Hyundai Ix35 2.0R Elite OV Mini İnceleme
Merhaba,
Aslında başka bir yer için hazırladığım bu yazıyı belki bir merak eden olur diye uzun süredir takipte olduğum bu forumda da paylaşayım dedim. Eksiği kusuru mutlaka olmuştur, affola şimdiden.
Önceki aracım Cruze'u eşim kullanamayınca ve de piyasasının diğer araç markalarına göre Türkiye'den çekildiğinden olsa gerek yavaş ilerlemesi yüzünden araç değiştirmeye karar verdim 2020 sonlarında. Cruze'u satıp aralık 2020 itibariyle Dizel otomatik Hyundai Ix35 aldım. Cruze aracımdan da tokluğu olsun, yakışıklılığı olsun memnundum ama beni özellikle LPG kaynaklı sorunlardan üzdüğü de oldu. Her neyse o başka bir hikaye.
Sportage, Kuga, Ix35, Tiguan araçların arasında seçim yapacaktım. Çok uzun bir süre araştırma yaptık kendimizce. Otomatik vites şartımız vardı ama malum çift kavrama DSG ve Powershift'ten çekindim sonraları. Halbuki Kuga ve Tiguan da çok güzel araçlardı. Mecbur Spo ve Ix35 arasında kaldık. Ix35'in sonraları tekrar Tucson'a dönüşmesi nedeniyle gönlüm Sportage'dan yanaydı fakat maddiyat el vermedi. Daha doğrusu ix35'in 155 bin km'de 2014 modelini alabileceğim fiyata 200 bin km üstü Spo'ları anca alabiliyordum. Bu nedenle mecburi şekilde dümen kırdım ve 156 bin km'de 2014 elite ix35'i alıverdik.
Aracı alır almaz satıcının bakımı yeni, rot balansı falan yeni demesine rağmen hemen bakıma soktum çünkü İstanbul'dan aldığım aracın Bursa'ya gelirken yolda freni, rot ayarı ve far ayarı berbat durumdaydı. Güvenemedim açıkçası bu nedenle. Balataları değiştirince frenler, ampülü lede çevirip ayar yaptırınca farlar ve ön lastikleri değiştirip ayar yaptırınca da direksiyon yamuk duruş kendine geldi. Acemilikten kaynaklı bakım olayını tamamen, güvendiğimiz bir ustaya bıraktık. Sağ olsun o da güzel yaptı işini problem yaşamadık ama bazen takıntım tutuyor bu sefer yağ ve filtreleri ben alayım dedim 1 yıl sonra yani bu ay bakıma gidecekken. Kabul etmedi, ben de kendim alıp başka özel servise gittim.
-İlk aldığımda yani 2020 aralıktaki antifriz, yağ, filtreler ve ön balataların değişimi 1100 tl tutmuştu. Yağ castrol, filtreler kore işiydi sanırım. Pandeminin de etkisiyle yaklaşık 8-9 bin km yapınca bakımı 1.5 ay geciktirdim.
-1 ay önce yaptırdığım bakımda distribütöründen aldığım Mann filtreler (yağ, hava, mazot) 550, shell 5w30 yağ 900 lira tuttu. Hayvan 9.5 lt yağ alıyor. Birader kamyon musun sen bu nedir diyemedik tabi. Takribi ıvırı zıvırı ile 1750 tl civarı tuttu 2022 Ocak bakımı.
Bunun dışında araçta aldığımda 4 mevsim kumho lastikler vardı. Diş derinliği çok iyi durumda ama sertleşmişti. Sanırım 1 tanesi de sıkıntılıydı. Şimdilik sadece ön 2'liyi değiştirebildik. Bunun dışında kendimce bagaj havuzu, fitillerin ve sunroofun bakımı gibi ufak tefek şeyler yaptım. Basamaklara da led bağlayacağız uygun vakitte.
Aracın artı ve eksi yönlerine gelirsek:
Eksilerle başlayalım.
1.Aracın yol yalıtımı ciddi manada kötü. Tipi Kore. Eğer sert lastik kullanırsanız rahatsız edebilir. Ben ön iki lastiği değiştirince bile baya değişiklik hissettim ki buna rağmen kötü.
2.Şanzımanı biraz ağırkanlı ve de ekonomi odaklı. Tipik eski tip tork konvertörlü gibi davranıyor bazen. 6 ileri.
3.Özellikle sağ şoför koltuğu yan kısmında mühendislik hatası mı dersiniz artık kronik yırtılma sorunu var. Deri kısım koltuğun metaline sürtünce zamanla yırtılıyor. Söküp araya yırtılmasını engelleyecek deri parçası koydum kendimce. Hafif deforme olmuştu ama kurtardık sayılır.
4.Mercek var ama halojen ampül kullanılmış. Bence eksi bir durum.
5.Bagaj kısmında yalıtım neredeyse yok. Valla ayıptır be.
6.Multimedya ekranı var. Kullanışlı ama bir android değil.
7.Yan aynalardaki sinyal kısmı kırılmaya ve zarar görmeye çok müsait. Şeffaf bantla korumaya aldım ama ne kadar korur kim bilir.
8. Bence çok değil ama genel kanı çok yaktığı yönünde. Benim şehir içi yoğunluklu ortalamam 9.1'di en son. Bakımdan sonra sıfırlandı, yaklaşık 700 kmdir de 8.4 lt.
9. MTV malum. 2882 TL koymuyor değil.
10.Bakımı yağ meselesinden ötürü biraz tuzlu.
11.Virajlarda yatma oluyor ister istemez. Suv'umsu araç sonuçta.
Artılarıyla devam edelim.
1. Kısmen hacimli motor 2000 cc ve 184 bg 392 tork üzmüyor. Hatta bazen sırıtıyorum.
2. Şanzıman maşallah çok konforlu.
3. İç mekan yerleşimi oldukça ferahlık sağlıyor. Açık renk deri, cam tavan, geniş camlar vs.
4. Şehir içinde dar sokaklarda bile kullanımı kolay. Bağcılar ve Esenler gördük hiç zorlanmadık o derece.
5. 4x4 olması hızlı kalkış sevenler ve dağ bayır gezenler için avantaj. Ağırlık ve yakıt olarak dönüşü de var tabi.
6. Her ne kadar ben sensör arızasından kullanamasam da araçta APA var. Otomatik park, yokuş kalkış, yokuş iniş gibi güvenlik önlemleri hoş.
7. 4 koltukta da ısıtma var. Kışın valla çok iyi oluyor. Otomatik far, yağmur sensörü, anahtarsız giriş-çalıştırma, bluetooth (sesli komut) , soğutmalı torpido gibi dönemine göre güzel özellikleri var.
8. Araç oldukça konforlu. 225/55/18 lastikler de etkili tabi bunda.
|
Fiesta - Punto - Cruze - Clio - (Cruze Alındı,)
|
Windows 8.1 yüklü ses çıkış aygıtı yok sorunu
|
Sunny at-14100 güncelleme sonrası açılmama sorunu
|
İdarecilerin sağlayamadığı adalet, o beldeye Tanrı'nın adaletini davet eder. O gelince de kitaplara konu olursunuz. La Edri |
İdarecilerin sağlayamadığı adalet, o beldeye Tanrı'nın adaletini davet eder. O gelince de kitaplara konu olursunuz. La Edri |
İdarecilerin sağlayamadığı adalet, o beldeye Tanrı'nın adaletini davet eder. O gelince de kitaplara konu olursunuz. La Edri |
Son Giriş: dün
Son Mesaj Zamanı: 3 hafta
Mesaj Sayısı: 1.396
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.498
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 7.036 (Bu ay: 300)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.444 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası