Şimdi Ara

Leon yol tutuş faciası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
0
Favori
14.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir akrabamın leonunu sürme fırsatı oldu .Daciayla herzaman girdiğim ve sorun olmayan uzun ve geniş bir viraja tatlı sert girdim arka taraf birden bıraktı ..hiç bırakacağını hissttirmeden şak diye arkayı saldı araba, hiç beklemediğim içinde korktum açıkcası ..arkayı bıraktığını hissettiğim an gazı biraz bırakıp direksiyonuda çok hafif sağa çevirdim araç topladı hemen ..viraj sola doğru ve aşağı meyilli..sonuç olarak kütük gibi araba gibi geldi bana ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat8361 -- 11 Eylül 2018; 14:15:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yorumunuz mantıklı olmaktan çok çok uzak hocam maalesef. Muhtemeldir ki bilginiz olmadan yorum yapmışsınız, Golf ile Leon'un iç aksam, malzeme ve yalıtım dışındaki tüm aktarım organları ve şasesi ortaktır. İşin traji komik yanı Leon (FR modeli) zaten Golf'ten iyi yol tutuyor.

    Youtube da 77km.com sayfasından tüm araçların moose testindeki başarıları görebilirsiniz.

    Burada konu sahibi arkadaşın bahsettiği Leon'daki kopmalar ve savrulmaların sebebi berbat ötesi ve taştan sert 'Potenza' lastikleridir. Fabrikasyon olarak bu lastiklerle geliyor araç ve düz yolda dahi kalkarken patinaj çekiyor lastikler.

    Fakat son zamanlarda bir çok yerde, Vag grubunun kullandığı MQB platformunda ağırlık dengesizliği olduğu o nedenle GTI modellerinin dahi virajlarda çok çabuk kopmalar yaşadığı söyleniyor.
    Musadesiyle arkadaşın ben 13567. kere ama artık yazmaktan bıktığım için kısaca mantığa oturtayım, km77 testleri tamamen sürüş güvenliği testidir, yol tutuş değil. Araçların ESP'si açıktır, bu sebeple mekanik değil elektronik limitleri görürsünüz ve sistemler araçları keser. Çünkü engel aşıyorsunuz, aracı "özellikle zorlamak" gibi bir amacınız yok, araba sizi engellemeye çalışıyor, sizinle birlikte hareket etmeye çalışmıyor. Gerçek yollarda yol tutuş böyle anlaşılmaz, önce bir ESP kapatılır zaten.

    Sahip olduğum herşey üzerine bashe girerim ki Nissan Xtrail veya Honda Jazz, Honda Civic Type R'dan veya Mercedes AMG GT'den daha iyi yol tutmuyor. Km77'ye bakacak olursak Xtrail hemen hemen bütün spor otomobillerden, bütün GTI'lardan iyi "yol tutuyor" öyle mi? Evet parkura giriş hızı çok yüksek, çünkü daha ilk direksiyon hareketi ile beraber ESP öyle bir gömüyor ki arabayı, yürüyerek çıkıyor resmen parkurdan, hatta adam gaza basmasa çıkamayacak, bu sayede kuka devirmiyor ve "pass" oluyor test. Bu yol tutuş değil dostum, bu ESP. Bu komple elektronik tabanlı bir araba, eşimize binsin diye alacağımız araba bu.



    Toyota GT86 ise kendimize alacağımız araba, normal modda şıkır şıkır parkuru dönen alet, pist modunu açınca anında yoldan kopup gidiyor, ne oluyor pist modunda "yol tutuşu" mu bozuluyor aracın?. Kopmasının sebebi, elektroniklerden kurtulunca olması gerektiği gibi davranmaya başlaması, zincirlerini kırması, kötü yol tutması değil.



