Yarbay
06 Temmuz 2016
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
17 üye
Görüntülenme
Toplam: 1600 (Bu ay: 11)
Gönderileri

Son dakika haberleri: Minibüs park halindeydi! Sinop'ta ölüm anı kamerada! - Güncel Haberler (haberturk.com)


Sizce bu kazadaki ölüm nedeni nedir?


Bu kaza neden ve nasıl olmuş olabilir?

Feci kaza... Otomobil, yolcu otobüsüne arkadan çarptı: 2 kişi öldü (cumhuriyet.com.tr)


Şu kazada arkadan çarpan araçtan 2 ölü çıkması normal mi?



Bu Kaza Neden Ölümlü Sonuçlanmış?


Bu Kaza Neden Ölümlü Sonuçlanmış?

Toyota geçtiğimiz mayıs ayında Yamaha firması ile sıvı hidrojenle çalışan bir 5.0 litre V8 motoru geliştirmesi için sözleşme imzaladı. Anlaşmaya göre Yamaha Lexus için sıvı hidrojenle çalışan bu motoru üretecek. Yamaha Toyota için daha önce de 4.8L V10 motoru geliştirmiş ve bu motor Lexus LFA’da kullanılmıştı.




Sıvı hidrojenin depolanması birçok teknolojik güçlükler içeriyor çünkü hidrojeni sıvılaştırmak için -253 dereceler gibi aşırı düşük sıcaklıklar gerekiyor. Yamaha bu güçlükleri aşabilmek amacıyla 2010 yılından beri hidrojeni sıvılaştırma teknolojileri üzerinde çalışan Kawasaki KHI ile anlaştı. Kawasaki bu konudaki teknik birikimini Yamaha’ya aktaracak.


Bu anlaşmalara ek olarak Toyota, Mazda, Subaru, Kawasaki ve Yamaha 2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefine ulaşmak amacıyla hidrojen yakıtlı piston motorlar yani içten yanmalı motorlar üzerinde birlikte çalışmayı planladıklarını açıkladılar.


Yeni motor 6800 rmp’de 450 PS güç üretecek, motorun kuvveti ise 3600 devirde 540 NM civarında olacak.





Söz konusu motorun prototipi geçtiğimiz yıl Fuji 24 saat yarışında bir Toyota Corolla üzerinde denendi. Denemeden memnun kalan Toyota motoru ticarileştirmeye karar vererek Yamaha’yla anlaşma imzaladı.




Sıvı hidrojenli piston motorlar normal içten yanmalı benzinli motorlarla aynı prensiple çalışıyor, sadece yakıt olarak benzin yerine saf hidrojen kullanıyor ve yanma ürünü olarak ortaya yalnızca su buharı çıkıyor.


Toyota bu motorlarla karbon kotasını daha efektif kullanmayı planlıyor ancak sıvı hidrojenin son kullanıcıya nasıl ulaştırılacağı hala bir soru işareti.


Toyota'nın sıvı hidrojenli motorlar üzerine son 5 yıldır çalıştığı biliniyor ancak Honda CEO'su Toyota'nın hidrojen yakıt hücreleriyle ilgili planlarını hatalı bulduğunu, hidrojenin otomobiller için uygun olmadığını ama kamyon ve otobüslerde kullanılabileceğini, otomobiller için tutulması gereken yolun elektrikli otomobiller olduğunu iddia etti:


Honda's CEO Says Toyota's Hydrogen Cars Plan Is Flawed (carandbike.com)


Konuyla ilgili bir bağlantı:


Yamaha Building 5.0-Litre V8 Hydrogen Engine For Toyota (carandbike.com)


Ve evet, "elektrikli otomobilin (BEV) b.kunu çıkarmak isteseniz, n'parsınız?" sorusuna Bulgar Alieno firması Unum modeliyle cevap verdi!


Güç: 5221 HP

Tork: 8800 NM

Hız: 580+ Kms

0-80 Şarj: 3,2 dakika

0-100 Şarj: 4 dakika

Motor sayısı: 24


Sizce de bu işin artık cılkı çıkmadı mı?


(*) Cılkı = B.ku


ALIENO UNUM THF presentation - ALIENO


Ahan da araba böyle bir şey:



Aranızda kamuya açık yollarda böyle motosiklet kullanan varsa, ders alsın diye konuyu açtım.


Fatih'te kaza, 1 ölü 1 yaralı.


Motosikletle şaka olmaz, kaza dediğin şey zaten saniyenin kesrinde olur, müdahale edemezsin.


Güvenli sürüş, güvenli sürüş, güvenli sürüş.


Lütfen...


