< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S1000XR -- 13 Aralık 2019; 15:3:5 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S1000XR -- 13 Aralık 2019; 15:3:5 > |
Bugün musevi iş adamının bir fabrikasında idim iş gereği. Fabrikada çalışan birisi ile muhabbetim oldu. Söylediği şu. 1 saat ekstra olarak mesaiye kaldığımızda bunu hem maaşa hem sgk primine yansıtıyor. Ancak dedi fabrikadan 1 toplu iğne bile çıkmasına karşı. Prensip gereği.
20 25 yıl önce bilader cnc tornada işçi idi. 2 farklı yerde çalıştı. İlki Kayserili göya müslüman muhafazakar bir aile. Abim yanımda mesailerini düzenli tutyordu. Düşünün mesaileri vermeyi sgk yı bile gir çık şeklinde yapıyordu. Ama git müslümandır. 5 vakit hede hödö.. En son çalıştığı yer agop adlı ermeni vatandaşının yanı. Abim baktım hiç bir mesaisini deftere işlemezdi. Sordum. Dedi gerek yok ilk 5 ay tuttum. Sgk tam yatar ve mesai kılı kılına yatardı. Hatra cuma günleri tam cuma saatinde 2 saat ister namaz kılın ister kılmayın tatil varmış. Şimdi soruyorum bu musevi ve ermeninden ni araç alınır yoksa ötekinden mi ![]() |
Sanayi esnafı ile iş yapmayın. Gidin yetkili servise. Paranız yoksa yetkili servisten bozma özel servisler var. İşlerini düzgün yapıyorlar tüm işlemlere fatura keserler. O da yoksa Bosch car servis var. En azından kurumsal firma. Muhattabınız ilkokul mezunu birisi olmaz.
|
Her meslekte olduğu gibi bizim işlerde de kötü kimselere, lafta ustalar var.
Tabi rekabet ortamı yüzünden ve para için insanlar kendilerini bozuyorlar. Öncelikle şunu belirteyim , Ustalık başka bir şey kişilik karakter çok başka bir şey. Kaldı ki bu kimseler Marstan dünyamıza , ülkemize gelmediler, Bu toplumun içinden çıkan kimseler, yani demem o ki toplumun genelinde bozulma , Bizim otomotivcilere has bir durum değil. Biz babadan bu işlerin içindeyiz, karakter olarakta çok titizimdir, Müşteri dandik parça kullanalım dese bile kullanmak istemem, çünkü o parçanın ceremesini yarın hem müşteri çekecek hem ben çekeceğim , hemde namım lekelenecek. Aynı şekilde uydur kaydır iş yaparsam da kendime zarar vermiş olurum. Hiç Gerek yok. Bizim için paradan önce gelen değerler var. Daha önce de yazmıştım forumda '' ustalarına dikkat edin '' diye. Özellikle Mekanik tamirciliğinde her türlü RANT ve ANATA döner. Tamircilerin büyük çoğu , Yedek parçacıdan , Tornacıdan , Rektefiyeciden , Rot - Balansçıdan , Lastikçiden , Yağcıdan , Hatta Kaporta - Boya Esnafından bile AVANTA alır. Bu arkadaşlar da Avanta'yı tamticiye verir çünkü müşteriyi o getiriyordur. Maalesef sistem bu şekilde , o yüzden müşteri bilinçli olamak zorunda . Yoksa vay haline ... |
Toplum olarak bozulma var
|
Dürüst olana da SALAK gözüyle bakıyorlar
|
2012 de kendime sıfır araç almıştım ve kullandığım süre boyunca da tüm bakım ve değişimlerini yetkili servislerde yada Bosch servislerinde yaptırdım. Bu sene başında yurtdışına yerleşme durumum olunca da aracı satmadan önce orjinal servisine soktum. Bu aracı satacağım ne derdi varsa söyleyin yaptırayım dedim. Hertarafına bakıldı, soğutma suyu haznesi, conta ve hortumları yıpranmış dediler, orjinalleri ile değiştirdim. Katalitik konverterde kılcal çatlaklar var istersen sökülsün hem performansı artar ama çevreye daha zararlı olur dediler. Yok dedim ve onu da orjinali ile değiştirttim. İyi de para ödedim hatta. Tüm sorunları bitince de muayeneye sokup muayene tarihini uzattım ve sıfır bulgu ile çıktı muayeneden. Bunları neden mi yazdım, tüm bunların ardından aracımı sahibinden.com’a cumartesi sabahı koydum ve yazdığım fiyat da sitedeki en yüksek fiyatlardan biriydi. Pazartesi günü de pazarlık bile yapmadan aracımı sattım. Alıcıya istediğin ekspere getirip inceletirim dedim. Testleri yapan eksperin yanına hiç gidip konuşmadım. test sonrası eksper alıcıya, bu model araç alacaksan düşünme al kesinlikle dedi. Sattıktan sonraki gün de tekrardan borç sorgulatma yaptım plakamdan ve önceki tarihlerden kalma 2 park borcu çıktı. Satış esnasında yoktular. Onları da ödeyip aracı alan kişiye whatsapp ödememin ekran görüntülerini de attım.
Bu dünyada en korktuğum şey kul hakkı yemek. çok şükür ki ben böyle oldukça da tüm işlerim rast gitti. |
Her ekspere de güven olmaz , bakkalı kapatıp ekspertiz açan var
|
Bu ülkenin dolandırıcısı eksik olmaz. Ama vatandaştan önce en büyük dolandırıcı sanayi ustasıdır. 17 ustaya para ödedim sorunu bulsunlar diye eski arabamın. Tam 17. Hepside sağdan soldan bulma değil arkadaşlarımın ve çevrenin yıllardır gittiği ustalar. Servis komple motoru değiştiriyordu 65bin km de. Arabanın arızasını oluşabilexeği 17 tane parça yok ama 17 usta farklı farklı yerleri işaret ettiler. Kalitesiz yağ diyen bile oldu. Ne çıktı merak etmeyin söyleyeyim. Enjektörün bir tanesinin içindeki pervane yan dönmüş. Arabadan soğudum sattım 8 senelik astra 1.3 h kasa. Aklınıza gelmesin usta bulmuş işte problemi diye. Ustalar dan gına gelince kendim söküp parçaladım arabayı komple. Önce turbo, emme, boğaz derken sora üst kapağa gelecekti. Enjektör leri sökünce gariplik gördüm. Birinin ucu farklı renkteydi 2 ton açığı. İlk götürdüğüm enjektörcü sorun yok dedi testlerde. İnanmadım. Başka yere götürdüm pervane eğri çıktı. Tam 4 ay uğraştım. Ve sattım arabayı tamir edip.
|
Ufak bir düzeltme; kelimenin doğrusu "Orijinal"
![]() Ayrıca bir araçta Sunroof varsa o araç "full artı full" dür. Sunroof yoksa "Sunroof harici full" dür. Trendline Polo'ya "Sanruf hariç full" diyeni gördüm. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sar1Lac1 -- 13 Aralık 2019; 15:17:39 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |