W

Yarbay
05 Ocak 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
14 üye
Görüntülenme
Toplam: 100 (Bu ay: 1)
Gönderileri

Daha önce smalloverlap testi ve ardından bu testin simetrik yolcu tarafıyla markaları afallatan iihs yan çarpışma sonuçlarının daha iyi olabileceğini düşünerek test prosedürünü güncelledi. Artık daha ağır bir kütle daha büyük bir hızla vuruyor. Ayrıca vuran kütlenin panel yapısı yeniden tasarlanarak günümüz Suvlere benzetilmiş. Yan kaza testinde eskiden yeşil geçer not alan Honda Hr-v ve Mitsubishi Eclipse Cross kırmızı not alarak bu testin ne kadar önemli olduğunu gösterdi.


IIHSyoutube
IIHS news release • October 27, 2021 Small SUVs struggle in new, tougher side test The Insurance Institute for Highway Safety is introducing a new, tougher side crash test to address higher-speed crashes that continue to cause fatalities. In the first tests of 2020-21 vehicles, only one out of 20 small SUVs, the 2021 Mazda CX-5, earns a good rating. Full text of release at https://go.iihs.org/news-new-SUV-side Subscribe: https://go.iihs.org/subscribe View Our Website: https://www.iihs.org/ Follow us: Twitter: https://twitter.com/IIHS_autosafety Facebook: https://www.facebook.com/iihs.org/ Instagram: https://go.iihs.org/instagram LinkedIn: https://go.iihs.org/linkedin
https://www.youtube.com/watch?v=HHfJR7dBgu0


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/f0/03/1e/f0031ed9b30674a4dfe81248dfc01835.jpeg&t=0&width=480&text=1


ııhs-hldı crash testing and highway safety
Small SUVs struggle in new, tougher side test
https://www.iihs.org/news/detail/small-suvs-struggle-in-new-tougher-side-test

Merhabalar arkadaşlar.


Bazen kafama takılır gördüğüm resimlerdeki aracı bulmaya çalışırım. Genelde de kısa sürede buluyorum. Plastik tipinden. markaların karakteristik çizgilerinden bir şekilde aracı yakalıyorum. Oyun gibi oluyor. Paylaştığım resimde de aynısını deneyeyim dedim ancak bir türlü denk gelemedim. Acaba bu aracı daha önce gören var mı?. Bir türlü bulamadım taktim kafaya.  


https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/2f/56/fa/2f56fac3013f6553d115b26f018415e0.jpeg&t=0&width=480&text=1

Merhaba arkadaşlar.

Bir suredir 2016 CRV aracimizin verdigi uyarilar neticesinde servise gittim. Aslinda benim fark ettigim bir sey yoktu uyari verdigi zaman P moduna gecmiyordu onun haricinde sanziman gayet guzeldi ancak yapilan kontrollerde bazi çapaklanma izleri bulundu ki sanziman yagi yeniydi . Netice olarak yeni şanzıman takılmasına karar verildi. 15 gun kadar parca gelmesini bekledik. 5 gun kadar iscilik ve testler sürdü. Bugun teslim aldim araci. Garanti kapsaminda degisen şanzıman 9 ileri ZF. Fiyati 88 000 TL mis. Yani ben parasiyla bu islemi yaptirmak istesem yaklasik 90 bin tl odemem gerekiyordu. Arac 112 bin km de 1.6 dizel. Garanti bitmis olsa ne yapardim bilmiyorum. Sanayi sanayi revizyon yaptirmakla ugrasacaktim muhtemelen ki bu bile cok pahaliya mal olacakti. Yedek parca fiyatlari da cok yuksek artik. Aracınızın sanzimanina iyi bakin , yagini pahali diye degistirmeyi ihmal etmeyin ki olasi sorunlarin onune gecme ihtimaliniz olsun.

Merhabalar

Acil olmamakla birlikte 60 bin civarı bir araç satın alıp . Haftasonu temizliğini, eksiklerini giderip, sağını solunu söküp oyalanacağım bir araç arıyorum. Otomatik tercihim olsa da hem çok az olduğu için hem de sorun çıkarma olasılığı arttığı için düz araç mantıklı geldi. Benzinli olması bile pek önemli değil çünkü sadece hafta sonları yakın yerlere giderim, bazen de biraz uzun yol yaparım diye düşündüm.


Biraz oturaklı, güvenli araç olsun istersem km olarak kafadan 200 binleri geçmem gerekiyor. İlk versiyon rav4 hoşuma gitti ancak elimde kalır korkusu var. :) . Ayrıca pasif güvenlik neredeyse yok gibi.

Reno modüs biraz daha güvenli ve km olarak nispeten düşük bulunabiliyor. Düşük derken gene 150 civarı ama euroncap 5 yıldızlı bir araç.


Freelander2 lere bakındım aldığınızın yarısı kadar arabaya harcamanız gerekir demişler hep.


