Şimdi Ara

Renault Fluence 1.5 DCi Privilege: ' Çok satar!' (TEST)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
175
Cevap
2
Favori
39.691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault Fluence 1.5 DCi Privilege: ' Çok satar!'

     Renault Fluence 1.5 DCi Privilege: ' Çok satar!' (TEST)

     Renault Fluence 1.5 DCi Privilege: ' Çok satar!' (TEST)

     Renault Fluence 1.5 DCi Privilege: ' Çok satar!' (TEST)



    Renault’nun, geçtiğimiz yıllarda kendi içinde radikal bir karar verdiği anlaşılıyor. Bu karar ‘90’lı yılların ortasında satışa sunulan Megane serisinin sedan versiyonunu yeni nesilde farklı bir isimle ticarileştirmek yönünde olmuş. Seçilen isimse 2004 yılındaki Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan 2+2 kişilik Fluence konseptinden alınmış.

    Geçtiğimiz yılki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenen Fluence, Türkiye için de başka bir anlam taşıyor. Renault’nun Bursa Fabrikası’nda üretilecek olan otomobil için fabrikaya 110 milyon Euro yatırım yapılmış. Elektrikli versiyonu da 2011 yılından itibaren Türkiye’de üretilecek olan Fluence, 80 farklı ülkede satılacak.

    Tasarım
    Fluence’in ismi gibi tasarımı da güncel Megane ailesinden farklı. Otomobilin tasarımı Samsung’un SM3 modelinden alınmış. Aslında tasarımla beraber Fluence, bu modelle platform ortaklığına da sahip. Ön bölümde büyük farlar ve şişkin çamurluklar dikkat çekici. Arka kısımdaysa bagaj kapağına kadar taşan büyük stoplara yer verilmiş. Bagaj kapağına hafif bir çıkıntı verilerek doğal bir spoyler yaratılmış. Fluence’in boyu 4620mm olarak açıklanıyor. Bu ölçüyle otomobil selefi Megane Sedan’dan (4500mm) daha uzun. Ayrıca en büyük rakipleri Opel Astra Sedan (4587mm), VW Jetta (4554mm) ve Ford Focus Sedan’dan (4481mm) da büyük. Fluence’in ölçülerini daha detaylı incelediğimizde bir üst sınıftaki Renault temsilcisi Laguna’ya (4695mm) bile kafa tutabildiğini gördük.

    İç mekan
    Otomobilin dışı Megane ailesine göre ne kadar farklılaşmış olsa da, iç mekan Megane’dan transfer edilmiş. Ancak burada Fluence’te bazı eksikliklerin olduğunu düşünüyoruz. Megane modellerinde orta konsolun üstündeki navigasyon ekranı otomobilin kolçağına adapte edilen bir merkezi sistemle kontrol edilebiliyor. Ancak Fluence’te bundan vazgeçilerek hareketli bir uzaktan kumanda kullanılıyor. Clio serisinden tanıdığımız bu sistemin Megane serisinde olup da, Fluence’te olmamasını yadırgadık…
    Otomobilin 2700mm’lik aks aralığı iç mekanın fazlasıyla geniş olmasını sağlamış. Ön bölümde yolculuk sorunsuzken, arkada oturanların neredeyse bacak bacak üstüne atabilmesi mümkün… Ancak arkada tavanın alçalan yapısı sebebiyle uzun boylular iniş ve binişlerde zorluk yaşayabilir. Fluence, sunduğu 530 litrelik bagaj hacmiyle de rakipsiz olduğunu gösteriyor.

    Performans
    Renault Fluence, Türkiye’de 1.6 litre benzinli ve 1.5 litre 85hp ve 105hp dizel motorlarla satılıyor. Test aracımızda görev yapan 1.5 litrelik motor 4000d/d’de 105hp güç, 2000d/d’de 240Nm tork üretiyor. Başarısını kanıtlayan bu motor fabrika verilerine göre otomobilin 0’dan 100km/s hıza 11.4 saniyede ulaşmasını sağlıyor. Son hızıysa 186km/s… Testimiz süresince 6.1 litre motorin tüketen Fluence, 60 litrelik depo hacmine sahip.

    Konfor ve yol tutuş
    Otomobilin süspansiyon sistemi Türkiye yollarına göre geliştirilmiş. Orta sertlikteki süspansiyonların darbe emiş performansını yeterli bulduk. Yerden yüksekliğin artırılmış oluşu hızlı virajlarda bir miktar yana yatma yaşatabiliyor. Fakat bu endişe yaratacak düzeyde değil. Otomobil çok zorlandığında ilk olarak önden kayma yaşatırken, arka kısım da stabilitesini ufak da olsa yitiriyor. Test aracımızda bulunan ESP sistemi herhangi bir olumsuzluğu engelliyor.

    Güvenlik
    Renault Fluence’in henüz Euro-NCAP test sonucu bulunmuyor.

    Yorum – TULU DARICAN
    İşimiz gereği interneti yoğun bir biçimde takip ediyoruz. İnternette tüketicilerin Fluence’in tasarımı hakkında net bir düşüncesi var… Büyük bir kesim bu tasarımı beğenmiyor. Ben de otomobilin arka görüntüsünü beğenen ancak ön bölümünden haz almayanlar arasındayım. Renault tasarımcıları otomobili şekillendirirken Türk tüketicisinin maço görünümlü otomobillerden hoşlandığını unutmuşa benziyorlar. Yine de bu, öngörüme göre Fluence’e olan talebin Megane Sedan seviyesinde olmasını engellemeyecek. Megane Sedan gibi bir modelin başarısından sonra aynı başarıyı sürdürecek bir otomobil yaratmak çok zordu. Fakat tasarımı bir kenara bırakırsak Renault ekibi başarılı bir iş çıkarmış. Türk tüketicisinin en önem verdiği genişlik konusunda Fluence rakipsiz. İç mekan kalitesi de yerini aldığı Megane Sedan’a göre çok daha başarılı. Fluence’in satış fiyatlarıysa rakiplerinden fazla. Buna karşın pazara sunulduğu ilk iki ayda rakiplerinden fazla satmış oluşu bu fiyatlara karşın tüketicinin ilgisinin rakiplere kaymadığını gösteriyor.

    Yorum – HASAN AYTEKİN
    Renault 2009’da, 17 bin 52 adet gibi rekor sayılabilecek bir satış rakamı ile Megane Sedan’a veda etti. Megane Sedan üretimde kaldığı süre boyunca geçilmesi zor bir başarıya imza attı. Şimdi yeni Fluence ise akıcılık ve değişim sunuyor. Otomobilin iki aylık 3 bin 639 adetlik kısa dönem başarısı göze batsa da, elde edeceği asıl başarıyı bu yılsonundaki satış rakamları ile ortaya çıkaracak. Test ettiğimiz araca gelince, dış tasarımı için fazlaca karakteristik bir ürün sunan Renault, artan boyutları sürüş alışkanlığını zorlasa da iyi bir araç ortaya çıkarmış. Renault’un kullandığı dizel motorun sunduğu ekonomi, aracın satış rakamlarına olumlu yansıyacak bir özellik. İç mekanını da başarılı bulduğum Fluence’in malzeme kalitesi ve işçiliği sorunsuz görünüyor. Fluence’de akılda kalanlar ise alışılmamış tasarım, iyi döşenmiş iç mekan, orta konsolu ele geçiren navigasyon ekranı ve vazgeçilmez dizel motor olarak sıralanıyor.


     Renault Fluence 1.5 DCi Privilege: ' Çok satar!' (TEST)


    47.450 TL

    Kaynak:arabam.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 25 Şubat 2010; 22:58:51 >







  • ne koyarsa koysun bunun megane kadar satabileceğine inanmıyorum.bu nasıl bir ön görüntü ya şaka gibi.1.6 hitler motorlu jetta alırım daha çok içime siner
  • C sınıfında bir arabaya 47.000TL vermem ben.
  • Bu araba şu haliyle tipsiz.

    Sportif kit+ yay kurtarır aracı.

    Ama her alacak olanda sport tipli istemediğine göre ağır oturaklı isteyen grup ağırlıkta olacağından bence tasarım olarak sınıfta kalıyor.
  • Lineanın kilo almış hali başka hiç bir şey değil.
  •  Renault Fluence 1.5 DCi Privilege: ' Çok satar!' (TEST)


    Tasarım olarak gerçekten çok çok kötü bir araç en beğendiğim hali de bu aracın.
  • o fiyatla biraz zor satar ilk çıktığında 53 bintl fiyatı vardı
  • kurbağalar ne kadar satıyorsa fluence de o kadar satar çünkü pek bir farkları yok önden
  • fransızdan uzak durmak lazım
  • benden başka bu aracı önden kurbağaya benzeten var mı acaba ?


    edit:benzeten varmış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Blue_Knight -- 25 Şubat 2010; 23:15:00 >
  • Bu aracin tasarimi galiba bir tek benim hosuma gidiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    Bu aracin tasarimi galiba bir tek benim hosuma gidiyor


    Bunu diyecektim. Ama yalnız değilmişim
  • çirkiiinnnnn
    kalite olarak megane ile farklar olduğu kesin gibi... (havalandırma ızgaraları kapatma düğmesi falan yok)

    son günlerde dikkat ediyorum tasarımı gerçekten baya güzel olan megane sw çok sık görüyorum...
    aslında insanımız için çok uygun olan sw araçlar pek tutulmuyor... megane sw oldukça güzel ve muhtemelen fluence den daha kalitelidir...
  • Bis vosvos'a pahalı derken Renault, Opel ve Toyota fiyatları vosvosla eşitledi. Nasıl bir mantık anlamak mümkün değil. Opel ve Toyota neyse de Renault hiç haketmiyor o fiyatları. Adam piyasada 110 beygirlik dizel rakibi olan 65 beygirlik sembolü rakibinden pahalıya satmaya çalışıyor. Bide garantide 2 yıl daha kısa.
  • Artık adam gibi 0 km c sınıfı almak için 50 bin gayme harcamak lazım bunu anlamadınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kızgın159

    fransızdan uzak durmak lazım

    Kimileri önyargı diyor buna ama harbiden de öyle değil mi be kardeşim

  • 47bin ytl kesinlikle etmez ederi 35bin şu piyasada

    ama alan olmaz mı sürüyle olur

    kimse bundan sonra VW golf, toyota corolla, honda civic şöyle böyle pahalı demesin ucuz C sınıfı kalmadı artık

    ki bu bahsi geçen araçlar fluansa 5 basar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    Bu aracin tasarimi galiba bir tek benim hosuma gidiyor


    her zaman diyorum gene derim megane3 ün ön tarafı fluenceye adapte edilseydi çok daha güzel olurdu
  • Çirkin ördek yavrusu.
  • Aracın önden görünümü gerçekten 3. sınıf ,heleki tampon çok basit duruyor.Full versiyonunu inceledim dıştan 17 jantlara rağmen leylek gibi duruyor.Yanlız iç mekan hakkında o kadar olumsuz olamayacam. Özellikle Privilage versiyondaki bej renkli yarı deri döşeme bence Corolla ve Civicten daha kaliteli.İşçilik olarak bir kaç yerde kısmış olmalarına rağmen yine iyi.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.