2 defa radara yakalansan,2 taş sıçrayıp ön camı çatlatsa,ya da kaportayı boyayı bozsa...neden bu riskleri göze alayım ya da en basitinden uyuyarak gitmek varken neden direksiyonda yorulayım.gittiğim yerde araba ihtiyacım olacaksa da kiralama denen bir imkan var.

    sorgulayın arkadaşlar kabullenmeyin herşeyi.dizel 4.7lt/100km tüketimle övünen arkadaşı benim oradaki trafiğe soktum aynı dizel ortalama 9lt/100km'ye fırladı.benzinli tüketimi trafikte artıyorsa dizelin de artıyor elbette.aynı şartlarla kıyaslama yapacaksınız.320i ile 320d arasında 30bin TL fiyat farkı var.bunu amorti etmek için hesaplayın bakalaım kaç km gerekiyor

    bazı dizel araçlar bazı kişiler için ekonomik olabilir elbette ama her dizel herkes için kesinlikle ekonomik olamaz.hesap kitap yapmadan kabullenilmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 17 Eylül 2014; 13:58:35 >




  • sertace kullanıcısına yanıt
    iyi de matematik hesabına duyguları karıştırıyorsunuz. öyle hesap mı olur? dizel alan adam istemsiz olarak fazla sürecek 3 katı yol gidecek vs. nasıl objektif bir sonuç çıkaracaksınız bu hesaptan?

    eğer soru "Belirli bir süre zarfında aynı model, aynı şartlarda kullanılan dizel mi benzinli mi daha ekonomik?" ise benim dediğim şekilde hesaplamak zorundasınız. Yani bir şirketin sürekli belli bir yere servis yapma işi için araç alma aşamasında olduğunu varsayın, en yakın örnek bu. Bu şirket dizel mi alsın benzinli mi?

    En sonunda ben de bi excel hazırlayacağım da vaktim yok kafamda oluşan en önemli kriterler dizelin bakım masrafının fazla olması ve fazladan verilen paranın faiz getirisi. bu ikili benzin, dizel farkını belirler. ikinci el değer kaybı hakkında fikrim yok.




  • Odysseus348 O kullanıcısına yanıt
    Yok yanlış anlamayın :) Matematiğe duygularımı karıştırmıyorum, hayatı matemeatikleştiriyorum..

    Dizel alan zaten maliyeti düşünerek dizel almıştır o alıcı zaten verdiği ek paranın amortisman süresine bakar. Süre uygunsa dizel uygundur süre uygun değlse dizel de uygun değildir.

    Eğer belirttiğiniz şirket aracı yılda 10.000 km kullanıyorsa kesinlile benzinli alsın derim. Hele patron şirketi ise zaten ilk başta cebinden çıkan sabit maliyet farkının değişken maliyet tarafından amorti edildiği süreye bkacak ve kısa mesafe kullanımı için benzinli alacaktır. Yok 10.000 km fazla ise değişken maliyet avantajı nedeniyle dizel alacaktır. Ve asla 5 sene sonra bu arabayı kaça satarım diye düşünmez :) Eğer bunu düşünse zaten o kadar filo kiralama şirketi iş yapamaz :)

    Tablo hazırlayacaksanız ve paranın satın alma gücündeki değişim, faiz getirisi, döviz değişkeni, bakım maliyet farklarını hesaba katacaksanız benzinli ile dizel arasındaki farkının yaklaşık 130 140 bin kilometrede kapandığını göreceksiniz. Ben zamanında yaptım o exceli gördüm öyle aldım aracımı. Benim benzinli aracım var 2 yılda 19.000 km kullanmışım. İhtiyacım o kadar kendimi kasmıyorum da az kullanacağım diye. Yani yaklaşık 15 sene sonra eşitlenecek bir hesap bu benim için ve etrafımda hiç 15 yıllık "dizel otomobil" göremiyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Canım sıkıldı bir karşılaştırma yapayım dedim. Oturdum 10 dk'da hazırladım.

    Karşılaştırma Focus 1.6 TDCI 95 HP ile Focus 1.0 Ecoboost 125 HP arasında yapıldı. İkiside Aynı donanım pakedindeki araçlar.

    Hesaplama sadece liste fiyatı alınarak ve ortalama yakıt tüketimleri ve bugünkü akaryakıt fiyatları üzerinden yapılmıştır.

    Göründüğü gibi dizel ve benzinli alan iki ayrı kişinin cebinden çıkan para 120.000 km sonra eşitleniyor. Dizel alan kişi 120.000 km sonra kâr etmeye başlıyor. Tabi bu hesaplamada 1.6 dizel alan kişinin daha fazla MTV ödeyeceğini, ve iki araç arasındaki kasko ve trafik sigortası fiyatlarını daha hesaba katmadık. Bu durumları da katarsak amorti süresi 120.000 km'nin de üzerine çıkacaktır. Yani ülkemizde sanırım artık dizel araç almanın az kilometre yapanlar için pek mantıklı olduğunu düşünmüyorum.

    Birazdan gelir şimdi dizeli pahalıya alıyorsun pahalıya satıyorsun diyenler. Lütfen şu saçma yorumu yapıp durmayın. Pahalıya aldığın birşeyi elbette satarken de pahalıya satacaksın. Bu sana kâr ettirmiyor ama. Burada esas hesaplama bir aracı alıp yüzbinlerce kilometre yapacak insanlara göre yapılmıştır.

     Benzin-Dizel karşılaştırması. Excel dosyası ile.

    İsteyenler için excel dosyası linki:https://yadi.sk/i/KqP4oJWVbV8zi

    İstediğiniz aracın fiyatını ve yakıt tüketimi değerlerini girerek oynama yapabilirsiniz...

    o mantıklı sözü ben de söyleyeyim. 7 bün tl pahalı olarak dizel aldım. 3,5 yıl sonra 7 bin tl pahalı olarak sattım. (2. el muadil benzinlisine göre) yılda 10 bin yapsan da 20 bin yapsan da dizel her türlü karlıdır.




  • Dizelin aracın satış fiyatını düşürme lobisi
    Şehiriçi 40 kuruştan aşağı yakmayan benzinli arabayı tabi az kullanir insan lpgde ise menzil leş, depoya ne bastiklari da meçhul..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu konu açıldığında hep aynı yorumu yapıyorum..
    peki bu dizeli neden en az 10k fazlaya satıyor bu üretici firma yada neden şirket araçları ticari araçların çoğu en az 10k fazla verip dizel alıyor..

    madem bi karı yok aynı olmalı satışta fiyatı hatta daha ucuz olmalı neden sesli çalışıyor en basiti...
  • Dizelde başta in parayı çok vermek insana çok koymuyor.kılıç gibi kesip atıyorsun ama benzinde az az sürekli ödemek insana dokunuyor.belkide benzin daha bile uygun olsada olmuyor işte.sadece mantık değil psikoloji vb.. Başka şeylerde var.

    Suyu delen damlanın gücü değil sürekliliğidir.... Deyip kızım sana söylüyorum gelinim sen anla diyor çekiliyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • öcüü.. Ö kullanıcısına yanıt
    Dizeller 10 sene önce yaygınlaşmaya başladığında fiyat farkları bu kadar uçuk değildi. Misal 2006 yılında mayıs ayında Corsa C'nin piyasadan çekilmesine 3 ay kala son parti Corsa C almıştık. Dizel otomatik O zaman 25.000 TL para verdik. Benzinlisini hatırladığım kadarıyla 22.000 TL civarına satıyorlardı. Arz talep meselesi. Talep çok olan şeyin fiyatı artar. Tamamen firmaların aç gözlülüğü. Daha 1-2 sene öncesine kadar Chevrolet Cruz 2.0 dizel 50 küsür fiyata satıldı sıfır olarak. Sen hani 2.0 dizel arabayı 2 sene önce bu fiyata alabiliyordun. Bırak 2.0 dizeli 1.6 dizeller bile ondan daha fazla paraya satılıyordu. ÖTV oranı %145 olan bir araba 50 küsür fiyata satıldı. Demek ki ucuza satılabiliyormuş. Ticari araçlar bütün gün yollarda dolaşan arabalar. Senede yaptıkları yolun haddi hesabı yok. Onlar için verilen bu 10.000 TL farkın hiçbir önemi yok. Burada mevzumuz bireysel kullanıcılar için. Dizelin sesli çalışmasının bu konuyla bir alakası yok. Bu tamamen benzinli motorla dizel motorun çalışma karakteristiklerinin farklı olmasından kaynaklanan birşey...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    bu konu açıldığında hep aynı yorumu yapıyorum..
    peki bu dizeli neden en az 10k fazlaya satıyor bu üretici firma yada neden şirket araçları ticari araçların çoğu en az 10k fazla verip dizel alıyor..

    madem bi karı yok aynı olmalı satışta fiyatı hatta daha ucuz olmalı neden sesli çalışıyor en basiti...

    Kimse yoğun kullanımda dizel karsız demiyor zaten. Önemli olan bireysel tüketici neden dizel alsın yılsa 8 - 12 bin km kullanıyorsa.

    Bu arada dizel motorlu araçların fiyatları yurtdışında ya benzinli ile aynı ya da çok az yüksek.. (örnek 1.4 tsi 150 DSG - 1.6 TDİ 110 DSG'den sadece 100 Euro ucuz)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertace -- 17 Eylül 2014; 22:30:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Dizeller 10 sene önce yaygınlaşmaya başladığında fiyat farkları bu kadar uçuk değildi. Misal 2006 yılında mayıs ayında Corsa C'nin piyasadan çekilmesine 3 ay kala son parti Corsa C almıştık. Dizel otomatik O zaman 25.000 TL para verdik. Benzinlisini hatırladığım kadarıyla 22.000 TL civarına satıyorlardı. Arz talep meselesi. Talep çok olan şeyin fiyatı artar. Tamamen firmaların aç gözlülüğü. Daha 1-2 sene öncesine kadar Chevrolet Cruz 2.0 dizel 50 küsür fiyata satıldı sıfır olarak. Sen hani 2.0 dizel arabayı 2 sene önce bu fiyata alabiliyordun. Bırak 2.0 dizeli 1.6 dizeller bile ondan daha fazla paraya satılıyordu. ÖTV oranı %145 olan bir araba 50 küsür fiyata satıldı. Demek ki ucuza satılabiliyormuş. Ticari araçlar bütün gün yollarda dolaşan arabalar. Senede yaptıkları yolun haddi hesabı yok. Onlar için verilen bu 10.000 TL farkın hiçbir önemi yok. Burada mevzumuz bireysel kullanıcılar için. Dizelin sesli çalışmasının bu konuyla bir alakası yok. Bu tamamen benzinli motorla dizel motorun çalışma karakteristiklerinin farklı olmasından kaynaklanan birşey...

    hocam çok karmaşık bi yazı olmuş ne demek istediğinizi anlamayacak kadar uzun ve iç içe.. vergi ne alaka 2.0 ülkede satılmaktan çekilen bi marka ne alaka konuyla yada sorumla.... ki ne dizeli nede benzinliyi savunmuyorum ki benimki bir soru yalnızca...

    siz bi hesap yapmışsınız bi marka ile 22 benzin 25 dizelmiş..

