|
Bildirim
|
Adamlar torsiyon çubuğu konusunda megane trophy, type-r'ı falan örnek verip torsiyon çubuğunu aklamaya falan çalışmışlar
![]() |
Öncelikle arabada en önemli etmen şasi.Torsiyon yada bağımsız süspansiyon değil, sizin direksiyon hareketlerinizin %70-80'nini şasi karşılar.Sanayideki tek bildiği yay press,2 bakla kes ağzıyla bu arabalar makaslıymış yol tutmaz konforsuz olur mantığını geçiniz.Evet maliyet kaygısıda illaki vardır işin içinde ama ben 10 dolara aynı yol tutuşu sağlayabiliyorsam neden 20 dolar harcayayım?Type-R iyi yol tutmuyor mu tutuyor?İstanbul Parkta önden çeker rekorunu kırmadı mı kırdı,ringte kırmadı mı kırdı? (üstelik ısınma problemi olmasına rağmen)
Sanayideki ustayla oturdunuz Honda'dan veya VW'den iyi arge yaptınız.Torsiyonun daha kötü olduğuna karar verdiniz öyle mi?Altınızdaki Fiatla İstanbul Park'a falan mı çıktınızda buna karar verdiniz onu merak ettim ben. Liftte araba görse süspansiyon ne onu gösteremeyecek adamlar boş boş konuşmasın ya. Son olarak Type-R'ın altı http://i.hizliresim.com/Po8Z7v.jpg |
1998-2004 Yıllarında Focus Sınıfında En iyi Yol tutuşla +Konforunun bir arada sunmasının sebebi yukarıdaki fotoğraflarla açıklanmış :) :)
|
1.4 TSI en iyi seçenek bence de.
|
O koyduğun resimdeki sistem trailing arms denilen bağımsız tipte bir süspansiyon. Torsion cubuğunda lastiklerin dikey eksendeki hareket kabiliyeti ona kıyasla kısıtlı.
Golftün torsiyon çubuklu arka süspansiyonu: ![]() |
Üç buçuk yıldır şu konuyu takip ediyorum, insanlar her araba muhabbetinde olduğu gibi bunda da abarttıkça abartıyorlar..
Gören de bağımsız süspansiyon olunca araç bentleye dönüşüyor, torsiyon çubuğu olunca aynı araç dodge kamyonet gibi oluyor sanacak.. Peh.. Her gün geçip her çukurunu ezberlediğim kağıthane cendere caddesinden 2 kez 2015 passatla geçtim.. Yine aynı çukurlar az bir farkla yine hissediliyor.. Eee? Hani bağımsız süspansiyonun mucizesi? Hani fazladan verilen 100 bin gayme? Abartmayın beyler abartmayın.. Şurada ahkam kesip torsiyon çubuğuna bok atan kişilerin yarısı, kayan aracı kontra ile düzeltmeyi bile bilmez eminim.. Ama çoğunun yazdıklarını okuyunca sanırsın otomobil uzmanı, veya ralli pilotu falan.. Hepsi aracın birkaç santim yatmasını bile hissediyor, hepsi tekerleklerin yerden kopma noktasını bile hissediyor.. Motoru dinleyip egzozu koklayarak arıza tespiti falan yapıyor herkes.. Uzmanlar kaavesine hoş geldiniz.. ![]() |
valla sizin bu sözlerinize yazacak çok şey var ama ,hepiniz profesyonel olduğunuz ve michael schumacher olduğunuz için
ve memleketin geneli gibi ne kadar bilimsel yazarsan yaz,ne kadar delil ve görsel koyarsan koy,yerçekiminin formülünü yazsak bile,gene fikriniz olur gene bildiğinizi okursunuz, böyle bilin böyle devam edin. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |