Şimdi Ara

Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
3
Favori
11.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition

    Türkiye’de otomotiv piyasasındaki kullanıcılar arasında belli başlı önyargılar mevcuttur. Toplumumuzdaki bu önyargıların sonucu olarak, belli markaların belli modellerinde çok cazip fiyat/performansı çok yüksek seçenekler karşımıza çıkmaktadır. Bu incelememde bu tanıma uyacağını düşündüğüm ve ailemizin daha da büyüyecek olması sebebiyle tercih ettiğim Opel Vectra 1.9 CDTi Active Select modelini sizlere anlatmaya çalışacağım.

    Opel Vectra ilk olarak 1988 yılında tanıtıldı. Tanıtımdaki sloganı “Büyük Aile Aracı” şeklindeydi. İlk neslinin(Vectra A) tasarımcısı Opel markasında birçok modele hayat veren Wayne Cherry’dir. Vectra, dünyanın çeşitli ülkelerinde farklı isimlerle 20 yıl süren ve 3 kuşağa yayılan bir model oldu. 2008 yılında yerini yeni nesli olan İnsigni’a modeline bıraktı.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Vectra’nın 1.kuşağı 1988 ve 1995 yılları arasında üretildi ve bu kuşağın isimlendirmesi Vectra A olarak belirlendi. 1995 ve 2002 yılları arasında ise Vectra B modeli üretilmiştir. 2002 ve 2008 yılları arasında ise GM Epsilon platformu üzerine inşa edilen ve kuşağın 3. Son nesli olan Vectra C modeli üretilmiştir.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Opel, ülkemizde kabul gören ve sempati duyulan bir markadır. Özellikle Astra ve Corsa’dan sonra Vectra en çok tercih edilen ve yüksek satış rakamları yakalamış modellerindendir.

    İncelemesini yapmakta olduğum Vectra 1.9 CDTI Design Edition modeli, bir önceki nesli olan Vectra B’de ki birçok sorundan(elektriksel, motor) arındırılmış ve Opel’in yeni nesil araçlarında kullandığı GM Epsilon platformu üzerine inşa edilmiştir.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    İncelemem sırasında dünyada ve ülkemizde Vectra’nın en büyük rakibi olan ve bir süre önce de sahip olduğum Ford Mondeo ile sık sık karşılaştırmalar yapacağım…

