Şimdi Ara

Yokuşlarda Debriyajı Zorlamamak İçin Ne Yapmalıyız?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar, yoğun trafikte ve yokuşta debriyajı zorlamamak için aracı nasıl kullanmalıyız?



  • yokuşta durmamak

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokus kalkis desteği veya el freni ile aracı Bayır da tutmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    yokuşta durmamak


    Öyle bir imkanım olsa. Bizim buralar çok yokuşlu ve dur kalklı. Mecburen duruyorum. Araba dizel ve yokuş kalkış desteği yok. En sağlıklı nasıl dur kalk yapabilirim. Sürekli el freni çek indir mi yapmalıyım? Normalde yarım debriyaj ile kalkarım. Ancak çoğu kişi bunun yanlış olduğunu söylüyor. Arabayı ustaya götürdüğümde usta debriyajının gayet sağlıklı olduğunu söylemişti. Ben de debriyajın sağlığını bozmayayım




  • Bu konuda dolmuş şöförlerine çok şaşırıyorum hem Yarı debriyaj yapmıyorlar hem araç o kadar dolu OLMASINA rağmen nerdeyse hiç kaydırmadan aracı rahatçana kaldırıyorlar motorun güçlü olması veya torklarının yüksek olmasından mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Bu konuda dolmuş şöförlerine çok şaşırıyorum hem Yarı debriyaj yapmıyorlar hem araç o kadar dolu OLMASINA rağmen nerdeyse hiç kaydırmadan aracı rahatçana kaldırıyorlar motorun güçlü olması veya torklarının yüksek olmasından mı acaba

    bence torklarının yüksek olmasından dolayıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Bu konuda dolmuş şöförlerine çok şaşırıyorum hem Yarı debriyaj yapmıyorlar hem araç o kadar dolu OLMASINA rağmen nerdeyse hiç kaydırmadan aracı rahatçana kaldırıyorlar motorun güçlü olması veya torklarının yüksek olmasından mı acaba

    adam için araba sürmek yürümek gibi bir şey. Onlar en ince noktaları biliyorlar ve artık reflesk olmuş.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sürekli yarım debriyaj yapmamak.
  • batkent B kullanıcısına yanıt
    Hocam çok tecrübeli şöförlerde de durum aynı şekilde yarım debriyaj yapmazsan bi miktar kayıyor araç illaki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Bu konuda dolmuş şöförlerine çok şaşırıyorum hem Yarı debriyaj yapmıyorlar hem araç o kadar dolu OLMASINA rağmen nerdeyse hiç kaydırmadan aracı rahatçana kaldırıyorlar motorun güçlü olması veya torklarının yüksek olmasından mı acaba

    Buyuk hacimli dizel motor oldugu icin.ayagini debriyajdan hafif ceksen kendiliginden hareket etmeye egilimliler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarım debriyaj zararlı diyenler,aracı nasıl kaldırıyor çok merak ediyorum.yokuşta kaymaması için frene basılı şekilde debriyajdan ayağınızı hafifçe çekin motor sesi değişene kadar,öyle kaldırın.bu şekilde araç kaymaz ve maksimuma çıkarırsınız baskı balata ömrünü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acaba birisi bana yokuşta araba nasıl kaldırılır,yani hani el freni ile kaldırma olayı var ya onu anlatabilirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    Sürekli yarım debriyaj yapmamak.

    Başka nasıl kalkalım? Örneğin siz nasıl kalkıyorsunuz hafif yokuşlarda ve dik yokuşlarda?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır zaten iki tane yöntem var:

    Yarım debriyaj.
    El freni ile kalkmak.

    Bunun haricinde nasıl kalkılabilir ki? Yarım debriyaj ve el freni tehlikeli diyen arkadaşlarım cevapyalabilir mi?
  • 17 yaşındayım arkada araba yoksa yarım debraj yapmadan yokuşta kaldırıyorum bazen patinaj çektiği oluyor ama onuda arabanın dengesiz ve hafif olmasına bağlıyorum arkada araba varsa el freniyle rahatça kaldırıyorum babamda aynı şekilde yapıyor 14 senedir hiç bir sorun yaşamadık bu yüzden
  • Yokuşlarda mümkün mertebe durma özellikle yüklüyken, durursan el frenini kullan, yokuş kalkış desteğini kullan, arabayı yarım debriyajda bırakma...
  • Yanılmıyorsam "Sağ" elinin altında bir kol olacak ondan faydalan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    yokuşta durmamak


    Öyle bir imkanım olsa. Bizim buralar çok yokuşlu ve dur kalklı. Mecburen duruyorum. Araba dizel ve yokuş kalkış desteği yok. En sağlıklı nasıl dur kalk yapabilirim. Sürekli el freni çek indir mi yapmalıyım? Normalde yarım debriyaj ile kalkarım. Ancak çoğu kişi bunun yanlış olduğunu söylüyor. Arabayı ustaya götürdüğümde usta debriyajının gayet sağlıklı olduğunu söylemişti. Ben de debriyajın sağlığını bozmayayım

    Ben 90 bin kilometredir aktif olarak kullanırım yarım debriyajı. Yokuşta dur-kalk yaparken sürekli yarım debriyaj ile kalkarım. Bazen düz yolda süratli kalkmam gerekiyorsa yarım debriyaj ve frenle arabayı askıda bekletirim. Forumda yarım debriyajı benim kadar seven yoktur sanırım.

    Baskı balata hâlâ taş gibi, en ufak bi sıyırma çekişten düşme vs. yok. O kadar narin sistemler değil bunlar. Ha tabiki de yanlış, baskı balata 150 bin km gideceğine 140 bin km gider. 50 binde yeni baskı balata istemez yani araba :)

    El freni çekilecek dert değil.

    Edit: Cart cart el freni çekenler rahatsız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 20 Ağustos 2015; 10:45:49 >




  • Çok dik bizim buralarda vitesi boşa atıp frene basın sürekli debriyaja basınca da azalır başlatanın ömrü el frenide kullanılır tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarım debriyajı uzun süre devamlı olarak kullanmazsanız sorun çıkartmaz, bi de kalktıktan sonra debriyajı bırakmak yerine gaza abananlar var sonra baskı balata duman atmaya başlıyor.

    Araç dizelse bir de 2.0 üstüyse yarım debriyaj iyidir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.