Şimdi Ara

Vatandaş dizel'i sevdi, Maliye de vatandaşı.. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
205
Cevap
1
Favori
7.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    hocam çok abartmışsın konuyu.

    1.6 hdi 1000 devirde bile 20 beygir üretebiliyor, 2000 devirde bu 68, hatta overboostla 75...

    http://citroen.c4.free.fr/C4_MOT/MOT01.jpg
    http://206.coupe.cabriolet.free.fr/images/dv6ted4.jpg



    Evet gaza iyice basıp, turbo pallerini çok yüksek devirlere çıkarırsak dizeller bu gücü sağlayabiliyor. Ama bunun için gaza ciddi miktarda basmak ve tepkideki gecikmeyi önceden hesaba katmak lazım.

    Bir de, üretilen güç ile motorun devirlenme isteği biraz farklı oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 4 Ekim 2012; 18:55:23 >




  • Yeri gelmişken de, sorayım:

    2.000rpm'de 260nm tork elde edilirken motorun gücü 68bg olarak verilmiş. İnternette bu dönüşüm için bir sürü farklı sonuç veren formül yer alıyor. En doğru orantı bu mudur?(1.000rpm-100nm-13bg)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    cunku rolanti-2000 devir arasinda tam gazda bile tas catlasin 10bg uretebilen turbo dizel ya stobediyor etmese de turbonun etkili calistigi devirlere kadar salyangoz hizinda ilerliyor.



    hocam çok abartmışsın konuyu.

    1.6 hdi 1000 devirde bile 20 beygir üretebiliyor, 2000 devirde bu 68, hatta overboostla 75...


    19can84 alinti yaptigin o satirlarda ben fluyanstan bahsediyordum. piyasadaki tum dizel araclari kullanmadim. kullanidigim dizel araba 5-6 farkli aractan baska bisey degil.

    *sunu da eklemek isterim. o satirlarda rolantiden itibaren demisim. turbo dizellerde rolanti-1000 arasi guc uretimi cok dusuk oldugundan, kalkislarda aracin 2000devire yukselmesi cok cok uzun sure aliyor.

    Tamam da hocam taş çatlasın 10 hp nere 68hp nere...

    Kaldı ki fluenceda da durum bundan pek farklı değil. Güçsüz versiyonunda bile 55 civarı.

     Vatandaş dizel'i sevdi, Maliye de vatandaşı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Yeri gelmişken de, sorayım:

    2.000rpm'de 260nm tork elde edilirken motorun gücü 68bg olarak verilmiş. İnternette bu dönüşüm için bir sürü farklı sonuç veren formül yer alıyor. En doğru orantı bu mudur?(1.000rpm-100nm-13bg)

    1000 devirde grafikten gozuktugu kadariyla 20bg uretiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Yeri gelmişken de, sorayım:

    2.000rpm'de 260nm tork elde edilirken motorun gücü 68bg olarak verilmiş. İnternette bu dönüşüm için bir sürü farklı sonuç veren formül yer alıyor. En doğru orantı bu mudur?(1.000rpm-100nm-13bg)

    1000 devirde grafikten gozuktugu kadariyla 20bg uretiyor.

    1.000rpm-100nm-13bg orantısını ben kurdum.

    68x(1.000/2.000)x(100/260)=13,08 şeklinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    Tamam da hocam taş çatlasın 10 hp nere 68hp nere...

    Kaldı ki fluenceda da durum bundan pek farklı değil. Güçsüz versiyonunda bile 55 civarı.

     Vatandaş dizel'i sevdi, Maliye de vatandaşı..


    bak bu grafik tam fluyansi anlatiyor. rolanti devirlerine dogru bakarsan soyledigimden cok daha az guc uretebildigini gorursun. 2000 devirde 55bg uretiyor netekim bu devirler guc patlamasinin yasandigi devirler. tabi ki rolantiden 2000e gelene kadr hep 10bg kalacak hali yok. 2000e yaklastikca guc uretimi de ustel olmasa da bayag yuksek egimle artis gosteriyor.

    dusuk devirde dusuk guc uretimi turbo kendini doldurana kadar motorun toparlayamamasiyla birlesince adama 10bg guc uretiyor hissi veriyor. arabayi alip dinamometreye bagladigim yok sonucta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Yeri gelmişken de, sorayım:

    2.000rpm'de 260nm tork elde edilirken motorun gücü 68bg olarak verilmiş. İnternette bu dönüşüm için bir sürü farklı sonuç veren formül yer alıyor. En doğru orantı bu mudur?(1.000rpm-100nm-13bg)

    1000 devirde grafikten gozuktugu kadariyla 20bg uretiyor.

    1.000rpm-100nm-13bg orantısını ben kurdum.

    68x(1.000/2.000)x(100/260)=13,08 şeklinde.

    yok onun hesabini radyan olarak yapmak gerek.

    devir(rpm)*tork(Nm)*2pi/60 = (W)

    cikan degeri 1000e bolersen kW bulursun. bg istiyorsan cikan degeri 0.735e bolmen gerekir di daha.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bak bu grafik tam fluyansi anlatiyor. rolanti devirlerine dogru bakarsan soyledigimden cok daha az guc uretebildigini gorursun. 2000 devirde 55bg uretiyor netekim bu devirler guc patlamasinin yasandigi devirler. tabi ki rolantiden 2000e gelene kadr hep 10bg kalacak hali yok. 2000e yaklastikca guc uretimi de ustel olmasa da bayag yuksek egimle artis gosteriyor.

    dusuk devirde dusuk guc uretimi turbo kendini doldurana kadar motorun toparlayamamasiyla birlesince adama 10bg guc uretiyor hissi veriyor. arabayi alip dinamometreye bagladigim yok sonucta.

    Şimdi ben de daha iyi fark ettim. 1.6 hdi 1.000rpm'de 110nm tork üretiyor. 1.5 Dci ise grafiğe göre 50nm'lere doğru düşüyor. İki motor arasında dağlar değil, dünyalar varmış. Zaten utançlarından grafiği 1.000rpm'e kadar çekememişler.

     Vatandaş dizel'i sevdi, Maliye de vatandaşı..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Yeri gelmişken de, sorayım:

    2.000rpm'de 260nm tork elde edilirken motorun gücü 68bg olarak verilmiş. İnternette bu dönüşüm için bir sürü farklı sonuç veren formül yer alıyor. En doğru orantı bu mudur?(1.000rpm-100nm-13bg)

    1000 devirde grafikten gozuktugu kadariyla 20bg uretiyor.

    1.000rpm-100nm-13bg orantısını ben kurdum.

    68x(1.000/2.000)x(100/260)=13,08 şeklinde.

    yok onun hesabini radyan olarak yapmak gerek.

    devir(rpm)*tork(Nm)*2pi/60 = (W)

    cikan degeri 1000e bolersen kW bulursun. bg istiyorsan cikan degeri 0.735e bolmen gerekir di daha.


    Teşekkürler. Ama bu şekilde grafikteki 68 yerine 74 çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Teşekkürler. Ama bu şekilde grafikteki 68 yerine 74 çıkıyor.

    hdi in grafiginde iki tane tork cizgisi var.

    avec dedigi turbonun asiri boost yaptigi
    sans dedigi turbonun normal kosullar altinda calistigi durumun cizgisi.

    sen ustteki mavi cizgiye bamissin. ayni grafikteki ikinci mavi cizgi 68 cikiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    bak bu grafik tam fluyansi anlatiyor. rolanti devirlerine dogru bakarsan soyledigimden cok daha az guc uretebildigini gorursun. 2000 devirde 55bg uretiyor netekim bu devirler guc patlamasinin yasandigi devirler. tabi ki rolantiden 2000e gelene kadr hep 10bg kalacak hali yok. 2000e yaklastikca guc uretimi de ustel olmasa da bayag yuksek egimle artis gosteriyor.

    dusuk devirde dusuk guc uretimi turbo kendini doldurana kadar motorun toparlayamamasiyla birlesince adama 10bg guc uretiyor hissi veriyor. arabayi alip dinamometreye bagladigim yok sonucta.

    Şimdi ben de daha iyi fark ettim. 1.6 hdi 1.000rpm'de 110nm tork üretiyor. 1.5 Dci ise grafiğe göre 50nm'lere doğru düşüyor. İki motor arasında dağlar değil, dünyalar varmış. Zaten utançlarından grafiği 1.000rpm'e kadar çekememişler.

     Vatandaş dizel'i sevdi, Maliye de vatandaşı..

    en kotusu de o . araci kaldirmak icin illa devri 2000e getirip balata yaka yaka kakman gerek. ustun teknoloji.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    Teşekkürler. Ama bu şekilde grafikteki 68 yerine 74 çıkıyor.

    hdi in grafiginde iki tane tork cizgisi var.

    avec dedigi turbonun asiri boost yaptigi
    sans dedigi turbonun normal kosullar altinda calistigi durumun cizgisi.

    sen ustteki mavi cizgiye bamissin. ayni grafikteki ikinci mavi cizgi 68 cikiyor.

    Pardon, çizgileri karıştırmışım. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    Tamam da hocam taş çatlasın 10 hp nere 68hp nere...

    Kaldı ki fluenceda da durum bundan pek farklı değil. Güçsüz versiyonunda bile 55 civarı.


    bak bu grafik tam fluyansi anlatiyor. rolanti devirlerine dogru bakarsan soyledigimden cok daha az guc uretebildigini gorursun. 2000 devirde 55bg uretiyor netekim bu devirler guc patlamasinin yasandigi devirler. tabi ki rolantiden 2000e gelene kadr hep 10bg kalacak hali yok. 2000e yaklastikca guc uretimi de ustel olmasa da bayag yuksek egimle artis gosteriyor.

    dusuk devirde dusuk guc uretimi turbo kendini doldurana kadar motorun toparlayamamasiyla birlesince adama 10bg guc uretiyor hissi veriyor. arabayi alip dinamometreye bagladigim yok sonucta.

    tamam da zaten 85 hplik atmosferik benzinli bir motorun da 1000 devirde üreteceği güç o renault motorundan fazla değil.

     Vatandaş dizel'i sevdi, Maliye de vatandaşı..

    1.4 honda.

    bence alışmayan insanların stop ettirmesinin sebebi turbonun devreye girmesi veya güç dağılımının kötü olması değil. Motor benzinliye kıyasla çok bağırdığı için benzinliye alışık insan ister istemez insan aşırı düşük devirde kalkmaya çalışıyor.

    Bu arada konuyla ilgisi yok ama tork konvertörlü otomatik şanzıman ortalama bir insana kıyasla çok düşük devirde arabayı kaldırdığı için dur kalk trafikte tüketimi düşürebilir mi acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84
    tamam da zaten 85 hplik atmosferik benzinli bir motorun da 1000 devirde üreteceği güç o renault motorundan fazla değil.

    http://www.hondanews.eu/img/directnewsimg/New_Civic_5d_press_pack_files/image006.jpg
    1.4 honda.

    bence alışmayan insanların stop ettirmesinin sebebi turbonun devreye girmesi veya güç dağılımının kötü olması değil. Motor benzinliye kıyasla çok bağırdığı için benzinliye alışık insan ister istemez insan aşırı düşük devirde kalkmaya çalışıyor.

    Bu arada konuyla ilgisi yok ama tork konvertörlü otomatik şanzıman ortalama bir insana kıyasla çok düşük devirde arabayı kaldırdığı için dur kalk trafikte tüketimi düşürebilir mi acaba?



    Yanlış bakmadıysam, 1.4 Honda bile 1.000rpm'de 1.5Dci'nin iki katı kadar güç üretiyor.

     Vatandaş dizel'i sevdi, Maliye de vatandaşı..



    BMW'nin 8 ileri ZF'si 116i'de şehir içi tüketimi sadece 0.1L artırıyor. Kısa süre içinde manuelden az yakanları da çıkacaktır. Frene basarken, tekerleklere aktarılan tahriği sisteme zarar vermeyecek şekilde kesebilirlerse çok daha ekonomik de olabilir.




  • ÖTV oran üzerinden gitmez.

    ÖTV sabittir.

    İsterse petrol rafineri çıkışı beleş olsun. Üzerine 2 TL civarı ötv + ötvnin kdvsi geliyor.

    Yani varili 0 dolara olan petrol TR de 2 Tl/litredir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdullah345

    quote:

    Orijinalden alıntı: WapTRyphoon

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdullah345

    Geçen gün Prof bir hocamız "dizel" diye yazmak Rudolf Diesel'e hakarettir dedi derste. Adam motoru icad etmiş adını düzgün yazın dedi. Ben onu bilmem sonuçta dilimize yerleşmiş bir kelime dizel ama başlıktaki DE ayrı yazılmalıydı. Bari kendi dilimize dikkat edelim.

    "Diesel" Türkçe'ye "dizel" olarak geçmiştir. Türk Dil Kurumu'nda da aynı yazdığım şekilde gösteriliyor. Kendi ülkemde, kendi dilime çevrilmiş bir sözcük varken, Almanca bir kelimeyi kullanamam ben. Asıl sizin yaptığınız Türkçe'ye hakarettir. Başlatmayın elin almanına.

    Mesajımı anlayamamışsınız. Orada ben de dizel dilimize yerleşmiş bir kelime diyorum zaten. Ben başlıkta "maliye'de" şeklinde değil "maliye de" şeklinde yazmanız gerektiğini söylüyorum. İkisi arasında dağlar kadar fark var. Bu durum elin almanını değil bizim eğitim sistemini ilgilendiriyor galiba. Tabii ikaz edilince saldırı durumuna geçmeniz ayrı bir durum. O da toplumsal eğilimlerimizi ilgilendiriyor. Benim buradan çıkardığım sonuç dh'de kimseye karışma başın ağrır oldu.

    Sabah nasıl bir kafayla yazıldıysa, başlığı aynen kopyalamıştım sayenizde farkettim anlatım bozukluğunu.. kusura bakmayın




  • Bizim milletten yemin ederim bir şey olmaz.Yuksek vergilere tepki amaçlı konu açılmış cogu kisi dizel-benzin savaşına girişmiş.

    Devam edin.Az yakan dizel ve LPGli araçlarınıza mutlu olmaya

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • kavga etmek yokk YOLA DEVAM

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizele zam gelcek diyolar daha bakalım nolcak artık araba evin önünde çökcek galiba
  • husisi taksi evin onunde yatabilir de kamyoncu nakliyeci taksici ciftci ve bunun gibi araclari ile para kazanmaya calisan vatandaslarimiz ne yapacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.