Şimdi Ara

Ya yerli araba, Ya yerli araba... Başka çıkış yok. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
3.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Yerli bir marka olması zaten tek başına önemli faktör aracın satılması için. Örneğin son derece kalitesiz dacianın önemli bir pazar payı var bu ülkede tahminen yazıyorum heralde %10 kadar vardır bakmadım. Burda önemli olan fiyat olucak. Yani bugun çıksa 70-80 bin gibi bir rakama satılıyor olsa çok önemli bir pazar payı elde eder.
    Ayrıca benim bildiğim oto markaları tabiki zararına satış yapmadıkları gibi servisleride önemli bir kazsnç kapısı olarak görüyorlar. Kusura bakma yazdığını tekrar oku senin bu yazdığına göre tüm oto markaları kıt kanat ayakta duruyor olurdu. Dünyanın en büyük şirketlerinden bahsediyoruz hatırlatim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ussaki

    Yerli bir marka olması zaten tek başına önemli faktör aracın satılması için. Örneğin son derece kalitesiz dacianın önemli bir pazar payı var bu ülkede tahminen yazıyorum heralde %10 kadar vardır bakmadım. Burda önemli olan fiyat olucak. Yani bugun çıksa 70-80 bin gibi bir rakama satılıyor olsa çok önemli bir pazar payı elde eder.
    Ayrıca benim bildiğim oto markaları tabiki zararına satış yapmadıkları gibi servisleride önemli bir kazsnç kapısı olarak görüyorlar. Kusura bakma yazdığını tekrar oku senin bu yazdığına göre tüm oto markaları kıt kanat ayakta duruyor olurdu. Dünyanın en büyük şirketlerinden bahsediyoruz hatırlatim.
    Dacia dediğin araç Renault motorlarını kullanıyor, öyle veya böyle Renault güvencesi altında. Ekonomik dizel motor, Renault yedek parça ve servis yaygınlığı aracı tercih edilir kılıyor.



    Muadili araçlara göre daha ucuz olamaz. Ne olur biliyor musun? Yerli araç çıktı diyelim, yerli araç üreticisi ağlar derki ben satamıyorum bana avantaj sağlayın. Devlet ithal arabaların vergisini biraz dah artırır, indirim yapmaz. Vestel örneği var. Vestelin talebine devlet böyle yanıt vermişti, olan tüketiciye oluyor.



    Yerli cep telefonu ve bilgisayar ürünlerimiz var ve bence iyi seviyedeler ama çoğunda fiyat avantajı yok malesef. Ve insanımız bunlar yerine Çinli telefonları tercih ediyor. Burda yerli malını ciddi savunan arkadaşlarımız bile bunu yapıyor. 2000-4000 lira civarındaki bir üründe bile yerliyi tercih etmeyen bireyler 100.000 lirasını yerliye bağlar mı? Lütfen düşün.



    Birçoğu kıt kanaat ayakta duruyor. Öyle olmasa ortak platform, ortak motorlar görmezdik. Almanlar V6'dan sıralı altı silindire geçtiler. Sebep ise 6 silindiri kesip iki silindiri çıkarıp 4 silindirli motor yapabilmek. Aynı parçalar maliyeti ciddi düşürüyor. Sineğin yağını çıkarıyorlar adeta.



    Yılda 4 küsür milyon otomobil satan Gm her sene ağlıyor zarardayız diye. Mitsubishi başkasına satılmazdı, Saab batmazdı, Opel zarar ediyor denilip satılmazdı. Ben okuduğum haberlerden ve sektörü takip ettiğim kadarıyla böyle görüyorum.



    Son zamanlarda dönen haberlerden biri ise artık binek araç gövde tipinin kâr getirmediği ve birçok otomobil üreticisinin Suv, Crossover tipi gövde ile araç satacağı. Mitsubishi böyle yapacak, Ford'un açıklamaları bu yönde. Zaten Uzakdoğu araçları ise piyasaya sundukları modellerle bunu gösteriyorlar. Mesela Eclipse spor bir araçken oldu Eclipse Cross Crossover, isim önemli bir isim olmasına rağmen Crossover gövdeye verildi.



    Artık bağımsız süspansiyon için üretici bizi daha donanımlı daha güçlü motora sahip seçeneğe yönlendiriyor vs böylece kârlılığını artırıyor. Diğer türlü kâr elde edemiyorlar belliki.



    Ayrıca otomobil dediğimiz şey yıllar öncesinden planlanan ve arge yapılarak ortaya konan bir ürün. Otomobili sadece üzerindeki metal ve plastik parçalarla değerlendirmek yanlış olur. Fabrikada çalışan işçiler, çalışan makineler vs. görünmeyen ama ciddi masraf kalemleri.



    Ben yakın dönemde de birçok otomobil firmasının ciddi zor duruma düşeceğini düşünüyorum. Yarın Çinliler de iyi otomobiller üretmeye başlarsa vay dünyanın haline. Cep telefonunda tepeye çıkıyorlar, önümüzdeki yıllarda tepede olurlar.



    Çinin ucuz iş gücü ile Batı toplumu Endüstri 4.0 ile mücadele edebileceğini düşünüyor. Ben ülke olarak endüstri 4.0'a ciddi önem vermemiz gerektiğini düşünüyorum. Böyle fabrikalara yatırım yapılmalı artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 2 Ocak 2019; 14:54:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alpikom A kullanıcısına yanıt
    Araba fetişi yapıcağına ufkunu biraz aç. Yerli araba sadece otomobil üretmek değil prestij rekabet, vizyon demektir. Bugun buharlı gemi kalmadıysa bir elli yıl sonrada fosil yakıtlı binek araç zor bulunacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Otomobil çok da karlı değil...



    Beyaz eşya kadar ancak...



    Beyaz eşyada iyiyiz mesela ama olaya şöyle bakman lazım artık bir gemi dolusu beyaz eşya mı daha çok kazandırır yoksa bir gemi dolusu cep telefonu mu?

    Ya da hiç gemiye bile binmeyen yazılımlar mı daha çok kazandırır...?
    otomobil zaten değil, otomobilciler daha çok parçadan kazanır
  • Bu konuyla ilgili benim de kafama takılanlar var. Bu tür projeler ortaya atıldığında bir kesim ortaya çıkıyor, "efendim eleştiriler var, millet sahip çıkmıyor, dalga geçiyor" diye sağı solu suçlamaya başlıyor. Eyvallah tabii ki muhalif görüşler vardır, dalga geçen de olur ama el insaf sanki bu tür projelerin gerçekleşmemesinin sebebi bunlar mı? Yani iktidarda olanlar bir projeye kalkışıyorlar da mesela sosyal medyada, sanal alemde ya da çarşı pazarda birileri alay ediyor da mı projeler gerçekleşemiyor veya sittin sene erteleniyor? Bu mudur yani olayımız? Tabii ki değil. Bizim fabrikalarımızda üretilecek, istihdamı artıracak, teknolojinin gelişmesine katkıda bulunacak, kaynaklarımızın dışarıya hortumlanmasına engel olacak bir projeye halk niye karşı çıksın? Bu tür projeler halka sorulup referanduma falan götürül de mi rafa kaldırılıyor, erteleniyor. Sakın sebep bu işin başındakilerin beceriksizliği olmasın. Elbette ki kapitalist sermayenin işine gelmeyecek projeler vardır veya mesela gümrük birliği gibi anlaşmalar bizi çıkmaza sürüklüyordur, küresel sermayenin sömürüsü de var ama bu tür projelerin sonuca ulaşmamasının sebebi kesinlikle üçbeş abartılı alay, biraz muhalif görüş olamaz. Bizi yönetenler bunları açık seçik ortaya koymalılar.




  • yerli otomobile harcanacak paranın 10 da biri yazılıma harcansa ülke 5 yılda isveçe döner. ama yazılım akıl işidir bunlar akıllı adam sevmez
  • Yerli araba yapsalar bunlar gene aynı paraya satarlar passat 150 ise biizm yerli araçda 140 olur onada vergi koyarlar dünya kadar
  • Bu isler dayatmayla yapilmaz. Askla,bilgiyle, planlamayla, sanayi yatirimiyla, araba sevdasiyla yapilir. Hadi araba yapağ deyince olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okullar acilsin artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.