Şimdi Ara

ARABANIN AZ YAKMASI İÇİN NASIL KULLANMAK GEREKİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
1.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar bende 1.4 fiesta var dizel.

    Genellikle 2.vitesle kalkıyorum ve devir hep 2500 e gelince vites geçişi yapıyorum. Sizce yakıttan tasaruf ediyor muyum yoksa çok mu yakıyorum az yakmam için nasıl gitmem gerekir?



  • Sürekli 2.ci vitesle kalkmak sıkıntı yaratmaz mı ?
  • 2 viteste kalkmanızın amacı ekonomi mi?

    ekonomi yapacağız diye başka yerlerden masraf çıkartmayın kendinize astarı yüzünden pahalıya gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    Sürekli 2.ci vitesle kalkmak sıkıntı yaratmaz mı ?

    Benim aracim otomatik sanzimana sahip ve hep 2. viteste kalkis yapiyor. Yavaslarken de asla 1. vitese dusmuyor. Koskoca bmw bunu boyle ayarladiysa vardir bir bildigi. Arkadasin da 2 de kalkmasi bence sorun olmaz. O zaman karli havalarda neden 3 veya 4. viteste kalkiyoruz? Bi zarari olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uurll -- 11 Ekim 2012; 20:31:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uurll

    quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    Sürekli 2.ci vitesle kalkmak sıkıntı yaratmaz mı ?

    Benim aracim otomatik sanzimana sahip ve hep 2. viteste kalkis yapiyor. Yavaslarken de asla 1. vitese dusmuyor. Koskoca bmw bunu boyle ayarladiysa vardir bir bildigi. Arkadasin da 2 de kalkmasi bence sorun olmaz. O zaman karli havalarda neden 3 veya 4. viteste kalkiyoruz? Bi zarari olmaz

    Fiesta nın kalkış yaparken motor zorlanmasıyla BMW marka bir aracın ki farklı olacağını düşünüyorum
  • Klasik.Gaz pedalında yumurta varmış gibi kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum sakin kullan çok hız yapma normal yakar araban, şöyle vites değiştirirsem az yakar şöyle gaza basarsam az yakar diye istediğin kadar uğraş sakin kullanımlar arasında nerdeyse hiç fark olmaz
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurll

    quote:

    Orijinalden alıntı: KafasıGüzel

    Sürekli 2.ci vitesle kalkmak sıkıntı yaratmaz mı ?

    Benim aracim otomatik sanzimana sahip ve hep 2. viteste kalkis yapiyor. Yavaslarken de asla 1. vitese dusmuyor. Koskoca bmw bunu boyle ayarladiysa vardir bir bildigi. Arkadasin da 2 de kalkmasi bence sorun olmaz. O zaman karli havalarda neden 3 veya 4. viteste kalkiyoruz? Bi zarari olmaz

    Fiesta nın kalkış yaparken motor zorlanmasıyla BMW marka bir aracın ki farklı olacağını düşünüyorum

    Tabiki de ayni olcude zorlanma olmaz ama arada o kadar da fark olacagini sanmiyorum. hadi 3 veya 4 ile kalksa neyse de 2. vites bu.

    Otomatik vitesli araclar icin konusuyorum az yakmak icin ;

    1. Ayaginizi frenden cektiginiz zaman aracin kendi hizini almasini bekleyin , yani once gaza basmadan kendi hizlanabildigi kadar hizlansin sonra gaz verin.
    2. Trafik isiklarini kollayin , onunuzde bir trafik isigi var ve kirmizi yaniyorsa gaza basip dibine kadar gidip fren yapmayin. Ayaginizi gazdan cekin , birakin arac kendi hiziyla hatta yavaslayarak gitsin. Nasil olsa duracaksiniz isiga gelince.
    3. Yokus inerken N ye alip inmeyin cunku daha cok yakiyor , D de gaza basmadan inin. Bu sekilde hem daha guvenli hem de daha az yakiyor. (En azindan benim aracim az yakiyor)
    4. Bmw'nin otomatik sanzimanlari icin konusuyorum ,spor modunda degilse normalde 3000 devir civarlarinda vites buyutur. Ancak ayaginizi gazdan 1 saniyeligine cekip tekrar cok az gaz verirseniz vites buyutur. Siz 3000'i beklemeden , onunuzdeki trafik sikisik degilse 2500 civarlarinda bu islemi yaparak vites buyutun. Ancak onunuzdeki trafik sikisik durumda ise yapmayin cunku vites buyuttukten sonra yavaslarsaniz arac yine vites kucultecek , devir ve tuketim tavan yapacaktir.

    Bahsi gecen arac 2011 model bmw 1.16i E87

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende 1.4 tdci kullanicisiyim daha 7 lt ortalamanin altini hic gormedim o da ultra sakin kullanimda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vitesi değiştirdiğinde devir max. torkun verildiği devire düşmeli. En ekonomik kullanım bu şekilde olur. Gereksiz gaz-frenden kaçının, fren pedalı 2. bir gaz pedalı gibidir..

    Ayrıca 2. viteste kalkmanız son derece gereksiz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 11 Ekim 2012; 20:50:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sürekli 2. viteste kalkmak debriyaj balatasını daha erken bitirir.. Ayrıca 2 de 1 ile kalktığınızdan daha fazla gaz vermek zorunda kalırsınız..

    ille "kalkışta az yakayım" derseniz 1 ile kalkıp pek gaz vermeden 2'ye atın..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu biraz araçtan araca değişim gösterir ama düz vites bir araç için şunlar söylenebilir.


    -Agresif kullanmayın, sakin bir şekilde hızınızı arttırın düzlüklerde ayağınızın ağırlığı gaz pedalına yeter.

    -Zaten yavaşlayacağınız yerlerde (ışıklar, sıkışık trafik vs.) hızlanıp daha sonra bir anda durmayın arabayı akışına bırakıp sonradan durun.

    -Rampa çıkarken özellikle dik rampalarda hızlanmamaya çalışın vites yükseltip sonra yemeyince bir düşük vitese alıp sonra tekrar devirlendirmenin bi anlamı yok sakin sakin çıkın.

    -Devrinizi koruyun rampa inerken gaz vermeyin boşada almayın, rampa çıkmaya yaklaşırken minimal seviyede hızlanıp sabit gazla çıkın.

    -Gaz pedalıyla çok uğraşmayın özellikle otobanda uzun yolda sabit gaz vermeye alıştırın kendinizi bi hızlanıp bi yavaşlamayın. 120 ile sabit hızda giden bir araçla agresif kullanımla 90-130 arasında değişken hızda giden bir araç arasında tüketim farkı çok fazla olur olay 120 130 u geçmiyorum neden çok yakıyora dönmez.

    -Mümkün olduğunca hız yapmayın hem aracı yormazsınız hem tasarruf yaparsınız hemde en önemlisi canınızı korursunuz. Sol şeridi sadece sollamak için kullanın sürekli sol şeritte kalmak bi hızlanıp bi yavaşlamayı gerektirir.

    -Ani deparlardan kaçının sindire sindire gaz vermeye çalışın.

    -Arkadaşın dediği gibi sürekli 2. viteste kalkmak gibi astronomik şeylerden kaçının baskı balata volant en önemlisi çıkan veya kol kıran bi piston kaç depo yakıta denk gelir iyi hesap edin. Tasarruf yapıcam diye işin cılkını çıkarmayın.

    Kısacası sakin ve rahat bir sürüşü tercih edin sürüş yorgunluğunu dahi azaltırsınız. Bende devirli kullanmayı atmosferik motorlu aracımla o tatlı motor sesini duymayı ara hızlanmalarda heyecan yaşamayı isterdim ama bu yakıt fiyatlarıyla işimiz zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DcD-Semih -- 11 Ekim 2012; 20:56:27 >




  • Hızlanmayı olabildiğince zamana yaymak yakıt tüketimini düşürür.
  • maksimum tork ve maksimum beygir devirleri arsında aracı kullanın dururken vitesi boşa atmayın ayagınızı gazdan çekin
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 12 Ekim 2012; 11:11:26 >
  • 2000-3000 Devir arası yakıt tüketiminin en az olduğu devir aralığıdır. Bunun yanısıra motor yağınızın kalitesi ve miktarıda yakıt tüketimini etkiler.Bunun yanı sıra şehir içi ve şehir dışı kullanımda yakıtta büyük oranda fark oluşur.Ama ikinci viteste kalkmak gereksizdir.Bunlara dikkat edersen bayağı azaltırsın yakıtı.
  • - Sıkışık trafikte adım adım ilerlerken 2 adımda 1 ilerlemek. Yani öndeki araç farkı biraz açsın, dursun, sonra hareket edince hareket etmek
    - Işıklara yaklaşırken içgüdüleri harekete geçirerek ona göre gaz-fren kullanmak. Yeşil yanıyorsa ve kırmızıya dönmek üzereyse gazı kesmek vb.
    - Yokuş aşağı giderken gaza basmamak. Araç yavaş olsa bile arkada başka bir araç yoksa kendi kendine hızlanmasını beklemek...
    ...
    ..
    .

    Böyle araba mı kullanılır la en güzeli satmak da işte...
  • az yakmak için olabildikçe sabit hızda gitmeye çalışın , sürekli hızlanmalı yavaşlamalı kullanmaya göre çok fark ediyor .
  • hızlı gidince araç çok yakar diye bir kural yok bence.

    aracı belirli bir hıza çıkardıktan sonra eylemsizlik gereği bu hızının korumaya çalışacak ve çok az güçlü sabit hızda devam edebilecektir.

    ama yavaş yavaş giderseniz aracın hızı fazla olmadığından kendisini ileriye itmek zorunda hissedecek ve daha fazla yakıt harcayacak. heleki yokuşlardaysa.

    bunu yol bilgisayarından tecrübe ettim yokuş yukarı düşük vites fazla gazla çıkarsanız fazla litre gösteriyor, ama belirli bir hıza ulaşıp hızı sabitleyince az litre gösteriyor.

    tabi ki bu belirli hıza ulaşırken yakılan yakıt ile düşük sabit hızda ilerlerken yakılan yakıt arasındaki dengeyi kurmak gerekir.

    okula mecburen arabyla gidip geliyorum, yokuş aşağı kendisi viteste cut-off ile geliyor, ama ömründen ömür gidiyor. böyle sistemin ....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 12 Ekim 2012; 16:39:24 >




  • Benzer bir konuya 2009 yılında yazdığım cevap, bilgiler güncelliğini korumaktadır rahatlıkla faydalanabilirsiniz:

    quote:

    Orijnalden alıntı: RqJnr

    Yakıt tasarruf platformlarında büyük alkış toplayan nacizane önerilerimi burada paylaşmak isterim;

    Direksiyonu çevirince kutudan pompaya oradan da motora mekanik yük biner acaip çok yakar, o yüzden mütemadiyen düz gitmeye çalışın.
    Bot vs. giymeyin tırnaklarınızı düzenli kesin ki ayağınız ağır çekmesin çok basarsınız pedala acaip yakar.
    Araçta çekme halatı taşıyın rampa gördünüz mü hemen kovboy misali öndeki araca fırlatın kancayı bağlayın kendinizi, rampada çok yakar öndeki çeksin sizi o düşünsün.
    Eve geldiğinizde stop etmeyin çalıştırıken ilk marşta acaip çok yakar, çalışadursun belki daha az yakabilir öyle olunca.
    Aile bireyleriniz haftasonu gezmek arzusunda ise maks. 50 kg olmalarını isteyin hem açlık sınırına çok yaklaşmazlar size dava açamazlar, hem de arabayı ağırlaştırıp çok yakmasına neden olmazlar.
    Varacağınız yere geldiğinizde park etmek için manevra yapmayın zira o esnada acaip çok yakar, olduğu yerde bırakın direkt.

    Bunları yapmazsanız gayet ekonomik bir sürüş ile başbaşa kalabilir, ayran olmadan tahterevana binmeye devam edebilirsiniz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.