Şimdi Ara

Bu ülkede neden temiz 2. el araba yok? Premium'lar dahil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
1
Favori
5.979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İtalya İngiltere Fransa Almanya vs ülkelerin 2. el sitelerine bakıyorum, hani oradada yıkık arabalar var ama fiyatı 2000€ parayı geçmiyor ve geneli çok temiz, ne 3 kuruşluk çakma plastik aksesuar var, ne uyduruk egzozlar var zaten geneli oynamamış oynananıda kaliteli aksesuarla modifiye edilmiş.

    Sonrasında bizim sarı siteye bakıyorum, düzgün ilan yok gerçekten yok, 2004 volvo s60 2.0t bakarım farları sap sarı, değişeni 3 parça ve üzeri deri koltuklar mahvolmuş koltukları köşeli kiremit ile doldursan bu kadar deforme olamaz, araba'nın dışı çizikten geçilmiyor.

    Ve bunlar yetmiyormuş gibi, adam 2004 s60 aracına 60k üzeri fiyat çekiyor.

    Abuk sabuk aksesuarla donatmışlar aracı 5. kalite plastik aksesuarla, adam vectra satıyor ön ızgarada arkada cadillac amblemi var taunusuna ve tofaşına mustang amblemi koyan var, Renault megane 1 aracının arkasına TDI amblemi koymuş, tempra bakarsın ön ızgarada Ferrari amblemi var,

    W124 Mercedes alayım toplayım ömürlük kullanayım desen arabalar bitmiş, tamirat tadilattaki adamlara götürsen bu arabayı yapamayız presle gitsin der, temiz bulursun 94 model w124 araç 120k fiyat etiketli.

    120k € fiyata almanyada w124 AMG yada e500 oluyor ki, onlarda fabrikadan çıkmış gibi.

    Heleki bmw ye bakın arabaların hali içler acısı, adam kaportada her parçayı değiştirmiş hepsi ayrı tonda boya Allahtan farklı renge boyamamış, e30 3.20i araca ///M amblemiyle donatmış, e34 bakarsın 5.20i aracın her yeri alpina amblemi kaplı, ve bu amblem'ler 15₺ lik çakma plastik amblem'ler.

    Avrupada keyif için e34 w124 s60 vs buluyor, Türkiyede yok.

    Eski araba sevemezsin bu ülkede çünkü alınacak araba yok.

    Fiyatlarada dur diyen yok.

    Türkiye'deki yola çıkan 2005 altı araçların %85 üzeri preslenmesi gerekiyor, kullanılırlığı kalmamış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yoksul bir ülkeyiz ve insanlar araçlara eşeğe biner gibi biniyor.

    İnsanların %80'i aracı minimum maliyet ile yürütme derdinde.Ekmek derdinde,ev geçindirme derdinde olan adam araba'ya bebek gibi bakıp meguiars bakım kiti uygulayacak değil.


    Bu ülkede sarı siteye girince halen binlerce Tofaş ve Renault 9,12,19 İlanı mevcut.

    20 Yaşının üzerinde çok fazla araç var.Artık afrikada bile bu kadar eski araçlar nadir görülüyor.

    Ah parti gurur duysun.Trafikte 30 yaşında hurdaların gezdiği nadir ülkelerdeniz.
    Benim iki aracım var.
    İkisinide direk Bayısinde bakıma sokuyorum.
    Bir tanesi zaten 150 bin kmde. 2011 model. 8 yıldır sanayi yüzü görmedi. İlk sahibiyiz. Kazası vsvs hiç birseyi yok.
    Kasım'da ilana koydum, aracın grubunda da paylaştım. fiyatı yüksekmis. Bunu diyen adamla polemikte yasadik. Kendi arabası bu fiyatmis benim arabaminda fiyatı öyle olmalıymis.
    bunun arabasiyla benim arabam bir mı? Herif yan sanayi parça almış. Yagin en ucuzunu almış, kaçıncı sahibi olduğu belli değil. Arabası nazilli kerhanesi Aysundan farkı yok.
    Yag konusunda, yurt dışında çalıştığım sırada bmwem vardi. Türkiye'ye gelmiştim yağı değişimi yaptım sonra döndüğüm de bakıma götürdüm, aynı yağ değil demişlerdi. Ondan sonra servis dışına gitmedim.
    Haziranda sıfır alacagim, son kez bir daha ilana koyacağım satilmazsa götüreceğim bayiye vereceğim arabayi. Gına geldi çünkü.
  • Eskiden araba azken araçlar kıymetli idi.herkes arabasına bakıyordu.arac satışlarının coguda eş dosta idi.arti yürütme maliyetleri böyle değildi.

    Basit bir örnek.200 TL lik bankonot tedavule girdiğinde bir kaç yaşında arabanin sigortasini yaptırıp cebime biraz para kalmıştı.suan bir kaç yaşında araç için 4 taneden az 200 Luk bankonota sigorta yaptiramiyorsun.

    Yürütme maliyeti arttıkça bozulan parçaları idare etsin diye yan sanayinin yan sanayileri ile değiştirir olduk.piyasanin çok ciddi bir oranı şuan elindeki sorunlu arabayı başkasına kerkitme üzerine donuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkede para yok kardeşim gariban ülkeyiz. Kim gider sarardı diye farları değiştircek anca kazada kırılacakki yenisi takılsın. ben 27 yaşındayım sarardı değiştireyim diyenle tanışmadım daha

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Trafik bitik, sürücüler bitik, yollar bitik... E bu ortamda trafiğe çıkan araçlarda elbette kaza, çizik değişen olacak. Ha pazar günü gezmeye, ayda yılda bir düğüne gidilen kapalı garajda muhafaza edilen araç bulursan söyle ben de alayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yollar kötü
    yakıt kötü
    trafik kötü
    hava kirli
    su kirli
    insanlar saygısız

    tam olarak ne avrupa standartlarında'ki araçlar avrupa standartlarında olsun.
  • Yollar berbat ve dar. Adam gibi araba park edecek yer yok. Ne garaj ne yol kenarı özel bölge.Vergi çok. Maaliyetler yüksek. İkinci El ithalatı yasak.


    Bu gibi sebeplerden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasisi çukuru göre göre bodoslama giren tipler var, sıfır araç alıp üç sene boyunca zulüm eden var. Yağ değiştirmek bazılarının gözünde çok büyüyor boş geçiyorlar. Var oğlu var, hele şirket çıkması arabalar tsm çöp.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlackGhost12

    Yollar berbat ve dar. Adam gibi araba park edecek yer yok. Ne garaj ne yol kenarı özel bölge.Vergi çok. Maaliyetler yüksek. İkinci El ithalatı yasak.


    Bu gibi sebeplerden.
    Yaw zaten hükümet ikinci el ithalatına izin verse o zaman çok şey değişir, sarı sitedeki ilan açanlar araçlarının sağlam parçalarını alıp presletirler, sonrada 2. el araç ithal eder.

    Ama hükğmetin ikinci el araba getirmeme sebebi mtv yüzünden insanlar araba getirirse hükümet nerden mtv kazanacak?

    Sonra olur sana 98 model 1.6 opel 2.5k yıllık mtv.

    Ülke bitmiş

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkenin araç parkı dar ( ülkede ki araç sayısını ifade eder) dar araç parkının yaş ortalaması eski, sıfır araç fiyatları yüksek olduğundan ikinci el araçların el değiştirme sıklığı fazla, ayak üstü al satçılar (asıl mesleği olmamakla birlikte araç alıp satıp kar etmeye çalışanlar)var, bakım ve parça fiyatları gelirle kıyaslandığında yüksek dolaysıyla insanlar araçlarına masraf yapmak istemiyorlar. Bununla birlikte kapalı garajı olan insan sayısı yok denecek kadar az dolaysıyla güneşli bir ülkede olduğumuzdan ve yollarımızın kalitesi ortada olduğundan araçlar fazla yıpranıyor. Ama bütün bunlara rağmen bence temiz araç bulunabiliyor en azından biz buluyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam olarak böyle. Hadi aracın dışı eskir, çizilir vs. ama çoğu aracın içi rezalet. Yabancı sitelerde aynı yaştaki araç tertemiz dururken bizimkisi sanki içinde at yetiştirilmiş gibi. Özensiz kullanıldıkları her noktasından belli oluyor aracın. Her şeyde olduğu gibi bu da bir kültür konusu.
  • Adam önden kaza yapmış motor değişmiş herşey serviste orjinaliyle değişti diyip fiyatı yüksek tutuyor.
    Ağır hasarlı arabaya ben niye sıfır araba parası vereyim ki? Burası Türkiye...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim lagunanın farları sarı değiştirecem de nasıl 2 far 700 TL civarı, çok pahalı. Gidecem temizletecem ne yapayım. Benim takıldığım konu parası olupta iyi arabalara binenler sıra bakıma gelince üçün beşin hesabını neden yaparlar. O hesap benim gibi durumu iyi olmaynlar için var.
  • Parasizliktan bakim yaptiramiyor gerekli periyottaki bakiml kmleri cok geciyor buda aracı yipratiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • “şuna o para verilir mi, onun yerine ikinci el xxxx aracı alırım hiç olmazsa arabaya binerim” mantığı yüzünden insanımız çöp de olsa kaliteli markalara ikinci elde de olsa rağbet gösteriyor. Sonra alıyorsun, triger depişecek, ön takım değişecek, balatalar bitik, belki diskler değişecek, lastikler kabak, uzun zamandır adam akıllı bakım yapılmamış, farlar sararmış, koltuklar döşemeler haşat, tüm tuşlar soyulmuş. Uzar gider.

    Bunun yerine gidip de daha az kaliteli ama sıfır araç ya da en fazla 3/4 yaşlarında temiz ikinci el araç her zaman daha mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracından memnun olan satmaz yuzde 90 budur. Sahibindendeki 10 ilanın 6sı arızalı aracıni başkasına itelemeye calisan, 3ü sazan avi, 1i gercek satici yani paraya ihtiyaci olan ya da model yukseltmek icin satan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda bir çok konuda sanayide bu işi 300 TL'ye yaparlar diyen adamlar kaynıyor,ne bekliyorsun ki ikinci el araçlardan? Kendim 215 bin km araç kullandım sattım adam sanayiye bile götürmedi aldı gitti,milletin 200 bin kmdeki araçlarına bakıyorum ki kendimin de iş sebebi ile bir kolu sanayidedir arabanın hayatı kaymış.100 TL yağa pahalı diyen adamın arabası ne olacak ki
  • Yoksul bir ülkeyiz ve insanlar araçlara eşeğe biner gibi biniyor.

    İnsanların %80'i aracı minimum maliyet ile yürütme derdinde.Ekmek derdinde,ev geçindirme derdinde olan adam araba'ya bebek gibi bakıp meguiars bakım kiti uygulayacak değil.


    Bu ülkede sarı siteye girince halen binlerce Tofaş ve Renault 9,12,19 İlanı mevcut.

    20 Yaşının üzerinde çok fazla araç var.Artık afrikada bile bu kadar eski araçlar nadir görülüyor.

    Ah parti gurur duysun.Trafikte 30 yaşında hurdaların gezdiği nadir ülkelerdeniz.
  • Avrupada insanlar ihtiyacına göre araba alıyor. İnsanlar çelik jant, otomatik klima, 10 havayastığı, ...gibi şeyler bakmıyorlar. 20-30 senelik arabalar dipdiri duruyor. Çünkü insan gibi kullanıyorlar.
    Peki bizim insanımız;bütçesine bile bakmadam alırken en büyüğü, en donanımlısı, en güvenlikli olanı alıyor. Çünkü derdi gösteriş. Trafikte hep üstün olmak istiyor.
    Daha düşük modeldeki araçlara ezilecek sinek gibi bakıyorlar. Sürekli gösteriş yapmak içinde model yenilemek gerekiyor. Ömür boyu kredi ödüyorlar yani.
    Avrupada 20 bin Euro alacağınız arabayı TR'de 100 bin TL'ye alıyorsunuz.
    Asgari üçretler aynı 2 bin Euro ve 2 bin TL. Avrupada 10 aylık maaşla sıfır araba alırken ülkemizde 50 aylık maaş alıyor.
  • Bu ülkede neden temiz 2. el araba yok? Premium'lar dahil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arfcmr -- 21 Mart 2019; 11:54:23 >
  • ikinci elde ithalat yasallassa butun sorunlar cozulcek mesela efsane kasa toyotayi ordan 300 dolara alip buraya getirip otv kdv falan filan bi 300 dolar daha versen 600 dolara temiz bi corolla ya sahip olabilirsin burdaki fiyati direk 35.000tl temiz olanlarinin kotuleri 30bin e de var

    Devletin kari daha cok olur aslinda ikinci el arabalarin gelmesi 0 ithalatini dusurur buda daha fazla dovizin ulkede kalmasi demek
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.