    Şu detayı da belirtmek isterim ki, her ne kadar Mondeo ile kıyaslayacak olsam da, gönlümde ve izlenimlerimde Vectra’da Audi esintileri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu araç konfor düzeni, yol tutuşu, performans ve güvenlik yönlerinden bana Mondeo’mdan ziyade Audi A4’ümü hatırlatıyor…
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    2005 yılında ülkemize yaklaşık 600 adet Design Edition paketine sahip Vectra C getirilmiştir. Bunlardan yaklaşık 80 tanesi 1.9 dizel seçeneğinden oluşuyor. Diğerleri 1.6 benzinli seçeneğine sahip. 1.9 CDTI’da Comfort ve Elegance donanımlarına ilave olarak Design Edition’da; koyu renkli Xenon farlar, koyu zeminli arka stop lambaları, 3 kollu spor direksiyon, metal alaşımlı iç mekan kaplamaları, 7 kollu 16” alüminyum jantlar ön plana çıkıyor. 2006 yılında Vectra C makyajlanmış ve 2005 yılında opsiyonel olarak sunulan birçok donanım(ESP, Far ve Yağmur sensörleri gibi) standart donanım haline getirilmiştir.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Vectra 1.9 CDTI Active Select’in kalbi, Opel, Fiat(Alfa) ve Saab işbirliği ile adeta bu markaların tekniklerini konuşturduğu enlemesine yerleştirilmiş sıralı dört silindirli 1910cc, 150Hp ve 320Nm değerlerine sahip 16V, CDTI (Common-rail Direct Turbo Injection) dizel motorundan(Z 19 DTH) oluşuyor. Opel için yapılan düzenlemeler ile bu motor Vectra C’de ECOTEC (Emisyon Kontrol Optimizasyonu Teknolojisi) olarak nitelendirilmiştir ve kaputu kaldırdığınızda ilk olarak bu ifade ile karşılaşıyorsunuz. (Aracın CO2 Emisyon değeri km başına 186gr’dır.)
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Opel bu motoru ifade ederken CDTI (Common-rail Direct Turbo Injection) ifadesini kullanırken, Fiat Multijet(Alfa JTD), Saab ise TiD şeklinde bir kısaltma kullanmaktadır. Bu motoru kendine has uyarlamalar ile kullanan belli başlı modeller aşağıdaki gibidir; Alfa Romeo 145, Alfa Romeo 146, Alfa Romeo 147, Alfa Romeo 156, Alfa Romeo 159, Alfa Romeo GT, Cadillac BLS, Fiat Bravo, Fiat Brava, Fiat Croma II, Fiat Doblo, Fiat Grande Punto, Fiat Marea, Fiat Multipla, Fiat Punto, Fiat Sedici, Fiat Stilo, Fiat Strada, Lancia Delta, Lancia Lybra, Lancia Musa, Opel Astra H, Opel Signum, Opel Vectra C, Opel Zafira B, Saab 9-3, Saab 9-5, Suzuki SX4.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Vectra C’de dizel ve bu hacimdeki bir motor için oldukça başarılı ve kabul edilebilir bir motor gürültüsü ile karşılaşıyorsunuz. İlk çalıştırılma anında biraz homurtulu ve sesli olan motor, ısının 80-90 derecelere gelmesi ile adeta benzinli bir motor sessizliğine bürünüyor. Kabin izolasyonunun da başarılı olması sebebiyle araç içinde herhangi bir motor gürültüsüne maruz kalmıyorsunuz. Camları tamamen kapattığımda, aracın sessizliği ve konforu bana daha önce sahip olduğum Lancer 1.8 CVT’yi çağrıştırıyor. Genel olarak Vectra’nın motor sesi ve bu sesi içeri yansıtma anlamında Mondeo’dan daha sessiz ve başarılı olduğunu söyleyebilirim.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    4000 devirde 150 HP güç ve 2000 devirde 320Nm tork üreten motor, alt devirlerden itibaren gücünü sonuna kadar hissettiriyor. Araçta ayağınızı frenden çektiğiniz andan itibaren öne doğru yönelen ve hızlanmak isteyen bir yapıyla karşılaşıyorsunuz. Oldukça seri olan otomobil spor moduna(Tiptronik) geçildiğinde gerçek performansını ortaya koyuyor.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    0-100 km/s hızlanmasını 10 saniyenin altında tamamlayan aracın katalog verisi olarak son hızı 210 km/s olarak gösterilse de, otoyol denemelerinde rahatlıkla 230’lu değerleri görebiliyorsunuz.

    1.9 CDTI performans anlamında Chip Tuning uygulamalarına da tatminkar sonuçlar veriyor ve daha yüksek güçte sonuçlar elde etmenize olanak tanıyor.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Aracın esas performansını ara hızlanmalarda daha iyi hissedebiliyorsunuz. Gaz pedalının sonunda tıpkı Audi A4 aracımdaki gibi kick down için bir boşluk bulunuyor. Bulunduğunuz vites ve hız farketmeksizin gaza o aşamaya kadar bastığınızda aracın birden fazla vites küçülterek adeta kükreyerek şahlandığını görüyorsunuz. Ara hızlanmalardaki spor kullanımlarda sizi altınızdan çekerek fırlatan bir mancınık makinesi gibi çalıştığına şahit oluyorsunuz. 100km/s gibi hızda ilerlerken, gaza sonuna kadar basmanız durumunda 200’lü hızlara kadar çok hızlı ve güvenli bir şekilde çıktığınızı görüyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Bu noktada Vectra’nın daha önce kullandığım 2.0 dizel 130hp’lik Mondeo’dan daha seri ve atak olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Kağıt üzerinde aynı dahi görünseler, sürüş hissiyatı ve torku sürücüye hissettirme anlamında Vectra’yı daha başarılı bulduğumu belirtmek isterim. Aracın periyodik bakım aralıkları her 15.000km’de bir. Yetkili serviste yaklaşık 500TL civarında, özel servislerde ise bunun yarı fiyatına bakımlar yaptırılabiliyor. Vectra C’de periyodik bakımlar düzenli yapıldıktan sonra, sizi üzmeyecek, günümüzde de güncel olan birçok modelin kullandığı ve rüştünü ispatlamış bir motor ve şanzıman sistemi kullanılıyor. Bu noktada aslında gerçek olmayan şehir efsanesi haline gelmiş fısıltılara aldırış etmemenizi, periyodik bakımları düzenli yapılmış bir Vectra 1.9 dizeli gönül rahatlığı ile alıp, zamanı geldiğinde ana bakımlarını da yaptırıp (Triger değişimi vb.-her 60bin km’de bir), 500-600bin km’lere kadar sorunsuz binebileceğinizi belirtmek isterim.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Aracın yolda süzülerek ilerlemesi, sağlıklı motoru ve size mutluluk veren gücünün arkasında, çok başarılı bir şanzıman sistemi yatıyor. Japon Aisin firmasının geliştirdiği, Opel tarafından Active Select diye nitelendirilen 6 ileri Tork Konvertörlü TF-80SC (AF40) bir sistem kullanılıyor. Tiptronik özelliğine sahip şanzımanda, maalesef ki direksiyondan F1 kontrolü bulunmuyor. Bunun yerine Vites kolunun sol tarafa çekilerek, ileri-geri yapılması şeklinde manuel(spor) modunda kullanılabiliyor.

    Araç D modunda ekonomi odaklı bir sürüş sergiliyor. Genel olarak maksimum tork bandında(1500-2500 vb.) ilerlediğini görüyorsunuz. Bu sebeple de, düşük hızlarda aracın düşük viteste ilerlediğine şahit oluyorsunuz. Örneğin 100km hızı geçmediğiniz sürece 6.vitesi kullanmıyor araç. Aslında bu durum performans ve yakıt tüketimi anlamında artı olarak size geri döndüğü gibi, her daim fırlamaya hazır bir kısrak ve ayağınızı gazdan çektiğinizde hemen yığılmayan, hantallaşmayan bir otomobil sonucu doğuruyor.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Vites geçişleri sarsıntısız ve oldukça konforlu gerçekleşiyor. Astra’da kullanılan Easytronic sistemi ile kıyaslanmayacak derecede konforlu bir şanzıman olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Active Select(Tiptronik) modunda kullandığınızda da vites geçişleri sorunsuz ve hızlı gerçekleşiyor. Manuel modda motor devrinin yetersiz kaldığı durumlarda şanzıman kendisi vites küçülterek motorun yığılmasına engel oluyor. Kick down durumlarında manuel modda olsanız dahi vites küçültmeye gidiyor. Manuel modda devir kesiciye girene kadar kendiliğinden vitesi büyütmüyor. Sizin yönlendirmenizi bekliyor. Motor devir kesiciye (4500rpm) girdiğinde kendiliğinden vitesi büyütüyor. Yokuşlarda durduğunuzda şanzıman aracı sımsıkı tutuyor ve geri kaçırma yapmıyor.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Şanzımanda kar modu da mevcut. Vites kolunun yanındaki kar işaretine bastığınızda araç 3.vites ile kalkış yapıyor. Buda kar ve buzlu yollarda kaymamak için araca avantaj kazandırıyor.