    Aynı şeyleri defalarca yazdığımı biliyorum ama canınızı yerim şu km77 testlerini araç yol tutuşu kıyaslamak için kullanmayın artık. Bu "engel aşma testidir" hatta standardı bile belli ISO 3888-2 "double-lane change, obstacle test" İsteyene detayları var buradahttps://www.evs.ee/products/iso-3888-2-2011

    Araçların tepkilerine bakalım, çevik davranan, çok başarılı ve Esp'si pek karışmamış bazı araçlar var testte mesela Peugeot 308 örneğin veya Mazda 3, bunlarla ilgili ipucu ediniyosun araçların kıvraklığından ve parkur çıkış hızının da yüksek olmasına bakarak. Yolda da iyi olacakları belli gibi bunların fakat sadece buraya bakarak karar vermek mümkün değil, çünkü bu test o amaçla yapılmış bir test değil bu bir emniyet testi.
    Birden çok sebebi olabilir. Lastiklerin durumu , yola bir şey dökülmüş olma ihtimali , viraj içerisinde direksiyona vermiş olduğunuz fazladan bir hamle. Önden çeker araç sadece önden kayar diye bir durum yoktur. Çeşitli ekipmanlarla aracın önden kayması azaltılabilir, arkadan daha çok kayması sağlanabilir , virajlarda aracın arkasının da makul derecede kayması viraj dönüş hızını arttırır ve burnunun daha kolay içeri girmesini sağlar. Önden çeker ve kilitli difransiyeli olmayan araçlarda viraj içerisinde veya çıkışında gaza yeterinden fazla yüklenmek understeer denilen önden kaymaya sebep olur , örneği yukarıdaki golf videosunda mevcut.

    Ayrıca sizin başınıza gelen olayda yüksek bir hızda değilmişsiniz , bu bir şans. Zira önden çeker arabada hem de yokuş aşağı bir yonca virajı dönülürken arkasının kayması durumunda gazdan çekilmemesi gerekir. Çünkü araç zaten arkadan kayma eğiliminde iken gazı bırakırsanız yük dağılımı öne gider ve aracın arkası daha da hafifler, spin kaçınılmaz olur.
  • Sana öyle gelmiş.Çok ta güzel yol tutuyor.Şimdiki öve öve bitirilemeyen 308 imle aynı neredeyse.

    Bazen önden kayma oluyor ama topluyor hemen.
  • Anlatamıyoruz maalesef bunu. Millet o kadar para verip alınca toz kondurmuyor tabi. Golf'ün ucuz türevi olduğunu, direksiyona geçer geçmez hissettiriyor araba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Sana öyle gelmiş.Çok ta güzel yol tutuyor.Şimdiki öve öve bitirilemeyen 308 imle aynı neredeyse.

    Bazen önden kayma oluyor ama topluyor hemen.
    Olabilir lastiktendir belkide

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastiklerden olabilir.Benimki pirelli p7 idi.Çok iyi viraj alıyordu.

    Golfü de bilirim kullanmışlığım var.İnan Leonla fark yok.İki aracı da çok iyi bilirim.
  • Ön çeker araba arkadan kopar mı ya? Benim bildiğim virajda domuz gibi kafayı çeviremeden gider diye biliyorum. Yanlışsam aydınlatır mısınız?

    Bir video vardı bulamadım. Sanırım Nürburningde Golfün viraja ortalama bi hızda girmesine rağmen kafayo bir türlü çevirememesiydi. Kurtarmışta ancak pissten biraz çıkmıştı.

    Buldum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uza -00- -- 11 Eylül 2018; 14:34:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_Devils_

    Lastiklerden olabilir.Benimki pirelli p7 idi.Çok iyi viraj alıyordu.

    Golfü de bilirim kullanmışlığım var.İnan Leonla fark yok.İki aracı da çok iyi bilirim.
    İkiside aynı şase değilmi acaba .

    Viraj aşağı meyilliydi belkide ondan oldu ..lastik goodyear ama modeline bakmadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Caddy yol tutuşu nasıldır ?
    8 yıl önce açıldı
    Megane II yol tutuşu..!
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Ön çeker araba arkadan kopar mı ya? Benim bildiğim virajda domuz gibi kafayı çeviremeden gider diye biliyorum. Yanlışsam aydınlatır mısınız?

    Bir video vardı bulamadım. Sanırım Nürburningde Golfün viraja ortalama bi hızda girmesine rağmen kafayo bir türlü çevirememesiydi. Kurtarmışta ancak pissten biraz çıkmıştı.

    Buldum

    Önden çeker arabaya fizik kuralları uygulanmıyor mu? Neden kopmasın?



    konu sahibine gelirsek lastikler eskidir, rot ayarında sıkıntı vardır, asfalt kalitesi düşüktür bir sürü sebep olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yalnız dacia s.stepwayla aynı hıza yakın rahat dönüyordum ..sandero viraja yavaşca yatırılınca iyi dönüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı şase ikiside.Platformları aynı.

    Ayrıca şuan good year egp kullanıyorum.Kötü bir lastik.Ben hiç beğenmiyorum.
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Asıl önden çeker arabanın ayak gazda değilse arkası hareketlenir. Herşey yapılan ayarlarla ilgili. Arkadan itişli arabada gayet önden kayabilir, gaza oturarak arkayı açıp bunu düzeltebilirsin.

    Güncel (makyajlı) Leon'da gelen lastikler ne bilmiyorum ama 2014'lerde gelen (hatta meşhur otopark testine de konu olan) turanza'lar inanılmaz kötü lastikler, hatta lastik mi plastik mi belli değil. Bir kış gördüğü an sertleşip taş kıvamına geliyorlar, Leonla ilgili tutunma sorunlarında bunun da etkisi var, fakat arabada da üstüne çıkınca bir belirsizce kopma isteği var hemen takır takır Esp başlıyor zaten. Çok çok iyi lastik lazım Leona.
  • Golf-leon tüm parçaları mekanik elektronik şase dingil vs ortak parçalardır sadece malzeme kalitesi ve tasarım farkı vardır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birden çok sebebi olabilir. Lastiklerin durumu , yola bir şey dökülmüş olma ihtimali , viraj içerisinde direksiyona vermiş olduğunuz fazladan bir hamle. Önden çeker araç sadece önden kayar diye bir durum yoktur. Çeşitli ekipmanlarla aracın önden kayması azaltılabilir, arkadan daha çok kayması sağlanabilir , virajlarda aracın arkasının da makul derecede kayması viraj dönüş hızını arttırır ve burnunun daha kolay içeri girmesini sağlar. Önden çeker ve kilitli difransiyeli olmayan araçlarda viraj içerisinde veya çıkışında gaza yeterinden fazla yüklenmek understeer denilen önden kaymaya sebep olur , örneği yukarıdaki golf videosunda mevcut.

    Ayrıca sizin başınıza gelen olayda yüksek bir hızda değilmişsiniz , bu bir şans. Zira önden çeker arabada hem de yokuş aşağı bir yonca virajı dönülürken arkasının kayması durumunda gazdan çekilmemesi gerekir. Çünkü araç zaten arkadan kayma eğiliminde iken gazı bırakırsanız yük dağılımı öne gider ve aracın arkası daha da hafifler, spin kaçınılmaz olur.




  • Bende golfte yaşadım. Bahçelievlerde spin attım arabayla. Biraz yol biraz da lastikler ile alakalı hocam.

    Toledo var bir diğer araç onun üzerine koyduğumuz turanza lastiklerden sonra virajı adeta tırmalıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    murat8361 kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz mantıklı olmaktan çok çok uzak hocam maalesef. Muhtemeldir ki bilginiz olmadan yorum yapmışsınız, Golf ile Leon'un iç aksam, malzeme ve yalıtım dışındaki tüm aktarım organları ve şasesi ortaktır. İşin traji komik yanı Leon (FR modeli) zaten Golf'ten iyi yol tutuyor.

    Youtube da 77km.com sayfasından tüm araçların moose testindeki başarıları görebilirsiniz.

    Burada konu sahibi arkadaşın bahsettiği Leon'daki kopmalar ve savrulmaların sebebi berbat ötesi ve taştan sert 'Potenza' lastikleridir. Fabrikasyon olarak bu lastiklerle geliyor araç ve düz yolda dahi kalkarken patinaj çekiyor lastikler.

    Fakat son zamanlarda bir çok yerde, Vag grubunun kullandığı MQB platformunda ağırlık dengesizliği olduğu o nedenle GTI modellerinin dahi virajlarda çok çabuk kopmalar yaşadığı söyleniyor.
  • Red_Devils_ kullanıcısına yanıt
    Hocam yapmayın 308 bu konuda Leon'dan üstün bir araç fark yok demek biraz acımasızlık olur.
  • Evet 77.com youtubeden baktım leon ordada pek iyi değil ......308 bariz üstün görünüyor .yukarda arkadaşın dediğinin tersine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Konu sahibinin herhangi bir teknik veri dahi vermeden Dacia'nin(modeli bile belirtmemiş) yol tutuşu Leon'dan iyi demesi ne kadar saçmaysa, sizin de Golf örneği vermeniz mantıksız olmuş. İki arabanin yol tutuşu da zaten segmentinde alt sıralarda.(Cupra hariç) İki araba arasındaki fark iç mekanda vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mithrandir24

    Yorumunuz mantıklı olmaktan çok çok uzak hocam maalesef. Muhtemeldir ki bilginiz olmadan yorum yapmışsınız, Golf ile Leon'un iç aksam, malzeme ve yalıtım dışındaki tüm aktarım organları ve şasesi ortaktır. İşin traji komik yanı Leon (FR modeli) zaten Golf'ten iyi yol tutuyor.

    Youtube da 77km.com sayfasından tüm araçların moose testindeki başarıları görebilirsiniz.

    Burada konu sahibi arkadaşın bahsettiği Leon'daki kopmalar ve savrulmaların sebebi berbat ötesi ve taştan sert 'Potenza' lastikleridir. Fabrikasyon olarak bu lastiklerle geliyor araç ve düz yolda dahi kalkarken patinaj çekiyor lastikler.

    Fakat son zamanlarda bir çok yerde, Vag grubunun kullandığı MQB platformunda ağırlık dengesizliği olduğu o nedenle GTI modellerinin dahi virajlarda çok çabuk kopmalar yaşadığı söyleniyor.
    Şimdi öncelikle yukarıda konu sahibinin mesajını okuyup da lastiklerin Goodyear olduğunu bir görün, ondan sonra bir daha yazın.

    İkincisi, iki farklı arabada amortisör gibi parçalarda ufak farklılıklar olmalı. Eğer yoksa zaten bu büyük bir mühendislik ayıbıdır. İki farklı karakter beklenen, iki farklı boş ağırlığı bulunan araca aynı parçalar takıldıysa, o araçta mühendislik yapılmadığı anlamına gelir.

    Ben MQB 'den hiçbir aracı zaten beğenmem. Zaten kralın kim olduğunu nürburgring süreleri ortaya koydu. Tartışmaya gerek yok. Sevilmeyen Peugeot'yu düşünürüm, Seat'ı almayı düşünmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayınOzi

    Konu sahibinin herhangi bir teknik veri dahi vermeden Dacia'nin(modeli bile belirtmemiş) yol tutuşu Leon'dan iyi demesi ne kadar saçmaysa, sizin de Golf örneği vermeniz mantıksız olmuş. İki arabanin yol tutuşu da zaten segmentinde alt sıralarda.(Cupra hariç) İki araba arasındaki fark iç mekanda vs.
    Birincisi, Golf'ün yol tutuşuna dair bir şey söylemiş miyim ilk mesajda?

    İkincisi, aynı platforma sahip araçlar. Kiminle karşılaştıracaktım ?

    Zaten leon'u , segmentindeki diğer çoğu araçlarla karşılaştırmam. Diğer araçlara hakaret gibi olur çünkü. Özellikle fiyat/performans konusunda yerlerdeler. Eskiden ucuzdu, bir esprisi vardı. Artık o da yok.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.