Şimdi Ara

4x2 nedir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
65.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4x4 bildiğim kadarıyla 4 tekerlekten çekiş anlamına geliyor... peki özellikle arazi taşıtları için yazan 4x2 nin manası nedir... 2 tekerlekten çekiş anlamına geliyorsa o zaman normal binek araçlarımız da 4x2 mi oluyor yani



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jean_Luc

    Ewet 2 tekerlekten çekiş anlamında. Hem dört tekerden hem de 2 tekerden çekişli modeli olan araçlarda hangisi olduğunu belirtmek için kullanılıyor.
    Konunun özü aslında şudur :
    Bizim önden ya da arkadan çekişli bildiğimiz ve 4x2 diye adlandırdığımız binek ve genel olarak yaygın tüm araçlar aslında 4x1 dir. Çünkü çekiş tek aksta ve tek tekerdedir.Patinajda tek teker döner.(hemen hemen tüm binek araçlar böyledir diyebiliriz , 4 motion Quattro yada başka bir isimle adlandrılanlar hariç)
    Bir kısım binek ve ticari araçlarda ise sınırlı kaymalı diferansiyel sistemi ile çekişte olan aksın her iki tekerleğine de güç iletilir ki araç çekişi olan akstaki her iki tekerleğide kullanr.Aracın önde yada arkada (çekiş hangisindeyse) her iki tekerleği de sağ sol olmak üzere patinaj sırasında beraber döner. Bu araçlar 4x2 dir ( mesela nissan skystar 4x2 kamyonetler peugeot partner adventure gibi)
    Standart olarak satılan ve orta-orta üst sınıfa kadar olan ve 4wd özelliğine sahip olan tüm arazi taşıtları da aslında 4x2 dir. Ancak bu sınıftaki 4x2 arçların yukarıda bahsettiğimiz 4x2 lerden farkı: onlarda çekiş iki tekerde ve tek aks üzerindeyken suv veya jip dediğimiz bu sınıftaki araçlarda bir merkezi transfer kutusu vasıtasıyla çekiş önde bir arkada bir tekere gönderilir.Yol ve zemin yapısına göre de önde ve arkada tek tekerde olan çekiş sağ yada soldaki yeri en sağlam tutan tekere aktarılır.(vitara-rav 4-tucson-sportage-sorento-cherokee vs)
    Bir kısım standart suv larda ise yada sonradan takılabilen kilit vasıtası ile aracın arka aksındaki her iki tekerde bir birine kilitlenir.Transfer kutusu (arazi şanzmanı)aracılığı ile güç ön ve arka aksa gönderiliyordu ya önde tek teker çekişte arkada da kilit olduğu için iki teker beraber dönüyor : yani toplam 3 teker çekişte işte buda 4x3 (mesela discovery ,pajero ,land criuser mercedes G seri..)
    birde bu kilidin önde de olan var .Gücün öne gönderileni önde kilitleniyor ön iki teker dönüyor ; arkaya gönderileni arkada kilitleniyor arka iki teker dönüyor.Bu pozisyonda iken arac kullnmak çok zor olup tecrübe ister ama gidilmeyecek yer aşılmayacak engel yoktur .( unimog hummer ve modifiye ile tüm suvlar)
    Örnekleri araştrmadan ,aklımda kaldğ kadarı ile verdim yanlşım varsa kusura bakmayın.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    4X1 araç var mı?
    Patinajda aracın bir tekerinin dönmesi, diğerinin hareketsiz kalması tamamen diferansiyelin çalışma prensibi ile ilgilidir. Diferansiyel, matematikte geçen diferansiyel denkleminin pratikteki en güzel uygulama örneğidir. 4X1 araç olmaz. Sakın sizi şaftın tek olması yanıltmasın. Diferansiyelden her zaman iki canlı uç çıkar. Diferansiyel, direksiyonun durumuna göre toplam dönüyü tekerlere bölüştürür. Eğer düz gidiliyorsa, eşit, sağa gidiliyorsa, sağ teker az, sol teker çok, sola dönülüyorsa sol teker az, sağ teker çok dönerek yönlenmeyi sağlar. Eğer bir teker tutunamıyorsa, tüm hareket oraya verilir. Diğer tekere hareket verilemez. Bu klasik difreransiyelin teorisinden kaynaklanan bir zayıflığıdır. Bunu aşmak için, kilitli diferanyel, kaymalı veya sınırlı kaymalı diferansiyeller kullanılır. Kilitli diferansiyeller, hareketi her iki tekere eşit bölüştürerek, klasik diferansiyelin zayıflığını düzeltmek maksadı ile üretilmiştlerdir. Araç kilitli diferansiyelde iken dönmekte zorlanacağından hızlı hareket etmeniz istenmez. Zor durumdan kurtulunca kilidin açılması istenir. Zira bu durumda diferansiyel hareketi bölüştüremediğinden dönme için gerekli olan tekerler arasındaki dönü farkı yaratılamamaktadır. Kaymalı ve sınırlı kaymalı diferansiyeller ise çift tekerlerin arasında belirli bir dönü farkı olana kadar devreye girmezler. Belrilenen dönü farkı oluşunca devreye girerek, aracı zor durumdan kurtarır, sonra yine klasik diferansiyel gibi davranmaya devam ederler. Böylece kilitli diferansiyelde yapılamayan hızdan da feragat edilmemiş olur. Hem hızlı, hemde zor durumda kilitlenip çözülen bir diefarnsiyel elde edilmiş olur. Bunların araçların çekiş sistemleri ile hiç ilgisi yoktur.
    4X2, 4X4, 6X4, 6X6, 8X2, 8X4 gibi kodlanan çekiş sistemlerinde birinci rakam, aracın yere basma noktası sayısını belirtir. Başka bir deyişle bu aks sayısıdır. Aynı aksın ucundaki tekerlerin tamamı tek basma noktası olarak sayılır. Bazı kamyonlarda görürsünüz, arka tekerler ikişer ikişer takılıdır. İkinci rakam ise, canlı, müteharrik, çekiş noktası sayısı olarak belirtilir. Canlı olmayan diğer akslar. ölü aks, kör aks gibi terimlerle anılır. 4X2: dört noktadan yere basmakta, iki noktada hareket canlı olarak iletilmektedir. İkisi ölü aksa bağlıdır demektir. 4X4 ise dört noktadan yere basmakta, dört noktada da hareket canlı olarak iletilmektedir anlamına gelir. Diğer örneklerdede aynı sistem geçerlidir.
    Başka bir açıdan bakacak olursak, her canlı çift teker için bir adet diferansiyel kullanılmak zorundadır. Hareket önce transfer kutusuna gelir. Burada kullanıcının seçimine göre hızlanmaya veya güce uygun hale getirilir. Sonra bir şaftla, diferansiyele aktarılır. Diferansiyel çift tekerlere hareketi bölüştürerek aktarır. Bölüştürmede esas yukarıda yazdığım gibi yönlenmeye bağlı olmaktadır. Bir aracın canlı tekerlerini kolayca bulmak için en kolay yöntem, altına bakmaktır. Her canlı çift tekerin ortasında bir diferansiyel hemen kendini gösterir. Günümüzde önden çekişli araçlarda diferansiyeli görememekteyiz. Çünkü transter ile diferansiyel aynı kutu içerisinde kombine üretilmektedir. Bu yüzden dikkat ederseniz, akslardan biri uzun diğeri kısa tutulur
  • Ewet 2 tekerlekten çekiş anlamında. Hem dört tekerden hem de 2 tekerden çekişli modeli olan araçlarda hangisi olduğunu belirtmek için kullanılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jean_Luc

    Ewet 2 tekerlekten çekiş anlamında. Hem dört tekerden hem de 2 tekerden çekişli modeli olan araçlarda hangisi olduğunu belirtmek için kullanılıyor.
    Konunun özü aslında şudur :
    Bizim önden ya da arkadan çekişli bildiğimiz ve 4x2 diye adlandırdığımız binek ve genel olarak yaygın tüm araçlar aslında 4x1 dir. Çünkü çekiş tek aksta ve tek tekerdedir.Patinajda tek teker döner.(hemen hemen tüm binek araçlar böyledir diyebiliriz , 4 motion Quattro yada başka bir isimle adlandrılanlar hariç)
    Bir kısım binek ve ticari araçlarda ise sınırlı kaymalı diferansiyel sistemi ile çekişte olan aksın her iki tekerleğine de güç iletilir ki araç çekişi olan akstaki her iki tekerleğide kullanr.Aracın önde yada arkada (çekiş hangisindeyse) her iki tekerleği de sağ sol olmak üzere patinaj sırasında beraber döner. Bu araçlar 4x2 dir ( mesela nissan skystar 4x2 kamyonetler peugeot partner adventure gibi)
    Standart olarak satılan ve orta-orta üst sınıfa kadar olan ve 4wd özelliğine sahip olan tüm arazi taşıtları da aslında 4x2 dir. Ancak bu sınıftaki 4x2 arçların yukarıda bahsettiğimiz 4x2 lerden farkı: onlarda çekiş iki tekerde ve tek aks üzerindeyken suv veya jip dediğimiz bu sınıftaki araçlarda bir merkezi transfer kutusu vasıtasıyla çekiş önde bir arkada bir tekere gönderilir.Yol ve zemin yapısına göre de önde ve arkada tek tekerde olan çekiş sağ yada soldaki yeri en sağlam tutan tekere aktarılır.(vitara-rav 4-tucson-sportage-sorento-cherokee vs)
    Bir kısım standart suv larda ise yada sonradan takılabilen kilit vasıtası ile aracın arka aksındaki her iki tekerde bir birine kilitlenir.Transfer kutusu (arazi şanzmanı)aracılığı ile güç ön ve arka aksa gönderiliyordu ya önde tek teker çekişte arkada da kilit olduğu için iki teker beraber dönüyor : yani toplam 3 teker çekişte işte buda 4x3 (mesela discovery ,pajero ,land criuser mercedes G seri..)
    birde bu kilidin önde de olan var .Gücün öne gönderileni önde kilitleniyor ön iki teker dönüyor ; arkaya gönderileni arkada kilitleniyor arka iki teker dönüyor.Bu pozisyonda iken arac kullnmak çok zor olup tecrübe ister ama gidilmeyecek yer aşılmayacak engel yoktur .( unimog hummer ve modifiye ile tüm suvlar)
    Örnekleri araştrmadan ,aklımda kaldğ kadarı ile verdim yanlşım varsa kusura bakmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4 L

    Konunun özü aslında şudur :
    Bizim önden ya da arkadan çekişli bildiğimiz ve 4x2 diye adlandırdığımız binek ve genel olarak yaygın tüm araçlar aslında 4x1 dir. Çünkü çekiş tek aksta ve tek tekerdedir.Patinajda tek teker döner.(hemen hemen tüm binek araçlar böyledir diyebiliriz , 4 motion Quattro yada başka bir isimle adlandrılanlar hariç)
    Bir kısım binek ve ticari araçlarda ise sınırlı kaymalı diferansiyel sistemi ile çekişte olan aksın her iki tekerleğine de güç iletilir ki araç çekişi olan akstaki her iki tekerleğide kullanr.Aracın önde yada arkada (çekiş hangisindeyse) her iki tekerleği de sağ sol olmak üzere patinaj sırasında beraber döner. Bu araçlar 4x2 dir ( mesela nissan skystar 4x2 kamyonetler peugeot partner adventure gibi)
    Standart olarak satılan ve orta-orta üst sınıfa kadar olan ve 4wd özelliğine sahip olan tüm arazi taşıtları da aslında 4x2 dir. Ancak bu sınıftaki 4x2 arçların yukarıda bahsettiğimiz 4x2 lerden farkı: onlarda çekiş iki tekerde ve tek aks üzerindeyken suv veya jip dediğimiz bu sınıftaki araçlarda bir merkezi transfer kutusu vasıtasıyla çekiş önde bir arkada bir tekere gönderilir.Yol ve zemin yapısına göre de önde ve arkada tek tekerde olan çekiş sağ yada soldaki yeri en sağlam tutan tekere aktarılır.(vitara-rav 4-tucson-sportage-sorento-cherokee vs)
    Bir kısım standart suv larda ise yada sonradan takılabilen kilit vasıtası ile aracın arka aksındaki her iki tekerde bir birine kilitlenir.Transfer kutusu (arazi şanzmanı)aracılığı ile güç ön ve arka aksa gönderiliyordu ya önde tek teker çekişte arkada da kilit olduğu için iki teker beraber dönüyor : yani toplam 3 teker çekişte işte buda 4x3 (mesela discovery ,pajero ,land criuser mercedes G seri..)
    birde bu kilidin önde de olan var .Gücün öne gönderileni önde kilitleniyor ön iki teker dönüyor ; arkaya gönderileni arkada kilitleniyor arka iki teker dönüyor.Bu pozisyonda iken arac kullnmak çok zor olup tecrübe ister ama gidilmeyecek yer aşılmayacak engel yoktur .( unimog hummer ve modifiye ile tüm suvlar)
    Örnekleri araştrmadan ,aklımda kaldğ kadarı ile verdim yanlşım varsa kusura bakmayın.

    Alıntıları Göster
    kesinlikle dostum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4 L

    Konunun özü aslında şudur :
    Bizim önden ya da arkadan çekişli bildiğimiz ve 4x2 diye adlandırdığımız binek ve genel olarak yaygın tüm araçlar aslında 4x1 dir. Çünkü çekiş tek aksta ve tek tekerdedir.Patinajda tek teker döner.(hemen hemen tüm binek araçlar böyledir diyebiliriz , 4 motion Quattro yada başka bir isimle adlandrılanlar hariç)
    Bir kısım binek ve ticari araçlarda ise sınırlı kaymalı diferansiyel sistemi ile çekişte olan aksın her iki tekerleğine de güç iletilir ki araç çekişi olan akstaki her iki tekerleğide kullanr.Aracın önde yada arkada (çekiş hangisindeyse) her iki tekerleği de sağ sol olmak üzere patinaj sırasında beraber döner. Bu araçlar 4x2 dir ( mesela nissan skystar 4x2 kamyonetler peugeot partner adventure gibi)
    Standart olarak satılan ve orta-orta üst sınıfa kadar olan ve 4wd özelliğine sahip olan tüm arazi taşıtları da aslında 4x2 dir. Ancak bu sınıftaki 4x2 arçların yukarıda bahsettiğimiz 4x2 lerden farkı: onlarda çekiş iki tekerde ve tek aks üzerindeyken suv veya jip dediğimiz bu sınıftaki araçlarda bir merkezi transfer kutusu vasıtasıyla çekiş önde bir arkada bir tekere gönderilir.Yol ve zemin yapısına göre de önde ve arkada tek tekerde olan çekiş sağ yada soldaki yeri en sağlam tutan tekere aktarılır.(vitara-rav 4-tucson-sportage-sorento-cherokee vs)
    Bir kısım standart suv larda ise yada sonradan takılabilen kilit vasıtası ile aracın arka aksındaki her iki tekerde bir birine kilitlenir.Transfer kutusu (arazi şanzmanı)aracılığı ile güç ön ve arka aksa gönderiliyordu ya önde tek teker çekişte arkada da kilit olduğu için iki teker beraber dönüyor : yani toplam 3 teker çekişte işte buda 4x3 (mesela discovery ,pajero ,land criuser mercedes G seri..)
    birde bu kilidin önde de olan var .Gücün öne gönderileni önde kilitleniyor ön iki teker dönüyor ; arkaya gönderileni arkada kilitleniyor arka iki teker dönüyor.Bu pozisyonda iken arac kullnmak çok zor olup tecrübe ister ama gidilmeyecek yer aşılmayacak engel yoktur .( unimog hummer ve modifiye ile tüm suvlar)
    Örnekleri araştrmadan ,aklımda kaldğ kadarı ile verdim yanlşım varsa kusura bakmayın.


    Aradan bayağı zaman geçmiş ama açıklama çok güzel teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4 L

    Konunun özü aslında şudur :
    Bizim önden ya da arkadan çekişli bildiğimiz ve 4x2 diye adlandırdığımız binek ve genel olarak yaygın tüm araçlar aslında 4x1 dir. Çünkü çekiş tek aksta ve tek tekerdedir.Patinajda tek teker döner.(hemen hemen tüm binek araçlar böyledir diyebiliriz , 4 motion Quattro yada başka bir isimle adlandrılanlar hariç)
    Bir kısım binek ve ticari araçlarda ise sınırlı kaymalı diferansiyel sistemi ile çekişte olan aksın her iki tekerleğine de güç iletilir ki araç çekişi olan akstaki her iki tekerleğide kullanr.Aracın önde yada arkada (çekiş hangisindeyse) her iki tekerleği de sağ sol olmak üzere patinaj sırasında beraber döner. Bu araçlar 4x2 dir ( mesela nissan skystar 4x2 kamyonetler peugeot partner adventure gibi)
    Standart olarak satılan ve orta-orta üst sınıfa kadar olan ve 4wd özelliğine sahip olan tüm arazi taşıtları da aslında 4x2 dir. Ancak bu sınıftaki 4x2 arçların yukarıda bahsettiğimiz 4x2 lerden farkı: onlarda çekiş iki tekerde ve tek aks üzerindeyken suv veya jip dediğimiz bu sınıftaki araçlarda bir merkezi transfer kutusu vasıtasıyla çekiş önde bir arkada bir tekere gönderilir.Yol ve zemin yapısına göre de önde ve arkada tek tekerde olan çekiş sağ yada soldaki yeri en sağlam tutan tekere aktarılır.(vitara-rav 4-tucson-sportage-sorento-cherokee vs)
    Bir kısım standart suv larda ise yada sonradan takılabilen kilit vasıtası ile aracın arka aksındaki her iki tekerde bir birine kilitlenir.Transfer kutusu (arazi şanzmanı)aracılığı ile güç ön ve arka aksa gönderiliyordu ya önde tek teker çekişte arkada da kilit olduğu için iki teker beraber dönüyor : yani toplam 3 teker çekişte işte buda 4x3 (mesela discovery ,pajero ,land criuser mercedes G seri..)
    birde bu kilidin önde de olan var .Gücün öne gönderileni önde kilitleniyor ön iki teker dönüyor ; arkaya gönderileni arkada kilitleniyor arka iki teker dönüyor.Bu pozisyonda iken arac kullnmak çok zor olup tecrübe ister ama gidilmeyecek yer aşılmayacak engel yoktur .( unimog hummer ve modifiye ile tüm suvlar)
    Örnekleri araştrmadan ,aklımda kaldğ kadarı ile verdim yanlşım varsa kusura bakmayın.


    Aradan bayağı zaman geçmiş ama açıklama çok güzel teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    SUZUKİ SX4




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deleted User

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    4X1 araç var mı?
    Patinajda aracın bir tekerinin dönmesi, diğerinin hareketsiz kalması tamamen diferansiyelin çalışma prensibi ile ilgilidir. Diferansiyel, matematikte geçen diferansiyel denkleminin pratikteki en güzel uygulama örneğidir. 4X1 araç olmaz. Sakın sizi şaftın tek olması yanıltmasın. Diferansiyelden her zaman iki canlı uç çıkar. Diferansiyel, direksiyonun durumuna göre toplam dönüyü tekerlere bölüştürür. Eğer düz gidiliyorsa, eşit, sağa gidiliyorsa, sağ teker az, sol teker çok, sola dönülüyorsa sol teker az, sağ teker çok dönerek yönlenmeyi sağlar. Eğer bir teker tutunamıyorsa, tüm hareket oraya verilir. Diğer tekere hareket verilemez. Bu klasik difreransiyelin teorisinden kaynaklanan bir zayıflığıdır. Bunu aşmak için, kilitli diferanyel, kaymalı veya sınırlı kaymalı diferansiyeller kullanılır. Kilitli diferansiyeller, hareketi her iki tekere eşit bölüştürerek, klasik diferansiyelin zayıflığını düzeltmek maksadı ile üretilmiştlerdir. Araç kilitli diferansiyelde iken dönmekte zorlanacağından hızlı hareket etmeniz istenmez. Zor durumdan kurtulunca kilidin açılması istenir. Zira bu durumda diferansiyel hareketi bölüştüremediğinden dönme için gerekli olan tekerler arasındaki dönü farkı yaratılamamaktadır. Kaymalı ve sınırlı kaymalı diferansiyeller ise çift tekerlerin arasında belirli bir dönü farkı olana kadar devreye girmezler. Belrilenen dönü farkı oluşunca devreye girerek, aracı zor durumdan kurtarır, sonra yine klasik diferansiyel gibi davranmaya devam ederler. Böylece kilitli diferansiyelde yapılamayan hızdan da feragat edilmemiş olur. Hem hızlı, hemde zor durumda kilitlenip çözülen bir diefarnsiyel elde edilmiş olur. Bunların araçların çekiş sistemleri ile hiç ilgisi yoktur.
    4X2, 4X4, 6X4, 6X6, 8X2, 8X4 gibi kodlanan çekiş sistemlerinde birinci rakam, aracın yere basma noktası sayısını belirtir. Başka bir deyişle bu aks sayısıdır. Aynı aksın ucundaki tekerlerin tamamı tek basma noktası olarak sayılır. Bazı kamyonlarda görürsünüz, arka tekerler ikişer ikişer takılıdır. İkinci rakam ise, canlı, müteharrik, çekiş noktası sayısı olarak belirtilir. Canlı olmayan diğer akslar. ölü aks, kör aks gibi terimlerle anılır. 4X2: dört noktadan yere basmakta, iki noktada hareket canlı olarak iletilmektedir. İkisi ölü aksa bağlıdır demektir. 4X4 ise dört noktadan yere basmakta, dört noktada da hareket canlı olarak iletilmektedir anlamına gelir. Diğer örneklerdede aynı sistem geçerlidir.
    Başka bir açıdan bakacak olursak, her canlı çift teker için bir adet diferansiyel kullanılmak zorundadır. Hareket önce transfer kutusuna gelir. Burada kullanıcının seçimine göre hızlanmaya veya güce uygun hale getirilir. Sonra bir şaftla, diferansiyele aktarılır. Diferansiyel çift tekerlere hareketi bölüştürerek aktarır. Bölüştürmede esas yukarıda yazdığım gibi yönlenmeye bağlı olmaktadır. Bir aracın canlı tekerlerini kolayca bulmak için en kolay yöntem, altına bakmaktır. Her canlı çift tekerin ortasında bir diferansiyel hemen kendini gösterir. Günümüzde önden çekişli araçlarda diferansiyeli görememekteyiz. Çünkü transter ile diferansiyel aynı kutu içerisinde kombine üretilmektedir. Bu yüzden dikkat ederseniz, akslardan biri uzun diğeri kısa tutulur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    4X1 araç var mı?
    Patinajda aracın bir tekerinin dönmesi, diğerinin hareketsiz kalması tamamen diferansiyelin çalışma prensibi ile ilgilidir. Diferansiyel, matematikte geçen diferansiyel denkleminin pratikteki en güzel uygulama örneğidir. 4X1 araç olmaz. Sakın sizi şaftın tek olması yanıltmasın. Diferansiyelden her zaman iki canlı uç çıkar. Diferansiyel, direksiyonun durumuna göre toplam dönüyü tekerlere bölüştürür. Eğer düz gidiliyorsa, eşit, sağa gidiliyorsa, sağ teker az, sol teker çok, sola dönülüyorsa sol teker az, sağ teker çok dönerek yönlenmeyi sağlar. Eğer bir teker tutunamıyorsa, tüm hareket oraya verilir. Diğer tekere hareket verilemez. Bu klasik difreransiyelin teorisinden kaynaklanan bir zayıflığıdır. Bunu aşmak için, kilitli diferanyel, kaymalı veya sınırlı kaymalı diferansiyeller kullanılır. Kilitli diferansiyeller, hareketi her iki tekere eşit bölüştürerek, klasik diferansiyelin zayıflığını düzeltmek maksadı ile üretilmiştlerdir. Araç kilitli diferansiyelde iken dönmekte zorlanacağından hızlı hareket etmeniz istenmez. Zor durumdan kurtulunca kilidin açılması istenir. Zira bu durumda diferansiyel hareketi bölüştüremediğinden dönme için gerekli olan tekerler arasındaki dönü farkı yaratılamamaktadır. Kaymalı ve sınırlı kaymalı diferansiyeller ise çift tekerlerin arasında belirli bir dönü farkı olana kadar devreye girmezler. Belrilenen dönü farkı oluşunca devreye girerek, aracı zor durumdan kurtarır, sonra yine klasik diferansiyel gibi davranmaya devam ederler. Böylece kilitli diferansiyelde yapılamayan hızdan da feragat edilmemiş olur. Hem hızlı, hemde zor durumda kilitlenip çözülen bir diefarnsiyel elde edilmiş olur. Bunların araçların çekiş sistemleri ile hiç ilgisi yoktur.
    4X2, 4X4, 6X4, 6X6, 8X2, 8X4 gibi kodlanan çekiş sistemlerinde birinci rakam, aracın yere basma noktası sayısını belirtir. Başka bir deyişle bu aks sayısıdır. Aynı aksın ucundaki tekerlerin tamamı tek basma noktası olarak sayılır. Bazı kamyonlarda görürsünüz, arka tekerler ikişer ikişer takılıdır. İkinci rakam ise, canlı, müteharrik, çekiş noktası sayısı olarak belirtilir. Canlı olmayan diğer akslar. ölü aks, kör aks gibi terimlerle anılır. 4X2: dört noktadan yere basmakta, iki noktada hareket canlı olarak iletilmektedir. İkisi ölü aksa bağlıdır demektir. 4X4 ise dört noktadan yere basmakta, dört noktada da hareket canlı olarak iletilmektedir anlamına gelir. Diğer örneklerdede aynı sistem geçerlidir.
    Başka bir açıdan bakacak olursak, her canlı çift teker için bir adet diferansiyel kullanılmak zorundadır. Hareket önce transfer kutusuna gelir. Burada kullanıcının seçimine göre hızlanmaya veya güce uygun hale getirilir. Sonra bir şaftla, diferansiyele aktarılır. Diferansiyel çift tekerlere hareketi bölüştürerek aktarır. Bölüştürmede esas yukarıda yazdığım gibi yönlenmeye bağlı olmaktadır. Bir aracın canlı tekerlerini kolayca bulmak için en kolay yöntem, altına bakmaktır. Her canlı çift tekerin ortasında bir diferansiyel hemen kendini gösterir. Günümüzde önden çekişli araçlarda diferansiyeli görememekteyiz. Çünkü transter ile diferansiyel aynı kutu içerisinde kombine üretilmektedir. Bu yüzden dikkat ederseniz, akslardan biri uzun diğeri kısa tutulur


    4x1 araç olmaz diyene ilk defa görüyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: QuentiDarK

    quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    4X1 araç var mı?
    Patinajda aracın bir tekerinin dönmesi, diğerinin hareketsiz kalması tamamen diferansiyelin çalışma prensibi ile ilgilidir. Diferansiyel, matematikte geçen diferansiyel denkleminin pratikteki en güzel uygulama örneğidir. 4X1 araç olmaz. Sakın sizi şaftın tek olması yanıltmasın. Diferansiyelden her zaman iki canlı uç çıkar. Diferansiyel, direksiyonun durumuna göre toplam dönüyü tekerlere bölüştürür. Eğer düz gidiliyorsa, eşit, sağa gidiliyorsa, sağ teker az, sol teker çok, sola dönülüyorsa sol teker az, sağ teker çok dönerek yönlenmeyi sağlar. Eğer bir teker tutunamıyorsa, tüm hareket oraya verilir. Diğer tekere hareket verilemez. Bu klasik difreransiyelin teorisinden kaynaklanan bir zayıflığıdır. Bunu aşmak için, kilitli diferanyel, kaymalı veya sınırlı kaymalı diferansiyeller kullanılır. Kilitli diferansiyeller, hareketi her iki tekere eşit bölüştürerek, klasik diferansiyelin zayıflığını düzeltmek maksadı ile üretilmiştlerdir. Araç kilitli diferansiyelde iken dönmekte zorlanacağından hızlı hareket etmeniz istenmez. Zor durumdan kurtulunca kilidin açılması istenir. Zira bu durumda diferansiyel hareketi bölüştüremediğinden dönme için gerekli olan tekerler arasındaki dönü farkı yaratılamamaktadır. Kaymalı ve sınırlı kaymalı diferansiyeller ise çift tekerlerin arasında belirli bir dönü farkı olana kadar devreye girmezler. Belrilenen dönü farkı oluşunca devreye girerek, aracı zor durumdan kurtarır, sonra yine klasik diferansiyel gibi davranmaya devam ederler. Böylece kilitli diferansiyelde yapılamayan hızdan da feragat edilmemiş olur. Hem hızlı, hemde zor durumda kilitlenip çözülen bir diefarnsiyel elde edilmiş olur. Bunların araçların çekiş sistemleri ile hiç ilgisi yoktur.
    4X2, 4X4, 6X4, 6X6, 8X2, 8X4 gibi kodlanan çekiş sistemlerinde birinci rakam, aracın yere basma noktası sayısını belirtir. Başka bir deyişle bu aks sayısıdır. Aynı aksın ucundaki tekerlerin tamamı tek basma noktası olarak sayılır. Bazı kamyonlarda görürsünüz, arka tekerler ikişer ikişer takılıdır. İkinci rakam ise, canlı, müteharrik, çekiş noktası sayısı olarak belirtilir. Canlı olmayan diğer akslar. ölü aks, kör aks gibi terimlerle anılır. 4X2: dört noktadan yere basmakta, iki noktada hareket canlı olarak iletilmektedir. İkisi ölü aksa bağlıdır demektir. 4X4 ise dört noktadan yere basmakta, dört noktada da hareket canlı olarak iletilmektedir anlamına gelir. Diğer örneklerdede aynı sistem geçerlidir.
    Başka bir açıdan bakacak olursak, her canlı çift teker için bir adet diferansiyel kullanılmak zorundadır. Hareket önce transfer kutusuna gelir. Burada kullanıcının seçimine göre hızlanmaya veya güce uygun hale getirilir. Sonra bir şaftla, diferansiyele aktarılır. Diferansiyel çift tekerlere hareketi bölüştürerek aktarır. Bölüştürmede esas yukarıda yazdığım gibi yönlenmeye bağlı olmaktadır. Bir aracın canlı tekerlerini kolayca bulmak için en kolay yöntem, altına bakmaktır. Her canlı çift tekerin ortasında bir diferansiyel hemen kendini gösterir. Günümüzde önden çekişli araçlarda diferansiyeli görememekteyiz. Çünkü transter ile diferansiyel aynı kutu içerisinde kombine üretilmektedir. Bu yüzden dikkat ederseniz, akslardan biri uzun diğeri kısa tutulur


