Şimdi Ara

Devir-Tork Tork-Beygir İlişki Profösyoneller İçeri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
3.780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi kısaca açıklayacak olursak 1.3MJ üzerinden anlatacağım.Bir rampa tırmanıyoruz Aracın Maximum Tork verdiği Devir 1750 Diye geçiyor. Bilgiğim kadarı ile Tork dediğimiz şey motordan yere iletilen çevirme gücüdür.Hp ise hızlanma olayı oluyor.Ama o rampada 1750 Rpm ile gidildiğinde araç zor götürüyor.Ama gaza basıpta 2250-300, Rpm e çıkıldığında gaza dokunmak yeterli oluyor hızını koruması için.Neden böyle oluyor bana 2250-3000 rpm gibi daha çok tork veriyomuş gibi oluyor.Fabrika doğru olanı yapmış ama ben anlamadım o kısımı net bi şekilde bilen bi arkadaş açıklayabilirmi.



  • Torkunu kaybetmeye başladıkça hızını artırmış olursun. Burda kazandıgın hızda kaybolan torku destekler. Eksiğini kapatmaya çalışır yani.
  • takip
  • Vallahi şunu biliyorum ürettiğin beygiri tutman önemli, Mesela araba 5300rpm de 280hp PEAK atıyor ama sonrasında 250 240 hp ye düşüyor yani 280 hp bi ise yaramiyor. Aracin kagit uzerinde ki değerleri önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çünkü "motor gücü" denen şey tork değil HP'dir.. Tek açıklaması bu..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın torku 180nm 1750dd bu devir tam ortadır yani bayılmakla hızlanmak arası birşey, gaza bastığınızdada mesela 2300devirde tork 160a düşer hp artar araba daha seri gider ama anlık ivmeleme yapmaz
    Not:bu kadar anlatabiliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 28 Nisan 2013; 21:12:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HP yani güç hızlanma, tork çekiş gücü diye bir şey yok. Temel değişken güçtür, tork onun türevidir. Sadece motorun karakteri yani güç dağılımı hakkında kısıtlı bir bilgi verir. Turbo motorların yaygınlaşmasıyla birlikte reklamcıların, pazarlamacıların, medyanın şişirmesiyle olduğundan fazla değer verilen bir değişkendir. Motorun birim devirde ürettiği gücü gösterir.

    İkincisi 1750'de 200 nm dediği motorun tam yükte veya başka bir değişle gazı köklediğinde ürettiği tork.

    1750 devirde, tam yükün altındaki yüklerde veya başka bir değişle gaza çeyrek basarken, yarım basarken vs, ne kadar tork ürettiğini bilmiyorsun.

    1750'de çekmiyor ama 2250 de çekiyor dediğine göre ;

    2250 devirde çok az yükle veya gaza az basarken ürettiği tork*2250 devir (yani motorun 2250 devirde düşük yükte ürettiği güç),

    1750 devirde gaza çok basarken ürettiği tork*1750'e (yani motorun 1750 devirde tam yükte ürettiği güce) eşit ki böyle bir sonuç doğuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 29 Nisan 2013; 4:39:38 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Benzinli Motor İdeal Devir
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Çünkü "motor gücü" denen şey tork değil HP'dir.. Tek açıklaması bu..

    motor gücünün birimi w yani watt'tır. Binek otomobiller 1000den fazla watt ürettiği için kw yani kilowatt olarak güç birimleri yazılır. HP dediğimiz şey ise 0.746 kw ye denk gelir ve motor gücünü temsil etmez sadece eskiden arabaları atlar çektiği için bir atın yaklaşık kaç kw güç elde ettiğinin hesaplanması ile oluşmuş, biz insanların arabaların ne kadar güçlü olabilceğini anlayalım diye canlandırma olarak yazılmış bir suni değerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OuL

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Çünkü "motor gücü" denen şey tork değil HP'dir.. Tek açıklaması bu..

    motor gücünün birimi w yani watt'tır. Binek otomobiller 1000den fazla watt ürettiği için kw yani kilowatt olarak güç birimleri yazılır. HP dediğimiz şey ise 0.746 kw ye denk gelir ve motor gücünü temsil etmez sadece eskiden arabaları atlar çektiği için bir atın yaklaşık kaç kw güç elde ettiğinin hesaplanması ile oluşmuş, biz insanların arabaların ne kadar güçlü olabilceğini anlayalım diye canlandırma olarak yazılmış bir suni değerdir.

    Biliyorum da, şu an konuştuğumuz konuyu dallandırıp budaklandırmak yerine sadeleştirmek daha uygun olur..

    Zaten tork kavramı halkın diline düştüğünden beri insanların kafasını fazlasıyla karıştırıyor.. Bir de kilowattı karıştırırsak iyice çorba olur..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: OuL

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Çünkü "motor gücü" denen şey tork değil HP'dir.. Tek açıklaması bu..

    motor gücünün birimi w yani watt'tır. Binek otomobiller 1000den fazla watt ürettiği için kw yani kilowatt olarak güç birimleri yazılır. HP dediğimiz şey ise 0.746 kw ye denk gelir ve motor gücünü temsil etmez sadece eskiden arabaları atlar çektiği için bir atın yaklaşık kaç kw güç elde ettiğinin hesaplanması ile oluşmuş, biz insanların arabaların ne kadar güçlü olabilceğini anlayalım diye canlandırma olarak yazılmış bir suni değerdir.

    Biliyorum da, şu an konuştuğumuz konuyu dallandırıp budaklandırmak yerine sadeleştirmek daha uygun olur..

    Zaten tork kavramı halkın diline düştüğünden beri insanların kafasını fazlasıyla karıştırıyor.. Bir de kilowattı karıştırırsak iyice çorba olur..

    Haklisiniz ne diyeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Profesyonel değilim.....
    Aracı 1750 devirde tutabilirsen güç kaybı yaşamazsın..2250 devirde rahat olmanın sebebi araç devir kaybetse dahi max tork aralığında kadığı için zorlanmıyor... dizel motorlarda devir tork eğirisi benzinliye nazaran daha kırılgan..yani 1750de tam bıçak sırtında gittiğin için (ki bunda motor hacminin 1248 cc gibi çok düşük olmasının da etkisi var) aracın çekişi rampada kararsız oluyor..Bilmem anlatabildim mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Şimdi kısaca açıklayacak olursak 1.3MJ üzerinden anlatacağım.Bir rampa tırmanıyoruz Aracın Maximum Tork verdiği Devir 1750 Diye geçiyor. Bilgiğim kadarı ile Tork dediğimiz şey motordan yere iletilen çevirme gücüdür.Hp ise hızlanma olayı oluyor.Ama o rampada 1750 Rpm ile gidildiğinde araç zor götürüyor.Ama gaza basıpta 2250-300, Rpm e çıkıldığında gaza dokunmak yeterli oluyor hızını koruması için.Neden böyle oluyor bana 2250-3000 rpm gibi daha çok tork veriyomuş gibi oluyor.Fabrika doğru olanı yapmış ama ben anlamadım o kısımı net bi şekilde bilen bi arkadaş açıklayabilirmi.

    Basit olarak anlatmak gerekirse.

    http://resim.donanimhaber.com/upfiles/844340/C2E137B50B79406081F7CFE4D8A20D4F.gif

    Linkte 1750 devirin yani kırmızı ile gösterilen torkun en fazla oldugu yerde mavi ile gösterilen motorun gücüne bakın.Birde 2250 devirdeki mavi ile gösterilen motor gücüne bakın.

    1750 devirde tork 190nm beygir gücü yaklaşık olarak 46 hp
    2250 devirde tork yaklaşık olarak 170-180 nm iken beygir gücü yaklaşık olarak 63 hp

    2250 devirde motor daha fazla güc üretebildiği için sizde rahat ediyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Şimdi kısaca açıklayacak olursak 1.3MJ üzerinden anlatacağım.Bir rampa tırmanıyoruz Aracın Maximum Tork verdiği Devir 1750 Diye geçiyor. Bilgiğim kadarı ile Tork dediğimiz şey motordan yere iletilen çevirme gücüdür.Hp ise hızlanma olayı oluyor.Ama o rampada 1750 Rpm ile gidildiğinde araç zor götürüyor.Ama gaza basıpta 2250-300, Rpm e çıkıldığında gaza dokunmak yeterli oluyor hızını koruması için.Neden böyle oluyor bana 2250-3000 rpm gibi daha çok tork veriyomuş gibi oluyor.Fabrika doğru olanı yapmış ama ben anlamadım o kısımı net bi şekilde bilen bi arkadaş açıklayabilirmi.

    Basit olarak anlatmak gerekirse.

    http://resim.donanimhaber.com/upfiles/844340/C2E137B50B79406081F7CFE4D8A20D4F.gif

    Linkte 1750 devirin yani kırmızı ile gösterilen torkun en fazla oldugu yerde mavi ile gösterilen motorun gücüne bakın.Birde 2250 devirdeki mavi ile gösterilen motor gücüne bakın.

    1750 devirde tork 190nm beygir gücü yaklaşık olarak 46 hp
    2250 devirde tork yaklaşık olarak 170-180 nm iken beygir gücü yaklaşık olarak 63 hp

    2250 devirde motor daha fazla güc üretebildiği için sizde rahat ediyorsunuz.

    Burda gayet iyi bi şekilde anladım hocam, örneğin 4000 rpm de 75hp güç üretiyor ama aslında 4000 3800 den sonra motor ölmeye başlıyor yani boşa basmış oluyoruz gibi bişey. Bunu sebebide torkun bitmesiymiş..




  • İşte Renault motorunun diğer motorlardan az yakmasının sebebi 1.3mjet grafiğinde görüldüğü gibi 190nm torku sadece 1750-2000 devir arası verirken renault 1.5 dci 200nm torku 1750 - 3500 devir arası kesintisiz düşmeden veriyor onun içinde sabit 2000-2200 devirle giderken yüksek tork zorlanmayan motor düşük yakıt tüketimi.2500 de diğer motorların torkları düşerken dci hala 200nm yi üretmeye devam ediyor ve tork güç birleşimi yüksek devire çıkma ihtiyacı duymuyor.200nm 1.5dci 85hp içindir.

    Benzinliler dahil hatta renault F1 motoru dahil torku düşük devirde üretmeye başlar ve mümkün olduğunca sabit tutar son hızı düşüktür ancak günlük kullanıma en uygun güç devir bandıda renaulttadır bu nedenle renault motorları herzaman az yakar .

    Aslında araçların Tork Eğrilerini incelemeniz motor çekişi hakkında çok net bilgi verir ki çoğu markanın tork değerleri aslında kullanışlı olmayan anlık pik değerleridir

    örnekteki 1.3mjet den gidersek 190nm verilen tork normal kullanımda 160nm ortalamasındandır çünkü 190nm çok kısa bir bantda üretilir oda 1750-1900devir arası oysa tork 1750-3000 devir arası sürekli 190nm olsaydı bu araç günlük kullanımda sürekli 190nm üretebilecek ve yüksek devire çıkmasına gerek kalmayacaktı ve daha az tüketecekti

    Bu nedenle renault motorları vw,ford,fiat,bmw mercedes gibi motorlardan daha az tüketir ve ara hızlanmaları her zaman tork eğrisi sayesinde daha iyidir.

    F1 dahil F1 de en az yakan motor renault motorudur ancak son hızda hepsinden geridedir çünkü tork erken devirde başlar buda ara hızlanmaları iyi yaparken yüksek devirde torkun erken bitmesine neden olur.Çok virajlı pistlerde renault motoru üstünken düzlük olan yarışlarda geride kalır.




  • Aracı hareket ettiren ve hızlandıran motor torku değil, tekerlekteki torktur.Şanzıman torkla paralel ilişkiyi keser.Yani örnek olarak 2. Vitesin çevrim oranı 3. Den daha güçlüdür.Ama 2. Vites 3000 devirde belkide 3. Vites 1750 devirde verdiğinden daha az tork verecektir.Beygir hesaplaması bu yüzden vardır. 1. Viteste dik bir yokuşta kalkarken arabayı bağırttırırsınız değil mi?Bir arabanın tekerleğe ilettiği max tork max beygir gücünü verdiği devirdedir.Maksimum beygiri verdiği devirden çok uzaklaşırsanız aracın tekerlek torku götürmeye yetmez ve vites küçültüp arabayı max beygir noktasına yaklaştırırız.

    Umarım yardımcı olmuşumdur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork kavramı yanlış anlaşılıyor
  •  Devir-Tork Tork-Beygir İlişki Profösyoneller İçeri


    1.3 multijet hp-tork-devir eğrisi

    Açık mavi Tork-Devir

    Koyu mavi Beygir Gücü-Devir

    Grafiğini gösteriyor.

    Herkesteki en büyük yanılgı Tork-Beygir ayrımında yaşanıyor.

    Kabaca Tork ve Devir Sayısı çarpımı Beygir Gücünü verir. Yani Tork ivmelendirme katsayısı gibidir. Tork ne kadar yüksek ve düzgün bir eğriye sahipse araç o kadar iyi ivmelenir atak olur ve Max. Beygir Gücüne o kadar hızlı bir zamanda ulaşır. Ama unutulan bir şey var Beygir Gücü(HP) olay burada biter. Beygir Gücü ne kadar yüksekse aracın max. hızı, gücü o kadar fazladır.

    Sizin max Tork devrinden ziyade Max Beygir Gücüne yakın bir devirde Torkun daha fazla oluyor gibi hissediyorum demeniz de bu sebeple o devirde aracın Beygir Gücü daha yüksek. Yani daha fazla beygir size hizmet ediyor :)

    Olayın Özeti Fazla Beygir Gücü fazla atın size hizmet etmesi, fazla Tork sizin bu atları hizmete geçirme hızınız.

    Yani Tork aracı ani ivmelendirmede etkilidir ama Beygir Gücü son sözü söyler.

    Yani dizel araba yokuşta benzinden daha iyi çıkıyor sözü de buradan gelir. Dizel araba Torku yüksek olduğundan daha iyi ivmelenir ama o yokuşun bir yerinden sonra benzili aracın Beygir Gücü yüksek olduğundan kopup gidecektir.




  • Herkesin bu konuyu en baştan sona kadar okumasını şiddetle tavsiye ederim. Gördüğüm kadarıyla bu konu çoğu kişi tarafından tam anlamıyla bilinmiyor.

    TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM ve HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/f_//tm.htm#38360434
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.