Fatih'te motosiklet sürücüsünün öldüğü kaza kamerada - Son Dakika Haberleri (trthaber.com)

Önce şu videoyu izlemeniz yerinde olur:


https://www.youtube.com/watch?v=TSluTZGxdY0


Videoda vakanın özü pek anlaşılmıyor. Kısaca özetleyeyim:


Teğmen Charlie Brown komutasındaki bir B-17 Uçan Kale Almanya Bremen’de bir uçak fabrikasını bombalayacak görev grubunda yer alıyor. Görev esnasında uçak ciddi hasar alarak motor kapasitesinin %60’ını kaybediyor ve dönüş yolunda filodan geri kalıyor. Yol üzerinde Almanlarca görülüyor ve görenlerden biri de o esnada BF-109’una yakıt almakta olan Franz Stigler adında bir Alman savaş pilotu. Stigler uçağı düşürmek üzere hemen havalanıyor. Uçağı düşürmek üzereyken uçağın ağır hasarlı olduğunu fark ediyor. Uçağın yan tarafı uçmuş, iskeleti ortaya çıkmış durumda. Bunu görünce uçağı vurmaktan vazgeçiyor ve B-17 kokpit hizasına gelerek işaret diliyle aşağıya Alman topraklarına inmelerini ve teslim olmalarını ya da tarafsız İsveç’e inmelerini söylemeye çalışıyor ama Brown ve ekibi bunu anlamıyor. Stigler kendisini anlamadıklarını fark ediyor ve yerden Alman ateşi açılmasın diye onlara eşlik ediyor. Bu şekilde Norveç kıyılarına kadar geliyorlar. Stigler’in niyetini anlamayan Brown silahçısına tarete çıkmasını, makineliyi Stiglere doğrultmasını ama ateş açmamasını söylüyor. Stigler mesajı alıyor ve zaten Alman sınırlarının dışına çıktıkları için selam vererek yanlarından ayrılıyor.


Kısaca Almanya’yı bombalamaktan dönen bir düşman uçağını elinde fırsat olduğu halde düşürmüyor Stigler ve bunu şöyle açıklıyor: “Kuzey Afrikada’ki komutanım, ’eğer bir paraşütlüye ateş açarken görürsem, seni ben vururum’ demişti. Komutanımın bu sözünü hatırladım. Önümdeki düşman uçağının çaresiz ve savunmasız bir paraşütlüden farkı yoktu, elim tetiğe gitmedi.”


Çok uzun yılar sonra B-17 pilotu Brown Stigler’i arıyor ve buluyor. İkili ölene kadar çok yakın dost olarak kalıyor.


Şimdi soru şu:


Stigler doğru mu yanlış mı yaptı?

Siz olsanız ne yapardınız?

20. YY’a Damgasını Vuran 5 İçten Yanmalı Motorlu Taşıt



Bu liste benim listem, onu peşinen söyleyeyim. Dilenirse bir çok farklı top 5 listesi yapmak mümkün. Mesela listeden Corolla’yı çıkarıp Citroen DS, Austin Mini ya da Ford F serisi kamyonetleri ekleyebilirdim. Ama dediğim gibi – bana göre – 20 yy.’a damgasını vurmuş, motorlu taşıtlar arasında en çok rol almış, en fazla etki bırakmış araçlar bunlar. Sizin de belki başka bir top 5 listeniz vardır. Mesajlarınızda paylaşabilirsiniz.


1. Ford Model T



Dünyanın ilk seri üretim ve makul fiyatlı otomobilidir. Otomotivde seri üretim kavramı Ford Model T ile başlamıştır. 1908’den 1927’ye kadar 15 milyon civarında üretilip orta sınıf müşterilere satılmıştır. Orta sınıfın ulaşabildiği ilk otomobildir ve 1999 yılında “dünyanın en çok etki bırakan otomobili” seçilmiştir. Amerikan kültüründe farklı adlarla da anılmıştır. Thin Lizzy (Sıska Liz) bunlardan biridir ve bu adı kullanan çok meşhur bir rock grubu vardır. İlk serilerde 2.9 litre 20 beygirlik 2 vitesli şanzımana bağlı bir motor vardı. Ford Model T sayesinde otomotiv endüstrisi montaj-hattı üretim tarzıyla tanıştı. Dünyada ilk kez Model T’nin üretiminde montaj hattı kullanıldı. O yılların gelir düzeyi düşünüldüğünde 15 milyon satış muazzam bir başarıdır ve muhtemelen günümüzün 75-100 milyonuna denk bir satıştır. Model T sayesinde dünya seri üretim otomobil kavramıyla tanıştı ve buna bağlı olarak bugün dünyada yılda 100 milyon kadar otomobil üretilebiliyor.


2. Willys JEEP CJ



SUV segmentinin atasıdır. Patenti ABD ordusuna aittir. İlk kez 1941 yılında ABD ordusu için G503 koduyla Bantham, Ford ve Willys tarafından üretilmeye başlanmıştır. Daha sonra ABD ordusu üreticileri bire indirmeye karar vermiş ve ihaleyi Willys kazanmıştır. Buna rağmen Willys üretim kapasitesi ihtiyaca yetmediği için ara ara Ford üretime devam etmiştir. Hatta Jeep markasına has ön ızgara şeklini Ford geliştirmiştir. Willys de bu tasarıma ayak uydurup elek tipi ızgara yerine bunu kallanmaya başlamıştır. ABD aracı Ruslara, İngilizlere ve diğer müttefiklerine verdi ve kısa sürede tüm dünyada Jeep adıyla tanındı. Sağlamlığı, 4 çeker oluşu ve açık karoser tasarımı sayesinde çok popüler oldu. Savaş bitiminde Willys Jeep’in ilk sivil modelini Jeep JC adıyla piyasaya sürdü. Daha sonra izleyen modeller CJ2, CJ3, JC4… şeklinde üretildiği için ilk modele de JC1 denmektedir. Jeep JC 1944-1986 arasında 1,5 milyon kadar üretilmiştir. Günümüzdeki birçok SUV modelinin esin kaynağı olmuştur. Hatta Land Rover Series 1 neredeyse bire bir kopyasıdır.


3. VW Beetle



Hitler’in ucuz ve basit bir otomobil talebine yanıt vermek üzere Ferdinand Porsche tarafından tasarlanıp geliştirilen VW Beetle 1938 yılında üretim bantlarına taşındı. O zamandan üretimin sonlandırıldığı 2003 yılına kadar 21,5 milyon kadar üretilmiştir. Bunun 15 milyon kadarı Almanya’daki tesislerde gerçekleşmiştir. Toyota Corolla ile birlikte muhtemelen dünyada en çok ülkede üretilen otomobildir. Hava soğutmalı, arkadan motorlu ve arkadan çekişli otomobillerin tüm dünyada yaygınlaşmasına yol açan, bu açıdan örnek alınan bir modeldir. Basit, yalın, ucuz, ekonomik ve fazla sorun çıkarmayan yapısıyla Çift kapılı salon ve “convertible” (üstü açılır) tipleri 4 vitesli manuel/otomatik ve 3 vitesli yarı-otomatik şanzımanlarla satışa sunulmuştur. Tüm dünyada kült olmuş bir otomobil modelidir. Herbie serisi, The Love Bug, Bumble Bee, Footloose gibi pek çok filme konu olmuş ya da rol almıştır. İlk modeller 25 HP motorlarla donatılmıştı. Savaş sonrası Alman otobanlarında artan hız ihtiyacına binaen 40 ve 46 HP’ye yükseltilmiş motorlarla donatılmıştır. Meksika’da üretilen son modeller 1600 cc 50 HP 4 silindirli boxer motorlar kullanmaktaydı.

1999 yılında Yüzyılın Otomobili yarışmasında Ford Model T, Mini ve Citroen DS’in ardından 4. seçildi. Bana kalsa yeri ikincilikti.

4. Toyota Corolla



1966’da üretimine başlanan model, 1974’de ilk kez en çok satan otomobil unvanına kavuştu. 1997’de dünyada en çok üretilmiş otomobil unvanını VW Beetle’ın elinden aldı. 2021 yılında ise 50 milyonuncu Corolla üretim bantlarından indi. 50 milyon adetle bugüne kadar dünyada en çok üretilmiş otomobildir. Türkiye dahil 15 kadar ülkede üretilmektedir. 1966’da üretilen ilk model 1.1 lt hacimli motorla satılıyordu. Toyota Corolla hiçbir zaman VW Beetle’ın ikonik konumuna erişemedi ama tüm dünyada insanların en çok tercih ettiği otomobil olmayı başardı. Bunu da yine basitliği, sorunsuzluğu, pratik mühendisliği ve Avrupalı/Amerikalı rakiplerine kıyasla daha cazip fiyatlarıyla elde etti. Elde ettiği dünyada en çok üretilmiş otomobil unvanıyla bu listeye girmeyi hak ettiğini düşünüyorum.

