Şimdi Ara

Kontrolsüz kavşak kazası. Tahmini kusur oranı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
23.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar.


    İş arkadaşlarımdan biri haftasonu bir kazaya karışmış. Kendisi A aracının sürücüsü. Kontrolsüz kavşakta (iki yol da mahalle arası normal sokak) B aracına tam orta yandan çarpmış. Tabi şirkette bayağı bir görüş ayrılığı ortaya çıktı. Kimisi A sürücüsü suçlu derken kimisi B sürücüsü diyor. Benim bildiğim bu tip kavşaklarda sağ taraftaki sürücünün geçiş önceliği mevcuttur.



    Sizlerin de düşüncesini almak istiyorum. Sizce % oranda kim kusurlu olacak ve kimin sigortasından işlem yapılacak ?

    Teşekkürler.

    Kontrolsüz kavşak kazası. Tahmini kusur oranı.



    Edit : 19.05.2106



    Tüm kusur B aracına yüklendi.

    Bu durumda A sürücüsünün yani arkadaşımın tramerinde hasar tutarı gözükmeyecek mi ? Sadece kaza diye mi geçecek acaba ?



    Bilgi verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.



    Kontrolsüz kavşak kazası. Tahmini kusur oranı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stainless Hardness -- 18 Mayıs 2016; 12:44:6 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kontrolsüz Kavşak Kazalarında Kusur Oranı

    Kontrolsüz kavşaklarda meydana gelen kazalar, trafik kazalarının önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Bu kazalarda kusur oranları, çeşitli faktörlere bağlı olarak değişkenlik gösterir.

    Yandan Vuran Araç Suçlu Mudur?

    Kontrolsüz kavşaklarda en sık görülen kaza türlerinden biri, yandan vuran araçların karıştığı kazalardır. Bu tür kazalarda, kusur oranı genellikle yandan vuran araca aittir. Ancak, karşıdan gelen aracın hızını aşması veya dikkatsizliği gibi durumlarda kusur oranı paylaşılabilir.

    4 Yol Ağzı Geçiş Üstünlüğü

    4 yol ağzlarında geçiş üstünlüğü, sağdan gelen araca aittir. Ancak, dönel kavşaklarda ve sağdan gelen aracın dur işaretine uyması gereken kavşaklarda bu kural geçerli değildir.

    Sağdan Gelen Araç Her Zaman Haklı Mıdır?

    Sağdan gelen araç her zaman haklı değildir. Karşıdan gelen aracın yeşil ışıkta geçmesi veya sağdan gelen aracın hızını aşması durumunda kusur oranı sağdan gelen araca ait olabilir.

    Dönel Kavşak Kazalarında Kusur

    Dönel kavşaklarda kusur oranı, genellikle kavşağa giren aracın dikkatsizliğine bağlıdır. Kavşağa hızlı girmek, sinyal vermeden dönmek veya diğer araçlara yol vermemek gibi davranışlar kusur oranını artırır.

    Dört Yol Ağzında Geçiş Üstünlüğü

    Dört yol ağzlarında geçiş üstünlüğü, sağdan gelen araca aittir. Ancak, kavşakta trafik ışıkları varsa veya bir araç dur işaretine uymak zorundaysa geçiş üstünlüğü değişebilir.

    Sağdan Gelene Yol Ver

    Kontrolsüz kavşaklarda, sağdan gelen araca yol vermek önemlidir. Bu, trafik kazalarını önlemeye ve herkesin güvenliğini sağlamaya yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aksi yönde bir işaret yoksa sağdan gelen haklıdır
  • Eşit degere sahip yol kesismelerinde sağdan gelen arabanın geçiş üstünlüğü vardır. Gecis hakkı a nın.
  • Kontolsüz kavşaklarda (eğer iki yol da eşit değerdeyse, yani birisi anayol değilse, dur/yol ver levhası yoksa vs.) geçiş hakkı sağdan gelenindir yazdığınız gibi. Dolayısı ile B aracı hatalı.

    Dönel kavşaklarda ise geçiş hakkı kavşağın içerisindeki aracındır. Dönel kavşak olsaydı B aracı haklı olurdu.

