Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Dizel araç hangi devir aralığında kullanılmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
17
Cevap
0
Favori
6.042
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Dizel araç hangi devir aralığında kullanılmalı?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1851 Mesaj
    Sorum başlıkta. ben 20 yaşında bir kardeşinizim ve bu soru uzun süredir kafamda vardı, sorayım dedim.

    1.5 DCi kangoo araca sahibiz bu aracın 90-100KM hızla ideal vitesi ve deviri hangisidir?

    Amcam 4. vites 3000 devirde kullanıyor, babam ise 5. vires 2200 devir civarı kullanıyor 90-100 ile giderken. Aynı araca sahip bir arkadaşım ise 100 ile giderken 6. vites 1900-2000 devir civarı sürüyor.

    Hangisi daha sağlıklı?

    Hangisi daha az yaktırır?

    Ayrıca aracı kaldırdır kaldırmaz 2. vitese atmak doğru mu? Yoksa devir 3000 civarına gelene kadar 1. viteste devam etmek daha mı iyi? Şehir içinde 30-40-50 gibi hızlarda nasıl kullanmak gerekir? Yüksek devirli mi, yüksek viteste mi?

    Araç 105 beygir 6 vites.



    |
    |
    _____________________________
    &
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    2 Not
    En yüksek viteste aracın gidebildiği en düşük hızda araç minimum tüketimi yakalar. Benim araçta 1200 devirde 80km ile gidiyorum ve 3lt civarı tüketim oluyor.

    Araç Astra 1.6 cdti 136

    Şehir içinde ise 2000 devir civarı vites atmanız uygun. Deviri daha düşük kullanırsanız sık sık dpf dolması problemi yaşarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unforss -- 2 Nisan 2017; 20:6:43 >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1851 Mesaj

    Ama mesela 6. viteste düşük devirde 90-100 ile giderken rampaya geldiğimde araç bayılıyormuş gibi hissediyorum(tabiki bu şekilde çıkmaya çalışmıyorum, vites küçültüyorum.) bu doğal mı, yoksa benimle veya araçla ilgili bir terslik mi var?



    Babam ise arabayı 2000 devir altında kullanMAmam gerektiğini tembihliyor sürekli.
    |
    |
    unforss kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    &
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    2 Not

    Yazdıklarım düz yol için geçerli. Rampalı yollarda maksimum torkun olduğu devirde ve son viteste gitmeniz uygundur. Aksi taktirde aracınız hem çok yakar hemde rampayı çıkamaz.

    Şehirler arası yolda 2000 devir altı kullanımın herhangi bir zararı yoktur. Yakıt tasarrufu sağlar. Devir yükseldikçe sarfiyat artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unforss -- 2 Nisan 2017; 20:23:32 >
    |
    |
    sulobey10 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    496 Mesaj
    1200 devir de az genelde tork devrinde tutmaya 1500 ün altına inmemeye özen gösterin. Yokuş da varsa 2 bin devir civarında tutun.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1120 Mesaj
    Araçlar genelde torku 1.750'den itibaren tam verir. O yüzden 1.750-2000 aralığı ideal sürüş için iyidir. Vitesi de 2000-2500 aralığında atın. Dik yokuslarda 500'er birim artirirsaniz sorun kalmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 2 Nisan 2017; 20:29:44 >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1851 Mesaj
    Peki hızlanırken vites atlamanın (pek sanmıyorum ama)bir zararı var mı? Mesela 3. viteste devir çevirtip 80-90 yaptıktan sonra 5. vitese atmak gibi.
    |
    |
    _____________________________
    &
  • Yarbay
    5530 Mesaj
    gayet basit efendim,



    sabit hızla seyirlerde en yüksek vites,

    hızlamanlarda devir, max torkun altındaysa yada yokuş filan cıkılıyorsa max tork devrin üzerine cıkartılıp gazlanır,duruma göre 2 vitesde düşürülebilir.
    |
    |
    _____________________________
    2012 Ford fiesta 1.4Tdci TitaniumX+
  • Yarbay
    17201 Mesaj
    1500-1750 arası iyidir.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Business Development Engineer



    Cold Fusion Energy, Inc.
  • Yarbay
    2507 Mesaj
    max tork aralığının başladığı devirde son viteste kullan
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    97 Mesaj
    Merhabalar bende 2012 1.5 dci Juke 6 ileri Juke kullanıcısıyım yakıt tasarrufu yapmak için genellikle 1700-2000 arasında vites değişimi yapıyorum. Bunun motora zararı olur mu partikül filtresinin tıkanmasına neden olduğunu söyleyenler var. Nasıl kullanmak doğrudur? Arada yüksek devirlere çıkmak gerekir mi
    _____________________________
  • Yarbay
    2929 Mesaj

    Bu gibi sorulara sabit bir cevap vermek dogru degil.







    yol kosullarina gore kullanmak hem verimliligi hem de guvenligi arttiracaktir. tehlike arz eden yollarda daha esnek bir viteste ortalama(2750gibi) devir araliginda kullanmak daha guvenli ve cok sik vites degismeyecegi icin daha verimli olur.







    yagisli ve( virajli ya da trafik) olan bir yolda 2000 devirde gidip her seferinde fren yapmak yerine bir alt viteste 2500 devirde gitmek daha sagliklidir.







    aynisi rampa yukari olan yollarda 2000 devirde tutunmak icin avans vurdurup cift kutleli volani zorlamak yerine bir alt viteste gitmek daha faydalidir.







    bu gibi min devir/max vites durumlari motor ici yag basincini arttirir kurumlanma ihtimalini arttirir, ancak duz ve yokus asagi yolda min devirde gitmek daha iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 18 Mart 2018; 13:50:14 >
    |
    |
    lgurcannl kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2933 Mesaj
    En yüksek vites, düşük devir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    BMW F20 118i M 2014 - Renault clio 3 1.5 dci bvr extreme 2011
  • Yarbay
    2315 Mesaj
    Burda yazan arkadaslarin cogu yanlis cevap vermis aslinda farkinda olmadan motorlarina zarar veriyorlar gecen konusuda acildi adam 1200 devirde kullanip guce ihtiyaci oldugunda vites dusurmeden gaza basiyor ve ters basinc ilkesiyle pistonlara gomleklere subaplara zarar veriyor bu durum inanilmaz motor sicakligini arttiriyor binek araclardaki dizeller 1750 rpm in altina indirilmemeli sonra agliyorlar yok dpf m doldu yok enjektorler isiyor yok piston basi eritti yok kizdirma bujisi kirildi diye



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2315 Mesaj

    Imzami atarim tek dogru yorum bu



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    NextMove kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1669 Mesaj
    Yokuşa gelince vites küçültüp aracı 2 bin devrin üstüne getirmen gerekiyor çünkü o devirden sonra araç max torku vermeye başlıyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2929 Mesaj

    tesekkurler



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Polestar191 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    538 Mesaj
    clio ecoda 1750 devir civarı vites atıyor. yani yüksek vites düşük devir. ama vites attigin zaman araba titremeyecek bogulmayacak ona göre.



    < Bu ileti 'DH Mobil Uygulama BETA'sından atıldı >
    |
    |
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
e-ticaret
sohbet
Lastik Fiyatları
SEO
son dakika
Paykasa
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,234
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.