Şimdi Ara

far neden bugulanır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
46.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yağmur yagdımı yada araç yıkandımı sol far buğulanıyor.kontrol ettim,çatlak falanda yok,bunun sebebi neden olabilir



  • hocam büyük ihtimalle bir yerden su giriyor ve oksitlenme yapıyordur iyice kontrol edin görünmeyen bir yerde olabilir çatlak
  • Hocam bazen soğuk havada da oluyor,öyle şu gırmesı gıbı değil sankı,bıldıgın bugu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    Hocam bazen soğuk havada da oluyor,öyle şu gırmesı gıbı değil sankı,bıldıgın bugu

    her zaman olmuyor belli bir süre sonra iz kalmadan kayboluyorsa sıcaklık soğukluk farkindan kaynaklanıyor olabilir.
  • Yok demeyin, ateş olmayan yerden duman, su girmeyen yerden buhar çıkmaz

    Farın dışında değil de, içinde çatlak olabilir, çerçeve tam oturmamış olabilir, farın dişlerinden biri kırılmış olabilir.. Olabilir de olabilir... Emin olmak için farın açılması, içinin kurutulması ve havalandırılması gerekir. Ardından uygun silikonla yapıştırılıp kapatılması gerekli.

    Ekleme: Ya bu dediğimi yapacaksınız, ya da yeni far alacaksınız. Uzun vadede buğu nedeniyle far içindeki parlak kaplama kararacak, aydınlatma düşecek, ampul bozulacak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aytürk -- 21 Mart 2015; 21:04:11 >
  • Hocam farı sökmeyi bilmiyorum,bilsem çözümüne bakacağımda,olmuyor işte
  • -)KraL(- kullanıcısına yanıt
    Ustalar bu günler için var.
  • Fariniz saglamdir buyuk ihtimal. Soguk havalarda da evimizin camlari bugu olur.

    Bence havalandirmayi ve de isinan havayi disari atmaya yarayan delikleriniz tikanmis olabilir.

    Far catlak olsa ici akvaryum gibi olur
  • Evin camının buğulanma sebebi, içerde buhar olmasından kaynaklanıyor. Araç farının içinde nem olmaz, olmamalı. Bir şekilde içerde nem var,belli. Eğer sağlam fara sahip araçlarda buğu normal olsaydı, her aracın farı buğulanırdı. Ayrıca akvaryum gibi de olmaz, içten çatlak durumunda ya da dışarıda küçük çatlaklar olması durumunda farda sadece buhar olur.
  • Normalcileri dinlemeyin. Bugu vatsa sorun var demektir. Bazen sifir araclarda bile olur. Montaj esnasinda sorun olmistur. Fariniz sokulup takildiysa problem cikmistir. Zenen takmak icin farin arkasindaki kapagi kesiyorlar. Oradan alabilir (zenon varsa ya da eski sahibi taktiysa tabi). Sanayi esnafi degil de yetkili servis tavsiye ederim. O arabayi daha once cok defa sokmus takmis adam lazim bazi isler icin.
  • Buhar dediğiniz şey her yerde vardır. Su her derecede buharlaşabilir.
    Soğuk havalarda evimizin camlarında buhar olmasının sebebi , camın bir yüzünde sıcak bir yüzünde soğuk havanın olmasından kaynaklıdır. Isınan hava ya da su buharı ( nem ) soğuk yüzeylere yapışır. Aynı örneği yazın klimayı açıp ön camlara verdiğimizde de yaşarız. Sıcak hava camın soğuk bölgesine yapışır. Burada da görüldüğü gibi buhar ya da nem hem sıcak tarafta kalır. ( Kışın ev içinde ,yazın camın dış yüzeyinde )

    Benim demek istediğim , farlar açıkken far içindeki havanın ısınması ve dışarıdaki soğuk havanın yarattığı soğuk far camına yapışması örneğidir. Bu yüzden ısınan havanın tahliye edilmesi için far kasasının arkasında filtreye benzer kapakçıklar vardır. Isınan hava buradan tahliye olur. Bu tahliyeler zamanla kirlenir tıkanır ve işlevini göremez.

    Far içindeki ampül tipini değiştirdiğimizde de buğulanma yaşanabilir. Far tipine uyumsuz farklı bir ampül takıldığında far içindeki havanın sirkülasyonu da farklı ölçüde olacaktır.

    Farın içine direk su girerse zaten buhar şeklinde olmaz. Her buğulanan far çatlak değildir , her buğulanan far kırık değildir , her buğulanan far su almaz.

    Farı buğulanan arkadaş , sabah arabasına binmeden önce farına bir kova su döksün bakalım buğu olacak mı ? ( Motor soğuk ve farları yanmıyorken )




  • Farda catlak kirik vs olsa her zaman bugulanir.Yikamada , yagmurda vs vs.Benim aracim 2012 a3 ve ilk defa bu kis yogun kar yagdigi zamanda az bisey icerden bugu yapti ama kar gittigi gibi buguda gitti :)

    Hatta ben korktum bi abime danistim , kendine sifir yeni a6 aldi makyajli kar zamani.Bende de var o bugu soguk sicak farkindan oluyor dedi.Hakli da cikti suan bugu yok merak etmeyin kaza vs yapamdiysaniz sicak soguk farkindan oluyor.
  • Sicak soguk farkindan olsa her aracta olur.4 yillik aracimda hic karsilasmadim bu sorunla.
  • Valla kullandığım otuzun üstünde araçta, yüzlerce kez yıkamada buhar oluşmadı. Buğulanan far normal değildir. O farları da kapaklarından deli gibi vakumlama sebepleri içeri nemin girmemesi amacıyla oluşur. Nemsiz bir ortamda buğu oluşmaz. Kaldı ki sizin belirttiğiniz gibi yok far açık yok sabah saati falan denmemiş, araç yıkandığında vb su oluşuyor. Bunun filtre tıkanmasıyla ilgisi yok. Eğer sizin dediğiniz gibi nem oluşması normal olsaydı, şu an ülkemizdeki araçların yaklaşık %60-70'inin farı kapkara olurdu nemden, iç kısma yapılan kaplama pul pul dökülürdü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Valla kullandığım otuzun üstünde araçta, yüzlerce kez yıkamada buhar oluşmadı. Buğulanan far normal değildir. O farları da kapaklarından deli gibi vakumlama sebepleri içeri nemin girmemesi amacıyla oluşur. Nemsiz bir ortamda buğu oluşmaz. Kaldı ki sizin belirttiğiniz gibi yok far açık yok sabah saati falan denmemiş, araç yıkandığında vb su oluşuyor. Bunun filtre tıkanmasıyla ilgisi yok. Eğer sizin dediğiniz gibi nem oluşması normal olsaydı, şu an ülkemizdeki araçların yaklaşık %60-70'inin farı kapkara olurdu nemden, iç kısma yapılan kaplama pul pul dökülürdü.
    Aracımın park lambası buğu yaptı bu kış Afyonda. Servise götürdüm garantiden değişim yapıldı, normal denmedi..
  • Ben buğulanan far normal demedim , far buğulanmaya müsaittir , buğulandığı takdirde tahliye delikleri işini yapamaz ise buğulanma kalıcı olur..

    Geceuçuşundan bir alıntı;

    Farlar neden buğulanır?
    Farın yakılması, dış ortam ısısının aniden azalması, motor veya radyatörün ısısının etkisi ve benzeri nedenler farın içindeki ısıyı artırır. Isının etkisi ile farın iç yüzeyindeki nem içeri doğru yayılır. Farın içindeki havanın nemi doyum noktasına ulaşınca da nem farın soğuk kısımlarında yoğunlaşarak buğuyu oluşturur.

    Çoğunlukla otomobilin bir süre kullanılıp park edilmesi veya yıkanmasından sonra buğu oluşmasının nedeni bu esnada far içindeki ısının en yüksek değerine ulaşmış olmasıyla iç-dış ısı farkının artması ve hava dolaşımının olmamasıdır. Sağ ve sol farlar bulundukları yerler açısından farklı ısı etkilerine maruz kaldıklarından farklı tepkiler gösterebilirler.

    Kaliteli farlar ısı sirkülasyonu da hesaplanarak tasarlanmakta, buğu önleyici kaplama teknikleri kullanılmaktadır. Farın içinde ısı sirkülasyonunu etkileyecek değişiklikler yapıldığında buğu oluşabilmektedir.

    Nemin dışarı atılması için farın çeşitli noktalarında havalandırma delikleri bulunmaktadır. Hava sirkülasyonu iyi dizayn edilmiş bir farda bile buğu oluşabilir ancak buğu kısa bir süre sonra kendiliğinden kaybolur.




  • Bugulanan far normal degildir.Normal diyen kendini kandiriyordur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Valla kullandığım otuzun üstünde araçta, yüzlerce kez yıkamada buhar oluşmadı. Buğulanan far normal değildir. O farları da kapaklarından deli gibi vakumlama sebepleri içeri nemin girmemesi amacıyla oluşur. Nemsiz bir ortamda buğu oluşmaz. Kaldı ki sizin belirttiğiniz gibi yok far açık yok sabah saati falan denmemiş, araç yıkandığında vb su oluşuyor. Bunun filtre tıkanmasıyla ilgisi yok. Eğer sizin dediğiniz gibi nem oluşması normal olsaydı, şu an ülkemizdeki araçların yaklaşık %60-70'inin farı kapkara olurdu nemden, iç kısma yapılan kaplama pul pul dökülürdü.

    Hangi far vakumlu hocam. Sonucta arkasinda kapak var aciyorsuuz ve icindeki ampulu degistiriyorsunuz. Sonra da vakumleyerek kapatmiyoruz kapagi yerine takiyoruz oluyor. Icinde bildiginiz hava var yani vakum degil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Valla kullandığım otuzun üstünde araçta, yüzlerce kez yıkamada buhar oluşmadı. Buğulanan far normal değildir. O farları da kapaklarından deli gibi vakumlama sebepleri içeri nemin girmemesi amacıyla oluşur. Nemsiz bir ortamda buğu oluşmaz. Kaldı ki sizin belirttiğiniz gibi yok far açık yok sabah saati falan denmemiş, araç yıkandığında vb su oluşuyor. Bunun filtre tıkanmasıyla ilgisi yok. Eğer sizin dediğiniz gibi nem oluşması normal olsaydı, şu an ülkemizdeki araçların yaklaşık %60-70'inin farı kapkara olurdu nemden, iç kısma yapılan kaplama pul pul dökülürdü.

    Hangi far vakumlu hocam. Sonucta arkasinda kapak var aciyorsuuz ve icindeki ampulu degistiriyorsunuz. Sonra da vakumleyerek kapatmiyoruz kapagi yerine takiyoruz oluyor. Icinde bildiginiz hava var yani vakum degil.

    Alıntıları Göster
    Her ne kadar farkedilmesede birçok araçta bu sorun yaşanıyor. En iyiler diyebileceğimiz bir araçtan örnek. Kendim çekmiştim fotoğrafı.


     far neden bugulanır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SxXXxN -- 22 Mart 2015; 9:33:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SxXXxN

    Her ne kadar farkedilmesede birçok araçta bu sorun yaşanıyor. En iyiler diyebileceğimiz bir araçtan örnek. Kendim çekmiştim fotoğrafı.


     far neden bugulanır

    Alıntıları Göster
    Aracın o bölgede kazası olmuştur. servis harici yerlerde önemsiz kırıklar sonucunda parça değişmez. o kırıklar ya görmezden gelinir ya da yapıştırı vs ile kapatılır. o kırıkların arasından zamanla hava ve su alır. %99.9 sebebi budur.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.