Şimdi Ara

'12 Kia Rio CRDİ Fancy İncelemesi (Tüketim verileri 2. sayfada)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
2
Favori
34.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhabalar.Kızışmaya başlayan B sınıfı araçların yarışında Kia'nın temsilcisi olan Rio ile ilgili bir inceleme yazmaya çalışacağım.Sıkılmadan sonuna kadar okursanız sevinirim.
    Güzel ve bilgilendirici olması dileğiyle...

    2012'nin son ayında artık bir tercih zamanının geldiğini farkedip arayışlara başladık.Öncelikle neye ihtiyacımız olduğuna karar verip ona göre bir
    tercih yapmanın uygun olacağını düşündük.İhtiyaçlarımız doğrultusunda B sınıfına karar verip aramalara başladık.Bize en çok donanım (güvenlik öncelikli olmak şartıyla)
    yüksek kalite ve içimize sinen arabayı aramaya başladığımızda elediğimiz ilk model Polo oldu.Onu Fiesta,Fabia,208 ve diğerleri takip etti.Ve en son seçenek olarak Clio kaldı.
    Bu kadar kesinleşmişken araba olmaması,liste fiyatından fazla fiyat verilmesi gibi sebeplerden dolayı Clio'dan uzaklaşmaya başladık.En son biraz da şans yardımı ile ciddi olarak
    Rio'yu listeye aldık.Önyargılı girdiğimiz Kia bayisinden memnun olmuş bir şekilde çıkarak artık kesin kararımızı verdik.
    Fiyat olarak 1.4 CRDİ Fancy için 42.500'de anlaştığımızı söyleyebilirim.Sınıfındaki arabalardan ucuz değil.Ama pahalıda değil.Rakipleriyle aynı düzeyde denebilir.


    Uzun bir girişten sonra artık araç ile ilgili detaylara gelelim.

    MOTOR-PERFORMANS

    Araçta 1.4 litrelik Hyundai-Kia imzalı CRDİ dizel ünite kullanılıyor.4000 devirde 90 bg güç ve 1750 ~ 2750 devir bandında 220 NM tork üretiyor.Kağıt üstünde gayet tatminkar olan bu değerler
    uygulamaya geçince de aynı seviyede olduğunu gösteriyor.Araç her ne kadar alt devirlerde cansız olsa da yüksek hız ve ara hızlanmalarda gayet yeterli bir performans sunuyor.
    14.2 saniyelik 0-100 verisi kötü gözükse de kesinlikle araçta bu kötü performansı hissetmiyorsunuz.TCS,ESP gibi sistemler arabanın sıfırdan kalkıştaki performansını bir nebze törpülüyor.Zaten düşük olan yakıt verileri bunu düşünmenize engel oluyor.

    YOLTUTUŞ

    Aracın yol tutuş olarak sınıfının iyilerinden olduğunu söyleyebilirim.Virajlarda biraz hızlı girseniz bile kararsızlık yaşamıyor ve çizgisinden sapmıyor.Tabii ki sert süspansiyonların ve ESP'nin payı bunda oldukça büyük.Genel olarak tatmin edici diyebilirim.

    KALİTE-KONFOR

    Aracın içine oturduğunuz zaman sizi kaliteli bir kokpit karşılıyor.Her şey yerli yerinde,düzenli ve açık.Bütün kontroleer elinizin altında.
    Direksiyonda hız sabitleme,ses sistemi,bluetooth ve yol bilgisayarı tuşları bulunuyor.Çok karışık gibi gözükse de gayet kullanışlı.Buradaki tek sıkıntı telefonunuzu bağlayınca rehber içinde gezinmeyi sadece konsolda radyo üzerinden yapıyorsunuz.Açıkcası biraz saçma geldi bana.
    Ses sitmeminde USB,AUX,iPod girişleri bulunuyor.4 hoparlor,2 twitter ile gayetgüzel bir müzik zevki yaşıyorsunuz.Bu konuda hiç bir sıkıntı yok.
    Araçta dijital klima bulunuyor.Görünüş olarak güzel ve kullanışlı bir sisteme yer vermişler.Tek düğmeyle ön cam buğusu için klimayı devreye sokuyor bu artı bir özellik.Gelelim klimanın tek kötü yanına;araçta CleanAir denilen bir teknoloji bulunuyor.İçerdeki havayı kalitesiz bulunca
    klimayı devreye sokup kaliteyi yükseltiyor.Bu arada malesef klimayı kapatamıyorsunuz.Yani böyle durumda sadece havalandırma çalışmıyor.Çözüm olarak kökten kapatmak en mantıklısı.
    Araç belirli bir hızdan sonra kapıları oto. kitliyor.devreden çıkarmak için (durmuş vaziyette)
    1-)ön kapılardan biri açılacak
    2-)Arka kapı kolu 2 kez çekilecek
    3-)Konsoldaki düğmeye basılacak
    ne kadar zor gözükse de küçük çocuklu aileler için gayet iyi bir özellik.(Kilit hareket halindeyken devre dışı kalmıyor.Düğme ile denedik ama kapıyı açma gibi birşeyi kesinlikle denemedik)
    Araçta elk. katlanır yan aynalar bulunuyor.Bir düğmeyle katlayabiliyorsunuz.Artı bir özellik.
    Bütün emniyet kemerleri için görüntülü,önler için ekstra sesli emniyet kemeri uyarısı mevcut.
    Araçta eşya gözü olarak bir sıkıntı yok.Soğutmalı torpido,koldayama vs. gayet yeterli.
    Aracın malzeme kalitesi sınıf standartlarında diyebilirim.Kaliteli bir sert plastik kullanılmış.Herhangi bir işçilik hatasına rastlamadım
    Araçta güzel bir gösterge paneli bulunuyor.Detaylı yol bilgisayarı,okunaklı ve güzel gözüken göstergeler aracın en büyük artılarından.Her ne kadar sitede gözükmese de hız sabitleyici,supervision göstergeler araçta bulunuyor.

    Daha aklıma gelmeyen bir çok özellik mevcut.Bunlara kia'nın sitesinden ulaşabilirsiniz.

    Araçta sert süspansiyonlar bulunuyor.Konforu bir miktar törpülüyor ama kesinlikle kötü değil.Sınıfının standartlarında yeterli bir konfor sunduğunu söyleyebilirim.Bunda rahat koltukların payıda oldukça büyük.

    Yalıtım olarak her ne kadar dizel olsa da gayet yeterli.Rölantide ve yüksek devirlerde bir bir miktar ses duyuluyor.Ama kesinlikle rahatsız edici değil.
    Bu konudaki tek eksi çamurluğun içinde bazen fazlaca taş çarpma sesi geliyor.Bunda daha 500 km'deki kumho'larında payı olabilir.

    TÜKETİM
    Araç B sınıfı dizel bir araba ne kadar tüketirse o kadar tüketiyor.Her ne kadar 5 lt. ş.içi ve 3.9 lt. ş.dışı.Verileri yakalamak zor da olsa yakıt tüketimi olarak bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.
    Kendimizden örnek verirsem;ş.içi motor ısınmadan 10dk.lık mesafede ve dizele göre birazcık devirli kullanımda 8-8.5 arası geziyor.KM arttıkça daha da azalır bu rakam.Karşılaştırmak gerekirse aynı şartlarda 1.5 CRDİ Getz 9 lt. yakıyordu.
    Uzun yolda ise hız sabitleyici ile 4.5 litreleri kolayca görmek mümkün.Arabada 6 vites olmasının avantajı burada belli oluyor.



    Sonuç olarak bu miniklerin dev dünyasında Rio'da kendine yer buluyor.Yazıda belirttiğim ufak tefek olumsuzluklarıda nazarlık sayarsanız gayet ideal bir araç diyebilirim.Eğer B sınıfı bir araç tercihi yapacaksanız Rio'yuda değerlendirebilirsiniz.
    Eğer yazımda herhangi bir eksik var ise belirtirseniz cevaplamaya çalışırım.Gözümden kaçmış noktalar olabilir.

    Not:Foruma resim koymayı düşünmüyorum.Eğer merak eden olursa Facebook sayfamızdan görüntülere ulaşabilir.


    Okuduğunuz için teşekkür ederim.

     '12 Kia Rio CRDİ Fancy İncelemesi (Tüketim verileri 2. sayfada)

     '12 Kia Rio CRDİ Fancy İncelemesi (Tüketim verileri 2. sayfada)

     '12 Kia Rio CRDİ Fancy İncelemesi (Tüketim verileri 2. sayfada)

     '12 Kia Rio CRDİ Fancy İncelemesi (Tüketim verileri 2. sayfada)

     '12 Kia Rio CRDİ Fancy İncelemesi (Tüketim verileri 2. sayfada)

     '12 Kia Rio CRDİ Fancy İncelemesi (Tüketim verileri 2. sayfada)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz. -- 15 Temmuz 2013; 23:19:58 >







  • Fotoğraf yok. Ayrıca çok kısa. Beğenmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Fotoğraf yok. Ayrıca çok kısa. Beğenmedim.
    Teşekkürler de bu tür konular fotoğrafla daha bir güzel oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Fotoğraf yok. Ayrıca çok kısa. Beğenmedim.

    Eksik bulduğunuz kısımları belirtirseniz açıklamaya çalışırım.Fotoğraf koymayacağımı belirttim.Yine de teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    Teşekkürler de bu tür konular fotoğrafla daha bir güzel oluyor.

    O zaman bir kaç foto ekleyebilşlirim.Güzellikle belirttiğiniz için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu

    Teşekkürler de bu tür konular fotoğrafla daha bir güzel oluyor.

    O zaman bir kaç foto ekleyebilşlirim.Güzellikle belirttiğiniz için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Emeğine sağlık Yavuz. Bir kaç fotoğrafla inceleme çok daha güzel durur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    Emeğine sağlık Yavuz. Bir kaç fotoğrafla inceleme çok daha güzel durur.

    Teşekkürler Samet Abi.Fotoları yüklüyorum 10 dk. ya hazır ederim
  • Görselliğide işin içine katınca daha da güzel olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 404 Not Found

    Görselliğide işin içine katınca daha da güzel olacaktır.
    hayır diyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HighLine

    Görselliğide işin içine katınca daha da güzel olacaktır.

    Az kaldı hocam
  • Oyle basarim ucarim kacarim sevdalisi degilimdir. Ama 14.2 cok geldi. Araba genel olarak guzel ama ben bu noktaya takildim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.A.P.D

    Oyle basarim ucarim kacarim sevdalisi degilimdir. Ama 14.2 cok geldi. Araba genel olarak guzel ama ben bu noktaya takildim.

    Hocam test sürüşüne kadar bendede bir çok soru işareti vardı.Ama test sürüşünden sonra tatmin ettiğini hissettim.Beklenti meselesi ama bize hiç 14 gibi gelmedi.Belki ileride bir 0-100 videosu gelebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.A.P.D

    Oyle basarim ucarim kacarim sevdalisi degilimdir. Ama 14.2 cok geldi. Araba genel olarak guzel ama ben bu noktaya takildim.

    Hocam test sürüşüne kadar bendede bir çok soru işareti vardı.Ama test sürüşünden sonra tatmin ettiğini hissettim.Beklenti meselesi ama bize hiç 14 gibi gelmedi.Belki ileride bir 0-100 videosu gelebilir

    Alıntıları Göster
    Fotoğraflar geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz.


    Aracı satın almışsınız hayırlı olsun.

    düzeltme:satın alınmış resimleri sonradan gördüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korsallar -- 23 Aralık 2012; 18:35:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korsallar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz.


    Aracı satın almışsınız hayırlı olsun.

    düzeltme:satın alınmış resimleri sonradan gördüm.

    Evet hocam 500 km oldu.
  • Hayırlı olsun.

    Araba B sınıfı gibi durmuyor, oldukça kalıplı ve güçlü bir imajı var. SUV havası sezdim biraz. Bence çok güzel bir araba, 40.000 TL'ye bomboş Polo yerine güzel olmuş.
  • Eline sağlık Yavuz, kazasız belasız kullanın.

    Gerçekten B segmenti karıştı bu aralar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-DN

    Hayırlı olsun.

    Araba B sınıfı gibi durmuyor, oldukça kalıplı ve güçlü bir imajı var. SUV havası sezdim biraz. Bence çok güzel bir araba, 40.000 TL'ye bomboş Polo yerine güzel olmuş.

    Evet şişkin çamurluk ve tamponlar biraz kalıplı hissi veriyor.
    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay

    Eline sağlık Yavuz, kazasız belasız kullanın.

    Gerçekten B segmenti karıştı bu aralar

    Teşekkürler Ömer Abim.

    Biliyorsun çok seçenek değerlendirdik.Şu an memnunuz diyebilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korsallar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz.


    Aracı satın almışsınız hayırlı olsun.

    düzeltme:satın alınmış resimleri sonradan gördüm.
    14.2 de nedir ya.tork desen yüksek beygir desen idare eder ama 14 ün üzerinde.Teknoloji gelişiyor deniliyor ama eskiden bu motor değerleriyle daha hafif araçlar üretilirdi.Şimdi sanırım güvenlik donanımları arttırıyor bu kadar ağırlığı?

    İncelemenizde samimiyet eksikliği var.Düz gazete incelemesi gibi olmuş.Sİzin fark ettiğiniz enteresan detaylardan daha çok bahsetmelisiniz...

    Clio yu neden elediniz acaba?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.