Şimdi Ara

Ya yerli araba, Ya yerli araba... Başka çıkış yok.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
3.074
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • En çok otomobil satılan ülkelerin ekseriyeti otomobil üreticisi ülke. Ne yapıp edip ülkede yılda satılan otomobil sayısının yarısı kadarı tümüyle yerli olmalı.(Ana kâr kesinlikle ülkede kalmalı.)

    Ülkede yıllık satılan otomobil kadarınıda ihraç etmeliyiz. Dsg hemegonyası bitirilmeli.

    Versinler bana 5 milyar euro, ben bu ülkede tesla-audi-range rover karışımı marka çıkartırım. Otomobil yapmak zor felan değil. İsteyen yapıyor kardeşim. İç piyasanın isterlerini karşılayacak otomobillerle başlarsın devamı gelir.

    Yap yerli Audi A4 170HP (232KW) FULL paket benzeri bir araba, sat 70 bin tlye. Bak nasıl millet yüklenir yerliye.

    Düzenleme; 132KW



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 30 Aralık 2018; 11:44:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yerli cep telefonu, beyaz eşya gibi ürünlerde görüyoruz ucuzluğu. Söylemesi basit. Ben küçük esnaf sayılırım ve bana bile komik geliyor burdaki anlattıkların. İşadamı için ne kadar komik geliyordur kim bilir?



    Neden 5 milyar euron olmadığı anlaşılıyor, hoş olsa da bu bilinç düzeyiyle fazla sürmez hepsi çarçur olur. Daha önce de yazmıştım zenginlik ayrı bir bilinç gerektirir, beyni fakir olan adama milyarları versek de ne harcamayı bilir ne de parayı değerlendirmeyi o yüzden çok geçmez bitirir parasını.



    En başta biz kötü yönetilen bir ülkeyiz. Ekonomimiz kötü yönetiliyor. Köşedeki bakkalın zihniyeti ile ülke ekonomisi yönetilmeye çalışılıyor, zabıta ile enflasyon dizginleme gibi komiklik bu ülke tarihinde yer edecek.



    Millet olarak fazla emek harcamadan lüks tüketime düşkünüz. Lüks tüketimi de cebimizde olmayan parayla yapıyoruz. Ama bu devir bitti artık kredi kolay verilmiyor, alanın canını yakıyorlar.



    Marka çıkartmak basit ama onun satılması, tedariği, marka değeri, satış sonrası hizmetleri vs. zor kısmı. Kaldıki bugün bir civata fabrikası bile açsanız rekabet şansınız çok düşük. Çünkü adam bilmem kaç yıl önce açmış ve herkes tanıyor. Herkes tanıyıp ondan aldığı için milyon adet üretim yapıyor ve maliyeti çok düşürüyor. Düşürdüğü gibi düşük fiyattan satıyor. Hadi yap aynısını bakalım başına ne geliyor.



    Hangi iç piyasadan söz ediyoruz. Ülkeden öyle bir bahsetmişsinki sanırsın 300 milyon nüfuslu Amerika. Amerika'da 2017'de 17 milyon araç satılmış. Türkiye'de by rakam 1 milyon dolaylarındaydı geçtiğimiz yıllarda.



    Otomobil sektörü en ufak ekonomik buhranda üretim bandını durduracak kadar düşük kârla çalışıyor günümüzde.



    Sen bir otomobil markası sunacaksın. 1 milyonluk pazarda satılmasını bekleyeceksin. 1 milyonluk pazarda çok iyimser olayım %10 pazar payın olsun. 100 bin araç sattın. Bu 100 bin araç için kuracağın yetkili servis ağı, satış sonrası hizmetler ile kaç ay ayakta durabilirsin.
    iktisatın i sinden anlamadan fikir sahibi olmak ne güzel. adam düşünmüyor ki kendi ülkesinde yılda 10 milyon araç üreten gm nasıl battı, chrysler nasıl fiata gitti. elinde samsung, iphone yerli araba çıkarsa alacakmış. palavranın dik alası. kendi insanına satamayacağın arabayı kim ne yapsın. ayrıca 120 sene önce icat edilmiş bir metayı bugün üretmenin nesi başarı. bazıları içimizdeki irlandalılar diyor. içimizdeki gerçek irlandalı birşeyden haberi olmadan devletin parasını harcatmaya çalışanlar. daha önce de yazdım yine yazayım; türkiyede yılda 100.000 yerli otomobil üretildi ve satıldı. araç başı kar marjı %10 olsun. ortalama 20.000 eurodan satılsın. ne yaptı? 2 milyar euro. türkiyenin gsmh si ne? 800 milyar dolar. e bu 2 milyar dolar neyine yaradı? kaldı ki sen 100.000 arabayı 20.000 eurodan satabilecek misin? zor biliyorum ama biraz düşünün biraz okuyun. apple ın piyasa değeri tüm türkiyedeki şirketlerden fazla. siz otomobil üretip ne yapacaksınız?
    Sen bırak yerli otomobil yapmayı, şu anda top 5’te olan otomobil üreticilerine bir tane yazılım satmayı başar yine senin alnından öperim. Onların sattığı her araçta senin ürettiğin yazılım ya da bir düğmeyi bile kullansalar yine korkunç boyutta döviz kazancı sağlarsın ülke olarak ama nerde o bilinç?? Anca beton beton beton!!
    bu yerli araba için imza atan firmalardan birinin yan kuruluşlarından birine ürün verdim 2-3 hafta önce
    başka üretimler var , foto çekmek yasak telefon sokamıyorsun vs bilen bilir prosedür
    tabi direk aklına yerli oto geliyor var mı hareket diye , sordum bende

