Şimdi Ara

Otomatik vites arabayı gaza basmadan yürütmek zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomatik araçlarda ayağını frenden çekince araba belli bir hıza kadar gaza basmadan çıkabiliyor. Yoğun dur kalk trafikte bu şekilde gaza basmadan sadece ayağı frenden çekip ilerleyip sonra durmak aracın şanzımanına zarar verir mi? Bu zarar durumu otomatik vites tipine göre değişkenlik gösterir mi? Örneğin CVT şanzımanda ne gibi sonuçları olur yarı otomatikler, tam otomatikler vs ne farkı olur ?




  • kabaca yarim debriyaj gibi dusunebilirsiniz.

    tork konvertorlude pek etkisi olmaz. eski nesil kilitsiz sanzimanlar her zaman o kosulda calisiyor zaten.

    cvt tork konvertorlude olabilir, coklu balatali kavramada olabilir. iki turlude zarari olacagini sanmiyorum.

    yari otomatik arabasina gore degisir, tam kavrama minimum gazlada gidebilir yarim debriyajda da ilerleyebilir

  • Tek ve çift kavrama sanzimanlarin neredeyse çoğu gaza basmadan gitmiyor.
    Tork konvertorlu de ise şanzımanın normal yapısı o bir zararı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski nesil tam otomatikte bir zararı olduğunu sanmam bunlar zaten sürekli kavramada(tork konvertörü aracılığıyla) hareket ediyorlar. Civic cvt var o da tahminim 15 km/s hıza kadar tork konvertöründe kalıyor sonra kilitliyor. Yakıt tüketiminin artması dışında bir zararı olacağını sanmam cvt içinde auto hold kapalıysa gidiyor zararı olsa seçenek koymazlar. Çift kavrama 1.5 dci edc kullandım uzun süre. Bu da gazı bıraktığınızda hızla kavrayıp bırakıyor. 1. Vites rolantide devam ediyor. Fren yapa yapa ya da yokuşta bu şekilde zorlamazsanız bir sıkıntı olmaz yine. Dsg ler sanki gaza basmadan gitmiyordu tam da hatırlamıyorum, Auto holddan da olabilir. Önünüzde mesafe açılırsa araya yapılacak kaynaklar dışında bir zararı olmaz bence. Sıklıkla yaptığım bir şey.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konvertörlüler ve cvt için sorun değil
    Yarı otomatiklerde kavratıp yürütmek lazım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yarı otomatiklerde genelde 1.vites kavrama ve lastiğin yuvarlanmaya başladığı - baskı-balatanın ayrıldığı hız TDI araçlarda 7-9km aralığında bu süratin altında araç sürekli kavrama yaptığı için baskı balata'nın ömründen yiyoruz... TSI araçlar 1.0-1.4'lerde 11-14km aralığını biliyorum....


    farklı veriler olanlar paylaşırsa sevinirim.


    bu sebeple öndeki mesafeyi ayarlayarak vitesi manuele çekip 1.viteste dur kalk trafiğinin hızına göre araca kavrama yaptırmakta ömrü açısından fayda var...


    ki işi DSG'nin kendisini bırakırsan 5km hızı gördüğü anda 2.vitese atar...sürekli 1-2 1-2 1-2 ...sonra ısındım sağa çek uyarısı...


    Otomatik vites arabayı gaza basmadan yürütmek zararlı mı?



    55 ile giderken vitesi 5'e atan bir şanzımandan bahsediyoruz...kendini berlin ovasında sanıyor :)...



    eski bir konu


    Bir resimli DSG hikayesi. | DonanımHaber Forum (donanimhaber.com)





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.