    Eğer kaza tutanağında da aynı bu şekilde çizdilerse B aracı hatalı çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bargizey -- 16 Mayıs 2016; 17:34:06 >
  • Sağ taraftaki sürücünün geçiş önceliği var diyorsunuz da A sürücüsü B sürücüsüne yandan çarpmış. Yani B sürücüsü geçişi tamamlamak üzere. Araçlar köşelerinden çarpışsaydı geçiş üstünlüğü konusu konuşulabilirdi.

    Hata A sürücüsünde bence anlattığınız kaza durumuna göre.
  • Hangisi anayoldan geliyor ? Anayol ile bağlantısı olanın geçiş hakkı vardır.

    +Eşit kabul edersek A sürücüsü geçiş hakkına sahip



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Rodriguez -- 16 Mayıs 2016; 17:36:31 >
  • Tekrardan detaylı inceledim de a b ye tam ortadan çarpmış diyorsunuz. Yani b aracı kavşak geçişini tamamlamak üzere bu durumda geçiş hakkı onun olması gerekir diye düşünüyorum. Bu arada ikisi de hatalı geçiş üstünlüğü var diye kontrolsüz çıkarsanız böyle olur ışte. Geçen ki fluence sls kazası gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Bmw.

    Hangisi anayoldan geliyor ? Anayol ile bağlantısı olanın geçiş hakkı vardır.

    +Eşit kabul edersek A sürücüsü geçiş hakkına sahip

    İşte milleti birbirine düşüren de bu hocam. A aracının geldiği istikamet anayoldan geliyor. B sürücüsünün gittiği istikamet anayola çıkıyor. Her ikisi de eşit değerdeki sokaklar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stainless Hardness

    quote:

    Orijinalden alıntı: .Bmw.

    Hangisi anayoldan geliyor ? Anayol ile bağlantısı olanın geçiş hakkı vardır.

    +Eşit kabul edersek A sürücüsü geçiş hakkına sahip

    İşte milleti birbirine düşüren de bu hocam. A aracının geldiği istikamet anayoldan geliyor. B sürücüsünün gittiği istikamet anayola çıkıyor. Her ikisi de eşit değerdeki sokaklar.

    Alıntıları Göster
    anayol tali yol vs. levha yoksa yollar eşittir, isterse birinin adı cadde diğeri sokak olsun fark etmez

    %50 %50 verilebilir ortadan çarptığı için ama bence %100 B'ye verirler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz88

    Tekrardan detaylı inceledim de a b ye tam ortadan çarpmış diyorsunuz. Yani b aracı kavşak geçişini tamamlamak üzere bu durumda geçiş hakkı onun olması gerekir diye düşünüyorum. Bu arada ikisi de hatalı geçiş üstünlüğü var diye kontrolsüz çıkarsanız böyle olur ışte. Geçen ki fluence sls kazası gibi.

    İyi de sol tarafi gormuyorsan ortadan vurman pek ifade etmez keza ikisi de 40-50 ile gidiyorsa pat diye duramazlar . Kontrolsuz ise ben sagdan gelen haklidir diye biliyorum babam da hep der. Gerci babamin da kurallari hep kendine gore dogrudur

    Saniyede aldiklari yol 11 metre . Tepki suresi + fren = Allah kabul etsin yeni kaza oldu buyrun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stainless Hardness

    quote:

    Orijinalden alıntı: .Bmw.

    Hangisi anayoldan geliyor ? Anayol ile bağlantısı olanın geçiş hakkı vardır.

    +Eşit kabul edersek A sürücüsü geçiş hakkına sahip

    İşte milleti birbirine düşüren de bu hocam. A aracının geldiği istikamet anayoldan geliyor. B sürücüsünün gittiği istikamet anayola çıkıyor. Her ikisi de eşit değerdeki sokaklar.

    %100 B de kusur bana göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz88

    Tekrardan detaylı inceledim de a b ye tam ortadan çarpmış diyorsunuz. Yani b aracı kavşak geçişini tamamlamak üzere bu durumda geçiş hakkı onun olması gerekir diye düşünüyorum. Bu arada ikisi de hatalı geçiş üstünlüğü var diye kontrolsüz çıkarsanız böyle olur ışte. Geçen ki fluence sls kazası gibi.

    O fluence kazası ile uzaktan yakında alakası yok durumun.Orada Fluence ana yola çıkıyor bodozlama ve %100 hatalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.Rodriguez

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stainless Hardness

    quote:

    Orijinalden alıntı: .Bmw.

    Hangisi anayoldan geliyor ? Anayol ile bağlantısı olanın geçiş hakkı vardır.

    +Eşit kabul edersek A sürücüsü geçiş hakkına sahip

    İşte milleti birbirine düşüren de bu hocam. A aracının geldiği istikamet anayoldan geliyor. B sürücüsünün gittiği istikamet anayola çıkıyor. Her ikisi de eşit değerdeki sokaklar.

    %100 B de kusur bana göre

    Alıntıları Göster
    sokak karmaşası yüzünden 50 50 olur gibime geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stainless Hardness

    quote:

    Orijinalden alıntı: .Bmw.

    Hangisi anayoldan geliyor ? Anayol ile bağlantısı olanın geçiş hakkı vardır.

    +Eşit kabul edersek A sürücüsü geçiş hakkına sahip

    İşte milleti birbirine düşüren de bu hocam. A aracının geldiği istikamet anayoldan geliyor. B sürücüsünün gittiği istikamet anayola çıkıyor. Her ikisi de eşit değerdeki sokaklar.

    Alıntıları Göster
    geçiş hakkı sağdaki araca verilir; ancak kavşağa aynı anda girilmesi durumunda böyledir. b aracına tam ortadan çarptıysa, o zaman b aracı kavşağa önce girmiştir. o yüzden a aracının b aracına yol vermesi gerekirdi. yani b aracının kavşaktayken, sırf a aracı sağdan kavşağa geliyor diye bir anda durup yol vermesi gerekmiyor. kazanın tam olarak nasıl olduğunu söyleyebilirseniz, belki daha kesin bir şey söylenebilir. benim görüşüm böyle.




  • Kotrolsüz kavşakta kesinlikle iki araçta yavaşlayıp yolu kontrol etmelidir. Kural böyledir. Suç oranına gelince A aracı yavaşlayıp kontrol etmediği için 8/2 B aracı ise durup yolu kontrol edip sağdan gelene yol vermediğinden 8/6 suçludur. Aynı şekilde arkadaşım kaza yaptı. Arkaşım bölünmüş çift yoldan 60-70 gibi hızla giderken tek yol kontrolsüz kavşaktan kesip geçen fiestaya tam ortadan vurdu. Fiesteda 1 ölü 3 yaralı vardı. Arkaşım ve oğlu hafif sıyrıklarla kurtuldu. İki araçta hurdaya ayrıldı. Arkaşıma bölünmüş çift yolda olmasına rağmen yavaşlayıp kontrol etmediği için 8/2 oranda şuç verildi ve aracını bu oranda ödediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karaaagac

    Kotrolsüz kavşakta kesinlikle iki araçta yavaşlayıp yolu kontrol etmelidir. Kural böyledir. Suç oranına gelince A aracı yavaşlayıp kontrol etmediği için 8/2 B aracı ise durup yolu kontrol edip sağdan gelene yol vermediğinden 8/6 suçludur. Aynı şekilde arkadaşım kaza yaptı. Arkaşım bölünmüş çift yoldan 60-70 gibi hızla giderken tek yol kontrolsüz kavşaktan kesip geçen fiestaya tam ortadan vurdu. Fiesteda 1 ölü 3 yaralı vardı. Arkaşım ve oğlu hafif sıyrıklarla kurtuldu. İki araçta hurdaya ayrıldı. Arkaşıma bölünmüş çift yolda olmasına rağmen yavaşlayıp kontrol etmediği için 8/2 oranda şuç verildi ve aracını bu oranda ödediler.
    yokuş bu işi değiştiriyor mu? Yokuş tırmananın diye biliyorum geçiş önceliği




  • O kazayı emsal olarak vermedim ben. Şimdi o kazada mercedes sırf sağdan geldiği için 0 kusur mu? İkisi de bodozlama gidiyordu fluence sadece soldan geldiği için %100 mü kusurlu? İkisi de yolu kontrol etmedigi için gerçekleşmiş bir kazaydi o. Bu kazayı göremediğimiz için sadece çizim üzerine yorum yapabiliyoruz. Sonuç olarak anlatmaya çalıştığım şey hangi yönden geldiğinin hiç önemi yok tek gerçek var kontrollu, tedbirli gitmek. Hele ki bizim memleketimizde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz88

    Tekrardan detaylı inceledim de a b ye tam ortadan çarpmış diyorsunuz. Yani b aracı kavşak geçişini tamamlamak üzere bu durumda geçiş hakkı onun olması gerekir diye düşünüyorum. Bu arada ikisi de hatalı geçiş üstünlüğü var diye kontrolsüz çıkarsanız böyle olur ışte. Geçen ki fluence sls kazası gibi.

    İyi de sol tarafi gormuyorsan ortadan vurman pek ifade etmez keza ikisi de 40-50 ile gidiyorsa pat diye duramazlar . Kontrolsuz ise ben sagdan gelen haklidir diye biliyorum babam da hep der. Gerci babamin da kurallari hep kendine gore dogrudur

    Saniyede aldiklari yol 11 metre . Tepki suresi + fren = Allah kabul etsin yeni kaza oldu buyrun

    Eşit değerdeki yol kesismelerinde sağdan gelenin geçiş üstünlüğü var evet ama bu benim hiç umrumda değil. Hangi yönden gittiğimin hiç önemi yok her yol ağzında duracak kadar yavaslarim. Geçiş üstünlüğünü düşünerek sadece sagimizi kontrol edersek solumuzdan patlayabilir biri, bu durumda haklı da olsan malına zarar gelmiş oluyor, çok daha kötüsü canına da zarar gelebilir. Geçiş üstünlüğün olsa ne olur bu durumda. Hem bizim ülkemizde trafik ışığı ihlal ediliyor kim takar geçiş üstünlüğünü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz88


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz88

    Tekrardan detaylı inceledim de a b ye tam ortadan çarpmış diyorsunuz. Yani b aracı kavşak geçişini tamamlamak üzere bu durumda geçiş hakkı onun olması gerekir diye düşünüyorum. Bu arada ikisi de hatalı geçiş üstünlüğü var diye kontrolsüz çıkarsanız böyle olur ışte. Geçen ki fluence sls kazası gibi.

    İyi de sol tarafi gormuyorsan ortadan vurman pek ifade etmez keza ikisi de 40-50 ile gidiyorsa pat diye duramazlar . Kontrolsuz ise ben sagdan gelen haklidir diye biliyorum babam da hep der. Gerci babamin da kurallari hep kendine gore dogrudur

    Saniyede aldiklari yol 11 metre . Tepki suresi + fren = Allah kabul etsin yeni kaza oldu buyrun

    Eşit değerdeki yol kesismelerinde sağdan gelenin geçiş üstünlüğü var evet ama bu benim hiç umrumda değil. Hangi yönden gittiğimin hiç önemi yok her yol ağzında duracak kadar yavaslarim. Geçiş üstünlüğünü düşünerek sadece sagimizi kontrol edersek solumuzdan patlayabilir biri, bu durumda haklı da olsan malına zarar gelmiş oluyor, çok daha kötüsü canına da zarar gelebilir. Geçiş üstünlüğün olsa ne olur bu durumda. Hem bizim ülkemizde trafik ışığı ihlal ediliyor kim takar geçiş üstünlüğünü.

    Öyle tabi genelde buna dikkat etmeyenler yine ve yine şirket araçları dan dun giriyorlar .

    Geçiş üstünlüğü bende de olsa burası Türkiye önce dikkat edeceksin abi . Mesela dönel kavşak kuralını da kimse bilmez oraya tabela asmışlar hala dönel kavşak içindekinin üstüne sürerler .

    Yani burası Türkiye her an her şey olabilir durup kontrol edicen 10 saniye ne olacak aracın pert olmasından iyidir .




  • karaaagac kullanıcısına yanıt
    Hocam bahsettiginiz olay birkac senelik olabilir mi? Cunku su anda bildigim kadariyla kusurlar %100-0 %50-50 ve %0-100 olarak veriliyor sadece. Arkadasiniza 2/8 kusur verilmesinin sebebinin de karsi tarafta olu olmasindan kaynaklandigini dusunuyorum cunku tek seritli yoldan geliyorsa yan yol gibi bir sey o yani cikarken dikkat etmeliydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AHOME -- 16 Mayıs 2016; 20:18:22 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.