Şimdi Ara

Yokuşlarda Debriyajı Zorlamamak İçin Ne Yapmalıyız? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Worps W kullanıcısına yanıt
  • araç elbet zorlanacak zorlanan debriyaj olsun sorun değil ama yarım debriyaj çok yaparsanız trigeri çok fazla zorlarsınız zincirliyse vede bolarmaya başladıysa atlama yapma ihtimali büyük sonuç subap yamulması kayışlı ise kopma ihtimali yüksek sonuç motor pert tabikide bunlar triger zamanı yaklaşmaya başlayan araçlar için ihtimal dahilinde yüzde 30 diye nitelendireyim size ve yukarıdaki videoyu izlemenizi tavsiye ederim ben oluşabilecek risklerinden bahsettim sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: double minded


    quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Bu konuda dolmuş şöförlerine çok şaşırıyorum hem Yarı debriyaj yapmıyorlar hem araç o kadar dolu OLMASINA rağmen nerdeyse hiç kaydırmadan aracı rahatçana kaldırıyorlar motorun güçlü olması veya torklarının yüksek olmasından mı acaba

    Buyuk hacimli dizel motor oldugu icin.ayagini debriyajdan hafif ceksen kendiliginden hareket etmeye egilimliler.

    Magirus'lar karadüzen 80 beygir dizel motorludur. 4 litre motordan 80 beygir güç alır. Ne torku ne gücü. Sadece alışmışlar artık.




  • Sag ayaginizi saga yatirirsiniz. Sag ayaginizin topugu ile frene basarsiniz. Sol ayak debriyajdadir. Sol ayaginizla debriyaji cekerken ayaginizin ucuyla gaza basarken topugunuzu frenden kaldirirsiniz. Eskiden yokus kalkis destegi yokken ben boyle yapiyordum. 3 5 deneme sinra rahat rahat kaldirirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konu bu şekilde açıklandıkça acemi sürücülerin kafa karışıklığı ve panik yapması geçmeyecek sanırım. Yukarıda minibüsçülerden bahsedilmiş. Kesinlikle doğru. Olay kullandığınız aracın debriyaj tepkilerine alışmakla ilgili. Arkadaşlar düz yolda normal kalkış yaparken "Aman debriyajı kavrama noktasına getireyim." diyerek aracı dinliyor musunuz? Dinlemiyorsunuz çünkü artık otomatiğe bağlamışsınız. Yokuş kalkışının tek farkı da bu işten önce frende tutmak.

    Yokuş yukarı bekliyorsam (normal trafikte veya kırmızı ışıkta) sağ ayağım frende bekliyorum. Kalkış yapacağım zaman da normal kalkışa ek olarak ekstradan frende tuttuğum sağ ayağımla uygun şekilde gaz veriyorum. Yok motoru dinlemekmiş yok patinajmış. Çok dik yokuşlarda uzun süreli beklenecekse el freni çekilebilir ama diyelim ki Gümüşsuyu'ndan çıkıyorsunuz ve trafik var. O zaman ne yapacaksınız? Bu yüzden el frenine de alışmamak gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elente

    Bu konu bu şekilde açıklandıkça acemi sürücülerin kafa karışıklığı ve panik yapması geçmeyecek sanırım. Yukarıda minibüsçülerden bahsedilmiş. Kesinlikle doğru. Olay kullandığınız aracın debriyaj tepkilerine alışmakla ilgili. Arkadaşlar düz yolda normal kalkış yaparken "Aman debriyajı kavrama noktasına getireyim." diyerek aracı dinliyor musunuz? Dinlemiyorsunuz çünkü artık otomatiğe bağlamışsınız. Yokuş kalkışının tek farkı da bu işten önce frende tutmak.

    Yokuş yukarı bekliyorsam (normal trafikte veya kırmızı ışıkta) sağ ayağım frende bekliyorum. Kalkış yapacağım zaman da normal kalkışa ek olarak ekstradan frende tuttuğum sağ ayağımla uygun şekilde gaz veriyorum. Yok motoru dinlemekmiş yok patinajmış. Çok dik yokuşlarda uzun süreli beklenecekse el freni çekilebilir ama diyelim ki Gümüşsuyu'ndan çıkıyorsunuz ve trafik var. O zaman ne yapacaksınız? Bu yüzden el frenine de alışmamak gerek.