    katlayalım bu oranı 44 benzin 50 dizeli

    66 benzin 75 dizeli (yaklaşık günümüz araç fiyatları oluyor sanırım... ki 6-11bin tl lik farklarla satılıyorlar)

    ha evde bir benzin birde dizel aracımız var b sınıfı benzin koskoca c mpv den nerdeyse 2 kat fazla yakıyor.. ki avantajı yokmu var sessiz (konuyla alakalı olan kısmı)

    dizelin avantajı az yakması yılda 20bn km yol yapıyorum gayette memnunum...

    mesele kar olunca ticariler çok yol yapıyor 10k tl sorun değil ama 1-2 yılda araç 100bn km yi devirince al sana sorun algıya göre... araç kalır elde satılmaz...

    ha normal binicide 100bn km yi 5-7 yılda anca yapar 4 yıl binse verdiği 10k farkıda satarken çok daha fazlasıyla kar eder satar..

    ha dersen benim hesabım benzin fazla sen benzinli al bin.. bende dersem dizel benim hesabıma uyar bende dizel alayım bineyim..




  • öcüü.. Ö kullanıcısına yanıt
    Demişsiniz ya neden 10 k farkla satıyor diye dizeli. Tamamen kendi keyfiyetleri ile piyasayı şişirmeleri. Dizel arabalar bu kadar pahalı satılacak araçlar değil diyorum. Milletten bir talep var ne kadar olursa olsun fiyatı parayı kıyıp alıyorlar hesap kitap yapmadan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Canım sıkıldı bir karşılaştırma yapayım dedim. Oturdum 10 dk'da hazırladım.

    Karşılaştırma Focus 1.6 TDCI 95 HP ile Focus 1.0 Ecoboost 125 HP arasında yapıldı. İkiside Aynı donanım pakedindeki araçlar.

    Hesaplama sadece liste fiyatı alınarak ve ortalama yakıt tüketimleri ve bugünkü akaryakıt fiyatları üzerinden yapılmıştır.

    Göründüğü gibi dizel ve benzinli alan iki ayrı kişinin cebinden çıkan para 120.000 km sonra eşitleniyor. Dizel alan kişi 120.000 km sonra kâr etmeye başlıyor. Tabi bu hesaplamada 1.6 dizel alan kişinin daha fazla MTV ödeyeceğini, ve iki araç arasındaki kasko ve trafik sigortası fiyatlarını daha hesaba katmadık. Bu durumları da katarsak amorti süresi 120.000 km'nin de üzerine çıkacaktır. Yani ülkemizde sanırım artık dizel araç almanın az kilometre yapanlar için pek mantıklı olduğunu düşünmüyorum.

    Birazdan gelir şimdi dizeli pahalıya alıyorsun pahalıya satıyorsun diyenler. Lütfen şu saçma yorumu yapıp durmayın. Pahalıya aldığın birşeyi elbette satarken de pahalıya satacaksın. Bu sana kâr ettirmiyor ama. Burada esas hesaplama bir aracı alıp yüzbinlerce kilometre yapacak insanlara göre yapılmıştır.

     Benzin-Dizel karşılaştırması. Excel dosyası ile.

    İsteyenler için excel dosyası linki:https://yadi.sk/i/KqP4oJWVbV8zi

    İstediğiniz aracın fiyatını ve yakıt tüketimi değerlerini girerek oynama yapabilirsiniz...

    o mantıklı sözü ben de söyleyeyim. 7 bün tl pahalı olarak dizel aldım. 3,5 yıl sonra 7 bin tl pahalı olarak sattım. (2. el muadil benzinlisine göre) yılda 10 bin yapsan da 20 bin yapsan da dizel her türlü karlıdır.

    benimkinin de dizel farkı 6bin tl'ydi 7 yıl sonra satarken arada 2-3bin en fazla vardı.yakınlarımdan da dizel alıp satanlar var.aynı farkı geri alan hiç duymadım.hem dizel motorların motor hacmi genellikle daha fazla olduğundan vergisi de ona göre,hem bakım masrafları farkediyor.genele vurunca farkın 1/3'ü geri alınıyor.yani 6bin TL fark veriyorsanız 4bin TLyi,30bin TL fark veriyorsanız 20bin TL amorti etmek için tüketim maliyetini hesaplamak lazım.kaç km kullandığınıza göre değişir.her durumda karlı denilemez kesinlikle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aycibin

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Canım sıkıldı bir karşılaştırma yapayım dedim. Oturdum 10 dk'da hazırladım.

    Karşılaştırma Focus 1.6 TDCI 95 HP ile Focus 1.0 Ecoboost 125 HP arasında yapıldı. İkiside Aynı donanım pakedindeki araçlar.

    Hesaplama sadece liste fiyatı alınarak ve ortalama yakıt tüketimleri ve bugünkü akaryakıt fiyatları üzerinden yapılmıştır.

    Göründüğü gibi dizel ve benzinli alan iki ayrı kişinin cebinden çıkan para 120.000 km sonra eşitleniyor. Dizel alan kişi 120.000 km sonra kâr etmeye başlıyor. Tabi bu hesaplamada 1.6 dizel alan kişinin daha fazla MTV ödeyeceğini, ve iki araç arasındaki kasko ve trafik sigortası fiyatlarını daha hesaba katmadık. Bu durumları da katarsak amorti süresi 120.000 km'nin de üzerine çıkacaktır. Yani ülkemizde sanırım artık dizel araç almanın az kilometre yapanlar için pek mantıklı olduğunu düşünmüyorum.

    Birazdan gelir şimdi dizeli pahalıya alıyorsun pahalıya satıyorsun diyenler. Lütfen şu saçma yorumu yapıp durmayın. Pahalıya aldığın birşeyi elbette satarken de pahalıya satacaksın. Bu sana kâr ettirmiyor ama. Burada esas hesaplama bir aracı alıp yüzbinlerce kilometre yapacak insanlara göre yapılmıştır.

     Benzin-Dizel karşılaştırması. Excel dosyası ile.

    İsteyenler için excel dosyası linki:https://yadi.sk/i/KqP4oJWVbV8zi

    İstediğiniz aracın fiyatını ve yakıt tüketimi değerlerini girerek oynama yapabilirsiniz...

    o mantıklı sözü ben de söyleyeyim. 7 bün tl pahalı olarak dizel aldım. 3,5 yıl sonra 7 bin tl pahalı olarak sattım. (2. el muadil benzinlisine göre) yılda 10 bin yapsan da 20 bin yapsan da dizel her türlü karlıdır.

    benimkinin de dizel farkı 6bin tl'ydi 7 yıl sonra satarken arada 2-3bin en fazla vardı.yakınlarımdan da dizel alıp satanlar var.aynı farkı geri alan hiç duymadım.hem dizel motorların motor hacmi genellikle daha fazla olduğundan vergisi de ona göre,hem bakım masrafları farkediyor.genele vurunca farkın 1/3'ü geri alınıyor.yani 6bin TL fark veriyorsanız 4bin TLyi,30bin TL fark veriyorsanız 20bin TL amorti etmek için tüketim maliyetini hesaplamak lazım.kaç km kullandığınıza göre değişir.her durumda karlı denilemez kesinlikle.

    valla hocam herkese saygı duyarım. kimsenin tercihini değiştirme gibi niyetim yok. ancak aracım 1.3 corsa idi. mtv dilimi aynı. bakımları ilk yıl 450. sonra dışarda 200-250 arası. ayrıca 15 kuruş net az yakıyor. bunun yanında az yaktığı araçtan daha performansı. 95 beygir 190 tork. diyelim ki dediğiniz doğru. ben yine de tork için dizel alırım.


    turbo benzin de olabilir. hatta ilerde alma niyetim var. kredi kartı kampanyalarını benzinde daha iyi takip ederiz. clio 4 yakmıyor ki yakıt alayım.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.