Şimdi Ara

Mazot yolda bitti. Çalıştırırken ne yapmak lazım ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
17.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Havanın soğuklugundan olsa gerek c3 dizel fazla yaktı ve daha gitmesi gereken 10 km'Yi gidemedi. Benzinciye 5 kala bitti mazot. Bir daha çalıştırmayı denedim çalışmadı. İş dönüşü mazot alıp ekleyecegim.

    Bu olay enjektörlere nasıl hasar verir. Daha önce benzinli arabam vardı herhangi sıkıntı yok. Şimdi hava falan yapıyormus bunlar pek anlamadım. ne diyorsunuz bu işe ? teşekkürler



  • marşa çok basmadıysanız mazotu ekledikten sonra 2. 3. Basışta çalışır hocam ama daha çok hava yaptıysa o motorun sistemini tam bilmediğim için hava borusuna ether tarzı bir şey sıkmanızı önerebilirim
  • İlk marşta almaz birkaç kere biraz uzun bas çalışır.Saygılar.
  • Yetkili servisi ara. Aracin nasil havasinin alincagini ogren mazotunu koy ve surmeye devam et. Buyuk araclarda bi sknti cikmaz ufak arabalar hakkinda fazla bilgim yok ama zannetmiyorumki bi problem olsun
  • artık yeni sistemlerde olmuyor diyrolar ama direk mazotu ekler marşa asılırım
  • Zorun ne hocam son damlasına kadar bekledin.Mazot pompana yazık
  • bazı araçlar da havasını almak için mazot pompasının oralarda bir yerde düğme var öyle bir sistem varsa mazotu ekleyin havasını alın marşa basın , eğer yoksa bir kaç kez marş yapın çalışacaktır kolay gelsin
  • Opetten alırım hep opete doğru giderken bitti :
  • Sistem hava yapmışsa şansınıza,bazen yakıt ilavesinden sonra çalışabilir amma bazı hallerdede çalışmaz.o zaman sistemin havasını almak gerekir.bence o sizin ısınız değil.bir arkadasın dediği gibi eter-benzin v.s ile denemeyin motorunuza zarar verirsiniz.bu cevabı o öneri yüzünden yazdım zaten..çalıştırmazsanız servisi arayın veya bir tamirciye bas vurun.gecmis olsun....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    bazı araçlar da havasını almak için mazot pompasının oralarda bir yerde düğme var öyle bir sistem varsa mazotu ekleyin havasını alın marşa basın , eğer yoksa bir kaç kez marş yapın çalışacaktır kolay gelsin

    teşekkürler hocam . zaten kullanım klavuzu var araabada en kötü orda yazıyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    bazı araçlar da havasını almak için mazot pompasının oralarda bir yerde düğme var öyle bir sistem varsa mazotu ekleyin havasını alın marşa basın , eğer yoksa bir kaç kez marş yapın çalışacaktır kolay gelsin

    teşekkürler hocam . zaten kullanım klavuzu var araabada en kötü orda yazıyordur.

    o sistem varsa muhakkak marşa basmadan havasını alın yoksa pompayı biraz zorlarsınız ,

    basılmaz hale gelene kadar basmanız gerekiyor düğmeye .

    aklınızdan bulunsun mazot bitince bitik halde marş yapmayın bitik yakıtla marş hava yaptırır .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    Sistem hava yapmışsa şansınıza,bazen yakıt ilavesinden sonra çalışabilir amma bazı hallerdede çalışmaz.o zaman sistemin havasını almak gerekir.bence o sizin ısınız değil.bir arkadasın dediği gibi eter-benzin v.s ile denemeyin motorunuza zarar verirsiniz.bu cevabı o öneri yüzünden yazdım zaten..çalıştırmazsanız servisi arayın veya bir tamirciye bas vurun.gecmis olsun....

    sadece yanmayi kolaylastirir araba calisinca zaten kendisi ceker mazotu pompaya ve aküye yazik etmeye gerek kalmaz yani hic bir zarari olmaz.. hatta bir arkadasin arabasi hava yapmisti forumda servis balata spreyi ile calistirmisti..
  • yeni nesil araç kullandıgınız ıcın mazotunuz bitse de yeniden mazot koydugunuz zaman bir iki marş denemesınden sonra calısır aracınız..
  • kiminde yakıt filtresinde sistemin havasını almak için bir düzenek oluyor (genelde renaultlarda),

    kiminde anahtar 2. kademede belirli süre bekleyince sistem havayı alıyor bu hdi-tdcilarda bu şekilde sanırım,

    kiminde yakıt filtresinin bir hortumunu çıkarıp depoya hava basıyorlar sonra o hortumdan yakıt akarken hortumu filtreye takıyorlar veya filtrenin bir çıkışı oluyor oraya kompresör bağlayıp havayı alıyorlar.

    ama marşa asıl çalışır gibi bir yöntem bilmiyorum...
  • Yakıtı çeyreğin altına düşürmeyin özelliklede yaz mevsiminde, motor üst kapağını sökün(citroen yazan yada logolu ) altında el pompası olacak ona belirli bir süre basarak mazot çekin çalıştırmadan önce baya kolaylık sağlar yakıt filtresi filan değiştirildiğindede kullanılır mesela bu yöntem
  • 1.4 hdi-tdcilarda; motoru karşınıza alınca; muhafaza kapağının yanında-solda körük bulunur; manuel tansiyon aleti pompası gibi.. onu bayağı bi pompalamanız lazım.. geçen hafta komşumun tdci fiestasında, carbon clean öncesi makineye bağlarken filtre hava aldı; öyle yaptık, çalıştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    1.4 hdi-tdcilarda; motoru karşınıza alınca; muhafaza kapağının yanında-solda körük bulunur; manuel tansiyon aleti pompası gibi.. onu bayağı bi pompalamanız lazım.. geçen hafta komşumun tdci fiestasında, carbon clean öncesi makineye bağlarken filtre hava aldı; öyle yaptık, çalıştı

    Fiesta konusunda ihtisas yaptık artık. Mazot filtresinin üzerinde buton olanlar da olabiliyor. Hyundai gibi.

    Eteri sakın denemeyin. Araç keş olur. Kızdırma bujisi olsa da eter eter diye bağırır.
  • arkadaslarin dedigi gibi sertlesene kadar pompala ve calistir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eski nesil araçlarda mazot bitince hava yapar, havasını almadan da çalışmazdı.
    ancak yeni nesil araçlarda gerek yoktur.
    mazotu ekleyin bir iki sefer marşa basın havayı otomatik olarak dışarı atacaktır.
    sorun yok bas git.
  • çalıştırabildinizmi hocam aracı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.