Şimdi Ara

SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
3
Favori
7.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
47 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun süren SUV arayışım Mazda CX-5 ile noktalandı. Bu süre zarfında bir çok modeli inceledim ve SUV düşünen arkadaşlar için donanım özelliklerini en alttaki tabloda toplamaya çalıştım.




    Benim için en kritik konu alacağım aracın 4x4 olması idi. Önden çekişli bir SUV'nin yükseltilmiş bir binekten farkı olmadığını düşünüyorum. Şu an ülkemizde satışta olan 4x4'ler genellikle Japon ve Kore markaları. Yine de tüm modelleri alıcı gözüyle incelemeye çalıştım.


    Kısa kısa modellerden bahsedecek olursak;


    Mazda CX-5: 2017 yılında tanıtılmasına rağmen bana göre segmentinin halen en yakışıklısı. Malzeme kalitesi ve işçilik olarak da aşağıdaki tablodaki araçlardan bir tık üst seviyede, X1 ve XC40 ile başa baş denilebilir. Mazda obsesif bir şekilde araç içi gürültüyü minimize etmeye çalışıyor ve her sene üzerine koyarak gidiyor. Japonlar ses alır tezini de bu modelle bana göre yıkmış durumda, segmentinin en sessiz araçlarından biri olmuş. Ülkemize tek paket geldiğinden dolayı şunu ekleteyim bunu ekleteyim derdiniz olmuyor:) Gelen paket genelde en üst paket oluyor.


    4 senelik bir model olmasına rağmen özellikle güvenlik donanımları olarak eksiksiz. Hatta geçtiğimiz haftalarda IIHS'nin yenilenmiş yanal çarpma testlerinde en iyi ve tek geçer dereceyi aldı. 2.0 atmosferik motor yüzünden aşırı bir ÖTV yükü olmasına rağmen, güncel durumda 1.5-1.6 rakiplerinden daha pahalı değil. Bu da aracı çok cazip bir noktaya taşıyor. MTV olarak senede ödeyeceğiniz 4.000 tl civarı ek yük, 5 senelik optimum bir kullanımda ortalama 20.000 tl olarak hesaplansa dahi artık araç fiyatlarının yanında ihmal edilebilir bir değer olarak görülebilir.


    Çok eleştirilen ve 2014 yılından beri kullanılan multimedya ekranı, işletim sistemi ile beraber 2021 modeller için yenilenmiş ve 10.25 inch olmuş. Oldukça yüksek bir çözünürlüğe sahip ve artık 360 derece kameraların hakkını veriyor. 10 hoparlörlü BOSE ses sistemi sınıfının en iyilerinden. X1 ile birlikte Head-up display'i ön cama yansıtan iki modelden biri ama BMW'den daha iyi bir görünürlüğe sahip olduğunu söyleyebilirim.


    En bariz eksisi arka yaşam alanının çok geniş olmaması denilebilir. Çoğu rakibi daha kısa bir uzunluğa rağmen arkada daha fazla yaşam alanı sunabiliyor. Ön koltukların baldır desteği de uzun boylular için yetersiz kalabilir.


    BMW X1: Aşağıdaki tabloya koymadım çünkü BMW donanım özelliklerini toplu bir şekilde yayınlamıyor. Ayrıca rakiplerinin hiç birinden daha iyi yapabildiği birşey yok buna rağmen ikinci elde dahi fiyatları 1 milyonu geçmiş durumda. Önden çeker bir BMW hiç bir zaman hedefimde değildi ve araçtan en ufak bir heyecan duymayarak yanından ayrıldım.


    Volvo XC40: Malzeme kalitesi ve işçilik olarak CX-5 ile başa baş. Ancak dikey ekranına bir türlü ısınamadım. Arka koltuklar aşırı dik, yatıyorlar mı showroom'da anlayamadım ama uzun yolda çok sıkıntı çektirir. 1.5 motorların yağ yakma sorunu halen devam ediyor. 4x4 uzmanı bir marka olmasına rağmen maliyet kaygıları ile ülkemize sadece önden çekiş getiriyor. Detaylı bir donanım listesi bulamadığımdan aşağıdaki tabloya ekleyemedim.


    Honda CRV: Geniş, ferah, lazım olabilecek tüm donanımlar mevcut. Arka yaşam alanı belki de sınıfının en iyisi. 1.5 190 beygirlik motoru performanslı ancak tüketim şehir içi 11-12 litrelere fırlayabiliyor. 4x4 sistemi diagonal testlerde sürekli fail ediyor ve bu konuda maalesef bir gelişme yok. Özellike arka tasarım olarak bana göre kötü gözüküyor. Ancak tüm detayları geçtiğinizde özellikle orta konsolun minibüs benzeri dizaynı ve ufak multimedya ekranı maalesef sizi araçtan soğutuyor.




    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.


    Subaru Forester: En sevdiğim ikinci Japon marka. Arazi ustası, en iyi 4x4 sisteme sahip. Geniş, heybetli, donanım konusunda eksiği yok. Ama tasarım konusunda var:) Önden eski arkadan da garip duruyor. Güzel işçiliğe rağmen karmaşık iç dizayn, göz yormaktan başka bir işe yaramıyor. Geniş multimedya ekranının üstündeki küçük ekrana artık gerek yok diye düşünüyorum. Hybrit olmasına rağmen 8-9 litrelik şehir içi tüketimi var. 150 beygirlik motor CVT ile birleşince maalesef hiç atik hissettirmiyor. Fiyatı ÖTV'den ötürü 1 milyonu geçti ve benim için gündem dışı kaldı.



    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.


    Hyundai Tucson: Ferahlık, tasarım ve kalite olarak iç mekanı eski seri ile alakası olmayan bir noktaya yükselmiş. Kardeşi Kia ile birlikte dizel'de 4x4 sunabilen tek model hem de 1.6 motorla. Belki de bu sebeple karaborsaya düşmüş bir model, ikinci elleri galerilerde 800-900 bin bandında. İçeride bolca oyuncak ve donanım var. Ön ve arka tasarımdaki aşırılıklar biraz can sıksa da yolda güzel gözüküyor. Dizel+otm+4x4 olması ile çok talep göreceği aşikar. Ancak şu an bulunmaması ve galerilerde istenen abuk rakamlar yüzünden radarıma giremedi.


    Kia Sportage: Tucson'un bir önceki serisinin kardeşi. Artık iç mekanda yaşını belli ediyor. Güvenlik donanımları neredeyse hiç yok. 1.6 dizel ve 4x4 opsiyonuna rağmen yeni kasa beklenmeli.


    VW Tiguan Rline: Bu sınıfta bu fiyatları verdiğiniz bir araç babanne evindeki koltuklara sahip olmamalı. Deri döşemeyi geçtim, Rline'da bile hiç bir aktif güvenlik donanımı standart değil. Elektrikli koltuk bile yok. Showroom'da kaybettiğim 4 dakikaya maloldu:) Bu araca galerilerde 800-900 arası bir fiyat isteniyor. İsteyen mi daha akılsız veren mi bilemedim:)




    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.

    Ford Kuga: Teknoloji paket ve ST-line donanım seviyesi ile birlikte alınırsa donanımı fena değil. Oldukça geniş. Tasarım olarak da eski kasadan önde diyebilirim. Ancak ST-Line bile deri döşeme sunmuyor. İç mekan bolca plastik kokuyor, klasik ben Ford'um, dümdüzüm ben buyum diyor. Multimedya ekranı 2021 bir araca yakışmıyor.




    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.


    Nissan X-Trail: Artık bu aracın yeni kasası gelmeli. Benim bildiğim 7-8 sene oldu ve her sene bir iki donanım ekleyerek tekrar çıkarıyorlar. Yaşına rağmen güvenlik donanımları fena değil. İç mekan geniş ve ferah ancak yaşı hissediliyor. Dizel modellerinden farklı olarak benzinlisi Japon üretimi. 4x4 olsa düşünecektim ancak bugün gelen zamla birlikte fiyatları fezaya çıktı. Kasası değişecek bir araca bu fiyatlar verilmez.


    Peugeot 3008: İç mekanı çok sevmesem de rakiplerinin hepsinden farklı olduğunu kabul etmek lazım. Donanımı bol ancak rakipleri arasında en ufak iç mekana sahip. Direksiyonuna halen alışamadım, boyum 1.90 ve kesinlikle göstergeleri göremiyorum, daha doğrusu nereden bakacağımı bile anlamadım:) 205/55/19 gibi ilginç bir lastik ebatına sahip, bulmak zor olacaktır. 4x4'u gelse dizel opsiyonu ile birlikte iyi iş yapardı.


    Citroen C5 Aircross: Tartışmasız en konforlu SUV'lerden biri. Mazda Cx-5 ile birlikte akustik camlar standart. Yine de kardeşi 3008'den donanım olarak bir tık altta. İç mekan güzel gözükse de sert plastikler maalesef bolca mevcut. Dışarıdan da tombul tasarımı ile SUV havasını bir türlü veremiyor. Son zam açıklanmadı ama 576 binlik fiyatı ile rakipleri arasında en ucuzu.




    Sonuç olarak liste fiyatının bir miktar altına CX-5 alarak araç arayışımı sonlandırdım. İlk izlenimlerim de pişman olmayacağım yönünde. Araç alırken mutlaka garanti sürelerini de hesaba katın. Parça fiyatları inanılmaz noktalara geldi.


    Umarım bu araç kıtlığı kısa sürede biter ve herkes istediği araca istediği pazarlıkla kavuşur. Son olarak da bir kaç foto:)


    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.
    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.
    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.
    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-52FA4E8AC -- 4 Aralık 2021; 9:38:31 >







  • Konu şöyle olmalıydı :
    "Aklımda hep cx5 vardi.Bu yüzden diğerlerine bir bahane üretmeliydim. Bunu yaptım ve cx5 aldım "
    Ben de suv sahibiyim ve araştırma yaparken listeme bile dahil etmediğim bir markaydi mazda. Sebebini başıniza bir iş geldiğinde anlayacaksınız (inşallah gelmez)
    Bir arkadaşım sadece ön cami 1 ay beklemişti mazda 3 araci için

    Buradaki mesele sizin önyarginiz sanki

    Arac alirken ne kadar tükettiğini bakmam diyorsunuz ustte crv felaket yakıyor diyorsunuz .

    Diğerine multimedya ekranına laf ediyorsunuz cx5 te de durum pek farklı değil.Yani üstteki araçları eleme kriterlerinizle aldığınız arac uyuşmuyor bir çok noktada.

    En samimi olanı tiguan .Eşimin zoruyla gittim diyorsunuz .Doğrudur.Mantiklidir .Herkes her araci sevecek diye birsey yok.Tipki benim de mazdaya gitmeye tenezzül etmediğim gibi.Benimki onyargi ise sizinki ne? Oysa ki benim yaşadığım yere göre mazda için geçerli nedenlerim var.En başta belirttiğim gibi mazda hoşunuza gitmiş ötekileri elemek için bahane uydurmussunuz .Ustelik sürüş kısmi ile ilgili bir kıyaslama da yok.Tamamen öznel bir yazi .Hayırlı olsun

    Merhaba, aracı 710.000 tl'ye aldım.


    Ötv biliyorsunuz %150, yani çıplak fiyatı yaklaşık 240.000 tl.


    Tiguan Rline'a bakalım, fiyatı 791.000 tl, Ötv %80, yani çıplak fiyatı yaklaşık 370.000 tl.


    Doğuş'un koyduğu kar oranları ortada, bu iki araç Avrupa'da benzer rakamlara satılıyor.


    Doğuş'u zengin etmek mi devleti zengin etmek mi? İstemeyerek de olsa devleti zengin etmeyi tercih ettim:)

    konu sahibi için yazıyorum, bu tarz yorumları dikkate almayın. C5 tavan boyası akan, içeri su alan, montajda asimetri dolu saçma sapan bir arabadır, CX 5 in yanından geçemez.


    Maalesef klasik Türk kullanıcı kitlesi bu şekilde boşline vw araçları ve oyuncaklı psa araçları dışında otomobil dünyasından bi haber insanlarla doludur.

    2012 model cx5 sahibiyim. Geçenlerde ters yönden gelen seyyar satıcı aracıma çarptı ve sol farım kırıldı. Mazda nın türkiye de deposu olmayıp 1 vida dahi stoğunda bulundurmadığını yurtdışından tedarik yaptığını biliyordum. Bunu fazla önemsememiştim fakat bir far için 2 haftadır bekleyip aracıma halen binememiş olmam ve halen gümrükten farın çıkmayışı beni aracımdan soğuttu. Haftasonu aracı olarak kullanılan evin 2. Aracı olabilen mx-5 haricinde gündelik araç olarak mazda nın türkiye de mantıklı olduğunu artık düşünmüyorum. Ne yazıkki durum böyle...
  • Hayırlı olsun çok güzel bir araç özellikle kırmızı çok yakışıyor bu kasaya yanlız o kapı tutacağı hala düğme anlamadım millet sensöre geçti mazda biraz tutucu sanırım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son zamanlarda bu kadar güzel bir karşılaştırma okumamıştım çok beğendim, aracınız kazasız belasız iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Ayrıca aracınızla ilgili güzel bir inceleme gelirse, zevkle okuyacağımızı düşünüyorum.

  • Mükemmel bir konu olmuş. Elinize sağlık.

  • Şu aracın önden görünüşü bayağı güzel. İyi bir tercih yapmışsınız.


    Ve 4x4 olmayacaksa gidip kendi aracımı yükseltir binmeye devam ederim :)

  • Emekkk kullanıcısına yanıt

    Herkese iyi dilekleri için teşekkür ederim.


    Kırmızı bizim de tercihimizdi ancak malum showroom'daki son arabayı da biz aldık. Artık renk ve donanım seçme şansımız yok maalesef:(


    Anahtarsız giriş düğmesi 2012 ilk jenerasyon CX-5'den beri aynı yerde haklısınız:) Ülkemize henüz gelmeyen yeni Mazda 3 ve CX-30'da sensörlü yapıya geçildi. Bir sonraki jenerasyonda muhtemelen CX-5 de geçecektir.

  • Hayırlı olsun. Mazda cx5 ben de çok beğeniyorum ama yolda görünce arka tasarımı biraz tuhaf, cılız görünüyor. Duruşu falan çok güzel ama yolda görünce hoşuma gitmiyor. Yine de listedeki en mantıklı model olmuş. Alacak olsam ben de mazda alırdım ama mazdanin bu fiyatı uzun sürmez. Milyonu bulur bence. Doğru zamanda aldınız.

    Crv 4*4 sistemi yeni kasalarda iyileştirildi diye biliyorum. Bu konuda mazdadan iyi olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Stopların ince tasarlanmasından dolayı olsa gerek arkası önü kadar çarpıcı değil bu kesin. SUV'den beklediğiniz kaslı görünümü veremiyor arka taraftan.


    CRV'deki iyileştirmeyi bilmiyorum araştırayım. Benim gördüğüm çapraz iki teker boşa çıktığında güç aktarma sorunları olduğuydu.


    Mazda CX-5 de aynı şekilde eleştiriliyordu ama 2020 yılında getirdikleri offroad modu ile elektronik de olsa bu sorunu çözmüş gözüküyorlar.


    Aşağıdaki videoda bu mod kapalı ve açıkken farkı görebilirsiniz.



    https://www.youtube.com/watch?t=722&v=x32gMsxM_5o&feature=youtu.be




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-52FA4E8AC -- 3 Aralık 2021; 10:30:56 >




  • Araç almayacak olsam bile keyifle okudum ki bu tarz bir araç almayı düşünenler için çok detaylı ve faydalı bir inceleme olmuş...


    Aracınız hayırlı uğurlu olsun,Allah kaza bela vermesin...

  • hayırlı olsun güzel araç almışsınız, mazda SUV konusunda güzel iş çıkarıyor bence nitekim bu modelin kardeşi CX-3 bile standart 4x4 olarak geliyor B segment olmasına rağmen.

    kapı kolundaki düğmeye takılmayın, emin olun en sağlıklı ve uzun ömürlü sistem bu, oraya düğme yerine kızılötesi sensör koyuyorlar ama bir zaman sonra yağmurda/yıkamada sensör nem kapıyor ve çalışmıyor. eğer sensör olarak kızılötesi olacaksa hiç olmasın. sadece çok yeni RF sistem iyi bu konuda, dış kısımla herhangi bir teması yok kapı içine gizleniyor sensörler ve radyo-frekans ile haberleşiyor. hee burda mazda'ya ufak bir eleştiri; arka kapılar içinde anahtarsız giriş düğmeleri konulabilirdi ve o düğmeler kapı kolu ile aynı renk (beyaz) olsaydı daha gizli şekilde estetik dururdu.

    renk konusunda arkadaşlara katılıyorum, bence kırmızı yada füme olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 3 Aralık 2021; 11:39:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kırmızıya Kaplatirsiniz artık :D mazda ile Suzuki aynı toptancidan alıyor sanırım düğmeleri bendekide aynı :P


    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emekkk -- 3 Aralık 2021; 11:4:37 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu videodan farklar belli oluyor. Halan çok iyi sayılmaz ama normal kullanıcı için yeterli bence. Cx5 in aksine crv'nin yi de showroomda görünce arkası tuhaf geliyor ama yolda görünce hoşuma gidiyor. Oturaklı, daha ağırbaşlı bir duruşu var. Tabii dediğim gibi benim için öncelik her zaman f/p. Mazda cx5 güzel seçim olmuş, tebrik ederim.



    SUV karşılaştırma - CX-5 alındı.4x4 tests on rollers - duszaniespokojna channelyoutube
    Join us on Facebook: www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji Join Honda Rzeszów on Facebook: www.facebook.com/ASOHondaRzeszow Honda CR-V 2.0 i-VTEC Real Time AWD (2007) vs Honda CR-V 2.0 i-VTEC Real Time AWD (2013) vs Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo Real Time AWD with Intelligent Control System™ (2019)
    https://www.youtube.com/watch?v=d1qq-jdq6qg
  • Ne istediğini bilen bir alıcı. Hayırlı olsun. Karşılatırma çizelgesi çok güzel.

  • C5 aircross un hangi paketini karşılaştırdınız acaba?

    Çünkü C5 te opsiyon ile ısıtmalı elektrikli ve masajlı koltuk alınabiliyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Mitokondri Kristası kullanıcısına yanıt

    shine Bold paketi referans almış C5A için, zaten hicbir modelde opsiyon olayına girmemiş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İc mekanin sadeligi cok guzel gozukuyor. Premiuma giris tadinda bir arac, hayirli olsun. Mtv, alim maliyetinin yaninda komik dursa da oderken bir miktar can sıkıyor :) ocakta %36 zam gelmez umarim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mitokondri Kristası kullanıcısına yanıt

    Shine Bold, masajlı koltuğu sunan tek araç bu sanırım ancak opsiyonel olduğundan tabloya koymadım.


    Ancak sahibinden'den baktığımda bir çok araçta bu opsiyon mevcut onu da belirtmek lazım.


    MTV olarak da yeniden değerlendirme oranının 2 sene önceki gibi 31 Aralık'ta %50 indirimli olarak %18 olarak uygulanacağını düşünüyorum. Umarım öyle olur.

  • Bende VW Tiguan var. Otomobilden genel olarak memnunum, pek bir şikayettim yok ancak rakiplerine kıyasla - en üst paket olduğu halde - donanım fakiri bir araba. Sanırım diğer VW modelleri de öyle. Bu durum distribütörden mi üreticiden mi kaynaklanıyor bilemiyorum ama VW Türkiye'de donanımı zayıf olan bir marka.

  • Hayırlı olsun, motordan doğan ÖTV yüküne rağmen çok güzel bir fiyata segmentinin en güvenli ve en sorunsuz aracını almışsınız. Bu iki kriterin çok önemli olduğu Kuzey Amerika'da çok tutulan bir model.


    Skyactiv motor ve şanzıman ikilisi yakıt ve performans konusunda çok verimliler. Sakin kullanım ile birlikte fabrika değerlerine yaklaşabilen nadir markalardan biri Mazda.


    Aracın belki de en kötü özelliği Mazda'dan inince başka araç sürmekten zevk almamak olabilir (KODO vaat ettiklerini gerçekleştiriyor diyebiliriz SUV karşılaştırma - CX-5 alındı. ). Bir de keşke araç bolluğu olan bir dönemde olsaydık da kırmızı alsabilseydiniz, Mazda kırmızısı elegant bir hava katıyor araçlara.


    Umarım Mazda Türkiye bu umursamazlığı bırakır da yeni kasa mazda 3'leri yeni kasa cx-5'leri getirebilir ülkeye. Zaten ülkedeki ucube ÖTV sisteminden dolayı mükemmele yakın 2.5 litre atmosferik motoru beklemiyoruz ama en azından eski nesil 1.5 skyactiv-g ve skyactiv drive şanzıman ile birlikte gelse bile biniciler için Türkiye'deki en mantıklı C sedan-suv araçlar olurlar.





  • Yazıdaki birçok noktaya harfiyen katılmakla birlikte, Volvo'daki 4x4 uzmanı demenize anlam veremedim. Mitsubishi veya Subaru deseniz anlarım ama Volvo arazi performanslı bir 4 çekeriyle nam salmadı. Karşı tez sunacaklar, Rusların çamurlu ve donmuş arazilerde volvo'yla neler yapamadığına bakabilir. XC40 zaten hangi kesime hitap ettiği belli olan bir araç. Dertleri araziye girsin değil, Volvo'ya biniyoruz dedirtmek.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.