Şimdi Ara

aracımda termostat yokmuş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
17.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracımda su eksiltme problemi olunca gözlemledim ve termostat kabının motora bağlantı yerinden su sızdırdığını gördüm.sanayiye gittim söktüler plastik contaya bir şeyler sürüp geri taktılar...

    ama bu arada bişe ögrendim bir yıldır kullandığım araçta termostat yokmuş termostat yeri boş daha önceki sahibi sökmüş benim tek şikayetim kışın kalorifer geç ısınıyordu.Ben yol kısa 3 km işe gidiş yolu ondan araç ısınmıyor diye düşünüyordum.usta muhtemelen araçın harareti yükseliyordur ondan sökmüşlerdir istersen takalım dedi bende sorunsuz kullandığım için ve kışın askerde olacağım için taktırmadım.

    şimdi termostatsız araçta bir sorun olur mu bir yıldır bende ve termostatsız mış bi sorun yaşamadım.



  • Normalde Termostatsız araç ısınmaz. Devridaim sürekli yapıldığı için, ısınmaz. Hararetli araçlarda ısınabilir. Aracınız nedir?

    Termostat pahalı değilse deneyebilirsiniz. Daha çabuk ısınır, hararet yaptıracak olursa, ki sanmıyorum, çıkartırsınız. Ancak öyle bir durumda motorunuz soğutma sistemi sağlıklı çalışmıyor demektir.
  • clio araç ben bir yıldır kullanıyorum sıcaklık göstergesi genelde ortalarda olur hiç yüksek sıcalıklar görmedim uzun yolda ortalara bile gelmiyor.Ama kışın kalorifer geç ısınıyordu ben bunu yolun kısa(3 km)olmasına bağlıyordum.uzun yolda sorunsuz ısıtıyordu içerisini.Söktüklerine göre vardır bir şey başıma iş açmıyayım dedim ama bilmiyorum iyi mi ettim.

    anladığım kadarı ile termostat araç ısınana kadar su göndermiyor bende termostat olamdığına göre araç ısınmadan su devirdaimi başlıyor ve araç yavaş ısınıyor.

    bulunduğum yer Hatay kışın don olmaz yazın çok sıcak
  • Termostat yoksa motor daha geç ısınacağı için yakıt tüketimi de artacaktır. Soğutma sistemi sabit döngü içinde çalışır. Termostat takılı olduğunda eğer hararet yapma sorunu ortaya çıkıyorsa radyatör fanına direkt anahtar bağlanıp elle açılıp kapanabilir. Bu sayede hararet yapması engellenir. Bu da bir çözüm olabilir. Araç nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Termostat yoksa motor daha geç ısınacağı için yakıt tüketimi de artacaktır. Soğutma sistemi sabit döngü içinde çalışır. Termostat takılı olduğunda eğer hararet yapma sorunu ortaya çıkıyorsa radyatör fanına direkt anahtar bağlanıp elle açılıp kapanabilir. Bu sayede hararet yapması engellenir. Bu da bir çözüm olabilir. Araç nedir?

    araç clio yakıt sarfiyatından kışında bir şikayetim yoktu araç genelde 1 lt lpg ile 10 km yapıyordu kışın şehir içi.
  • Termostat motorda sıcaklığın istenilen seviyede tutulmasını sağlayan sistemdir. Motor yağı bildiğimiz gibi suyla soğutulur. Soğutma suyu da yağ ile temas edip soğutma işlevini yerine getirdikten sonra doğal olarak ısınır. Belli bir sıcaklığa kadar ısınan suyu termostatın algılanıp, vanasını açmak suretiyle radyatöre göndermesi ve üzerindeki ısıyı atmasını sağlaması gerekir.

    Eğer aracında termostat yoksa bu demektir ki soğutma suyu motor ile radyatör arasında sürekli sirkülasyon halinde. Aksi takdirde zaten motor ısısı artıp evvela silindir kapak contasının yanmasına ve devamında piston ve yatakların hasar görmesine neden olurdu.

    Termostatın olmamasının mahsurlu olacağını düşünüyorum. Çünkü normalde kesikli aralıklarla çalışması gereken soğutma sistemi (Radyatör, fan) senin araçta sürekli çalışacak ve uzun vadede sistem zarar görürse motora zararı büyük olabilecektir.




  • [simage]
     aracımda termostat yokmuş
    [/simage]


    araç kırmızı işaretlediğim yerde fan açıyor. yeşil işaretlidiğim kısımdan yukarı çıktığını hiç görmedim,uzun yoldada sarı işaretli yerlerde oluyor.
  • Çok yakar. termostatla radyatör fanı uyumlu çalışarak motor suyu sıcaklığını sabit tutarlar.
  • Bence yukarıda bahsettiğim iyi bir çözüm olabilir termostatlı sistemde. Termostatsız şekilde yağlama performansının da düşeceğini tahmin ediyorum soğuk çalıştırmada. Belki vezir hocam daha iyi bir cevap verebilir. Bu konuda işin uzmanı o.


    Bu arada şimdiden hayırlı teskereler. 343. ksd'den saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Bence yukarıda bahsettiğim iyi bir çözüm olabilir termostatlı sistemde. Termostatsız şekilde yağlama performansının da düşeceğini tahmin ediyorum soğuk çalıştırmada. Belki vezir hocam daha iyi bir cevap verebilir. Bu konuda işin uzmanı o.


    Bu arada şimdiden hayırlı teskereler. 343. ksd'den saygılar.

    teşekkür ederim,kısmetse aralık ta askerim siz kurtulmuşsunuz darısı bize artık.

    bulunduğum iklim sıcak bir yer olduğundan yaz aylarında sorun olmamıştır(diye düşünüyorum) kışında ılık havalar ...zaten aralıkta askerim ya satacağım yada yaza kadar araç yatacak kullanılmayacak...

    araç kışın 500 metrede lpg ye geçiyordu yazın çalıştırır çalıştırmaz lpg ye geçiyor.




  • Anladım. Sıcak iklimde bir sorun çıkarmayabilir. Fakat aracınızı satarken termostatının olmadığını söylerseniz iyi olur. Çünkü soğuk iklimde problemler çıkartabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Termostat kullanmamak krank milinde erken aşınmaya sebebiyet verir.

    Ucuz bir parça. İklime bakmadan kullanmak, en iyisini, orjinalini kullanmak, takmadan önce de test etmek gerekir çünkü bazen kutudan bozuk çıkabilir. Yeşil bölgeyi geçmediğine göre soğutma sisteminde büyük bir problem yok. Yalnız 15-20 liralık termostatı değiştirmeye üşenen enteresan ustalar vardır.

    Peki ne olabilir? Motor tasarlandığından daha soğuk çalışıyor. Devri-daim sitemi güvenlik payıyla beraber her zaman motoru idealden biraz daha soğuk tutabilecek kapasitededir. Termostat devri-daimi sıcaklığa göre engelleyerek motorun ideal ısıda çalışmasını sağlar. Bu halde motor idealden daha soğuk çalışıyor. Yani idealden daha zengin karışımla çalışıyor. Kurum problemleri daha erken olabilir, motor yağı da hesaplardan daha erken yıpranır.

    Yani teorik olarak bozuk termostat krank milinde yıpranmaya neden olur. Yalnız kimse üzerine kondurmaz, o başka :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Termostat kullanmamak krank milinde erken aşınmaya sebebiyet verir.

    Ucuz bir parça. İklime bakmadan kullanmak, en iyisini, orjinalini kullanmak, takmadan önce de test etmek gerekir çünkü bazen kutudan bozuk çıkabilir. Yeşil bölgeyi geçmediğine göre soğutma sisteminde büyük bir problem yok. Yalnız 15-20 liralık termostatı değiştirmeye üşenen enteresan ustalar vardır.

    Peki ne olabilir? Motor tasarlandığından daha soğuk çalışıyor. Devri-daim sitemi güvenlik payıyla beraber her zaman motoru idealden biraz daha soğuk tutabilecek kapasitededir. Termostat devri-daimi sıcaklığa göre engelleyerek motorun ideal ısıda çalışmasını sağlar. Bu halde motor idealden daha soğuk çalışıyor. Yani idealden daha zengin karışımla çalışıyor. Kurum problemleri daha erken olabilir, motor yağı da hesaplardan daha erken yıpranır.

    Yani teorik olarak bozuk termostat krank milinde yıpranmaya neden olur. Yalnız kimse üzerine kondurmaz, o başka :)

    Hocam ne zamandır yazılarınıza denk gelmiyordum.

    Güzel bilgiler için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Termostat kullanmamak krank milinde erken aşınmaya sebebiyet verir.

    Ucuz bir parça. İklime bakmadan kullanmak, en iyisini, orjinalini kullanmak, takmadan önce de test etmek gerekir çünkü bazen kutudan bozuk çıkabilir. Yeşil bölgeyi geçmediğine göre soğutma sisteminde büyük bir problem yok. Yalnız 15-20 liralık termostatı değiştirmeye üşenen enteresan ustalar vardır.

    Peki ne olabilir? Motor tasarlandığından daha soğuk çalışıyor. Devri-daim sitemi güvenlik payıyla beraber her zaman motoru idealden biraz daha soğuk tutabilecek kapasitededir. Termostat devri-daimi sıcaklığa göre engelleyerek motorun ideal ısıda çalışmasını sağlar. Bu halde motor idealden daha soğuk çalışıyor. Yani idealden daha zengin karışımla çalışıyor. Kurum problemleri daha erken olabilir, motor yağı da hesaplardan daha erken yıpranır.

    Yani teorik olarak bozuk termostat krank milinde yıpranmaya neden olur. Yalnız kimse üzerine kondurmaz, o başka :)

    peki bunu çıkaran akıllı niçin çıkarmıştır. fiyatıda pahalı değil oysa




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.