Şimdi Ara

Ya yerli araba, Ya yerli araba... Başka çıkış yok. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
3.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yerli araba tatlı bi masal o kadar, seçim geliyor yine bol bol konuşuruz, sonra yine rafa... 10 yıldır var bu muhabbet arkadaşlar, ortada ne var? Şu polyannacılık oynayanlar samimi mi acaba?

    Belki arada milletin 40 milyon eurosu falan yine çöpe gider, cebinden parası alınıp havaya saçılan millet de bi umut bekler yapacaklar diye...

    Hadi bekleyelim bakalım bi 10 yıl daha... Umarım yaparlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 30 Aralık 2018; 15:10:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ne yaptın şimdi Türkçe konuşan İnsanlar sana düşman olacaktır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • iktisatın i sinden anlamadan fikir sahibi olmak ne güzel. adam düşünmüyor ki kendi ülkesinde yılda 10 milyon araç üreten gm nasıl battı, chrysler nasıl fiata gitti. elinde samsung, iphone yerli araba çıkarsa alacakmış. palavranın dik alası. kendi insanına satamayacağın arabayı kim ne yapsın. ayrıca 120 sene önce icat edilmiş bir metayı bugün üretmenin nesi başarı. bazıları içimizdeki irlandalılar diyor. içimizdeki gerçek irlandalı birşeyden haberi olmadan devletin parasını harcatmaya çalışanlar. daha önce de yazdım yine yazayım; türkiyede yılda 100.000 yerli otomobil üretildi ve satıldı. araç başı kar marjı %10 olsun. ortalama 20.000 eurodan satılsın. ne yaptı? 2 milyar euro. türkiyenin gsmh si ne? 800 milyar dolar. e bu 2 milyar dolar neyine yaradı? kaldı ki sen 100.000 arabayı 20.000 eurodan satabilecek misin? zor biliyorum ama biraz düşünün biraz okuyun. apple ın piyasa değeri tüm türkiyedeki şirketlerden fazla. siz otomobil üretip ne yapacaksınız?




  • Yerli araba Türkiye'yi batırır aksini iddaa edenin ıq'su yaşından daha küçüktür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ussaki

    Yerli araba bugun çıksa iç piyasanın %20sini ve yukarısına hakim olur. Yetkili servisler falan sonuçta bedava çalışan kurumlar değil. Türkiyenin coğrafi kolaylığı hali hazırda iyi bir araç ihracatcısı olması bu konuda en başından en sonuna kadar tecrübeli ve nitelikli insan gücüyle yerli araç markasının kısa sürede dünya markası olucağını düşünüyorum. Türk hava yolları ülke insanımızın pazarlama potansiyelinin en önemli göstergesi.
    %10 bile çok çok iyimser bir rakamdı, %20 ütopik. Şöyle izah edeyim bazı tüketiciler Japon ve Kore aracını beğenmiyor, Almandan başkasına binmem diyen tüketiciler var. Bu adama sen yeni çıkmış ikinci eli belli olmayan, yetkili servis ağı belli olmayan, yedek parça durumu belli olmayan bir marka mı satacaksın. Kaç yılına mal olur bu. Lütfen düşünerek yaz.



    Coğrafi konum avantajının farkında olan markalar gelmiş ülkemizde fabrika açmış zaten. Onlara göre ne avantajımız kaldı? Hazır yılların markası varken bizi kim tercih eder?



    Yetkili servislerin kâr meselesi ise apayrı bir konu. Şöyle izah edeyim ; milyonlarca araç satan dev markaların distribütörleri, yetkili servisleri bile bakım onarıma gelen araçların sarf malzemelerini ve parçalarını olması gerekenden çok daha erken değiştiriyorlar. AutoClubtr kanalını izleyin neler neler anlatıyorlar.



    Şimdi dev firmalar bile ayakta durmak için böyle yapıyorsa yeni bir marka nasıl ayakta duracak? İlk bakımda aracın bütün civatalarını değiştirdim diyecek ve her birine 10 liramı isteyecek?



    Otomobil satmak zaten kârlı değil, satış sonrası hizmetlerin de yeterli kârı olmadığı söyleniyor. Yeni bir marka pazar payı kazanana kadar ne kadar acı çeker ve kayıp verir bir düşünün?



    THY mevzusu benim bilgim dışında ama neden büyümüş, nasıl büyümüş diye bakılır durum anlaşılır. Otomotiv sektöründe durumlar böyle.

    Bu arada cebindeki telefonun markası nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 30 Aralık 2018; 17:50:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merak etmeyin hocam yerli otomobil 2011 yılında çıkıyor.
  • Evet görüyorsunuz anlatmama gerek yok!!!

