Bildirim
Leon yol tutuş faciası (5. sayfa)
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
leon dacia ya gore hizi daha az gosterir bence siz biraz hizli girmissiniz viraja
yanlis anlasilmasin leonun emsallerine gore yol tutusu zayif ama o kadarda degil
onceden ford focusum vardi kaz daglarini bilen bilir defalarca gidip gelmeme ragmen hic kopma yasamadim fakat leonla ilk denememde koptu arac. fazla zorlamaya gelmiyo leon
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kalıplaşmış cümle gibi şu komik şeyi yazıyorsunuz. "Geyik testi güvenlik testidir. " Pardon ?quote:
Orijinalden alıntı: hearthland
km77 kanalındaki moose testler adindan da anlaşılacağı gibi geyik testidir.Yol tutuş testi değildir.Güvenlik testidir.Kiyaslamayi burdan yapmayiniz.
Alıntıları Göster
Yol tutuş testide güvenlik testi değil midir zaten ? Yani aracın iyi yol tutup tutmaması doğrudan güvenlik ile ilgili bir şeydir. Mesela virajda güvenli hissettiriyor deriz. Yol tutuşun bir sonucudur zaten güvenlik. Araba iyi yol tuttuğu oranda, bu disiplinde güvenlidir.
Yol tutuş testi dediğimiz şey nedir ? Slalom, viraj içi frenleme, geyik testi, belli açılarda virajlar vs. Bunların hepsi yol tutuş testi olduğu gibi amaçları güvenli bir sürüş sağlamaktır.
Yok eğer geyik testi güvenlik testidir diğerleri yol tutuş testidir konusunda ısrar ediyorsanız bir mantığa oturtun ve izah edin dinleyelim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
daçyadan inip leona binersen uzaylı görmüş köylüye dönersin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynen katılıyorum hocam arkadaşım 2015 sıfır golf almıştı bahsettiğiniz o kütük lastiklerden vardı üstünde ve araba yolda tutunamiyordu pati atıyordu sürekli daha sonra 2016 golf ben aldım. Continental lastik vardı üstünde ve iki arabaya baktık inanın yol tutuşunda sanki iki farklı araba var yolda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Musadesiyle arkadaşın ben 13567. kere ama artık yazmaktan bıktığım için kısaca mantığa oturtayım, km77 testleri tamamen sürüş güvenliği testidir, yol tutuş değil. Araçların ESP'si açıktır, bu sebeple mekanik değil elektronik limitleri görürsünüz ve sistemler araçları keser. Çünkü engel aşıyorsunuz, aracı "özellikle zorlamak" gibi bir amacınız yok, araba sizi engellemeye çalışıyor, sizinle birlikte hareket etmeye çalışmıyor. Gerçek yollarda yol tutuş böyle anlaşılmaz, önce bir ESP kapatılır zaten.
Sahip olduğum herşey üzerine bashe girerim ki Nissan Xtrail veya Honda Jazz, Honda Civic Type R'dan veya Mercedes AMG GT'den daha iyi yol tutmuyor. Km77'ye bakacak olursak Xtrail hemen hemen bütün spor otomobillerden, bütün GTI'lardan iyi "yol tutuyor" öyle mi? Evet parkura giriş hızı çok yüksek, çünkü daha ilk direksiyon hareketi ile beraber ESP öyle bir gömüyor ki arabayı, yürüyerek çıkıyor resmen parkurdan, hatta adam gaza basmasa çıkamayacak, bu sayede kuka devirmiyor ve "pass" oluyor test. Bu yol tutuş değil dostum, bu ESP. Bu komple elektronik tabanlı bir araba, eşimize binsin diye alacağımız araba bu.
Toyota GT86 ise kendimize alacağımız araba, normal modda şıkır şıkır parkuru dönen alet, pist modunu açınca anında yoldan kopup gidiyor, ne oluyor pist modunda "yol tutuşu" mu bozuluyor aracın?. Kopmasının sebebi, elektroniklerden kurtulunca olması gerektiği gibi davranmaya başlaması, zincirlerini kırması, kötü yol tutması değil.