    hiç bir hareket yok

    benim kişisel görüşüme gelirsek
    her zaman savunduğum bir düşüncem var , isviçrenin norveçin danimarkanın vs arabasımı var ? yok
    biz de tarım , hayvancılık , turizm , balıkçılık , hizmet sektörü gibi alanlarda yürümeli ve para kazanmalıyız
    sonra arabayı paramızla alırız
    100 yıllık vw opel reno ları geçemezsin , geçti o tren

    Ama bizde o da olmayacak

    kore örneği verilip duruluyor
    beyler korede sokaklarda yılbaşı kutlamak haramdır şu bu diye gezen tipler yok
    bu ülkede var
    o yüzden onlar gibi olamayacaksın , bu doğaya aykırı
    yılbaşı kutlamayı yeni yıla girerken 2 duble bir şey içmeyi haram günah görenler
    iphone , bmw , audi , sony , hastanedeki bilumum gavur cihazlarını kullanmayı haram ve günah görmedikçe bizden bir halt olmayacak
    nüfusun %10 u bile böyle olsa o ülkeden pek bir şey beklememek gerek bence zor yani
  • ' versinler bana 5 milyar euro' kardeşim canınızmı sıkılıyor,işiniz gücünüzmü yok saçma sapan konular

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önce bi motor yapalım da sonra arabaya geçeriz, kendimize ait ne bir dizel ne de benzinli motorumuz var, traktör motoru bile yapmıyoruz, küçük su motorları kesim motorları hepsi dışarıdan. araba yapıyoruz diye kandırmasınlar kimseyi.
  • Yerli cep telefonu, beyaz eşya gibi ürünlerde görüyoruz ucuzluğu. Söylemesi basit. Ben küçük esnaf sayılırım ve bana bile komik geliyor burdaki anlattıkların. İşadamı için ne kadar komik geliyordur kim bilir?



    Neden 5 milyar euron olmadığı anlaşılıyor, hoş olsa da bu bilinç düzeyiyle fazla sürmez hepsi çarçur olur. Daha önce de yazmıştım zenginlik ayrı bir bilinç gerektirir, beyni fakir olan adama milyarları versek de ne harcamayı bilir ne de parayı değerlendirmeyi o yüzden çok geçmez bitirir parasını.



    En başta biz kötü yönetilen bir ülkeyiz. Ekonomimiz kötü yönetiliyor. Köşedeki bakkalın zihniyeti ile ülke ekonomisi yönetilmeye çalışılıyor, zabıta ile enflasyon dizginleme gibi komiklik bu ülke tarihinde yer edecek.



    Millet olarak fazla emek harcamadan lüks tüketime düşkünüz. Lüks tüketimi de cebimizde olmayan parayla yapıyoruz. Ama bu devir bitti artık kredi kolay verilmiyor, alanın canını yakıyorlar.



    Marka çıkartmak basit ama onun satılması, tedariği, marka değeri, satış sonrası hizmetleri vs. zor kısmı. Kaldıki bugün bir civata fabrikası bile açsanız rekabet şansınız çok düşük. Çünkü adam bilmem kaç yıl önce açmış ve herkes tanıyor. Herkes tanıyıp ondan aldığı için milyon adet üretim yapıyor ve maliyeti çok düşürüyor. Düşürdüğü gibi düşük fiyattan satıyor. Hadi yap aynısını bakalım başına ne geliyor.



    Hangi iç piyasadan söz ediyoruz. Ülkeden öyle bir bahsetmişsinki sanırsın 300 milyon nüfuslu Amerika. Amerika'da 2017'de 17 milyon araç satılmış. Türkiye'de by rakam 1 milyon dolaylarındaydı geçtiğimiz yıllarda.



    Otomobil sektörü en ufak ekonomik buhranda üretim bandını durduracak kadar düşük kârla çalışıyor günümüzde.



    Sen bir otomobil markası sunacaksın. 1 milyonluk pazarda satılmasını bekleyeceksin. 1 milyonluk pazarda çok iyimser olayım %10 pazar payın olsun. 100 bin araç sattın. Bu 100 bin araç için kuracağın yetkili servis ağı, satış sonrası hizmetler ile kaç ay ayakta durabilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yayengec

    önce bi motor yapalım da sonra arabaya geçeriz, kendimize ait ne bir dizel ne de benzinli motorumuz var, traktör motoru bile yapmıyoruz, küçük su motorları kesim motorları hepsi dışarıdan. araba yapıyoruz diye kandırmasınlar kimseyi.
    Benzinli/Dizel motor üretimi yapmadan araç üreten bir dünya marka var.
    Zaten çoğu firma artık ortak motor kullanıyor.
    Bunları üretmek bu saatten sonra gereksiz. VW bile fabrikalarını 3. dünya ülkelerine taşıyıp kendi tesislerini elektrikli araç üretimi için dönüştürürken halen benzin/dizel ölü yatırım olur.
    Elektrikli araç dışında yapılacak bir şey yok. Bunun içinde pil üretimini yapmak gerek onu da Zorlu Manisada başlattı.
    Elektrikli motorlar konusunda da çalışmalar var ama ne seviyede bilgim yok.




  • Vergi yükü bu kadar fazlayken neden yapsınlar ki, asıl maliyeti devlete ödüyoruz araç üreticisinden ziyade, kendi ürettiğimizde de vergi böyle olursa yine çok yüksek fiyat olacaktır
  • Bu ülke yakın gelecekte kendi aracını yapmayacak. yapamayacak demiyorum, yapmayacak. Bedavadan kazanmak varken niye yerli araba yapsınlar ki...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Böyle bir otomobil yok mu?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 232 kw 311beygir etmiyor mu ya

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • babapars kullanıcısına yanıt
    132 kw yazıcaktım yanlışlıkla öyle yazmışım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ülkemizde girişimci eksiği var, ayrıca girişimcilere yeterli destek verilmiyor, son olarak da girişimcilerin çoğunluğu giriştiği işin içeriğini ya bilmiyor ya sonradn öğreniyor, bu işin okulundan gelen, eğitimini alan, bilim yapan insan bu işe girmiyor. Ayrıyeten üniversitelerimizde bilimsel araştırmalar yapılmıyor, sadece okulu bitirip diploma alma derdinde birçoğumuz. Üniversitelerde eğitim seviyesi yükselirse, girişmciler bu bilimsel araştırma yapan değerli insanları da işlerine ortak eder veyahut bünyelerinde değerli rol verilirse , devlet bu girişimlere de yeterli desteği verirse bu ülkede her şey yapılır. Ancak şu anki tabloda tüm bunların olması zor görünüyor. Bütün iş 3-5 zengin ailenin elinde, onlar ne isterse o oluyor, devlet görevlileri de genellikle bu aileler ile yakın durarak kendini ihya etme peşinde . Koç ailesi yerli araba yapacak deneyime ve güce sahip ama bu işe girmiyor, iyi kötü bir Egea yaptılar, bunun dah iyisini de yapabilecek durumdalar ama yapmıyorlar...




  • Gelişmek zenginlesmek istiyorsan üreteceksin. Dışa bağımlı olmayacaksın. Elin adamı üretmeni istemez. Kendine bağımlı olmanı ister.Düşmanların ve yerli istemezler bir araya gelir elli bahane bulur engellemek için elinden geleni yapar. Tarih boyunca böyle olmuş. Bu ülkede zamanında uçak fabrikasıda, roket fabrikasıda, otomobil fabrikası da vardı. Bir şekilde kapattirdilar. Bu alanlarda gelişmeler var çalışmalar var. Yıllar içinde yerlilik oranı giderek artar bir süre sonra kendi markamızı yaparız. İHA ve Siha buna en güzel örnek. 15 yıl kadar önce başlayan süreç içinde bugün artık sihalarin hemen hemen tüm parçalarını üretiyoruz. Yerli motor takıldı. İhraç edilmeye başlandı.

    Kısaca ülkemizin kendi ürünlerini üretmesini istiyormusun istemiyormusun. Zorluklar tabiki vardır. Ama istemeyen elli tane bahane üretir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil çok da karlı değil...



    Beyaz eşya kadar ancak...



    Beyaz eşyada iyiyiz mesela ama olaya şöyle bakman lazım artık bir gemi dolusu beyaz eşya mı daha çok kazandırır yoksa bir gemi dolusu cep telefonu mu?

    Ya da hiç gemiye bile binmeyen yazılımlar mı daha çok kazandırır...?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Yerli araba bugun çıksa iç piyasanın %20sini ve yukarısına hakim olur. Yetkili servisler falan sonuçta bedava çalışan kurumlar değil. Türkiyenin coğrafi kolaylığı hali hazırda iyi bir araç ihracatcısı olması bu konuda en başından en sonuna kadar tecrübeli ve nitelikli insan gücüyle yerli araç markasının kısa sürede dünya markası olucağını düşünüyorum. Türk hava yolları ülke insanımızın pazarlama potansiyelinin en önemli göstergesi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Devrim arabaları projesini bir okuyup araştırın neden üretemiyoruz gayet basit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    ülkemizde girişimci eksiği var, ayrıca girişimcilere yeterli destek verilmiyor, son olarak da girişimcilerin çoğunluğu giriştiği işin içeriğini ya bilmiyor ya sonradn öğreniyor, bu işin okulundan gelen, eğitimini alan, bilim yapan insan bu işe girmiyor. Ayrıyeten üniversitelerimizde bilimsel araştırmalar yapılmıyor, sadece okulu bitirip diploma alma derdinde birçoğumuz. Üniversitelerde eğitim seviyesi yükselirse, girişmciler bu bilimsel araştırma yapan değerli insanları da işlerine ortak eder veyahut bünyelerinde değerli rol verilirse , devlet bu girişimlere de yeterli desteği verirse bu ülkede her şey yapılır. Ancak şu anki tabloda tüm bunların olması zor görünüyor. Bütün iş 3-5 zengin ailenin elinde, onlar ne isterse o oluyor, devlet görevlileri de genellikle bu aileler ile yakın durarak kendini ihya etme peşinde . Koç ailesi yerli araba yapacak deneyime ve güce sahip ama bu işe girmiyor, iyi kötü bir Egea yaptılar, bunun dah iyisini de yapabilecek durumdalar ama yapmıyorlar...
    Üniversite demişken, Teknik üniversiteler sanayi ile birleşmediği sürece bir cacık olmaz. Öğrencileri bir binaya kapatıp önlerine bir takım kitaplar atıp okuyun öğrenin diyerek bu iş olmaz. Amerika da Teknik üniversite öğrencileri ilgili bölümlerinin sanayi dalında bir fiil çalışıyor orada pratik olarak her şeyi önce tecrübe ediyor kağıt üzerinde de teorisini yürütüyor böylece okuldan mezun olduğunda işinin ne olduğunu ne yapması gerektiğini net olarak anlamış oluyor. Bizde ise bunun tam tersi. Bu ülkenin acilen iyi teknik adamlara ihtiyacı var. Elinizin altında bir kadro olmadan bırak araba yapmayı el arabası bile yapamazsınız her şey ekip işidir. Diğer taraftan yetişmiş iyi adamları da Türkiye de ki kötü ücret sistemi kötü yaşam koşulları nedeniyle göçe kurban veriyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Yerli cep telefonu, beyaz eşya gibi ürünlerde görüyoruz ucuzluğu. Söylemesi basit. Ben küçük esnaf sayılırım ve bana bile komik geliyor burdaki anlattıkların. İşadamı için ne kadar komik geliyordur kim bilir?



    Neden 5 milyar euron olmadığı anlaşılıyor, hoş olsa da bu bilinç düzeyiyle fazla sürmez hepsi çarçur olur. Daha önce de yazmıştım zenginlik ayrı bir bilinç gerektirir, beyni fakir olan adama milyarları versek de ne harcamayı bilir ne de parayı değerlendirmeyi o yüzden çok geçmez bitirir parasını.



    En başta biz kötü yönetilen bir ülkeyiz. Ekonomimiz kötü yönetiliyor. Köşedeki bakkalın zihniyeti ile ülke ekonomisi yönetilmeye çalışılıyor, zabıta ile enflasyon dizginleme gibi komiklik bu ülke tarihinde yer edecek.



    Millet olarak fazla emek harcamadan lüks tüketime düşkünüz. Lüks tüketimi de cebimizde olmayan parayla yapıyoruz. Ama bu devir bitti artık kredi kolay verilmiyor, alanın canını yakıyorlar.