Sizin aklınıza gelen başka modeller var mı?. Geçen sene bu paralara clio 4 alınıyordu şimdi sigorta şişirmesinden dolayı ağır hasarlı podyelerde şasilerde oynama olmayan yüksek km araçlar anca alınıyor.

Merhaba arkadaşlar

Clio 4 hb aracın bagaj hacminin kaç litre olduğunu bulamadım. VDA normu olarak 300 litre geçiyor. Ancak normal litre olarak kaç acaba?.

Mesela Megane 4 hb için

Toplam bagaj hacmi VDA (dm3) 384
Toplam bagaj hacmi (Litre) 434

340 litre gibi bir rakam olması gerekiyor clio için yaklaşık.
Merhaba arkadaşlar.

Bildiğim kadarıyla motor ve şanzıman olarak kardeşi 308 ile birebir aynı olan c4 fiyat olarak B sınıfı araçlar seviyesinde desem abartı olmaz sanırım. 6 İleri tam otomatik aisin şanzımana sahip C sınıfında olan bu araç neden pek tutmuyor acaba? Bazı serilerinde ön kapıların altında pas, boya sorunu okumuştum ama bütün neden bu olamaz diye düşünüyorum. Tamam bir 308 değil ama çok kötü bir araç da değildir diye düşünüyorum?
Merhabalar arkadaşlar

Daha büyük bir araç almayı planladığım için aracımı malum sitede ilana koydum. Piyasayı sürekli takip etmediğim için benzer ilanları baz alarak üstün-körü bir fiyat belirledim. Aynı araçların bu kadar uçurum fiyat farklı olması gerçekten ilginç. İlana koymamın üzerinden 1 gün geçti ancak 1-2 mesaj dışında arayan olmadı. 4 kişi favoriye eklemiş lakin bu durumu alışkanlık yapanlar da var . Ülkenin en çok satan aracı olduğu için açıkçası daha fazla arayan, mesaj atan olur diye düşünüyordum. Fiyat konusunda kararsız kaldım, acaba yanlış bir fiyatlandırma mı yaptım?. Yoksa piyasada yaprak kıpırdamıyor mu?. ( bir çok sektör öyle ancak 2. el ne zaman hareket olduğu belli olmuyor. )

Şunu da belirtmek isterim ki bu araçlar bu paraları hak etmiyor ben de farkındayım. Maalesef sıfırları 200lere yanaştı.

Benzer aralıkta ilanlar


Bu da benim ilanım.https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-ekim-2017-cikisli-tramersiz-boyasiz-temiz-sorunsuz-edc-831637220/detay
Euro NCAP (Avrupa Otomobil Değerlendirme Programı) birçok otomobil tutkunu için bir kriter. İnsanlar bir otomobil almadan önce, Euro NCAP'e bakıyor ve otomobillerinin güvenlik derecesini öğrenebiliyor. Hatta bazı insanlar sırf aldığı keyiften dolayı Euro NCAP'in çarpışma testlerine giren otomobillerin parçalanışını izliyor. Otomobili teste giren firmalar ise aldıkları puanlar ile otomobillerinin güvenliğini tescil ediyorlar. Fakat artık firmalar bu çarpışma testlerinde beş yıldız alabilmek için daha çok emek sarf etmek durumundalar.


EURO NCAP 23 YILLIK BARİYERE VEDA ETTİ
Euro NCAP, 2020 için test standartlarını güncelledi. Bu güncelleme ile birlikte 23 yıldır aynı standartlara sahip olan hareketli bariyer testi, yeni bir hareketli bariyer ile değiştirildi. Testlerde kullanılan manken de değişimden nasibini aldı. Yıllardır testlerde görmediği eziyet kalmayan, kazalardan kazaya düşen manken yerini Thor lakaplı dünyanın en gelişmiş orta boy erkek çarpışma testi mankenine bıraktı.

YAN DARBELER ARTIK DAHA ÖNEMLİ
Euro NCAP'ın yaptığı değişiklik ile yan bölgeden alınan darbelerde artık önemli bir kriter haline geldi. Bunun için yakın taraf bariyer testinin hızı ve testte kullanılan bariyerin kütlesi de yenilendi. Elektronik sürücü asistanları ise Euro NCAP'ın en çok önem verdiği konulardan biri oldu.

Euro NCAP

ÇARPIŞMA SONRASINA EKSTRA PUAN
Sürücü Durumu İzleme paketinde elektronik sürücü asistanlarını değerlendirecek olan Euro NCAP, yeni nesil teknolojileri de standartlaştırdı. Otonom acil frenleme ve yaya güvenliği gibi teknolojiler, derecelendirmeye eklendi. Ayrıca sadece çarpışma öncesi değil çarpışma sonrası sunulacak güvenlik sistemleri de ön plana alındı. Eğer otomobil, araç sahiplerinin kurtarılması için doğru ve hızlı adımlar atarsa testlerden de ekstra puan kazanacak.

Halihazırda 2020 model otomobillerin bazılarında eCall gibi teknolojiler mevcut ve bu teknolojiler acil durum çağrısı yapabiliyorlar. Bu gibi teknolojilere sahip otomobillerin önümüzdeki günlerde Euro NCAP'ten 5 yıldız alması sürpriz olmaz.

KAYNAK:https://www.mynet.com/bes-yildizli-karar-euro-ncap-carpisma-testi-standartlari-degisti-110106520531

Merhaba Arkadaşlar.

Bir şeye bakarken tesadüfen gördüm. Ab ülkelerinde genelde servis aralıkları bizimkilerden fazla oluyor bu zaten bilinen bir konu. Yakıt kalitesi v.s. gibi durumlarla bizleri biraz yoluyorlar ama hadi onu anladık diyelim. Total, elf sitesinde değişim aralığı olarak 30 bin km / 2 yıl yazmışlar. Bizler 20 bin km / 1 yıl olarak gerçekleştiriyoruz. Benim anlamadığım konu o adamların geçirdiği yıl ile bizimki farklı mı? Bildiğim kadarıyla dünyanın her yerinde bir yıl 365 gün 6 saat olarak geçiyor.

Araç 2017 clio 1.5dci - Muhtemelen diğer markalarda da durum benzerdir. Hem zaten alım gücüne göre aşırı pahalı araçlara biniyoruz, yakıtımız dünya rekoru kırıyor hemde idame ettirmek her geçen gün zorlaşıyor. Bari değişim sıklıklarında , bakım periyotlarında avrupa standartlarını uygulayalım. Milli servete, çevreye zarar yazık günah.

Merhaba Arkadaşlar

C sınıfı bir araç veya B Crossover araç tercihi için fikirlerinizi öğrenmek istiyorum.

2017 Clio dci icon edc sahibiyim. Çok güzel çalışan anahtarsız giriş sistemi, katlanan ayna, komple led farlar ile donanım olarak benim beklentimi karşılıyor. Uzun yolda stabil bir gidişi var , virajlarda falan yatmıyor. Ancak bu durumun eksi yönü süspansiyonların sert olması nedeniyle şehir içinde bütün çukurlar, tümsekler olduğu gibi içeride. Aracın sönümleme özelliği oldukça zayıf. Bir diğer şikayetim de trim seslerinin oldukça erken başlaması. Kadran tarafından, tavan ışık modülünün oradan, sol B direk tarafından trim sesleri geliyor. Ortadaki navigasyon ünitesi çıtır çıtır elinizle bastırınca. Sert plastik fobim yok ancak parça birleşimlerinin daha tok olması gerekir diye düşünüyorum.

Edc şanzıman beklentimi karşılıyor, motor tutumlu uzun yolda 3.8 hatta kasarsam 3.5lara bile inebiliyorum. Aracı genelde eşim şehir içinde çok kısa mesafe kullanıyor. Biraz yokuş ve dur kalk trafiğin olduğu kullanımda dizel motor ısınamadan tekrar kapanmış oluyor. Bu nedenle şehir içinde 6,5 litreleri görebiliyorum. Oturum kötü senaryo üzerinden hesap yaptığımda turbo + benzin bir motorun bana senede 1500 lira maliyeti bile olmuyor. Bakım konusunu katmadım hemde.

Bu nedenle biraz daha büyük ve tok bir araca geçiş yapmak istiyorum.

308 1.2puretech otomatik aisin tork konvertörlü şanzıman , 420 litre bagaj hacmi ile en yakın olduğum araç. Peugeotun geçmiş tecrübelerde biraz sorunlu olduğu ancak son kasalarda bu durumdan kurtulduklarını düşünüyorum??.

Megane 1.2 edc ikinci el değerini koruması ve orta seviye donanım paketinin daha dolu olması nedeniyle tercih sebebim olabilir.

Astra 1.0T Easytronic olduğu için pek niyetli değilim.

2008 ve captur da tercih olabilmekle birlikte genel olarak yüksek B sınıfı olduğu için cliodan pek farklı olmayacağını düşünüyorum.

Bütçem 110 bin TL pek aşmak istemiyorum ancak denk gelirse 115 bine kadar çıkabilirim. Beklentim Otomatik, HB ve bagajın nispeten büyük olması. Focus Hb C sınıfı olmasına rağmen bagajı B sınıfı kadar küçük mesela.

Teşekkür ederim.
Hakkında
Konum: İstanbul,Adalar
Forum İmzası:
Forum İkinci El İmzası:
www.xenonmercek.com
Hakkımda:
www.xenonmercek.com
www.xenonmercek.com
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 4 hafta önce
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 14.906
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 16.159
İkinci El Bölümü Mesajları: 4
Konularının görüntülenme sayısı: 1.190.341 (Bu ay: 2.704)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.371 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.