DH Yönetici
Tarihinde Katıldı
Toplam: 1124 (Bu ay: 1)
Merhabalar değerli arkadaşlar, bir araç almak üzereyim, bir sorgulama yaptım. Araç ilk sahibinden ancak yapılan sorguda plaka değişimi yapılmış görünüyor. Şüphelenmem gereken garip bir durum mu var acaba? Bİlgisi olan var mı? :)
600 bin bütçe ile ne almalıyım? (11.01.2023)
arkadaşlar elime 600 bin civarı para geçti, uzun süredir arabasızım, 6-7 ay sonra ev işine gireceğim. Alacağım aracı o vakit satacağım. O vakte kadar ayağım yerden kesilsin istiyorum. Hem değer kaybı yaşatmayacak, hem de ailem için yeterli gelecek ve sanayiye vs gitmeyecek, satacağım zaman hızlıca değerinde nakde dönüşen bir araç arayışındayım. Bu modeller arasında kaldım. Siz olsanız hangisini alırdınız? yeni önerilere de açığım.
Fiat'ın B sınıfı modelinin kalmaması
Gençliğimden beri bildiğim kadarıyla, ülkemizde Fiat'ın B sınıf sedan ve heçbek modelleri iktisadi nedenlerle epey satan modeller olmuştu. Uno, Palio, Siena, Punto, Linea epey hizmet etti insanımıza. Sanırım 4-5 yıldır Fiat'ın B segmentte ülkemizde ve Avrupa'da satılan bir modeli yok. Egea hamlesi de Tofaş'ın çabalarıyla geldi, o da olmasa C sınıfında da modeli olmayacaktı. (bana kalsa araç B+ sınıfında) Son B HB modeli Punto tasarım olarak oldukça güzeldi aslında, o şekilde bir model üretilse epey tutulacağını düşünüyorum. Fiat bu hamleyi yapamıyorsa batmanın eşiğinde olmalı . Yada Suv odaklı üretime geçti desek o bölümde de bir hareketlilik yok gibi. Üzücü bir durum
3 araca da farklı dönemlerde sahip oldum ve hepsini yeterince deneyimleme fırsatına eriştim. Araçlar baya eskidi ancak edindiğim tecrübeleri, bu araçlar arasında tercih yapacaklara faydası olur diye paylaşayım dedim. Umarım faydası olur.
Öncelikle sahip olduğum araçlar hakkında kısa bilgi vereyim.
1- Megane 2, 1.6 lpg li, km si 120.000 idi ve 145 .000 km ye kadar kullandım. HB kasa ve Sportway donanımdı. aracı aldığımda araç 8 yaşındaydı
2- Corolla, 1.4 dizel, 190 bin kmde idi ve 205 bin km ye kadar kullandım, HB kasa ve Terra donanımdı. aracı aldığımda araç 9 yaşındaydı
3- Golf, 1.6 benzinli, 150 bin km de , şu an km 162 bin ve araç hala bende, tam otomatik vites ve Primeline donanımda. aracı aldığımda araç 16 yaşındaydı
1- DAYANIKLILIK- GÜVENİLİRLİK- SERVİS/USTA/PARÇA
üçlü arasında en narin ve sorunlu olanı kesinlikle Megane idi, genel manada güven vermeyen bir araç olduğunu defalarca kanıtladı. ben bir öğretmene sattım, o da sorunlar yüzünden elden çıkartmıştı 3-4 ay sonra. Golf de yaşı yüzünden ufak tefek sorunlar yaşattırdı ama aşırı sorunlu ve bela bir araç olduğunu söyleyemem, kararında diyelim. Corolla ise dedikleri kadar varmış, mükemmel bir araçtı beni hiç yormadı, sattığım yakın arkadaşım da 2 senede hiç sanayiye gitmedi. Yedek parçaya ve ustaya ulaşılabilirlik açısından, fiyatlar açısından üç araç da hemen hemen aynı diyebilirim, sadece VW bakımları biraz daha pahalı . (ustalar elit havasında)
2- MOTOR/PERFORMANS/YAKIT
performans olarak Megane en iyisiydi, 0-100 ve ara hızlanmalarda yeterli seviyede ataktı. Golf sollamalarda epey hantal kalıyor, Corolla da aynı seviyede. Corolla dizel olduğu için yokuşlarda bayılmıyor uzun yolda, Golf aşırı bayılıyor, Megane ise hızlı girildiği taktirde dizeli aratmıyor. Yakıt konusunda Megane şehiriçi epey az yakarken (7-7,5 civarı) uzun yolda tüketimi fazla geliyordu bana (6 -6,5 arası), Golf'ün tüketimine hiç girmek istemiyorum, şehiriçi 10 -12 litre rahat yakıyor. uzun yolda da 8 litrenin altına inmiyor. Corolla hakkında net miktar veremeyeceğim ama aklımda kalan şehiriçi 6.5 litre civarında yakıyordu ve dizel bir motora göre fazla buluyordum.
3- FRENLEME/ YOL TUTUŞ
Frenleri en kötü olan Corolla idi, en iyisi de MEgane idi, bu iki araç arasında epey fark var, Corolla ile asla rahat dğeildim, balataları gidip sıfır taktığım halde frenler uzun mesafede işlemi tamamlıyordu. Golf de bu ikisinin arasında , Megane' a çok yakın seviyede. Yol tutuş olarak en kötüsü Corolla , sonra Megane idi. Golf ile bu iki araç arasında 1-2 gömlek fark var diyeyim.
4- YALITIM/KONFOR/MALZEME KALİTESİ
Yalıtım olarak Corolla ile Megane aynı seviyede, Golf bir nebze daha sessiz. Malzeme kalitesi olarak da Megane bariz şekilde en kötüsü ve berbat diyeyim. Corolla ile Golf bence birbirine yakın . Golf bir tık daha iyi diyeyim ama Corolla da iyi hissettiriyordu iç kabinde. Sonraki kasalarda bu kalite düşerken Golf tarafında arttı sanki. Konfor olarak ise uzun yolda Corolla en yorucu araçtı. Koltukları rahatsız ediciydi neden hala bilmiyorum. Megane da kötü ama idare ediyor. Golf ise bu konuda baya iyi, ufak detaylarda dahi kalite ve konfor olarak iyi bir üretim olduğunu hissetririyor. İç mekan genişliğine de değineyim. Golf bir nebze daha geniş diğer iki araçtan ama üçü de aile için yeterli. Direksiyonları kıyaslamam gerekirse Megane sanırım elektrik destekliydi, o dönemde hiç araştırmadım ama en yumuşak direksiyon ondaydı. Corolla ile Golf baya sert direksiyona sahip ve biraz yorucu Megane'a göre.
5- GÜVENLİK
Tüm araçlarda kaza yapmadım ancak Golf'taki 10 hava yastığı bir nebze daha güvende hissetmeye yol açıyor. Corolla ile Megane'da 6 tane vardı . Kasa olarak Corolla ile Golf daha tok hissettiriyor, Megane biraz kağıt hissiyatı veriyordu ama Megane ile kaza yaptığımda diğer araç perte çıkarken bizim araç sağlam kalmıştı. O açıdan Megane da güvenli diyebilirim rahatlıkla.
6- TASARIM
Görüntü olarak önden görünümde Megane en güzeliydi bence. Sonra Golf gelir. Corolla ise çirkindi. Megane'ın arka görünümü iyi dğeil ve sıradışı. Golf ile Corolla ortalama seviye. Yİne yandan görünümde Megane'ın dimdik inen arka camı her şeyi bozuyor. Genele baktığımda Golf en şık görünümlüsü bence.
DİĞER DETAYLAR VE GENEL YORUM:
Sürüş pozisyonu olarak Golf çok ergonomik idi, Megane eh işte diyeyim, Corolla ise klostrofobik ve basıktı. Sırf bu yüzden uzun boylular uzak durmalı bu araçtan. Döş (dashboard) tasarımı olarak Corolla ölü gibiydi ve her baktığımda içim kararıyordu, Golf ise ne şık ne sıkıcı, Megane ise cıvıl cıvıl ve iç açıcıydı. Megane ile pikniğe rahat gidebiliyordum, aracın altı yerden biraz daha yüksek diğerlerine göre. Golf alçak ama iş görüyor. Corolla ise bu konuda sıkıntı yaşatıyordu ara sıra. Klima açısından en iyisi Megane'dı. radyo kullanımı açısından yine Megane çok işlevsel kumandalara sahipti. Golf'ün baz modelinde kolçak ve yol bilgisayarı olmaması inanılmaz can sıkıcı. Corolla ve Megane'ın boş modellerinde dahi mevcut. Saklama gözleri açısından yine Megane epey işlevseldi.
Genel olarak 3 araç da beni memnun etti ancak tüm kriterleri baz alırsak sıralamam:
1- Golf
2- Megane
3- Corolla olurdu.
200 bin TL ye kadar eski model ama iş gören, kısa mesafede çalışacak , günde 200-250 km yol yapacak , üzerinde konteyner taşınacak araç önerilerine ihtiyacım var. Bilgisi olanlara şimdiden teşekkürler.
Lenovo marka tabletler uzun süre güncelleme alıyor mu?
2000 TL civarı tablet arıyorum çocuklar için. Samsung A-7 almak üzereyim ancak satış merkezindeki satıcı illa ki Lenovo M-10 al daha üstün özelliklere sahip diyor. Ancak uzun süreçte (3 yıl ) bu tarz markaların güncelleme almadığını duyuyordum eskiden.Yani cihaz iyi olsa da 3-4 sene sonra güncelleme almadığı için bazı programları kullanamama, donma vs gibi sorunlar ortaya çıkıyor. Samsung 'da en az 5-6 yıl güncelleme alacağını düşünüyorum. Bu konuda bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim. Misal daha önce GM marka telefon almıştım, 2 sene sonra hiçbir programa güncelleme yükleyemez hale gelmiştim. Bu tarz sorunları bir daha yaşamak istemiyorum.