Aynı şeyleri defalarca yazdığımı biliyorum ama canınızı yerim şu km77 testlerini araç yol tutuşu kıyaslamak için kullanmayın artık. Bu "engel aşma testidir" hatta standardı bile belli ISO 3888-2 "double-lane change, obstacle test" İsteyene detayları var buradahttps://www.evs.ee/products/iso-3888-2-2011
Araçların tepkilerine bakalım, çevik davranan, çok başarılı ve Esp'si pek karışmamış bazı araçlar var testte mesela Peugeot 308 örneğin veya Mazda 3, bunlarla ilgili ipucu ediniyosun araçların kıvraklığından ve parkur çıkış hızının da yüksek olmasına bakarak. Yolda da iyi olacakları belli gibi bunların fakat sadece buraya bakarak karar vermek mümkün değil, çünkü bu test o amaçla yapılmış bir test değil bu bir emniyet testi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 12 Eylül 2018; 21:40:33 >
-
-
Bu foruma yazdığım mesajlarda sanmıyorum ki sadece geyik testi üzerinden kıyas yapayım. Ben kavramlara takılıyorum. Aracın yol tutuşu bir güvenlik unsurudur. Geyik testi ya da başka bir şey olması önemli değil.quote:
Orijinalden alıntı: alcohol06
Musadesiyle arkadaşın ben 13567. kere ama artık yazmaktan bıktığım için kısaca mantığa oturtayım, km77 testleri tamamen sürüş güvenliği testidir, yol tutuş değil. Araçların ESP'si açıktır, bu sebeple mekanik değil elektronik limitleri görürsünüz ve sistemler araçları keser. Çünkü engel aşıyorsunuz, aracı "özellikle zorlamak" gibi bir amacınız yok, araba sizi engellemeye çalışıyor, sizinle birlikte hareket etmeye çalışmıyor. Gerçek yollarda yol tutuş böyle anlaşılmaz, önce bir ESP kapatılır zaten.
Sahip olduğum herşey üzerine bashe girerim ki Nissan Xtrail veya Honda Jazz, Honda Civic Type R'dan veya Mercedes AMG GT'den daha iyi yol tutmuyor. Km77'ye bakacak olursak Xtrail hemen hemen bütün spor otomobillerden, bütün GTI'lardan iyi "yol tutuyor" öyle mi? Evet parkura giriş hızı çok yüksek, çünkü daha ilk direksiyon hareketi ile beraber ESP öyle bir gömüyor ki arabayı, yürüyerek çıkıyor resmen parkurdan, hatta adam gaza basmasa çıkamayacak, bu sayede kuka devirmiyor ve "pass" oluyor test. Bu yol tutuş değil dostum, bu ESP. Bu komple elektronik tabanlı bir araba, eşimize binsin diye alacağımız araba bu.
Toyota GT86 ise kendimize alacağımız araba, normal modda şıkır şıkır parkuru dönen alet, pist modunu açınca anında yoldan kopup gidiyor, ne oluyor pist modunda "yol tutuşu" mu bozuluyor aracın?. Kopmasının sebebi, elektroniklerden kurtulunca olması gerektiği gibi davranmaya başlaması, zincirlerini kırması, kötü yol tutması değil.
Aynı şeyleri defalarca yazdığımı biliyorum ama canınızı yerim şu km77 testlerini araç yol tutuşu kıyaslamak için kullanmayın artık. Bu "engel aşma testidir" hatta standardı bile belli ISO 3888-2 "double-lane change, obstacle test" İsteyene detayları var buradahttps://www.evs.ee/products/iso-3888-2-2011
Araçların tepkilerine bakalım, çevik davranan, çok başarılı ve Esp'si pek karışmamış bazı araçlar var testte mesela Peugeot 308 örneğin veya Mazda 3, bunlarla ilgili ipucu ediniyosun araçların kıvraklığından ve parkur çıkış hızının da yüksek olmasına bakarak. Yolda da iyi olacakları belli gibi bunların fakat sadece buraya bakarak karar vermek mümkün değil, çünkü bu test o amaçla yapılmış bir test değil bu bir emniyet testi.
İşin saçmalığı şu Handling ile güvenliği hangi noktadan ayırabiliriz birbirinden. Öyle bir yazılıyor ki sanki geyik testi bunlarla hiç alakası olmayan hava yastığı ile alakalı bir test. Geyik testinin ortaya çıkardığı sonuç sürücü için bir güvenlik meselesidir. Ama fren testide aynı şekilde, slalom testi insanlar nasıl makas atabilir diye yapılmıyor.
Öte yandan geyik testiyle ilgili düşüncem ise ekseriyetle bu testte başarılı olan araçların daha iyi yol tuttuğuyla ilgili. İstisnalar vardır, belkide bolca vardır. Fakat şu testte hangi araç iyi derece yapıyorsa günlük sürüşte bu konuda iyi dediğimiz araçlar oluyor. 308, Civic vs.
Yanlış düşünüyor olabilirim tabii.
Ama şuna kesinlikle katılıyorum ki şu teste bakıp yol tutuş kıyası yapmak yanlış. Ben bu komuda kavramlaştırmalara takılmış haldeyim.
Saygılar. :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 12 Eylül 2018; 22:13:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yol tutuş aktif bir güvenlik önlemidir aynı zamanda doğru ancak bu durum daha çok ESP'nin icadından önceydi, yani herkesin otomobilin mekanik limitleri ile başbaşa kaldığı dönemde, zaten araçların da limit ayarları mecburen itinayla yapılırdı. Örneğin konuda Leon arkasını bıraktı falan diye bir iddia var, potansiyel lastik sorunu bir tarafa sadece arkasını bırakma koparma "eğilimi" var aracın. Yoksa sürüş güvenliği olarak hiçbir problemi yok, canını alsanız da zeminde sorun yoksa arkadan kopup asla kaza riski oluşturmaz, ESP farklı tekerleklere bazen sen bile anlamadan fren yaparak işi düzeltiyor.
Km77 bir ISO standardını kendi parkurlarında simule ederek otomobillerin engel aşma testinde gösterdiği başarımı ölçmeye çalışan bir kanal. Bu testte araçların elektronik limitler dahilinde gösterdiği tepkileri de görebiliyoruz. Örneğin yukarıdaki arkadaşın koyduğu Dacia'nın tehlikeli suspansiyon tepkileri, Suv BMW'lerin veya Porsche'lerin devrilme önleyici tekerlek kitleme refleksleri, ESP'si çok agresif çalışan otomobiller, sürücüye pay bırakanlar, çok çevik davrananlar vb. Olay bundan ibaret, çok da faydalı bir kanal aslında. Ancak genel bir yol tutuş kıyasına falan girmenin hiçbir manası yok, bu testte altyapısı da yok zaten.
-
Leonun yol tutuşunu yine diğer mqb platformlardaki gibi öngörülemez olarak değerlendiriyorum.Bazen öyle güzel yol tutuyorki şaşırıyorsunuz bazende olmadık yerde saçmalıyor.Bir standart yakalama sorunu var. -
Golf olaydı tutardı ..Tüm Leon sahiplerine sesleniyorum..Biraz daha kredi çekip doğrudan Golf alın..en azından böyle fake konulara muhatap olacak bir araç kullanmamış olursunuz..
-
Öncelikle@alcohol06 hocama çok teşekkür ediyorum.quote:
Orijinalden alıntı: Gorod
Bu foruma yazdığım mesajlarda sanmıyorum ki sadece geyik testi üzerinden kıyas yapayım. Ben kavramlara takılıyorum. Aracın yol tutuşu bir güvenlik unsurudur. Geyik testi ya da başka bir şey olması önemli değil.
İşin saçmalığı şu Handling ile güvenliği hangi noktadan ayırabiliriz birbirinden. Öyle bir yazılıyor ki sanki geyik testi bunlarla hiç alakası olmayan hava yastığı ile alakalı bir test. Geyik testinin ortaya çıkardığı sonuç sürücü için bir güvenlik meselesidir. Ama fren testide aynı şekilde, slalom testi insanlar nasıl makas atabilir diye yapılmıyor.
Öte yandan geyik testiyle ilgili düşüncem ise ekseriyetle bu testte başarılı olan araçların daha iyi yol tuttuğuyla ilgili. İstisnalar vardır, belkide bolca vardır. Fakat şu testte hangi araç iyi derece yapıyorsa günlük sürüşte bu konuda iyi dediğimiz araçlar oluyor. 308, Civic vs.
Yanlış düşünüyor olabilirim tabii.
Ama şuna kesinlikle katılıyorum ki şu teste bakıp yol tutuş kıyası yapmak yanlış. Ben bu komuda kavramlaştırmalara takılmış haldeyim.
Saygılar. :)
Alıntıları Göster
Size gelirsek,lütfen dediklerimi çarpıtmayın.Sizin ben güvenlik testi derken hava yastığından bahsetmedigimi anlayabilicek bir yaşa sahip olduğunuzu varsayiyorum.Ve de bu işler sizin varsayım ve düşünceleriniz ile olmuyor.Pistte standart bir civic hb ,civic type-r kadar iyi yol tutamıyor ancak hernasılsa SİZE GÖRE (sizin düşüncelerinize göre) aynı zamanda referans aldığınız 77km moose testlerinde standart hb versiyonu daha iyi iş çıkariyor.Pardon daha iyi yol tutuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Öncelikle bu uslubunuzu düzeltin bi.İnsanlarla bu şekilde konuşulmaz.quote:
Orijinalden alıntı: mithrandir24
Geyik testinde ölçülen şey nedir peki hocam??? İngilizce biliyorsunuz, geyik olduğunu anladınız ve mantıklı gelmedi mi? Geyik testinde aracın ani manevralarda verdiği tepkiler ve yol tutuşu ölçülüyor... Lütfen anlamlı çıkarımlar yapalım.
Ayrıyetten bir sonraki sayfada @alcohol06 hocam çok net bir şekilde açıklama yapmış.Vede bana dediğiniz şu anlamlı çıkarmayı kendiniz yapmış olmanız
İlginç valla.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
leondaki virajla ilgili bu durum ilk çıktığında "otopark" ın da dikkatini çekmişti. dediklerinle benzer ifadeleri var. videoyu izlemeni tavsiye ederim. -
Leon'larda arkadan kopma eğiliminin olduğunu ve bu durumu yaşayan çok kişi olduğunu zaten biliyoruz ancak sandero stepway'den kötü bir yol tutuşa da sahip değil. Bu olayda bir kaç ihtimal var. Viraja daha hızlı girilmiş olabilir, yolda yağ dökülmesi gibi ekstra bir sorun olabilir, leonun tekerleklerinde aşınma, sertleşme vb. büyük bir sorun olabilir. -
Montaj kaliteside var.quote:
Orijinalden alıntı: karahancer2
Golf-leon tüm parçaları mekanik elektronik şase dingil vs ortak parçalardır sadece malzeme kalitesi ve tasarım farkı vardır...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
76 km/h hızda takla atacak gibi zıplayan C3'ün 78 km/h hızda pürüzsüz bitirdiği testi yapan dandik kurum degil mi o .quote:
Orijinalden alıntı: alcohol06
Yol tutuş aktif bir güvenlik önlemidir aynı zamanda doğru ancak bu durum daha çok ESP'nin icadından önceydi, yani herkesin otomobilin mekanik limitleri ile başbaşa kaldığı dönemde, zaten araçların da limit ayarları mecburen itinayla yapılırdı. Örneğin konuda Leon arkasını bıraktı falan diye bir iddia var, potansiyel lastik sorunu bir tarafa sadece arkasını bırakma koparma "eğilimi" var aracın. Yoksa sürüş güvenliği olarak hiçbir problemi yok, canını alsanız da zeminde sorun yoksa arkadan kopup asla kaza riski oluşturmaz, ESP farklı tekerleklere bazen sen bile anlamadan fren yaparak işi düzeltiyor.
Km77 bir ISO standardını kendi parkurlarında simule ederek otomobillerin engel aşma testinde gösterdiği başarımı ölçmeye çalışan bir kanal. Bu testte araçların elektronik limitler dahilinde gösterdiği tepkileri de görebiliyoruz. Örneğin yukarıdaki arkadaşın koyduğu Dacia'nın tehlikeli suspansiyon tepkileri, Suv BMW'lerin veya Porsche'lerin devrilme önleyici tekerlek kitleme refleksleri, ESP'si çok agresif çalışan otomobiller, sürücüye pay bırakanlar, çok çevik davrananlar vb. Olay bundan ibaret, çok da faydalı bir kanal aslında. Ancak genel bir yol tutuş kıyasına falan girmenin hiçbir manası yok, bu testte altyapısı da yok zaten.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Evet ta kendisi, ancak dandik olan kurum değil arabanın tutarsız ESP kalibrasyonu ve damping-rebound'u iyi ayarlanmamış süspansiyonu. Fakat söz konusu bir Citroen mamülü veya VW grubu aracı ise sen bir şekilde açıklamasını yapar sıyrılırsın, üzülme. Kurum dandik demek gibi mesela. Rezil sürcüüyü de tavsiye edebilirim veya iki testte asfalt sıcaklığı farkı var kozunu oynayabilirsin.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X