    Marka çıkartmak basit ama onun satılması, tedariği, marka değeri, satış sonrası hizmetleri vs. zor kısmı. Kaldıki bugün bir civata fabrikası bile açsanız rekabet şansınız çok düşük. Çünkü adam bilmem kaç yıl önce açmış ve herkes tanıyor. Herkes tanıyıp ondan aldığı için milyon adet üretim yapıyor ve maliyeti çok düşürüyor. Düşürdüğü gibi düşük fiyattan satıyor. Hadi yap aynısını bakalım başına ne geliyor.



    Hangi iç piyasadan söz ediyoruz. Ülkeden öyle bir bahsetmişsinki sanırsın 300 milyon nüfuslu Amerika. Amerika'da 2017'de 17 milyon araç satılmış. Türkiye'de by rakam 1 milyon dolaylarındaydı geçtiğimiz yıllarda.



    Otomobil sektörü en ufak ekonomik buhranda üretim bandını durduracak kadar düşük kârla çalışıyor günümüzde.



    Sen bir otomobil markası sunacaksın. 1 milyonluk pazarda satılmasını bekleyeceksin. 1 milyonluk pazarda çok iyimser olayım %10 pazar payın olsun. 100 bin araç sattın. Bu 100 bin araç için kuracağın yetkili servis ağı, satış sonrası hizmetler ile kaç ay ayakta durabilirsin.
    Hocam sizde fazla kötümser bakmışsınız olaya



    Skoda dacia markalarının ülke nüfusları kaçtı da bu firmalar seri uretime geçti



    80 milyonluk ülkenin zaten kendisi ciddi bir pazar fazla küçümsemissiniz ülkemizi



    Dediginiz gibi 100 bin rakamını yakasalasak bile ciddi sayıdır bu 100 binde rusya azerbaycan ortadoguya satarsan hersene üzerine koyarsın



    Gerekirse 5 sene zarar edersin devlet karşılar zararını halk bile buna destek verir koprulerden ettiğin zararı fabrikadan da et ne olur yani



    Burda bizim bilemedigimiz başka hesaplar var bence ilk önce devlet istemiyor araba üretmeyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turkforce

    Benzinli/Dizel motor üretimi yapmadan araç üreten bir dünya marka var.
    Zaten çoğu firma artık ortak motor kullanıyor.
    Bunları üretmek bu saatten sonra gereksiz. VW bile fabrikalarını 3. dünya ülkelerine taşıyıp kendi tesislerini elektrikli araç üretimi için dönüştürürken halen benzin/dizel ölü yatırım olur.
    Elektrikli araç dışında yapılacak bir şey yok. Bunun içinde pil üretimini yapmak gerek onu da Zorlu Manisada başlattı.
    Elektrikli motorlar konusunda da çalışmalar var ama ne seviyede bilgim yok.

    Hocam zaten biz yapamayız zihniyetinde olanlara karşın çok güzel işler yapılıyor.

    Bknz: savunma sanayinde yapılanlar

    Kaldı ki arık içten yanmalı motorların ömrünün sonlarına geldik.

    Bence çok güzel günler geliyor içimizdeki İrlandalılara rağmen

    Tabi ki hatalarımız olacak bebeklik çağı hastalıkları olacak ama yeterki inanalım.

    Asırlık firmalar bile milyon araçları geri çağırmakla sonlanan hatalar yapıyorlar

    Biz vatandaş olarak yerli ürünlere destek olursak zaten herşey rayında ilerletecek

    Velhasıl ı kelam enseyi karartmamak lazım

    Herşeye inat umutla gayret etmekte bütün sır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hassey -- 30 Aralık 2018; 13:55:47 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizayn vip var. Sahibi Erbakan malkoç.

    Vitolara neler yapıyorlar. Fordda yarım yamalak çalışan sesli komut sistemini adam vito ya ne güzel entegre etmiş anında algılıyor. Kesip biçiyorlar avrupa ya, amerika ya yolluyorlar araçları. S seriside aynı şekilde yeni soluk getiriyorlar.

    Ülkemizde bu işlerde iyi olanlar var aslında. Ama icraat yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen bırak yerli otomobil yapmayı, şu anda top 5’te olan otomobil üreticilerine bir tane yazılım satmayı başar yine senin alnından öperim. Onların sattığı her araçta senin ürettiğin yazılım ya da bir düğmeyi bile kullansalar yine korkunç boyutta döviz kazancı sağlarsın ülke olarak ama nerde o bilinç?? Anca beton beton beton!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.