Radyatör su deposuna sürekli su eklemek
Aracımda son zamanlarda sürekli su eksilme başladı. Hararet vs yok motorda, hortumların görünen kısımlarında kaçırma vs göremedim. Aracın altına da su vs damlamıyor. Nerede sorun varsa artık bakım zamanı ustaya götürücez ve tespit ederiz inşallah. Yalnız su eksilince araç sürekli uyarı veriyor ve 2 haftada bir sürekli üzerine su ekliyorum. Bir müddet sonra antifiriz oranı % 20 lere filan düşecek bu şekilde su ekleye ekleye 5-6 ay kullansam sorun olur mu merak ettim zira maddi durum biraz sıkışık olduğu için sanayiye gitmek istemiyorum. Gitsem usta , listesinde olan 1-2 bakımı daha yapalım diye ısrar edecek, ben de kıramayıp kredi kartını iyice şişiricez. O açıdan bu şekilde su eklemeyi düşünüyorum. Zira aşırı olumsuz sonucu vs var derseniz önlem alacağım artık.
Otomobil satışlarına taksit geldi haberini duyduktan sonra forumda bilgi almaya çalıştım ama kimsenin olay daha taze olduğu için kesin bilgi sahibi olmadığını görünce gözüme kestirdiğim ve gücümün yettiği modele bakmak için Dacia bayiine gittim. Araç yeni Sandero 1.0 Stepway comfortline x-tronic. Önce aracı inceledim, işimizi görür deyip fiyatına baktım: 181.000 . 90 beygir olduğunu ve 0-100'ünün 15 saniye olduğunu gördükten sonra dehşetle gözlerim açıldı bir an. Neyse dedik, girdik bir yola şu taksit olayı kafama yatarsa alıp geçeyim. "satış fiyatımız 181 bin ama taksitli fiyatımızı 195 bin olarak belirledik" diyeceklerini varsayıp işi bitirmek için satış temsilcisi ile konuştum. Bu yeni bir taksit haberi duydum, bilgi alabilir miyim dedim. Satış temsilcisi, ne yenisi biz zaten taksit yapıyoruz dedi. Bu yeni gibi bir haber olarak lanse edildi ama alakası yok dedi. İlgilendiğiniz aracı 1.53 faiz oranından 48 ay taksitle toplamda 231 bin TL ye alabilirsiniz dedi. yani kaba taslak olarak 50 bin TL farkla.
Kısacası vatandaşın yararına bir durum var sanırım diyerek bir ümitle gittim ama ortada böyle bir durum yokmuş.
Vitesi D'ye atınca gelen GARÇ sesi
tam otomatik şanzımanlı Golf aldık, araçta motor ve şanzıman soğukken yada hava soğukken mi bilemedim artık; vitesi D ye atınca doğal olarak bir kavrama/hareketlenme oluyor ancak o esnada GARÇ yada VICK gibi bir ses çıkıyor. Daha önce kullandığım otomatik şanzımanlarda böyle bir ses hiç duymadım. bir süre geçip araç ısınınca bu ses gelmiyor. İlk etapta sanki vites zorlanıyor gibi geldi. Ama geçişlerinde en ufak bir gecikme yada vuruntu yok. Bu sese dair fikri olan var mı?
Vernik atması nedir ve çözüm yolları nelerdir?
Arkadaşlar yeni bir araç aldık. Eski sahibi kaput ve tavandaki vernik atması sonucu verniği komple sökmüş ve pasta cila atarak parlak bir görüntü eld etmiş. Ekspertizde vernik atması nedir diye sorduk, usta da bir film çekersin sıkıntı olmaz dedi. Aracı alıp geldikten sonra film yaptırmak için dükkanları gezdimm ancak ekseriyeti sakın film kaplatma, film solunca sökmek istersin ve söktüğün an boya da gider mecburen boyatirsin dedi. Boya koruma yapmayı düşünüyorum ben. Boya koruma ile verniksiz kalan boya korunabilir mi sizce? Yoksa sadece matlaşma yi mi geciktirir? Bu durumda aracın kaputu tavanını boyatip binersem aşırı değer kaybı olur mu bilemedim. Hem boya ücreti hem dr değer kaybı yüzünden kaybım fazla olabilir. Aracı piyasanın biraz altında aldığım için en azından o noktada çok kaybım olmadı. Satıcının bu durumdan bahsetmesini geçtim eksperin bizi uyarmamasi, bilgiyi saklaması canımı sıktı. Verniksiz boya er geç yok olmaya mahkum mu? Kurtarma yolu varsa bilgi veren olursa sevinirim.
İlgi Alanları: Formula 1
95 Broadway ... 2005 Megane 1.6 HB ... 98 Fiat Marea 1.6 ... 2006 Corolla 1.4 HB D4D ... 2010 Chevrolet Aveo NB 1.4 AT ... 2010 Accent Era 1.4 Select AT ... 2018 Hyundai i20 1.4 Style AT ... 2011 Clio 1.2 Grandtour Extreme... 2012 Fiat Fiorino Combi 1.3 Active... 2005 VW Golf 1.6 Tiptronic... 2016 i20 1.4 Elite Smart AT... |
Son Giriş: 23 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 5.271
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 5.713
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 347.133 (Bu ay: 8.298)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 5.394 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası