Şimdi Ara

Ya yerli araba, Ya yerli araba... Başka çıkış yok. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
3.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluerdem

    Sen bırak yerli otomobil yapmayı, şu anda top 5’te olan otomobil üreticilerine bir tane yazılım satmayı başar yine senin alnından öperim. Onların sattığı her araçta senin ürettiğin yazılım ya da bir düğmeyi bile kullansalar yine korkunç boyutta döviz kazancı sağlarsın ülke olarak ama nerde o bilinç?? Anca beton beton beton!!
    O kadar da değil artık

    Biz küçücük firmayız

    Jaguar

    Bmw

    Mercedes

    Porsche

    Maserati

    Gibi araçlarda ürettiğimiz malzemeler var

    Çok türk firması var böyle

    Ama iş yan sanayi ya da yedek parça ile bitmiyor

    Araba üretmek lazım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugüne yetiştirseler bari







     Ya yerli araba, Ya yerli araba... Başka çıkış yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pazar günü için erken bir saatte uyanmışsınız. kahvaltı yapıp güzel bir çay içmeden konu açarsanız olacağı bu.
  • Bir araç üzerinde yüzlerce patent var. Motor ve araba üretmek artık kolay. Türkiyede bunu üretecek kapasite ve teknoloji var: ancak artık çok gereksiz. Rakiplerin çok büyük. Dış pazarda da kimse rağbet etmez. O iş zamanında olmalıydı. Haliyle iş adamları ne olabileceğini göeüyorlar ve üretmeye yanaşmıyorlar. Zira otomotiv endüstrisi çok düşük karlarla çalışır. Asıl parayı yedek parça ve servislerden kaldırırlar. Çünkü ürettiği bir araba için yıllar boyu yedek parça satar.



    Karlı bir sektör olsa paragöz işadamları bu fırsatı kaçırırlar mı? Şu saatten sonra üretilecek bir araba ancak reklam olur. Bir getirisi de olmaz. Ucuz olur diye düşünüyorsanız da yanılırsınız. Maksimum 10 bin lira oynar arada. Yerli telefon olayında görüyorsunuz. Hiç bir avantajı yok. E madem bu fiyatsa ben de gider daha bilinen güvenilir marka alırım düşüncesiyle hareket ediyor insanlar haklı olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araba yapmak kolay satmak zor. Büsürü testten filan geçmesi lazım. Üretirken önceki üreticiler tarafından patentleri alınmış şeyleri kullanamıyorsun. Patent ihlalinden ceza artı satamıyorsun başka ülkeye.

    Zamanında üretmeye kalkmışız. Vurmuşlar ensemize bırakmışız projeyi.

    Bırak arabayı çoğu gıda-temizlik-giyim markaları yabancı sermaye paralar yurt dışına akıyor. TL değer kaybediyor. Arabadan 1 kazanıyorlarsa bunlardan 5 kazanıyorlar. İçecek sektörü kokokola ile pepsinin elinde.

    Gerçi yerli mal alınca ne oluyor kârlarını vatandaşa dağıtmıyorlarya. Lüks içinde yaşıyorlar...

    Devletin bütün üretimleri özel sektörden devir alıp kendisi yapması lazım. Anca ozaman 1e 10koyup satan özel sektörden kurtulabiliriz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenbalx -- 31 Aralık 2018; 16:58:7 >
  • kenbalx K kullanıcısına yanıt
    quote:

    Gerçi yerli mal alınca ne oluyor kârlarını vatandaşa dağıtmıyorlarya. Lüks içinde yaşıyorlar...


    özellikle bu son kısma katılıyorum. 90 larda gümrük birliğine girene kadar sanayiyi koruma sebebiyle 70 lerin sonunda italyada üretimi biten kuş(beyinli) serisi araçları 90 ların sonuna kadar dayattılar bize. kimse kusura bakmasın ama bizim üreticimiz de adam değil. fırsatını bulsalar bugün geçmişin teknolojisine dönerler maliyet düşürme ayağına.
  • werneke W kullanıcısına yanıt
    Haklısınız ben milletimizi anlayamıyorum. Faiz filan haram derler ceplerinde dolarla gezerler. Bi düşünseler abd parasının değerini korumak için müslümanlıktaki bütün günahları işliyor. Bi ara bakındıydım fetva sitelerine, borsaya şüpheli diyen hoca dolara hemen helal diyor. Bundada şirket yerine abd ye ortak oluyorsun oysaki. Belkide devlete sızan abd-fetö sisteminin işidir buda.

    Bizdeki sıkıntı geleceği-yaptıklarımızın sonucunu düşünmemek heralde...
  • Iyide siz neden sadece para kazanmaya odaklandınızki



    Yuzde 12 işsizlik var açılacak fabrikalarla birlikte yan sanayi derken yüzbinlerce ekmek kapısı açılacak



    Ambargo altindaki iranın bile otomobil markası var



    Kafayı takmışsınız para kazanmaya 40 yıllık lada bile bi esp koyup tekrar aynı modelle turkiyeye giriş yaptı



    Bence cok fazla umutsuz yanlış düşünüyorsunuz



    Eleştiren arkadaşların mantığına göre çinlilerin bi tane motor satamaması lazim honda yamaha varken, ama sokaklar çinli motor kaynıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hassey kullanıcısına yanıt
    Ekonomik nedenlerle asırlık-köklü markalar birleşip tek çatı altında toplanırken yeni bir MARKA yaratıp otomotiv piyasasında söz sahibi olunacağını düşünmek amiyane tabir ile saflıktır.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.