Şimdi Ara

Lastiğin Tel Kırması Nasıl Anlaşılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
31.311
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar tel kırma ve tel atma dedikleri olay neden olur ve nasıl anlaşılır?
    Detaylı bilgi verebilecek var mı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Tel Kırması Nasıl Anlaşılır?

    Giriş: Lastik tel kırması, yol güvenliğini tehlikeye atan ciddi bir sorundur. Lastiğindeki teller kırıldığında, patlama riski artar ve ani direksiyon kayıplarına neden olarak kazalara yol açabilir. Bu nedenle, lastik tel kırmasını tespit etmek ve mümkün olan en kısa sürede önlem almak hayati önem taşır.

    Lastik Tel Kırması Belirtileri:

    • Titreşim: Lastik teli kırıldığında, araç hareket halindeyken genellikle direksiyonda veya aracın diğer bölümlerinde titreşimler hissedilir.
    • Çekme: Lastik teli kırıldığında, araç bir yöne doğru çekebilir.
    • Düzensiz Aşınma: Tel kırması, lastikte düzensiz aşınma desenlerine neden olabilir.
    • Kabarcık veya Yumru: Lastikte, tel kırmasının neden olduğu kabarcıklar veya yumrular oluşabilir.
    • Hava Kaçağı: Tel kırması, lastiğin hava kaçırmasına neden olabilir.

    Lastik Teli Kırılırsa Ne Olur?

    Tel kırmış bir lastikle araç kullanmak son derece tehlikelidir. Kırık teller lastiğin zayıflamasına neden olarak patlama riskini artırır. Patlama anında, araç kontrolünü kaybetme ve kaza yapma ihtimali yükselir.

    Lastik Tel Kırması Nasıl Anlaşılır?

    Lastik teli kırmasını anlamak için, lastikleri düzenli olarak görsel olarak kontrol etmek önemlidir. Aşağıdaki adımları takip edebilirsin:

    • Lastikleri parkeden çıkar ve birkaç metre sürerek bir düzlüğe park et.
    • Lastiklerin her iki tarafını da dikkatlice incele. Kabarcık, yumru veya düzensiz aşınma belirtileri ara.
    • Titreme veya çekme olup olmadığını kontrol etmek için kısa bir test sürüşü yap.

    Önlem Alma:

    Tel kırması tespit ettiğinde, derhal bir lastik servis merkezine gitmelisin. Uzmanlar lastiği inceleyecek ve gerekirse değiştirecektir. Tel kırmış bir lastikle asla araç kullanmamalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İşyerindeki transporter da başımıza gelmişti nasıl oldu bilmem ama hızlandıkça artan bir pat pat yada pıt pıt şeklinde ses gelir.
    Bizimkiler cok pinti olduğu için epey kullandılar o şekilde bana kalsa aynı gün değiştirirdim lastiği
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    İşyerindeki transporter da başımıza gelmişti nasıl oldu bilmem ama hızlandıkça artan bir pat pat yada pıt pıt şeklinde ses gelir.
    Bizimkiler cok pinti olduğu için epey kullandılar o şekilde bana kalsa aynı gün değiştirirdim lastiği
    Benim lastik de baya eski de şüphelendim biraz. Pat pat tarzı değil de acayip bi uğultu tarzı ses geliyor 100ü geçince(rüzgar sesi değil). Bazı yollarda da hopluyormuş gibi oluyor arada sırada.

    Direksiyona etkisi nasıl oluyordu?
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Düşük hızda titreme vardı ama hızlandıkça titreme azalıp ses artıyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Düşük hızda titreme vardı ama hızlandıkça titreme azalıp ses artıyordu
    Titreme olayını biraz açıklayabilir misiniz? Nasıl bir titreme tam olarak?
  • rot balanscıya gıtsen soylerler 20 tl ye bakıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bace3434

    rot balanscıya gıtsen soylerler 20 tl ye bakıyorlar
    Geçen ay bakımda rot ayarı yaptı usta.
    Varsa da farketmemiş olabilir mi?
    Çünkü hala hafiften sola çekiyor.
    Özellikle sol ön lastik sıkıntılı


    Lastiğin Tel Kırması Nasıl Anlaşılır?




  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Dışardan tekere ayağınla şöyle bir vurursun da direksiyon hafif kımıldanır işte öyle
  • O değil de lastik çok yıpranmış çatlaklar derin gibi yanak nasıl değiştir ön ikisini gümlersin ha
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    O değil de lastik çok yıpranmış çatlaklar derin gibi yanak nasıl değiştir ön ikisini gümlersin ha
    Lastiğin Tel Kırması Nasıl Anlaşılır?
    Lastiğin Tel Kırması Nasıl Anlaşılır?




  • Hoppidi hoppidi zıplatır.
  • Bu lastik bitik hocam. Aynı zamanda patladığı bir zaman üzerinde yürünmüş.
  • 9 senelik lastik. Kırsa ne olur kırmasa ne olur. Ölmüş helvasını yemişsin. 0611
  • Hocam araç park halindeyken, elinizi gezdirdiğinizde düz satıh mevcuttur.Bir de,düşük hızlarda,mesela kırmızı ışıklara yaklaşırken araç silkeleme yapar..
  • 20-25 yıl önce bir aracımda vardı. langır langır sallanıyordu. çok rahatsız ediciydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Bu lastik bitik hocam. Aynı zamanda patladığı bir zaman üzerinde yürünmüş.
    Hocam patladığı zaman üzerinde yüründüğünü nerden anladınız?
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    2011 model yanlış görmediysem ömrü dolmuş zaten değiştirin. Alacağınız ortalama bir lastik lastik bunlardan çok daha iyi yol tutar, frenleme yapar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adam94

    2011 model yanlış görmediysem ömrü dolmuş zaten değiştirin. Alacağınız ortalama bir lastik lastik bunlardan çok daha iyi yol tutar, frenleme yapar...
    Gelecek ay alacagım hocam doğru 2011 şubat üretimli.
    Maddi olarak biraz sıkıntı var şu aralar çok kullanılmıyor zaten araba. Kötü lastik de almak istemiyorum o yüzden acele etmedim. Yine continental alacagım. Ölçü 215 55 16 oldugu için pahalı biraz ama lastik önemli sonuçta
  • Ön takım ve rot balans sağlam olduğu halde araç düz gidemiyorsa atmıştır, öyle bir durumda patlama ve savurma tehlikesi oluşacağından ivedi değiştirilmesi gerekir.
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda da aynı ölçü var. O ölçüde continental fiyatları çok uçuk. 205 55 16 cont. 400 tl ye alınabiliyor. 215 olunca 800 tl. Kış lastiği alcak olsanız 205 olanı alın diyeceğim ama yaz lastiğinde taban genişliğini azaltmak olumsuz etki gösterir büyük ihtimal.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.