5. Honda Super Cub




Efsaneleşmiş otomobillerin arasında bir motosiklet kendine nasıl yer buluyor dersiniz? Çok basit; onlardan daha efsane olarak ve dünyanın en çok üretilmiş motorlu taşıtı unvanını kazanarak! Evet, Honda Super Cub, dünyada en çok üretilmiş motorlu taşıttır. 2017’de 100 milyonuncu Honda Cub banttan indirildi. 2021 itibarıyla bugüne kadar 110 milyon civarında Honda Super Cub üretilmiş bulunuyor. Bu arada bir not düşelim. 2019 yılında Honda 400 milyonuncu motosikletini bantlardan indirdi. 400 milyondan fazla motosikletle Honda motosiklet endüstrisinin en büyük oyuncusu konumunda. Bunun dörtte biri ise sadece bir modele ait: Honda Super Cub. Sochiro Honda’nın finansman ve pazarlamadan sorumlu ortağı Fujisawa’nın vizyonuyla ortaya çıkmış bir motosiklet olan Super Cub’ın üretimine 1958 yılında başlandı ve hala tüm hızıyla üretimi devam ediyor. Honda, tarihin en başarılı birkaç reklam kampanyasından biri sayılan ve pazarlama ve reklamcılık bölümlerinde “case study” / örnek vaka analizi olarak öğrencilere anlatılan “You meet the nicest people on a Honda” (İyi insanlarla Honda üzerinde karşılaşırsın/tanışırsın) sloganıyla 1963 yılında başlatıp 12 yıl sürdürdüğü reklam kampanyasıyla ABD piyasasında milyonlarca Super Cub satmayı başardı. O kadar başarılı bir kampanyaydı ki, adına 2 şarkı yazılıp (Little Honda ve You meet the nicest people on a Honda şarkıları) efsanevi Beach Boys grubu ve Hondell tarafından seslendirildi. Super Cub’ın esprisi; basit, arıza yapmayan, ucuz, kullanışlı, gürültüsüz ve tamiri kolay bir motosiklet oluşuydu. Bu özellikleriyle zengininden fakirine on milyonlarca insanın günlük ulaşım (git-gel) aracı olmayı başardı ve Honda’yı bugünkü konumuna taşıdı.

Adını mühendisinden alıyor... Tarihin en pahalı otomobili oldu! (haberturk.com)


1955 model Mercedes Benz SLR Coupe 142 milyon dolara alıcı buldu ve böylece Ferrari 250 GTO'ya ait "dünyanın en pahalı otomobili" unvanını elinden aldı.


Foto 1

Foto 2

Nihayet unvan doğru otomobili buldu. Tarihin en pahalı otomobili "Martı Kanat" olmalıydı ve oldu.

Çinli otomobil üreticisi BYD benzin ve motorinle çalışan araçların üretimini durdurdu

 


Çinli otomobil üreticisi BYD, benzin ve motorinle çalışan geleneksel otomobillerin üretimine geçen aydan itibaren son verdiğini duyurdu.



Çinli otomobil üreticisi BYD, yaptığı açıklamada, gelecekte yalnızca "Yeni Enerji Aracı" (NEV) olarak adlandırılan, şarj edilen, pilli, hibrit ve yakıt hücreli elektrikli araçlar üreteceğini bildirdi.

Açıklamada, şirketin piyasadaki mevcut benzin ve motorinli araçları için teknik servis ve satış sonrası destek hizmetlerini sürdüreceği ifade edildi.


Şirket verilerine göre BYD, martta 104 bin 338 binek araç satarken, bunun 50 bin 674'ü şarj edilebilen hibrit, 53 bin 664'ü tam elektrikli modeller olurken benzin ve motorinli araç satılmadı.


BYD, Çin'de elektrikli araç pazarında en büyük paya sahip bulunuyor.


Kaynak:

Çinli otomobil üreticisi BYD benzin ve motorinle çalışan araçların üretimini durdurdu (msn.com)

Hamilton: "MotoGP, Formula 1'den daha zorlu"


Lewis Hamilton, motosikletlere duyduğu sevgiden bahsederken, MotoGP'nin Formula 1'den "daha zor" olduğunu da söyledi.



Lewis Hamilton, IWC Schaffhausen sponsorluğunda gerçekleşen bir etkinlikte yedi kez MotoGP Dünya Şampiyonu Valentino Rossi ile birlikte bir röportaj verdi. İki isim, birbirlerine olan hayranlıklarından ve elde ettikleri büyük başarılardan bahsettiler.


2021 sezonunun sonunda uzun MotoGP kariyerini noktalayan Rossi, bu sezondan itibaren GT World Challenge Europe serisinde mücadele edecek.


İtalyan sürücü, MotoGP sürücülerinin F1'e duyduğu hayranlığı dile getirirken, bu durumun karşılıklı olduğunu ve F1 pilotlarının da MotoGP'ye hayranlık beslediğini söyledi.


Hamilton, Rossi'nin yorumuna katılırken, motosiklet serilerini F1'den daha zor bulduğunu söyledi.

Hamilton, "Valentino iki serinin pilotları arasında karşılıklı bir hayranlık olduğundan bahsetti."

"Ben şahsen MotoGP'nin daha zor olduğunu düşünüyorum -emniyet kemeri olmadan yarışıyorlar!"

"Yaptıkları her kaza büyük oluyor. Güvenliği arttırmanın da zor olduğu bir seri, dolayısıyla korku faktörünün her zaman orada olduğunu ve olacağını söyleyebilirim." 

"Motosiklette çekiş kontrolü ve kaldırma kontrolü bulunmasına rağmen motosikleti kontrol edemeyebilirsiniz. F1 ise sürekli daha güvenli bir hale geliyor." dedi.


Hamilton, Romain Grosjean'ın 2020 Bahreyn GP'sinde yaptığı büyük kazayı F1'de güvenliğin ne kadar ilerlediğinin bir örneği olarak gösterirken, MotoGP'nin "sinir bozucu" olmaya devam ettiğini belirtti.


Hamilton, "Henüz 2 sezon önce çok büyük bir kazayla karşı karşıya kaldık."

"Araç alevler içindeydi ve Romain araçtan çıkmayı başardı. Formula 1, insanların hayatını kaybettiği çok tehlikeli bir yarış serisi olmaktan çıktı ve bence doğru yönde gidiyor."

"Fakat Rossi'nin ve diğer MotoGP sürücülerinin yaptıklarını tam bir şok içinde izliyoruz. Bu adamlar Mugello'da 1. viraja girerken saatte 360 ​​kilometreden fren yapıyorlar!"

"Bunun dışında motosikletin üstünden yere çakıldıkları kazalar da var... bu sinir bozucu!" dedi.




Hamilton aslında motosiklet yarışlarında bir kariyer sahibi olmak istediğini, fakat babası Anthony'nin bunu çok tehlikeli bulduğu için ona engel olduğunu söyledi.

Yedi kez F1 Dünya Şampiyonu, "Motosikletleri her zaman çok sevmişimdir. Aslında gençliğimde motosiklet sürmeyi araba sürmekten daha çok seviyordum!"

"Babam bunu istemedi, çok tehlikeli olduğunu söyledi. Beni iki teker yerine dört tekerle yarışmaya teşvik etti."

"Bunun doğru karar olduğunu söyleyebilirim, nitekim Vale ile aynı zamanda yarışsaydım pek başarılı olamazdım." dedi.


Hamilton buna rağmen tutkusundan vazgeçmemiş durumda. İngiliz pilot zaman zaman kendi motosikletiyle piste çıkıyor, bunun dışında 2019'da Valencia'da yine Rossi ile bir araç takası da yapmışlardı.


Hamilton, "F1 kariyerimin ilk günlerinden bu yana sahip olduğum bir süper motosikletim var, sezonun bitmesinin ardından dışarı çıkmayı ve pist günleri yapmayı seviyorum."

"Büyüleyici olmasının yanı sıra size farklı bir bakış açısı da kazandırıyor. Açıkçası televizyonda izlemek de zevkl, ancak bu motosikletler bir F1 aracından çok daha farklı."

"Valencia'da Valentino ile bir takas günü yapma ayrıcalığına sahip olduk. Bir MotoGP motosikletini deneyimlemek ve efsanenin kendisiyle aynı pistte olmak benim için rüya gibiydi. Çok ama çok gerçeküstü bir andı!" dedi.





Kaynak:

Hamilton: "MotoGP, Formula 1'den daha zorlu" (motorsport.com)

S

Hakkında
Forum İmzası:
Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
Forum İkinci El İmzası:
"...rıdzısnakmi ırnaT rib elyöb ,ednüğüdlünüşüd ığılrav ifüdaset ev izüc ikedniçi kulzusnos ub nığılnasni ev üğülküyüb zusnos ninervE .reledniçi ışıyalna ırnaT rib irezneb nasni ,nelibaluruk ikşili rib eriB, gnikwaH nehpetS
Hakkımda:
Az bilgiyle çok fikir sahibi olmayın. Kendinizi her hangi bir alanın uzmanı sanmayın, değilsiniz...
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 4 dk. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen hafta
Mesaj Sayısı: 2.109
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.781
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 17.676 (Bu ay: 394)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 8.160 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Kültür ve Bilim
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.