    İşte tam da bu zihniyetten dolayı enseyi karartmamak lazım diyorum.


    Çin arabaları Kore arabaları da çok yakın geçmişe sahipler ama şimdi dünya piyasasında söz sahipleri haline geldi.

    Bu İrlandalılara kalsa içimize kapanıp kalacak ve etliye sütlüye karışmadan öylece yaşayıp göçeceğiz bu fani 3-5 günlük dünyadan...

    Doğru ya atı alan Üsküdar'ı çoktan geçmiş... Eski köye yeni adetin ne gereği var değil mi?


    Hiç olmazsa " Gölge etmeyin "


    Güzel ve yalnız ülkemizi güzel günler bekliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnyttt

    Hocam sizde fazla kötümser bakmışsınız olaya



    Skoda dacia markalarının ülke nüfusları kaçtı da bu firmalar seri uretime geçti



    80 milyonluk ülkenin zaten kendisi ciddi bir pazar fazla küçümsemissiniz ülkemizi



    Dediginiz gibi 100 bin rakamını yakasalasak bile ciddi sayıdır bu 100 binde rusya azerbaycan ortadoguya satarsan hersene üzerine koyarsın



    Gerekirse 5 sene zarar edersin devlet karşılar zararını halk bile buna destek verir koprulerden ettiğin zararı fabrikadan da et ne olur yani



    Burda bizim bilemedigimiz başka hesaplar var bence ilk önce devlet istemiyor araba üretmeyi

    Alıntıları Göster
    Skoda'nın kuruluşu 1895

    Dacia'nın kuruluşu 1966



    Bu köklü firmalar bile bir başka marka altına girmeden günümüze gelememişler.



    Nicelik değil niteliğe bakın. 80 milyon nüfusun alım gücü nedir? %10 mülteci besliyoruz bu düşük alım gücüne rağmen.



    Ortadoğu Amerikan Suv, Sedan; 6 metrelik arabaları seviyor yada Amerika pazarı için üretilen Uzakdoğu araçlarını seviyor. Adamlar Vw, Renault, Fia beğenmiyor. Biz böyle otomobil üretebilecek miyiz?



    Köprüden edeceğimiz zararı bence de fabrikadan edelim en azından istihdam sağlanır ve yüzlerce ailenin evine ekmek gider. Betonla taşla övüneceğimize çalışkanlığımız ve ürünlerimiz ile övünürüz.



    Ama fabrika açacaksak bu otomobil gibi artık pazarda yer kalmamış ürünler için olmamalı. Rekabet şansımızın olacağı ürünler adına fabrikalar kurmalıyız. Tekrar ama diyorum açılırsa da desteklerim ama lütfen benim cebimdeki 3 kuruş parayı peşkeş çekip çarçur etmesinler. Üstünden geçmediğim köprüye para ödüyorum. Binmedim, sahibi olmadığım arabanın parasını da benden kesmesinler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Evet görüyorsunuz anlatmama gerek yok!!!

    İşte tam da bu zihniyetten dolayı enseyi karartmamak lazım diyorum.


    Çin arabaları Kore arabaları da çok yakın geçmişe sahipler ama şimdi dünya piyasasında söz sahipleri haline geldi.

    Bu İrlandalılara kalsa içimize kapanıp kalacak ve etliye sütlüye karışmadan öylece yaşayıp göçeceğiz bu fani 3-5 günlük dünyadan...

    Doğru ya atı alan Üsküdar'ı çoktan geçmiş... Eski köye yeni adetin ne gereği var değil mi?


    Hiç olmazsa " Gölge etmeyin "


    Güzel ve yalnız ülkemizi güzel günler bekliyor.
    Hangi Çin otomobili söz sahibi haline gelmiş?

    Yakın dönem dediğin Kore otomobillerinin 50 yıllık geçmişi var. 10 yıllık geçmişe sahip akıllı telefon pazarında bile söz sahibi olamadık. Ülkede akılcılık yerine böyle fazla iyimserlik bence daha tehlikeli.



    Üretim denilince niye akla otomobil geliyor. Tarım ülkesiydik onu bile kaybettik. Niye tarıma sahip çıkılmıyor, niye hayvancılığa sahip çıkılmıyor. Bence bunlar yok olurken ses çıkarmamak çok daha tehlikeli.



    İçine kapanma ama akılcı davran ve piyasada ihtiyaç olan şeylere yönel. Senin paran varsa gir otomobil üretim işine üret sana karışan yok. Ama köprülerde olduğu gibi geçmediğim halde geçiş ücreti ödeteceklerse orda dursunlar.



    Ayrıca şeker fabrikaları, telekom zarar ediyor denilip satıldığında nerdeydik millet olarak. Kominikasyon alt yapısını bir başka millete emanet eden kaç ülke var? Biz akılcı konuştuğumuzda vatan haini oluyoruz ama fabrikalarını satan, kominikasyon altyapısını kendi bankalarından kredi vererek satan ne oluyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elektrikli motorda bir şeyler yapabilirsek şansımız var yoksa uzaktan seyretmeye devam edersek köklü firmalar o pastayıda kapatacaklar.
  • A4 benzeri bir araba yazmış a4 vergisiz fiyatı 175 bin tl civarı.Polo benzerini yaptık a4 benzeri kaldı hemde 70 bine.

    Ya 70 bini büyük para sanıyorsunuz yada dolar/euro kurundan otomobil üretme maliyetinde, motor üretme maliyetlerinden haberin yok.

    Böyle boş konular sayesinde otomobil bölümünün tadı kalmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ussaki

    Yerli araba bugun çıksa iç piyasanın %20sini ve yukarısına hakim olur. Yetkili servisler falan sonuçta bedava çalışan kurumlar değil. Türkiyenin coğrafi kolaylığı hali hazırda iyi bir araç ihracatcısı olması bu konuda en başından en sonuna kadar tecrübeli ve nitelikli insan gücüyle yerli araç markasının kısa sürede dünya markası olucağını düşünüyorum. Türk hava yolları ülke insanımızın pazarlama potansiyelinin en önemli göstergesi.
    bence rüya görüyorsun arkadaş.zaten yapılması olası araba elektirikli olacak.bizim millet hayatta elektirikli araca bir anda geçiş yapmaz bunu umut bir kere.yüzde yirmi falan hayal.mesela ben hayatta elektirikli araç almam üstelik bedava verseler bile kesinlikle abartmıyorum bunu.o tarz bir araç kullanmak istemem yapay suni lünaparktaki çarpişan oto lar gibi.hayatta almam ve kullanmam.arabanın da bir ruhu var .bunu asla elektirikli araçlar sağlayamaz.araba dediğin atmosforik motor olacak arkadaş oyuncak gibi değil.




  • bu yerli araba için imza atan firmalardan birinin yan kuruluşlarından birine ürün verdim 2-3 hafta önce
    başka üretimler var , foto çekmek yasak telefon sokamıyorsun vs bilen bilir prosedür
    tabi direk aklına yerli oto geliyor var mı hareket diye , sordum bende

    hiç bir hareket yok

    benim kişisel görüşüme gelirsek
    her zaman savunduğum bir düşüncem var , isviçrenin norveçin danimarkanın vs arabasımı var ? yok
    biz de tarım , hayvancılık , turizm , balıkçılık , hizmet sektörü gibi alanlarda yürümeli ve para kazanmalıyız
    sonra arabayı paramızla alırız
    100 yıllık vw opel reno ları geçemezsin , geçti o tren

    Ama bizde o da olmayacak

    kore örneği verilip duruluyor
    beyler korede sokaklarda yılbaşı kutlamak haramdır şu bu diye gezen tipler yok
    bu ülkede var
    o yüzden onlar gibi olamayacaksın , bu doğaya aykırı
    yılbaşı kutlamayı yeni yıla girerken 2 duble bir şey içmeyi haram günah görenler
    iphone , bmw , audi , sony , hastanedeki bilumum gavur cihazlarını kullanmayı haram ve günah görmedikçe bizden bir halt olmayacak
    nüfusun %10 u bile böyle olsa o ülkeden pek bir şey beklememek gerek bence zor yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Evet görüyorsunuz anlatmama gerek yok!!!

    İşte tam da bu zihniyetten dolayı enseyi karartmamak lazım diyorum.


    Çin arabaları Kore arabaları da çok yakın geçmişe sahipler ama şimdi dünya piyasasında söz sahipleri haline geldi.

    Bu İrlandalılara kalsa içimize kapanıp kalacak ve etliye sütlüye karışmadan öylece yaşayıp göçeceğiz bu fani 3-5 günlük dünyadan...

    Doğru ya atı alan Üsküdar'ı çoktan geçmiş... Eski köye yeni adetin ne gereği var değil mi?


    Hiç olmazsa " Gölge etmeyin "


    Güzel ve yalnız ülkemizi güzel günler bekliyor.
    kardeş düşünsene arabanın motor bölümünün önemli mühendislerinden 2 si yılbaşı eğlencesi dönüşü bunun günah olduğunu düşünenler tarafından atıyorum kavga sonrası yaralanıyor , sonra bu adamlar bana eyvallah deyip ver elini avrupa
    olmaz mı ?




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.