    Ayağı frenden gaza götürene kadar araba 1 metre geri kaçıyor. Topuğumda frene basarken parmaklarıma gaza mı basacağım. Araba gazı alınca da debriyajdan normal düz yoldaki gibi çekeceğim, öyle mi? Çok fazla acemi değilim bu arada. Sadece insanlar yarım debriyaj ile kalkmanın yanlış olduğunu söylüyorlar. Ben de onlara peki yarım debriyajsız nasıl kalkıyorsunuz diye soruyorum. Teşekkür ederim bu arada ilginiz için. :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben duz yolda nasil kalkiyorsam yokusta da ayni mantikla kalkiyorum. Tek fark yokusta daha hizli yapiyorum kalkisi araba kaymasin diye. Bu tamamen aliskanlik meselesi. El frenini hic kullanmam yokuslarda. Arac birkac cm geriye kayar sadece. Biz buna taksici kalkisi diyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: elente

    Bu konu bu şekilde açıklandıkça acemi sürücülerin kafa karışıklığı ve panik yapması geçmeyecek sanırım. Yukarıda minibüsçülerden bahsedilmiş. Kesinlikle doğru. Olay kullandığınız aracın debriyaj tepkilerine alışmakla ilgili. Arkadaşlar düz yolda normal kalkış yaparken "Aman debriyajı kavrama noktasına getireyim." diyerek aracı dinliyor musunuz? Dinlemiyorsunuz çünkü artık otomatiğe bağlamışsınız. Yokuş kalkışının tek farkı da bu işten önce frende tutmak.

    Yokuş yukarı bekliyorsam (normal trafikte veya kırmızı ışıkta) sağ ayağım frende bekliyorum. Kalkış yapacağım zaman da normal kalkışa ek olarak ekstradan frende tuttuğum sağ ayağımla uygun şekilde gaz veriyorum. Yok motoru dinlemekmiş yok patinajmış. Çok dik yokuşlarda uzun süreli beklenecekse el freni çekilebilir ama diyelim ki Gümüşsuyu'ndan çıkıyorsunuz ve trafik var. O zaman ne yapacaksınız? Bu yüzden el frenine de alışmamak gerek.

    Ayağı frenden gaza götürene kadar araba 1 metre geri kaçıyor. Topuğumda frene basarken parmaklarıma gaza mı basacağım. Araba gazı alınca da debriyajdan normal düz yoldaki gibi çekeceğim, öyle mi? Çok fazla acemi değilim bu arada. Sadece insanlar yarım debriyaj ile kalkmanın yanlış olduğunu söylüyorlar. Ben de onlara peki yarım debriyajsız nasıl kalkıyorsunuz diye soruyorum. Teşekkür ederim bu arada ilginiz için. :)

    Hocam debriyajin kavrama noktasini ogrendikten sonra kalkis yapmak cok kolay. Yani hareketleri seri yaparsaniz arac 5-10 cm kayar ancak. Frenden ayagimi cekip gaza basiyorum. Gaza normalden daha fazla basiyorum tabi. Es zamanli olarak debriyaji kavrama noktasina getiriyorum. Bu islemi yapmak cok kisa suruyor ve arac kaymiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniarius


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: elente

    Bu konu bu şekilde açıklandıkça acemi sürücülerin kafa karışıklığı ve panik yapması geçmeyecek sanırım. Yukarıda minibüsçülerden bahsedilmiş. Kesinlikle doğru. Olay kullandığınız aracın debriyaj tepkilerine alışmakla ilgili. Arkadaşlar düz yolda normal kalkış yaparken "Aman debriyajı kavrama noktasına getireyim." diyerek aracı dinliyor musunuz? Dinlemiyorsunuz çünkü artık otomatiğe bağlamışsınız. Yokuş kalkışının tek farkı da bu işten önce frende tutmak.

    Yokuş yukarı bekliyorsam (normal trafikte veya kırmızı ışıkta) sağ ayağım frende bekliyorum. Kalkış yapacağım zaman da normal kalkışa ek olarak ekstradan frende tuttuğum sağ ayağımla uygun şekilde gaz veriyorum. Yok motoru dinlemekmiş yok patinajmış. Çok dik yokuşlarda uzun süreli beklenecekse el freni çekilebilir ama diyelim ki Gümüşsuyu'ndan çıkıyorsunuz ve trafik var. O zaman ne yapacaksınız? Bu yüzden el frenine de alışmamak gerek.

    Ayağı frenden gaza götürene kadar araba 1 metre geri kaçıyor. Topuğumda frene basarken parmaklarıma gaza mı basacağım. Araba gazı alınca da debriyajdan normal düz yoldaki gibi çekeceğim, öyle mi? Çok fazla acemi değilim bu arada. Sadece insanlar yarım debriyaj ile kalkmanın yanlış olduğunu söylüyorlar. Ben de onlara peki yarım debriyajsız nasıl kalkıyorsunuz diye soruyorum. Teşekkür ederim bu arada ilginiz için. :)

    Hocam debriyajin kavrama noktasini ogrendikten sonra kalkis yapmak cok kolay. Yani hareketleri seri yaparsaniz arac 5-10 cm kayar ancak. Frenden ayagimi cekip gaza basiyorum. Gaza normalden daha fazla basiyorum tabi. Es zamanli olarak debriyaji kavrama noktasina getiriyorum. Bu islemi yapmak cok kisa suruyor ve arac kaymiyor.

    Bu dediğiniz yarım debriyaj değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oh Long Johnson -- 20 Ağustos 2015; 10:59:39 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha ehliyetim falan yok yaş 15-16 o zamanlar. Arabayi dik bir yokusta 2 arac arasina parketmeye calismistim. Arabalarda epey yakindi birbirine. El frensiz işi halletmistim. Muhtesem bir adrenalindi. Hala da el freni kullanmam cok gereksiz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mecbur yarım debriyaj ile başka yol mu var el freni yöntemi de bir yarım debriyajdır kavrama yapması anında hem gaza yüklenirsin hemde araba gitmeye istekli olur el frenini indirirsin. sürekli kendi arabasını kullanan artık el freni yöntemini kullanmaz debriyaj baskı balata zayıf değilse artık alışmıştır arkaya kaydırmadan gidiyordur. ayrıca çok dik rampada yüklü bi şekilde araba dizelde olsa stop ediyor dar ve dik bi yokuşta gelen olur görünmüyorda diye hafif yavaşlıyım dedim durunca da zor kalktı stop etti vs. 235 tork 1.5 dizel 3 kişi bagaj varken zorlandı. öyle yerlere girmeye tövbe ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniarius


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: elente

    Bu konu bu şekilde açıklandıkça acemi sürücülerin kafa karışıklığı ve panik yapması geçmeyecek sanırım. Yukarıda minibüsçülerden bahsedilmiş. Kesinlikle doğru. Olay kullandığınız aracın debriyaj tepkilerine alışmakla ilgili. Arkadaşlar düz yolda normal kalkış yaparken "Aman debriyajı kavrama noktasına getireyim." diyerek aracı dinliyor musunuz? Dinlemiyorsunuz çünkü artık otomatiğe bağlamışsınız. Yokuş kalkışının tek farkı da bu işten önce frende tutmak.

    Yokuş yukarı bekliyorsam (normal trafikte veya kırmızı ışıkta) sağ ayağım frende bekliyorum. Kalkış yapacağım zaman da normal kalkışa ek olarak ekstradan frende tuttuğum sağ ayağımla uygun şekilde gaz veriyorum. Yok motoru dinlemekmiş yok patinajmış. Çok dik yokuşlarda uzun süreli beklenecekse el freni çekilebilir ama diyelim ki Gümüşsuyu'ndan çıkıyorsunuz ve trafik var. O zaman ne yapacaksınız? Bu yüzden el frenine de alışmamak gerek.

    Ayağı frenden gaza götürene kadar araba 1 metre geri kaçıyor. Topuğumda frene basarken parmaklarıma gaza mı basacağım. Araba gazı alınca da debriyajdan normal düz yoldaki gibi çekeceğim, öyle mi? Çok fazla acemi değilim bu arada. Sadece insanlar yarım debriyaj ile kalkmanın yanlış olduğunu söylüyorlar. Ben de onlara peki yarım debriyajsız nasıl kalkıyorsunuz diye soruyorum. Teşekkür ederim bu arada ilginiz için. :)

    Hocam debriyajin kavrama noktasini ogrendikten sonra kalkis yapmak cok kolay. Yani hareketleri seri yaparsaniz arac 5-10 cm kayar ancak. Frenden ayagimi cekip gaza basiyorum. Gaza normalden daha fazla basiyorum tabi. Es zamanli olarak debriyaji kavrama noktasina getiriyorum. Bu islemi yapmak cok kisa suruyor ve arac kaymiyor.

    Bu dediğiniz yarım debriyaj değil mi?

    Degil hocam. Sizin dediginiz yontem sanirim Ayak frendeyken debriyaji kavramaya kadar kaldirip sonra ayagi frenden cekmek. Bu sekilde arac kaymiyor. Benim anlatmaya calistigim duz yolda kalkisin seri olani. Bos yollarda deneyin derim. Ilk baslarda kaydirirsiniz ancak sonra alisinca kalkis yapmak saniye surmuyor. Yani ayak debriyajda beklemiyor fazla. Ayni duz yoldaki gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniarius


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniarius


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: elente

    Bu konu bu şekilde açıklandıkça acemi sürücülerin kafa karışıklığı ve panik yapması geçmeyecek sanırım. Yukarıda minibüsçülerden bahsedilmiş. Kesinlikle doğru. Olay kullandığınız aracın debriyaj tepkilerine alışmakla ilgili. Arkadaşlar düz yolda normal kalkış yaparken "Aman debriyajı kavrama noktasına getireyim." diyerek aracı dinliyor musunuz? Dinlemiyorsunuz çünkü artık otomatiğe bağlamışsınız. Yokuş kalkışının tek farkı da bu işten önce frende tutmak.

    Yokuş yukarı bekliyorsam (normal trafikte veya kırmızı ışıkta) sağ ayağım frende bekliyorum. Kalkış yapacağım zaman da normal kalkışa ek olarak ekstradan frende tuttuğum sağ ayağımla uygun şekilde gaz veriyorum. Yok motoru dinlemekmiş yok patinajmış. Çok dik yokuşlarda uzun süreli beklenecekse el freni çekilebilir ama diyelim ki Gümüşsuyu'ndan çıkıyorsunuz ve trafik var. O zaman ne yapacaksınız? Bu yüzden el frenine de alışmamak gerek.

    Ayağı frenden gaza götürene kadar araba 1 metre geri kaçıyor. Topuğumda frene basarken parmaklarıma gaza mı basacağım. Araba gazı alınca da debriyajdan normal düz yoldaki gibi çekeceğim, öyle mi? Çok fazla acemi değilim bu arada. Sadece insanlar yarım debriyaj ile kalkmanın yanlış olduğunu söylüyorlar. Ben de onlara peki yarım debriyajsız nasıl kalkıyorsunuz diye soruyorum. Teşekkür ederim bu arada ilginiz için. :)

    Hocam debriyajin kavrama noktasini ogrendikten sonra kalkis yapmak cok kolay. Yani hareketleri seri yaparsaniz arac 5-10 cm kayar ancak. Frenden ayagimi cekip gaza basiyorum. Gaza normalden daha fazla basiyorum tabi. Es zamanli olarak debriyaji kavrama noktasina getiriyorum. Bu islemi yapmak cok kisa suruyor ve arac kaymiyor.

    Bu dediğiniz yarım debriyaj değil mi?

    Degil hocam. Sizin dediginiz yontem sanirim Ayak frendeyken debriyaji kavramaya kadar kaldirip sonra ayagi frenden cekmek. Bu sekilde arac kaymiyor. Benim anlatmaya calistigim duz yolda kalkisin seri olani. Bos yollarda deneyin derim. Ilk baslarda kaydirirsiniz ancak sonra alisinca kalkis yapmak saniye surmuyor. Yani ayak debriyajda beklemiyor fazla. Ayni duz yoldaki gibi.

    Şimdi anladım tamam. Kafam kazan gibi olunca okuduğumu da anlamıyorum. Teşekkür ediyorum bilgileriniz için.




  • 70küsür model man otobüslerini varyantın tepesindeki ışıklardan eşrefpaşaya doğru milim geri kaydırmadan full yolcu çakılıyken kaldıran eshot şöferlerini izleye izleye öğrenmiştim bu zıkkımı kullanmayı. Bazan "çok bilen abiler" benzer durumlarda 3 pedalı 2 ayakla idare ederken görünce car car ederlerdi. Şimdilerde ona da gerek yok, kavramada gaz veriyo zati araba

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuş Kalkış Desteği büyük nimet

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniarius


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniarius


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: elente

    Bu konu bu şekilde açıklandıkça acemi sürücülerin kafa karışıklığı ve panik yapması geçmeyecek sanırım. Yukarıda minibüsçülerden bahsedilmiş. Kesinlikle doğru. Olay kullandığınız aracın debriyaj tepkilerine alışmakla ilgili. Arkadaşlar düz yolda normal kalkış yaparken "Aman debriyajı kavrama noktasına getireyim." diyerek aracı dinliyor musunuz? Dinlemiyorsunuz çünkü artık otomatiğe bağlamışsınız. Yokuş kalkışının tek farkı da bu işten önce frende tutmak.

    Yokuş yukarı bekliyorsam (normal trafikte veya kırmızı ışıkta) sağ ayağım frende bekliyorum. Kalkış yapacağım zaman da normal kalkışa ek olarak ekstradan frende tuttuğum sağ ayağımla uygun şekilde gaz veriyorum. Yok motoru dinlemekmiş yok patinajmış. Çok dik yokuşlarda uzun süreli beklenecekse el freni çekilebilir ama diyelim ki Gümüşsuyu'ndan çıkıyorsunuz ve trafik var. O zaman ne yapacaksınız? Bu yüzden el frenine de alışmamak gerek.

    Ayağı frenden gaza götürene kadar araba 1 metre geri kaçıyor. Topuğumda frene basarken parmaklarıma gaza mı basacağım. Araba gazı alınca da debriyajdan normal düz yoldaki gibi çekeceğim, öyle mi? Çok fazla acemi değilim bu arada. Sadece insanlar yarım debriyaj ile kalkmanın yanlış olduğunu söylüyorlar. Ben de onlara peki yarım debriyajsız nasıl kalkıyorsunuz diye soruyorum. Teşekkür ederim bu arada ilginiz için. :)

    Hocam debriyajin kavrama noktasini ogrendikten sonra kalkis yapmak cok kolay. Yani hareketleri seri yaparsaniz arac 5-10 cm kayar ancak. Frenden ayagimi cekip gaza basiyorum. Gaza normalden daha fazla basiyorum tabi. Es zamanli olarak debriyaji kavrama noktasina getiriyorum. Bu islemi yapmak cok kisa suruyor ve arac kaymiyor.

    Bu dediğiniz yarım debriyaj değil mi?

    Degil hocam. Sizin dediginiz yontem sanirim Ayak frendeyken debriyaji kavramaya kadar kaldirip sonra ayagi frenden cekmek. Bu sekilde arac kaymiyor. Benim anlatmaya calistigim duz yolda kalkisin seri olani. Bos yollarda deneyin derim. Ilk baslarda kaydirirsiniz ancak sonra alisinca kalkis yapmak saniye surmuyor. Yani ayak debriyajda beklemiyor fazla. Ayni duz yoldaki gibi.

    Şimdi anladım tamam. Kafam kazan gibi olunca okuduğumu da anlamıyorum. Teşekkür ediyorum bilgileriniz için.

    Önemli değil hocam. Yardımcı olabildiysem ne ala

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.