< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat8361 -- 11 Eylül 2018; 14:15:5 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat8361 -- 11 Eylül 2018; 14:15:5 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Baskasinin arabasiyla maceraya girme.Kendi paranla kazandigin arabayla tatli sert viraj al.
|
Viraja girerken şak arkayi saldi
Ortasindayken şak bir 10 daha ortadan koptu Tam cikista şak bir 10 daha kafadan koptu Kimse ne oldugunu anlamadan şak Leon Cupra oldu |
Dacia dan Leon a geçince heyecanlandın nasıl viraj alacak diye direksiyonu fazla kırdın lastiklerin de eski olması sebebiyle araç kayma eğilimi gösterdi sonra nefes almadan buraya leon yol tutuş faciası diye konu açmaya geldin
|
Yorumunuz mantıklı olmaktan çok çok uzak hocam maalesef. Muhtemeldir ki bilginiz olmadan yorum yapmışsınız, Golf ile Leon'un iç aksam, malzeme ve yalıtım dışındaki tüm aktarım organları ve şasesi ortaktır. İşin traji komik yanı Leon (FR modeli) zaten Golf'ten iyi yol tutuyor.
Youtube da 77km.com sayfasından tüm araçların moose testindeki başarıları görebilirsiniz. Burada konu sahibi arkadaşın bahsettiği Leon'daki kopmalar ve savrulmaların sebebi berbat ötesi ve taştan sert 'Potenza' lastikleridir. Fabrikasyon olarak bu lastiklerle geliyor araç ve düz yolda dahi kalkarken patinaj çekiyor lastikler. Fakat son zamanlarda bir çok yerde, Vag grubunun kullandığı MQB platformunda ağırlık dengesizliği olduğu o nedenle GTI modellerinin dahi virajlarda çok çabuk kopmalar yaşadığı söyleniyor. |
Musadesiyle arkadaşın ben 13567. kere ama artık yazmaktan bıktığım için kısaca mantığa oturtayım, km77 testleri tamamen sürüş güvenliği testidir, yol tutuş değil. Araçların ESP'si açıktır, bu sebeple mekanik değil elektronik limitleri görürsünüz ve sistemler araçları keser. Çünkü engel aşıyorsunuz, aracı "özellikle zorlamak" gibi bir amacınız yok, araba sizi engellemeye çalışıyor, sizinle birlikte hareket etmeye çalışmıyor. Gerçek yollarda yol tutuş böyle anlaşılmaz, önce bir ESP kapatılır zaten.
Sahip olduğum herşey üzerine bashe girerim ki Nissan Xtrail veya Honda Jazz, Honda Civic Type R'dan veya Mercedes AMG GT'den daha iyi yol tutmuyor. Km77'ye bakacak olursak Xtrail hemen hemen bütün spor otomobillerden, bütün GTI'lardan iyi "yol tutuyor" öyle mi? Evet parkura giriş hızı çok yüksek, çünkü daha ilk direksiyon hareketi ile beraber ESP öyle bir gömüyor ki arabayı, yürüyerek çıkıyor resmen parkurdan, hatta adam gaza basmasa çıkamayacak, bu sayede kuka devirmiyor ve "pass" oluyor test. Bu yol tutuş değil dostum, bu ESP. Bu komple elektronik tabanlı bir araba, eşimize binsin diye alacağımız araba bu. Toyota GT86 ise kendimize alacağımız araba, normal modda şıkır şıkır parkuru dönen alet, pist modunu açınca anında yoldan kopup gidiyor, ne oluyor pist modunda "yol tutuşu" mu bozuluyor aracın?. Kopmasının sebebi, elektroniklerden kurtulunca olması gerektiği gibi davranmaya başlaması, zincirlerini kırması, kötü yol tutması değil. Aynı şeyleri defalarca yazdığımı biliyorum ama canınızı yerim şu km77 testlerini araç yol tutuşu kıyaslamak için kullanmayın artık. Bu "engel aşma testidir" hatta standardı bile belli ISO 3888-2 "double-lane change, obstacle test" İsteyene detayları var buradahttps://www.evs.ee/products/iso-3888-2-2011 Araçların tepkilerine bakalım, çevik davranan, çok başarılı ve Esp'si pek karışmamış bazı araçlar var testte mesela Peugeot 308 örneğin veya Mazda 3, bunlarla ilgili ipucu ediniyosun araçların kıvraklığından ve parkur çıkış hızının da yüksek olmasına bakarak. Yolda da iyi olacakları belli gibi bunların fakat sadece buraya bakarak karar vermek mümkün değil, çünkü bu test o amaçla yapılmış bir test değil bu bir emniyet testi. |
Birden çok sebebi olabilir. Lastiklerin durumu , yola bir şey dökülmüş olma ihtimali , viraj içerisinde direksiyona vermiş olduğunuz fazladan bir hamle. Önden çeker araç sadece önden kayar diye bir durum yoktur. Çeşitli ekipmanlarla aracın önden kayması azaltılabilir, arkadan daha çok kayması sağlanabilir , virajlarda aracın arkasının da makul derecede kayması viraj dönüş hızını arttırır ve burnunun daha kolay içeri girmesini sağlar. Önden çeker ve kilitli difransiyeli olmayan araçlarda viraj içerisinde veya çıkışında gaza yeterinden fazla yüklenmek understeer denilen önden kaymaya sebep olur , örneği yukarıdaki golf videosunda mevcut.
Ayrıca sizin başınıza gelen olayda yüksek bir hızda değilmişsiniz , bu bir şans. Zira önden çeker arabada hem de yokuş aşağı bir yonca virajı dönülürken arkasının kayması durumunda gazdan çekilmemesi gerekir. Çünkü araç zaten arkadan kayma eğiliminde iken gazı bırakırsanız yük dağılımı öne gider ve aracın arkası daha da hafifler, spin kaçınılmaz olur. |
Leonun yol tutuşunu yine diğer mqb platformlardaki gibi öngörülemez olarak değerlendiriyorum.Bazen öyle güzel yol tutuyorki şaşırıyorsunuz bazende olmadık yerde saçmalıyor.Bir standart yakalama sorunu var.
|
Önden çeker arabaya fizik kuralları uygulanmıyor mu? Neden kopmasın?
konu sahibine gelirsek lastikler eskidir, rot ayarında sıkıntı vardır, asfalt kalitesi düşüktür bir sürü sebep olabilir |
Tanışalım. Hem seat hem Honda bayisine yakin bir yerde olsun
![]() |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uza -00- -- 11 Eylül 2018; 14:34:15 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|