Şimdi Ara

Leon yol tutuş faciası (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
121
Cevap
0
Favori
14.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Seat çok ucuz hissettiren yalancı pehlivan bir araçtır , duster bence daha ne olduğu belli olan fiyatının arabası.. Seatçılar aynı fikirde değildir, başka birşey sürdüklerini sanıyorlar.. Goodyear ise çok iyi bir lastik markasıdır..

  • Leon yol tutuş faciası
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    BMW 1 için daha önce izlediğim bir video vardı yol tutuş açısından bendeki imajı iyi değil


    https://youtu.be/N2rs6tLmlL8
  • karagozgilh K kullanıcısına yanıt
    Burda araçların ESP lerinin açık ya da kapalı olmasıyla ilgili hiç bilgi var mı videoda tam dinleyemedim baş kısmını ancak BMW deki kayma eğilimi tamamen DSC OFF haldeyken olan eğilimlere benzettim. Açıkcası slalom testinde bu kadar spine yatacağını düşünmüyordum espler kapalı olabilir sanki.
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    yanlış hatırlamıyorsam esp den bahsedilmiyordu
  • 1,5 Sene 2013 mk3 leon fr kullandım 18 jant vardı uzerın de; bır kere bile bana yol tutuşun da güvensizlik hissettirmadi lastikler, lastik basıncı ve yüksek hızda girmeniz sorun yaratmıs olabilir bir de araca güvenmek sınırlarını bılmek lazım orda gazlı bir sekilde gitseniz belki de daha sağlam dönecektiniz. Suan corsa d ile fenerbahce stadının orda butun luks aracların elıne verıyorum biraj da :) arabam da hiç bir elektronik destek yok sıfır kopma ama lastıkler ve lastık basıncaları olması gerekende. Fazla olunca arkası salıyor.
  • Başta yanlışlıkla olmuştu, esp hemen topladı. "Noldu öyle ya, güzel oldu aslında" diyip aynı kavşağa esp kapatarak girdim bu sefer bilerek yaptım

    Gerçekten tepkileri çok enteresandı önden çekiş bi araca göre, kontrol de her zaman elimdeydi. Egea ile yapmam mesela o hareketi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Dediğin viraja ilk giriş anında oluşan önden kayma. Aktarmadan bağımsız her otomobilde ayak gazdan çekilir ağırlığın öne gelmesi için ancak viraj merkezinde veya hemen apex noktası öncesinde başlayan bir kayma için Rwd araçta gaz verirsen önden kaymayı düzetir ve aracı dengelersin, basit prensip, pivot noktan burundan merkeze kaydığı için arka açılır ve burun içeri girer.



    1.35'ten itibaren




  • Torsiyonlu araba arkadan bırakır. Bağımsız süspansiyonlu önden kayar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugun arac alacak olsa Civic Varken Leon'a donup bakacak adam tanımıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Dediğin viraja ilk giriş anında oluşan önden kayma. Aktarmadan bağımsız her otomobilde ayak gazdan çekilir ağırlığın öne gelmesi için ancak viraj merkezinde veya hemen apex noktası öncesinde başlayan bir kayma için Rwd araçta gaz verirsen önden kaymayı düzetir ve aracı dengelersin, basit prensip, pivot noktan burundan merkeze kaydığı için arka açılır ve burun içeri girer.



    1.35'ten itibaren
    Bu sebeple tam gaz durumunda guclu rwd aracta burnu iceri sokup oversteera kalirken guclu bir fwd arac understeera kalacaktir zaten fwd rwd ayriminin asil cikis noktasi bu bunu zaten 140-150 hp lik herhangi bir aracta hissetmenizde zor



    arac tasarimina gore kayma durumlari degissede genel kabul bu yonde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-92A2F8722

    Torsiyonlu araba arkadan bırakır. Bağımsız süspansiyonlu önden kayar.
    Bunu genellemek cok yanlis suspansiyon sistemiyle alakasi yok onden kayma yada arkadan kayma durumu aracin on arka iz genislikleri kamper ve toe acilarina gore ayarlanir misal tam bagimsiz suspansiyonlu c1 ve p1 platformundaki araclarin kafasi cok dirayetlidir once arkadan acilir ve bu baya keyif verir kafadan kopma durumlarindada toplamasi cok kolaydir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 12 Eylül 2018; 11:27:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mithrandir24

    Yorumunuz mantıklı olmaktan çok çok uzak hocam maalesef. Muhtemeldir ki bilginiz olmadan yorum yapmışsınız, Golf ile Leon'un iç aksam, malzeme ve yalıtım dışındaki tüm aktarım organları ve şasesi ortaktır. İşin traji komik yanı Leon (FR modeli) zaten Golf'ten iyi yol tutuyor.

    Youtube da 77km.com sayfasından tüm araçların moose testindeki başarıları görebilirsiniz.

    Burada konu sahibi arkadaşın bahsettiği Leon'daki kopmalar ve savrulmaların sebebi berbat ötesi ve taştan sert 'Potenza' lastikleridir. Fabrikasyon olarak bu lastiklerle geliyor araç ve düz yolda dahi kalkarken patinaj çekiyor lastikler.

    Fakat son zamanlarda bir çok yerde, Vag grubunun kullandığı MQB platformunda ağırlık dengesizliği olduğu o nedenle GTI modellerinin dahi virajlarda çok çabuk kopmalar yaşadığı söyleniyor.
    km77 kanalındaki moose testler adindan da anlaşılacağı gibi geyik testidir.Yol tutuş testi değildir.Güvenlik testidir.Kiyaslamayi burdan yapmayiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tamam leon sınıfında tartışılabilir, lastiktir süspansiyondur farklılıklar gösterdiğinden beklenen tutuşu sağlamayabilir de abartmanın da gereği yok, şu an bu ülke piyasasındaki hiçbir dacia ile problemsiz bir leon dan daha iyi viraj alamazsın dacia da bazı uygulamalar yapmadığın sürece

    ayrıca şu yol tutuş konuları bence aşırı anlamsız, hadi normal vatandaş arabadan çok anlamaz alır biner de şurada konuları takip eden bir şeyler yazan adamların az çok arabadan anlaması gerek, yol tutuşu ciddi manada kötü bir aracı bile çok fazla para harcamadan ufak işlemlerle çok iyi tutar hale getirebilirsin eğer ekstra tutuş isteyecek seviyede sert kullanıyorsan aracı
  • Kullanmadığım bir araba olsa bu kadar dandik mi derdim ama neyse ki kullandım. Kafadan kayacak hissi veriyor ama bu zamana kadar virajda aracımız kaymadı. Daciadan geçip kaymayı başarmak ayrı bir yetenek.
  • Japon tofaşçısının teki algı yaratmış millet de peşinden gidip Leon'u gömmüş.
  • konu sahibi malesef yol tutuş konusunda haklı. viraj içi frenlemelerde de arkasını hemen bırakıyor mk3 leon. mk2 böyle değildi. Ancak diğer konularda ucuz araç izlenimi verdiği doğru değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hearthland kullanıcısına yanıt
    Geyik testinde ölçülen şey nedir peki hocam??? İngilizce biliyorsunuz, geyik olduğunu anladınız ve mantıklı gelmedi mi? Geyik testinde aracın ani manevralarda verdiği tepkiler ve yol tutuşu ölçülüyor... Lütfen anlamlı çıkarımlar yapalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Bugun arac alacak olsa Civic Varken Leon'a donup bakacak adam tanımıyorum.
    Tanışalım Hocam
  • mithrandir24 kullanıcısına yanıt
    Tanışalım. Hem seat hem Honda bayisine yakin bir yerde olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 12 Eylül 2018; 14:18:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.