    Vectra’da ki Aisin şanzıman, dizel otomatik Mondeo’da ki Jatco ile benzer karakterde çalışıyor. Bu noktada Mondeo’nun şanzımanının daha akıllı ve F1 seçeneğinin olması Mondeo’yu bir gömlek daha iyi kılıyor diyebilirim. Fakat Mondeo’da olduğu gibi Vectra’da da şehir efsanesi haline gelmiş otomatik şanzıman sorunlu söylentisi tamamen bir efsaneden ibarettir. Periyodik bakımı düzenli yapılmış, doğru şanzıman yağı kullanılmış Japon üretimi şanzımanların sorunsuzluğuna daha önceki incelemelerimde de yer vermiştim.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Araçta sert(spor) ayarlanmış fakat bunun yanında oldukça konforlu bir süspansiyon sistemi ile karşılaşıyorsunuz. Önlerde McPherson bağımsız ile arkalarda tam bağımsız süspansiyon kullanılmış. Kasisli ve bozuk yollarda süspansiyonun sertliği sebebiyle yolcular biraz sarsılsa da, gürültüsüz bir yolculuk gerçekleştirebiliyorsunuz. Kötü zeminlerde Japon otomobillerdekinin sert sesinin aksine, Vectra C’de daha tok ve rahatsız etmeyen Alman otomobillerine özgü yumuşak süspansiyon sesiyle karşılaşıyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Aracın yol tutuşu ve dönme açısının bende hayranlık uyandırdığını belirtebilirim. Çok dar alanlarda dahi bu heybetli aracı birkaç manevra hareketi ile döndürebiliyorsunuz. Halk arasındaki tabiri ile “turu yüksek” ifadesi bu araç için rahatlıkla kullanılabilir. Yol tutuş anlamında gerçekten çok başarılı, yola zamk gibi yapışan bir araçla karşı karşıyayız. 2005 yılındaki Vectra C modellerinde, ESP opsiyon olarak satıldığından her araçta bu donanım bulunmuyor. Benim aracım ESP(Elektronik Stabilite Programı) ve TCS(Çekiş Kontrol Sistemi) donanımlarına sahip. Bu özellikleri açma ve kapatma tuşu olmadığı için aracınızda olup olmadığını şu şekilde anlayabilirsiniz; Kontak anahtarını çevirdiğinizde kadrandaki ışıklar yandığında, ESP ışığı yanıyorsa aynı şekilde patinaj veya virajlarda ani manevra yaptığınızda bu ışık yanıp sönüyorsa aracınızda ESP mevcut demektir. Spor(manuel) modunda kalkışlar yaptığınızda TCS sık sık, devreye girip ön iki tekerleği kontrol etmeye çalışıyor ve patinaj yapmanızı engelliyor.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Buna karşın virajlarda ve ani manevralarda aşırı zorlamalarıma rağmen ESP sadece gerçekten tehlikeli durumlarda devreye giriyor. ESP’ye gerek kalmadan aracın kendini toparlandığına şahit oluyorsunuz. Bunda şüphesiz sert ayarlanmış tam bağımsız süspansiyon sistemi, yere iyi oturan ağırlık dağılımı ve düşük sürtünme katsayısının(0,28) etkisi mevcut.

    205/55/16 ölçülerindeki lastik ebatı konfora katkı sağlıyor. Design Edition’a özgü 7 kollu 16”lik alüminyum jantlar araca spor bir görünüm kazandırıyor.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Aracın içi oldukça geniş ve ferah. Üretiminin üzerinden geçen bunca yıla rağmen konsoldaki buton ve tuşlarda herhangi bir aşınma olmadığını görüyorsunuz. Buna karşın, direksiyon derisi ve üzerindeki kontrol tuşlarında ve yine bazı plastik aksamlarda küçük boyutlu soyulmalara rastlayabiliyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Direksiyon, Design Edition paketi sebebiyle 3 kollu ve spor olarak tasarlanmış. Orta büyüklükteki direksiyon simidi ele iyi oturuyor ve sürüş zevkinizi arttırıyor.

    Direksiyonun sol tarafındaki kontrol tuşları konsoldaki ana ekranın işlevlerini ve radyo/CD arasındaki geçişleri sağlamak için kullanılırken, sağ taraftaki kontrol tuşlarını ise, ses sisteminin seviyesini ve kanallarını ayarlamada kullanabiliyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Hız sabitleyici özelliği direksiyonun sol arkasındaki sinyal koluna monte edilmiş durumda. Stabil ve güzel çalışan hız sabitleyici sisteminin konumuna birkaç kullanımdan sonra rahatlıkla alışabiliyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Akıllı Sinyal özelliğine sahip kolda, tam sinyal verme işlemine alışmanız biraz zaman alabiliyor. Tek dokunuşta 3 kez yanıp sönen sinyaller, biraz şiddet uygulayarak sürekli yanma konumuna getirilebiliyor. Yaklaşık 1 hafta içinde bu kolun işlevlerine alışmış oluyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Aracın kadranları gündüz ve gece okunabilirliği oldukça yüksek bir tasarıma ve metal alaşımlı çerçevelerin kullanıldığı yeni bir görünüme sahipler.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Sol alt bölümde, far, ön/arka sis ile, aydınlatma şiddetini ayarlayabileceğiniz butonlar bulunuyor. Far yükseklik ayarı tıpkı Audi A4’deki gibi otomatik olarak araç çalıştırıldığında, o anki ağırlığına göre otomatik alçaltılıp yükseltildiğinden ayarlama butonu bulunmuyor. Sizin yerinize bu işlevi araç otomatik olarak yerine getiriyor.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Aracın kapı ve bagaj kilitleri ile, cam açma/kapama/kilitleme ve elektrikli ayna işlevleri sürücü kapısındaki alanda bir araya getirilmiş. Kullanılan butonlar oldukça kaliteli seçilmiş ve herhangi bir aşınma söz konusu değil. Araçtaki ön ve arka camlar için ayrı butonlar koymak yerine, bu işlevi öne veya arkaya veren ortada bir buton konumlandırılmış. Bir nevi akıllıca düşünülmüş bir sistem diyebiliriz. Camlar uzaktan kumanda ile de açılıp kapatılabiliyor.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Klima sistemi, çift bölmeli elektronik iklim kontrollü olarak tasarlanmış. Ana butona basılarak klimanın açık veya kapalı olması ile, üfleme yönlerinin belirlenmesi yine dijital olarak ana butona basıldığında açılan menüden seçiliyor. Bu durum bir miktar kullanım zorluğu oluştursa da, sıradanlıktan uzaklaştırdığı için kimi benim gibi kullanıcıların hoşuna gidebilir. Havalandırma sistemi oldukça konforlu ve sessiz çalışana araçta, arka yolcular içinde havalandırma kanalları düşünülmüş.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Aracın koltukları rahat ve yolcuları saran bir tarzda dizayn edilmiş. Sürücü ve yolcu koltuğunda alçaltma/yükseltme ve derinlik ile bel destek ayarı mevcut. Ön koltukların kafalıkları ayarlanabilir şekilde tasarlanmış. Kapı iç döşemelerinde kumaşa yer verilmiş ve herhangi bir sarkma ve soyulma görünmüyor. Tavanda gözlük saklama kabına yer verilmiş.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Arkada oturan yolcular için de havalandırma kanallarına ve güç kaynağı girişi bulunuyor. Arka kapılarda saklama gözleri olmayışı ve ön kapılardaki gözlerin de yeterince geniş olmaması eksi olarak sayılabilir. Torpidonun genişliği ile aydınlatmalı ve soğutmalı oluşu artı, kilitsiz ve süspansiyonsuz açılışı eksi olarak sıralanabilir.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Sıkışma önleyicili çift kademeli anahtardan açılıp kapatılabilen elektrikli camlar, elektrikli ve ısıtmalı aynalar, sis farları, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yükseklik ve derinlik ayarlı ve bel destekli ön koltuklarlar, Xenon mercekli farlar, far ve yağmur sensörleri, hız sabitleyicisi, otomatik kararan dikiz aynası, önde ve arkada saklama hazneli kol dayamalar, arka koltuğa monteli çift bardaklık, Radyo/CD-MP3 çalar, arka kapılarda çocuk kilitleri, yol bilgisayarı gibi sürüşü ve konforu arttıran özelliklere sahip.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    2005 yılında iyi bir vizyonla tasarlanmış konsoldaki GID (Graphic Info Display) Merkezi Bilgi ekranı Türkçe dilini destekliyor. Bu ekran Yol bilgisayarı ve Klima sistemi ile genel ayarların yapılabildiği menüleri içeriyor. Gündüz ve gece geçişlerinde ayrı arka planlar ile gösterilen ekran iyi aydınlatılmış ve okunabilirliği oldukça yüksek. Şu şu menüleri var. Anlık şunları gösteriyor vb…

    Aracın bagaj hacmi 500 litre. Bagaj kapağının geniş olması ve içerinin derinliği ile iki yanda saklama hazneleri bagaj düzeni ve kullanımı için oldukça iyi bir alan sunuyor.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Aracın anahtarı sustalı ve üzerinde bagaj açma işlevi de yer alıyor. Yine anahtar ile tüm camlar açılıp kapatılabiliyor. Aracın bagajı açıldığında plaka ışıkları yakılarak bunu belli ediyor.

    Araçta Blaupunkt marka, CD 30 MP3 müzik sistemi bulunuyor. Çok profesyonel olmasa da tatmin edici bir müzik dinlediğinizi söyleyebilirim. Radyo alıcısı kuvvetli ve çok iyi çekiyor. Maalesef sistemde AUX veya USB girişi bulunmuyor. Aracın hızına bağlı olarak ses sistemi istemeniz halinde otomatik yükselebiliyor(Merkezi Bilgi ekranında SVC özelliğini aktive etmeniz gerekir).
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Aracın ağırlığı 1528kg. Ağır cüssesine rağmen 0,28’lik düşük sürtünme katsayısının da etkisiyle yolda süzülerek ilerlediğini ve bir hayli çevik/atak olduğunu gözlemliyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Bagaj hacmi 500 litre ile D segmenti araçlar arasında yerini belirginleştiriyor. Arka kısmın yüksekliği sebebiyle park etmelerde bir alışma evresi ve park sensörlerinin desteğine ihtiyaç duyuyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Vectra’nın yakıt tüketimi İstanbul trafiğinde 100km’de ortalama 8,5 litre olarak gerçekleşiyor. Uzun yolculuklarda ise 6.vitesin de katkısı ile 120km’li hızlarda ortalama 4,5 - 5 litre civarında bir tüketim değerini yakalayabiliyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Spor modundaki agresif kullanımlarda ise 10-12litre aralığında bir değerle karşılaşıyorsunuz. 1,5 tonun üzerindeki 150Hp ve 320Nm torkluk bir makinada bu değerlerin oldukça ekonomik olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Aracın yakıt deposu 61 litreden oluşuyor. Manuel modunda kullanıldığında yakıt tüketimini bir miktar daha azaltılabildiğini görebilirsiniz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Üçüncü nesil Vectra C 2002 yılında Euro-NCAP çarpışma testlerinde 4 yıldızla değerlendirildi. O yıllardaki Audi A4, Bmw 3 ve Mercedes C serisinin de aynı şekilde 4 yıldız aldığını görüyoruz. Daha önceki incelemelerimde de belirttiğim üzere, o yıllardaki 4 yıldız, şimdilerde araçlara birkaç elektronik donanım eklenerek rahatlıkla alınan 5 yıldızından daha değerli bana göre. Bunu aracın size verdiği güven hissiyatından da rahatlıkla anlayabiliyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Araçta ABS, EBD, ESP, TCS(Çekiş kontrol sistemi), fren destek sistemi, geliştirilmiş elektro-hidrolik servo direksiyon, virajda fren kontrolü ve fren güç dağılımı, Sürücü, Yolcu, Yan ve Perde hava yastıkları olmak üzere toplam 6 adet hava yastığı bulunuyor. ESP sistemi devre dışı bırakılamıyor. 1,5 tonun üzerinde bir ağırlığa sahip bu aracı, 100 km/s hızda giderken, 38 metre gibi kısa bir mesafede durdurabiliyorsunuz.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Opel Vectra Türkiye’de satışa sunulduğundan bu yana tasarımı, geniş iç mekanı, konforu ve donanımı, sürücü yönelimli konsepti ile orta ve üst sınıfta hep başarılı olmuştur. 1.9 CDTi çok noktalı enjeksiyona sahip dizel motor teknolojisi ile yine orta ve üst sınıf dizel araçlar içerisinde kendisine daima yer bulmuştur.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Vectra, rüştünü ispatlamış 1.9 CDTi motor ve şanzıman sistemi ile güç anlamında üst sınıf bir otomobilin performansını sunarken, bunun yanında yakıt ekonomisiyle de dikkat çekmektedir.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition
    Dışarıdan bakıldığında diğer Vectra’lar dan görünüm olarak çok farkı bulunmayan bu performanslı dizeli tanımak için ya yoldaki performansına ya da arkasındaki 1.9 CDTi yazısına bakmak gerekiyor.

    Vectra dizel, yüksek performansın yanı sıra yakıt ekonomisi arayanlar ve yaşından ötürü vergi dilimindeki avantajından yararlanmak isteyenlerin fiyat/performans anlamında seçebilecekleri birkaç iyi araçtan bir tanesi.
     Test / İnceleme Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition

    Yararlı bilgiler;

    Klima ana butonunun işlevini zamanla yerine getirememesinin çözümü;

    vectra c klima kontrol paneli sökme temizleme - YouTube

    Fallow Me Home;
    Aracın kontağı kapatıldıktan sonra şöför kapısı açılır ve selektör kolu çekilir. Farlar 30 saniye süreyle açık kalır. Eğer şöför kapısı açık bırakılırsa 1 dk boyunca yanar.Sonra otomatik olarak söner.

    Sadece sağ veya sol park lambalarını yanık bırakmak için;
    Aracın kontağı kapatıldıktan sonra sinyal kolu, istenen yöne sertçe bastırılır. 2-3 kez dıt dıt dıt sesi gelir ve park lambası şöför kapısının bir dahaki açılışına kadar yanık kalır.

    Seyir halinde iken sollamalarda sinyal kolu istenen yöne çok hafif bastırıldığında 3 kez yanıp otomatik olarak söner. Eğer sert bastırıldıysa, direksiyon düz konuma getirilinceye kadar yanar ve otomatik olarak söner.

    Eğer ABS/ESP gibi sistemler uzun süreli devreye girerse(5-6 sn)açıksa radio/teyp otomatik olarak sesini kısar. Tehlikeli bir durum olası olduğundan şöförün dikkatini toparlaması için.

    Aracın anahtarı üzerinde açma tuşuna 3 saniye bastıktan sonra dört cam inmeye başlar. Aynı zamanda kapatmada aynı şekildedir. Araçta sunroof varsa oda açılır/kapanır. Basılı tutmaya devam edilmezse durur.

    Dört camda da el/kol sıkışmasına karşı koruma vardır. Cam kapanırken elinizi cam ile kapı direği arasına koyarsanız camın otomatik olarak durup geri döndüğünü göreceksiniz.

    Ön şöför ve yolcu koltuğunda ağırlık sensörleri vardır.

    Kaza anında eğer yolcu koltuğu boşsa yolcu hava yastığı açılmaz.

    Aynı zamanda ön koltuklarda yaylı bir sistem vardır ve kısa darbeleri emer, konfor sağlar.
    Otomobil Test Garajı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TYR -- 5 Aralık 2014; 17:48:49 >







  • benim birşey anlatmama gerek kalmamış
    araç hakkında her şeyi açıklamışsınız
    217 bin km ford mondeo tdci 5 bin km de passat 2.0 tdi kullandım (b6)
    cdti ikisinden de performanslı büyük farklar yok ama bir nebze daha seri
    araç 110 civari normal kullanımda 6 ya atıyor devirde 1500 civarında kalır
    lastikler 215 55 16

    ayrıca aracınız hakkında
    ön tampon değişmiş edition paketlerde gts serilerinde kullanılan ön tampon ve yuvarlak sis farı var
    anahtar da sustalı yapılmış

    birde editionlarda esp yoktur devreden çıkarılamayan şey ise tcs dir

    aisin 6 ileri şanzıman volvo s60 ve s80lerde kullanılan şanzımanını aynısıdır
    yürüyen aksam ve şasi 9.3 159 ve cadillac bls ile aynıdır

    chip tuningle 190 ps ve 405 nm ye kadar çıkıyor bu araç
    ben hafif eğimde 6 vites 4200 devirde 240 km kadran hızı gördüm gerçekte nedir bilemem
    6 aylık vergisi 2015 zammı ile 590 tl
    Bizim forum çok acayip, biri Bayiye gidip 1 adet fotoğraf çekip, test Sürüşü yapmadan ve hatta aracı çalıştırmadan, buraya 2 satır yazı yazarak konu açıyor. Ve o adamın incelemesi daha çok ilgi görüyor.

    İnceleme için elinize sağlık. Biraz da eksilerinden bahsederseniz daha iyi olur.
    Kolay gelsin
  • Bu kasa Vectra lar gerçekten çok güzel araçlar fakat ben üzerindeki dizel üniteyi pek başarılı bulmuyorum biraz ağır kanlı he deyince yürümeyen ve çok bastığındada duman dumana giden bir ünite. Benzinli 2000 motor bence çok daha güzel ve akıcı bir motor oyle aman aman çokta yakmıyor aslında.
  • Güzel ve ayrıntılı bir test. Tek katılmadığım nokta motor sesi. Kamyondan farkı yok ses olarak bu 1.9 CDTI motorun.
  • Elinize sağlık. Aracınız çok temiz duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2003-2007 Saab 9-3'ler ile bir çok ortak parçayı paylaşıyor. İlk dikkati çeken arka koltuklar ve koltuk kafalıkları. GM'nin Saab'dan aşırdığı patentlerden bir tanesi :)
  • Elinize sağlık baştan sona sıkılmadan zevk alaram okudum.
    Aracnızı da güle güle kullanın çok beğendim, nazar değmesin, maşallah.
  • Biraz abartılı yazı olmuş. Fakat araç güzel, hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Seat Leon 1.4 Tsi 140 Hp Test
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Çok detaylı bir inceleme elinize sağlık. Yalnız orjinal lastik ebadı 215/55 R16 olması lazım sizinkiler sonradan 205 yapılmış sanırım. 215 daha güzel duruyor bence ancak fazla tercih edilen bir boyut olmadığı için 205 e göre fiyatları arasında çok fark var.
  • öncelikle inceleme için teşekkür ederiz,fakat aracın birazda olumsuz yönlerinden bahsederseniz daha başarılı bir inceleme olacağını düşünüyorum.aracın farları acil temizlik istiyor bu arada birde sol far çizgisinde ufak bir kayıklık var,onu da düzeltirseniz aracınız çok hoş görünür diye düşünüyorum.
  • bunu bir test sitesinden almışsın sanırım,desing editionda standart olarak 205 taban olması mantıken mümkün değil 215 olmalı
  • Daha detaylı anlatılamazdı, emeğinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim birşey anlatmama gerek kalmamış
    araç hakkında her şeyi açıklamışsınız
    217 bin km ford mondeo tdci 5 bin km de passat 2.0 tdi kullandım (b6)
    cdti ikisinden de performanslı büyük farklar yok ama bir nebze daha seri
    araç 110 civari normal kullanımda 6 ya atıyor devirde 1500 civarında kalır
    lastikler 215 55 16

    ayrıca aracınız hakkında
    ön tampon değişmiş edition paketlerde gts serilerinde kullanılan ön tampon ve yuvarlak sis farı var
    anahtar da sustalı yapılmış

    birde editionlarda esp yoktur devreden çıkarılamayan şey ise tcs dir

    aisin 6 ileri şanzıman volvo s60 ve s80lerde kullanılan şanzımanını aynısıdır
    yürüyen aksam ve şasi 9.3 159 ve cadillac bls ile aynıdır

    chip tuningle 190 ps ve 405 nm ye kadar çıkıyor bu araç
    ben hafif eğimde 6 vites 4200 devirde 240 km kadran hızı gördüm gerçekte nedir bilemem
    6 aylık vergisi 2015 zammı ile 590 tl




  • Güzel inceleme olmuş ama bence pek objektif değilsiniz.Ama araç çok güzel güle güle kullanın
  • çok güzel inceleme olmuş . bu arabanın tasarımı harika gerçekten kazasız belasız .
  • eline gozune yuregine saglik
    hala tasarim olarak cok sik ve bir cok aractan da iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu Opel'in müdürü okumuş "Kaldırın ulan İnsignia'yı! Vectra gibisi var mı be?" demiş. 2015'te Vectra geliyor. Kesin bilgi, yayalım.

    Ben Sahibinden'e gidiyorum beyler, tutmayın beni.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egelidost -- 5 Aralık 2014; 20:03:16 >
  • Güzel inceleme; elinize sağlık
  • Harika bir araba harika bir inceleme kazasız sürüşler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 110km lere kadar 6. Vitese atmamasi aracı şehir içinde de sık kullananlar için büyük eksi.

    Ekonomi = yeterli torka ulasildiginda mümkün olan en büyük vitestir.

    Easytronic- Amt - cvt - mcp - dsg hepsinde durum budur. Daha 80e çıktığınızda 6.vitese atar.


    Lastik ölçüsü kesinlikle 205 55 16 değildir. Bu sınıf ve agirliktaki bir araçta min 215 55 16 en az 93 yük endeksi olan bir lastik kullanılmalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel bir inceleme olmuş, araçta çok güzel. Emeğinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.