    4x1 araç olmaz diyene ilk defa görüyorum..

    Alıntıları Göster


     4x2 nedir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malvolorne



     4x2 nedir


    Alıntıları Göster
    quote:

    semihsafa54
    4x1 araç olmaz diyene ilk defa görüyorum..


    Ben bilmiyorum. Güleceğinize bir tane örnek versenizde hep beraber öğrensek.

    Herhalde bisiklet falan var diyeceksiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    quote:

    semihsafa54
    4x1 araç olmaz diyene ilk defa görüyorum..


    Ben bilmiyorum. Güleceğinize bir tane örnek versenizde hep beraber öğrensek.

    Herhalde bisiklet falan var diyeceksiniz.

    Alıntıları Göster
    Çakma SUV lerde görürüz genelde 4x2 yazısını, yanı kısaca normal araba gibi 2 çekişli demek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Imnobody

    Çakma SUV lerde görürüz genelde 4x2 yazısını, yanı kısaca normal araba gibi 2 çekişli demek


    Aynen..

    4x2 arazi aracı almak çift kabin kamyonet almak gibi bişey..
    Altının biraz yüksek ve aksamın biraz daha sağlam olması dışında arazi ile alakalı bir yanı kalmıyor bu araçların..

    Şehir SUV'leri için maliyeti düşürmenin en kestirme yolu işte..

    1 cm kar yağınca yokuşta patinaja düşüp, ümidi keserek geri geri salmak ta karizmayı ne çizer ama..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: QuentiDarK


    quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    4X1 araç var mı?
    Patinajda aracın bir tekerinin dönmesi, diğerinin hareketsiz kalması tamamen diferansiyelin çalışma prensibi ile ilgilidir. Diferansiyel, matematikte geçen diferansiyel denkleminin pratikteki en güzel uygulama örneğidir. 4X1 araç olmaz. Sakın sizi şaftın tek olması yanıltmasın. Diferansiyelden her zaman iki canlı uç çıkar. Diferansiyel, direksiyonun durumuna göre toplam dönüyü tekerlere bölüştürür. Eğer düz gidiliyorsa, eşit, sağa gidiliyorsa, sağ teker az, sol teker çok, sola dönülüyorsa sol teker az, sağ teker çok dönerek yönlenmeyi sağlar. Eğer bir teker tutunamıyorsa, tüm hareket oraya verilir. Diğer tekere hareket verilemez. Bu klasik difreransiyelin teorisinden kaynaklanan bir zayıflığıdır. Bunu aşmak için, kilitli diferanyel, kaymalı veya sınırlı kaymalı diferansiyeller kullanılır. Kilitli diferansiyeller, hareketi her iki tekere eşit bölüştürerek, klasik diferansiyelin zayıflığını düzeltmek maksadı ile üretilmiştlerdir. Araç kilitli diferansiyelde iken dönmekte zorlanacağından hızlı hareket etmeniz istenmez. Zor durumdan kurtulunca kilidin açılması istenir. Zira bu durumda diferansiyel hareketi bölüştüremediğinden dönme için gerekli olan tekerler arasındaki dönü farkı yaratılamamaktadır. Kaymalı ve sınırlı kaymalı diferansiyeller ise çift tekerlerin arasında belirli bir dönü farkı olana kadar devreye girmezler. Belrilenen dönü farkı oluşunca devreye girerek, aracı zor durumdan kurtarır, sonra yine klasik diferansiyel gibi davranmaya devam ederler. Böylece kilitli diferansiyelde yapılamayan hızdan da feragat edilmemiş olur. Hem hızlı, hemde zor durumda kilitlenip çözülen bir diefarnsiyel elde edilmiş olur. Bunların araçların çekiş sistemleri ile hiç ilgisi yoktur.
    4X2, 4X4, 6X4, 6X6, 8X2, 8X4 gibi kodlanan çekiş sistemlerinde birinci rakam, aracın yere basma noktası sayısını belirtir. Başka bir deyişle bu aks sayısıdır. Aynı aksın ucundaki tekerlerin tamamı tek basma noktası olarak sayılır. Bazı kamyonlarda görürsünüz, arka tekerler ikişer ikişer takılıdır. İkinci rakam ise, canlı, müteharrik, çekiş noktası sayısı olarak belirtilir. Canlı olmayan diğer akslar. ölü aks, kör aks gibi terimlerle anılır. 4X2: dört noktadan yere basmakta, iki noktada hareket canlı olarak iletilmektedir. İkisi ölü aksa bağlıdır demektir. 4X4 ise dört noktadan yere basmakta, dört noktada da hareket canlı olarak iletilmektedir anlamına gelir. Diğer örneklerdede aynı sistem geçerlidir.
    Başka bir açıdan bakacak olursak, her canlı çift teker için bir adet diferansiyel kullanılmak zorundadır. Hareket önce transfer kutusuna gelir. Burada kullanıcının seçimine göre hızlanmaya veya güce uygun hale getirilir. Sonra bir şaftla, diferansiyele aktarılır. Diferansiyel çift tekerlere hareketi bölüştürerek aktarır. Bölüştürmede esas yukarıda yazdığım gibi yönlenmeye bağlı olmaktadır. Bir aracın canlı tekerlerini kolayca bulmak için en kolay yöntem, altına bakmaktır. Her canlı çift tekerin ortasında bir diferansiyel hemen kendini gösterir. Günümüzde önden çekişli araçlarda diferansiyeli görememekteyiz. Çünkü transter ile diferansiyel aynı kutu içerisinde kombine üretilmektedir. Bu yüzden dikkat ederseniz, akslardan biri uzun diğeri kısa tutulur


    4x1 araç olmaz diyene ilk defa görüyorum..

    Sevgili 4L nin.ve sizin bilimsel açıklamalarınız çok doğru.Bu konuda o kadar farklı veya eksik vede doğru bilgiler var ki,araştırma yapan bir kişinin kafasının karışmaması mümkün değil.Sizin en doğru açıklamalardan birini yaptığınızı okuduğumdan kendi görüşlerimi size hitaben açıklıyorum.Bu soru yeni nesil araçlarda çıkan 4x2 durumunun ne olduğunu bilmek isteyen ve basit yoldan anlamaya ve buna göre alacağı aracı seçmek isteyen kişileri öğrenmek istediği bir konu.Bu nedenle sizlerin doğru anlatımını basitleştirerek konuya katılmak istedim.Tek çekişli yani 4x1 araç olmaz, yalnız düz araçlar yani satış reklamında 4x2 yazılmayan, bildiğimiz düz araçlar difransiyel kilidi olmayan araçlardır.Düz yolda güç iki tekerede eşit dagıtılır .Yani o an 4x2 konumundadır.Sola veya sağa dönüşlerde araçların savrulmamaları için virajın sertliğine göre güç örnek; %40 sağ % 60 sol veya tersi dagılım oranlarına göre tekerlere ulaşır. Bu durumdada 4x 2 lik durum devam eder. Fakat....çamur veya kar durumunda güç alan tekerlerin bir tanesinin boşa çıkması durumunda, sağlam basan teker hareket etmez ve difransiyel en kolayı seçerek gücü çamur ve karda kalan tekere verir ve sağlam teker dururken çamurdaki teker vandilatör pervanesi gibi dönmeye başlar al sana 4x1 hemde işe yaramayan 4x1..her araç 4x2 dir gibi yorum yapan arkadaşlara diyorum hadi birazda 2. tekere güç aktarıvarinde çıkalım şu çamurdan.3, 4 kişi yada çekici lazım, o da yoksa dönen tekerin altına çam dallar (varsa) arabadan bazı malzemeler çamur da olsa zincir takalım.Eyvah üstüm başım mahvoldu!!!!!.İşte bu duruma çözüm arayan teknoloji yeni üretilen araçlara ,bir ayrıcalık olarak difransiyel kilidi uygulamasını adapte etmiştir .Bunu bir düğmeye bağlayarak ikinci tekeri kitlemek suretiyle aracın çamurdan rahat çıkmasını , karlı yollarda ihtiyaç duyulduğunda kullanılabilmasini sağlamışlardır.Bu özellik olan araçlarada 4x2 denilmektedir.Araç devamlı bu şekilde kullanılmaz. İhtiyaç bitince difransiyel kilidi çözülür..Okuyan arkadaşlara selam ve sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    4X1 araç var mı?
    Patinajda aracın bir tekerinin dönmesi, diğerinin hareketsiz kalması tamamen diferansiyelin çalışma prensibi ile ilgilidir. Diferansiyel, matematikte geçen diferansiyel denkleminin pratikteki en güzel uygulama örneğidir. 4X1 araç olmaz. Sakın sizi şaftın tek olması yanıltmasın. Diferansiyelden her zaman iki canlı uç çıkar. Diferansiyel, direksiyonun durumuna göre toplam dönüyü tekerlere bölüştürür. Eğer düz gidiliyorsa, eşit, sağa gidiliyorsa, sağ teker az, sol teker çok, sola dönülüyorsa sol teker az, sağ teker çok dönerek yönlenmeyi sağlar. Eğer bir teker tutunamıyorsa, tüm hareket oraya verilir. Diğer tekere hareket verilemez. Bu klasik difreransiyelin teorisinden kaynaklanan bir zayıflığıdır. Bunu aşmak için, kilitli diferanyel, kaymalı veya sınırlı kaymalı diferansiyeller kullanılır. Kilitli diferansiyeller, hareketi her iki tekere eşit bölüştürerek, klasik diferansiyelin zayıflığını düzeltmek maksadı ile üretilmiştlerdir. Araç kilitli diferansiyelde iken dönmekte zorlanacağından hızlı hareket etmeniz istenmez. Zor durumdan kurtulunca kilidin açılması istenir. Zira bu durumda diferansiyel hareketi bölüştüremediğinden dönme için gerekli olan tekerler arasındaki dönü farkı yaratılamamaktadır. Kaymalı ve sınırlı kaymalı diferansiyeller ise çift tekerlerin arasında belirli bir dönü farkı olana kadar devreye girmezler. Belrilenen dönü farkı oluşunca devreye girerek, aracı zor durumdan kurtarır, sonra yine klasik diferansiyel gibi davranmaya devam ederler. Böylece kilitli diferansiyelde yapılamayan hızdan da feragat edilmemiş olur. Hem hızlı, hemde zor durumda kilitlenip çözülen bir diefarnsiyel elde edilmiş olur. Bunların araçların çekiş sistemleri ile hiç ilgisi yoktur.
    4X2, 4X4, 6X4, 6X6, 8X2, 8X4 gibi kodlanan çekiş sistemlerinde birinci rakam, aracın yere basma noktası sayısını belirtir. Başka bir deyişle bu aks sayısıdır. Aynı aksın ucundaki tekerlerin tamamı tek basma noktası olarak sayılır. Bazı kamyonlarda görürsünüz, arka tekerler ikişer ikişer takılıdır. İkinci rakam ise, canlı, müteharrik, çekiş noktası sayısı olarak belirtilir. Canlı olmayan diğer akslar. ölü aks, kör aks gibi terimlerle anılır. 4X2: dört noktadan yere basmakta, iki noktada hareket canlı olarak iletilmektedir. İkisi ölü aksa bağlıdır demektir. 4X4 ise dört noktadan yere basmakta, dört noktada da hareket canlı olarak iletilmektedir anlamına gelir. Diğer örneklerdede aynı sistem geçerlidir.
    Başka bir açıdan bakacak olursak, her canlı çift teker için bir adet diferansiyel kullanılmak zorundadır. Hareket önce transfer kutusuna gelir. Burada kullanıcının seçimine göre hızlanmaya veya güce uygun hale getirilir. Sonra bir şaftla, diferansiyele aktarılır. Diferansiyel çift tekerlere hareketi bölüştürerek aktarır. Bölüştürmede esas yukarıda yazdığım gibi yönlenmeye bağlı olmaktadır. Bir aracın canlı tekerlerini kolayca bulmak için en kolay yöntem, altına bakmaktır. Her canlı çift tekerin ortasında bir diferansiyel hemen kendini gösterir. Günümüzde önden çekişli araçlarda diferansiyeli görememekteyiz. Çünkü transter ile diferansiyel aynı kutu içerisinde kombine üretilmektedir. Bu yüzden dikkat ederseniz, akslardan biri uzun diğeri kısa tutulur

    süper açıklamışsın çok teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax



    4x2=8







    Arabalarda ise, 4x2 demek, sadece ön gurup, yada arka gurup tekerlerden yere güç aktarımı demektir.

    bende bunu yazmak için girmiştim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax



    4x2=8







    Arabalarda ise, 4x2 demek, sadece ön gurup, yada arka gurup tekerlerden yere güç aktarımı demektir.

    bende bunu yazmak için girmiştim

    Şimdi benim araç 4x4 : 16 benimki ne olarak geçiyor??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax



    4x2=8







    Arabalarda ise, 4x2 demek, sadece ön gurup, yada arka gurup tekerlerden yere güç aktarımı demektir.

    bende bunu yazmak için girmiştim

    Şimdi benim araç 4x4 : 16 benimki ne olarak geçiyor??

    hocam seninkinin durumu karışık biraz hangi 16 lık grupta olduğu önemli şimdi.

    1.16=16 mı
    2.8=16 mı
    4.4=16 mı?

    hangisi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax



    4x2=8







    Arabalarda ise, 4x2 demek, sadece ön gurup, yada arka gurup tekerlerden yere güç aktarımı demektir.

    bende bunu yazmak için girmiştim

    Şimdi benim araç 4x4 : 16 benimki ne olarak geçiyor??

    hocam seninkinin durumu karışık biraz hangi 16 lık grupta olduğu önemli şimdi.

    1.16=16 mı
    2.8=16 mı
    4.4=16 mı?

    hangisi

    Benimki otomatik vites oldugu için orta diffransiyal viskoz LSD yani araç çekişte kafasına göre takılıyor.Mesela normal yolda ilerlerken %40ön %60arka olarak ayarlı 100km hızı(belli hızı) geçince %90ön %10arka oluyor.Arazide patinaj yapan tekerlekten güçü alıp öbür tekerleklere gönderebiliyor...
    şimdi hangi sınıfa girdigini ögrenebilir miyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: fortune1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax



    4x2=8







    Arabalarda ise, 4x2 demek, sadece ön gurup, yada arka gurup tekerlerden yere güç aktarımı demektir.

    bende bunu yazmak için girmiştim

    Şimdi benim araç 4x4 : 16 benimki ne olarak geçiyor??

    hocam seninkinin durumu karışık biraz hangi 16 lık grupta olduğu önemli şimdi.

    1.16=16 mı
    2.8=16 mı
    4.4=16 mı?

    hangisi

    Benimki otomatik vites oldugu için orta diffransiyal viskoz LSD yani araç çekişte kafasına göre takılıyor.Mesela normal yolda ilerlerken %40ön %60arka olarak ayarlı 100km hızı(belli hızı) geçince %90ön %10arka oluyor.Arazide patinaj yapan tekerlekten güçü alıp öbür tekerleklere gönderebiliyor...
    şimdi hangi sınıfa girdigini ögrenebilir miyim?

    hocam bütün işi arabaya bırakmışsın kafasına göre takılıyor ama olmaz ki




  • 4 L kullanıcısına yanıt

    Hırtingen 4x2 nedir 

    Maalesef güç ön 2 tekere de aktarılıyor, tek tekerden aktarma yok.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.