Şimdi Ara

Ustalar niye bu kadar işcilik alıyo anlamadım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
110
Cevap
0
Favori
9.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geleceğin usta adayı olarak
    konuşuyorum bi conta değişimi
    için 150 tl alıyolar 100 tl işcilik
    yaptıkları 10-12 tane vida söküp
    takmak.Kendi arabamın
    motorunu okuldaki motorlada
    söktüm 20-25 dk sürüyo bu ve
    bu kadar işçilik çok yüksek
    yaptıkları her işten bu kadar
    yüksek para alıyosalar diycek
    bişeyim yok bunlara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Emek,alinteri kisacasi 1 Mayistan aklina getirebilirsin bunu. Onlari savunmuyorum bencede iscilik pahali.

    Sen iyi bir usta ol az iscilik al sana gelelim
  • Benim araçtan anlayan bir usta 2 amortisör söküp takmaya 100tl işçilik fiyatı çıkardı. Tamirini yapan yer; sökme, tamir ve geri takmaya 120tl istedi. 2 aks değişecek 100tl işçilik fiyatı çekiyor şimdi. İnternetten izleyerek öğrenip kendim yapmayı düşünüyorum. 100tl işçilik ödeyeceğime 100tl ye takım, anahtar vs alır kendim yaparım. Artık ustalar maddi doyuma ulaşmış ve bıkmış olacaklar ki böyle fiyatlar çekiyorlar.
  • çünkü rakı pahalı
    benim gördüğüm çoğu usta içiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    çünkü rakı pahalı
    benim gördüğüm çoğu usta içiyor...
    Sen usta olduğunda işçiliği çok alma...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Sen usta olduğunda işçiliği çok alma...

    Alıntıları Göster
    O zaman yetkili servise gidelim daha iyi. Hiç yoktan içimiz acımaz...
  • Tanıdık usta olmazsa fiyatlar el yakıyor. Dün egzozdaki sesten ve sorundan dolayı katalitik konvertor degistircektim 450lira diyince susturucu ve krom egzoz ucu taktırdım pazarlıkla nakit 140lira verdim bilmem uygunmu pahalımı yaptı vebali boynuna ama tanıdık degildi rasgele girdim.
    Hele birde sanayi degilde özel servis veya yetkili servise giderseniz yandınız demektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • YaptıklArı işin kısa uzun sürmesinden ziyade, bu otomobil tamir işinde "işçilik" diye bir ücret alınması saçma ve sanırım sadece bu sektörde var bu.

    Bir tamirat yaptiriyorsun, adam 150 lira diyor, tamam diyorsun, 100 de işçilik diyor.

    Ya kardeşim fırından ekmek alırken ekmek ne kadar dediğinde, "50 kuruş, 30 da işçilik" deniyor mu?

    Berbere gittiğinde, berber sıhatler olsun dedikten sonra "10 lira artı 20 de işçilik" diyor mu, niye bu niye bu sektörde bu " işçilik" kavramı var..

    Hayır sanayideki işçileri sigortasız, 14 saat köpek gibi çalıştırıp, üste bir de hayvan gibi "işçilik " parası almıyorlar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    O zaman yetkili servise gidelim daha iyi. Hiç yoktan içimiz acımaz...

    2001 model 2000 çıkışlı Megane 1 aracımızı 12 yıl boyunca 1 kere özel servise götürdük başımıza gelmeyen kalmadı. Yetkili servise özel servisin pisliklerini temizletmek 1.000TL'ye patladı. Özel servislere hiç güvenim kalmadı benim artık. Sabah uçağa yetişeceğiz araç yolda kaldı. Olabilir mi böyle bir şey? Kesinlikle yetkili servise gitmek çok çok daha iyi.
  • Ben Bursa da küçük sanayide arabanın tüm ağır bakımlarını (Kayışlar, Baskı balatası, fren balataları, 10000 bakımı...) 150 lira işçilik ile yaptırdım. 1850 lira tuttu.


    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doorbay -- 1 Mayıs 2012; 11:11:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doorbay

    Ben Bursa da küçük sanayide arabanın tüm ağır bakımlarını (Kayışlar, Baskı balatası, fren balataları, 10000 bakımı...) 150 lira işçilik ile yaptırdım. 1850 lira tuttu.


    Edit: imla
    çünkü etin kilosu çok pahalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofabiya

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Conncetin 2 kapısı açılmıyordu içerdeki mekanizma yaglanması gerekiyor okadar sadece.. 2 kapıyı söktü hatta birini ben söküp taktım adama kolaylık olsun diye yaptığı iç ise çok basitti kapıları söküp mekanizmayı içerden yaglamak toplam 1 saat sürmeyece iş ve benden 100 TL işçilik istedi ohaa dedim resmen. 90 TL verdim kavga dövüş ahh üzerimde 50 TL lik bankınot yoktu yoksa 50 verip çıkardım ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofabiya

    quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    YaptıklArı işin kısa uzun sürmesinden ziyade, bu otomobil tamir işinde "işçilik" diye bir ücret alınması saçma ve sanırım sadece bu sektörde var bu.

    Bir tamirat yaptiriyorsun, adam 150 lira diyor, tamam diyorsun, 100 de işçilik diyor.

    Ya kardeşim fırından ekmek alırken ekmek ne kadar dediğinde, "50 kuruş, 30 da işçilik" deniyor mu?

    Berbere gittiğinde, berber sıhatler olsun dedikten sonra "10 lira artı 20 de işçilik" diyor mu, niye bu niye bu sektörde bu " işçilik" kavramı var..

    Hayır sanayideki işçileri sigortasız, 14 saat köpek gibi çalıştırıp, üste bir de hayvan gibi "işçilik " parası almıyorlar mı?



    Tamamda kardeşim adam işçilik ücreti almadan nasıl ailesini geçindirecek.

    Berber aldığı tüm parayı kendisi için alıyor.
    Fırıncı tüm giderlerini hesaplayıp kar edeceği paraya satıyor.

    Bu sektörde işçilik ücretinin diğer bir nedenide ; parçayı satanla tamiratı yapanların farklı kişiler olması.
    Yani adam bu paranın hepsini bana vermiyorsun parça giderin zaten bu para bende şu kadara takarım diyor.

    + Ben hiç sanayide "köşeyi dönmüş" usta görmedim. Demekki o kadarda kazanmıyorlar.

    95 model reno flash s aracim var. Şarj dinamosunun kömürü bitmiş. Gittim ustaya, "10 lira parça artı 35 lira işçilik" dedi.

    Şimdi dediğim şu; bu otomobil denen aletlerde çıkacak sorunlar, o sorunlar çıkınca yapılacak işlemler belli.

    Yani şarj dinamosu kömürü yapılması şu kadar lira diye bilinmeli üç aşağı beş yukarı. Silindir kapak contasi yanınca, tamirciye gittiğinde, üç aşağı beş yukarı vereceğin para belli olmalı.

    Benim aracın yandı,850 lira verdim. Işçilik parası biraz bu işi yapanların sorma ver parası haline getirilmiş.

    Dediğim gibi, fahiş işçilik paraları alınan yerlerdeki işçilerin sefil durumda olmaları da tam trajikomik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    YaptıklArı işin kısa uzun sürmesinden ziyade, bu otomobil tamir işinde "işçilik" diye bir ücret alınması saçma ve sanırım sadece bu sektörde var bu.

    Bir tamirat yaptiriyorsun, adam 150 lira diyor, tamam diyorsun, 100 de işçilik diyor.

    Ya kardeşim fırından ekmek alırken ekmek ne kadar dediğinde, "50 kuruş, 30 da işçilik" deniyor mu?

    Berbere gittiğinde, berber sıhatler olsun dedikten sonra "10 lira artı 20 de işçilik" diyor mu, niye bu niye bu sektörde bu " işçilik" kavramı var..

    Hayır sanayideki işçileri sigortasız, 14 saat köpek gibi çalıştırıp, üste bir de hayvan gibi "işçilik " parası almıyorlar mı?



    Nasıl bir mantıktır sizinkisi.

    Fırın ekmeğin fiyatını belirlerken işçilik ücretini de içine koyuyor.
    Berber sadece işçilik satıyor, ki bu işçilik ücretinin içince işyerinin masrafları da var.

    Ustalardan bu kadar şikayetçiyseniz, alırsınız malzemeleri, kendi tamirinizi kendiniz yaparsıniz, yapabiliyorsanız.
    Ben elimden gelen ufak tefek işleri kendim yapıyorum.

    Malzeme+işçilik fiyatı vermesi çok iyi.
    Çünkü işime gelmezse gidiyorum malzemeyi kendim alıyorum
    Ustadan da sadece işçilik satın alıyorum, bilgisi, tecrübesi ve zamanı için para ödüyorum.

    Siz hiç evinize tamirat yaptırmadınız mı? İnşaat ile uğraşmadınız mı?
    Yeni bir işyeri almıştım, usta ile anlaştım, işçilik masrafını ona verdim, bütün organizasyonu, işçileri o getirdi. Ben de gittim bütün malzemeleri kendim aldım.
    Daha hesaplı oldu.

    Hayvan gibi olarak gördüğünüz işçilik ücretinden şikayetiniz var ise o ustaya gitmezsiniz olur biter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid


    quote:

    Orijinalden alıntı: ofabiya

    quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    YaptıklArı işin kısa uzun sürmesinden ziyade, bu otomobil tamir işinde "işçilik" diye bir ücret alınması saçma ve sanırım sadece bu sektörde var bu.

    Bir tamirat yaptiriyorsun, adam 150 lira diyor, tamam diyorsun, 100 de işçilik diyor.

    Ya kardeşim fırından ekmek alırken ekmek ne kadar dediğinde, "50 kuruş, 30 da işçilik" deniyor mu?

    Berbere gittiğinde, berber sıhatler olsun dedikten sonra "10 lira artı 20 de işçilik" diyor mu, niye bu niye bu sektörde bu " işçilik" kavramı var..

    Hayır sanayideki işçileri sigortasız, 14 saat köpek gibi çalıştırıp, üste bir de hayvan gibi "işçilik " parası almıyorlar mı?



    Tamamda kardeşim adam işçilik ücreti almadan nasıl ailesini geçindirecek.

    Berber aldığı tüm parayı kendisi için alıyor.
    Fırıncı tüm giderlerini hesaplayıp kar edeceği paraya satıyor.

    Bu sektörde işçilik ücretinin diğer bir nedenide ; parçayı satanla tamiratı yapanların farklı kişiler olması.
    Yani adam bu paranın hepsini bana vermiyorsun parça giderin zaten bu para bende şu kadara takarım diyor.

    + Ben hiç sanayide "köşeyi dönmüş" usta görmedim. Demekki o kadarda kazanmıyorlar.

    95 model reno flash s aracim var. Şarj dinamosunun kömürü bitmiş. Gittim ustaya, "10 lira parça artı 35 lira işçilik" dedi.

    Şimdi dediğim şu; bu otomobil denen aletlerde çıkacak sorunlar, o sorunlar çıkınca yapılacak işlemler belli.

    Yani şarj dinamosu kömürü yapılması şu kadar lira diye bilinmeli üç aşağı beş yukarı. Silindir kapak contasi yanınca, tamirciye gittiğinde, üç aşağı beş yukarı vereceğin para belli olmalı.

    Benim aracın yandı,850 lira verdim. Işçilik parası biraz bu işi yapanların sorma ver parası haline getirilmiş.

    Dediğim gibi, fahiş işçilik paraları alınan yerlerdeki işçilerin sefil durumda olmaları da tam trajikomik.

    Ama burada şöyle bir durum var.

    Adamın kendine göre arızalarda alacağı işçilik ücreti belli.
    Şarj dinamosunun kömürü değişecek, adam bunun için 35-40 lir işçilik alıyor.
    Ama şarj dinamosunun bağlı olduğu arabanın malzeme ücreti standart değil.

    Sizin arabanın 10 lira, doğanın 15 lira, toyotanın 20 lira, bmw'nin 20 lira, opelin 30 lira...

    Bu yüzden her arabaya göre parça fiyatı değişiyor.

    Silindir kapak contası için de aynı şey geçerli.
    Değişecek parçalar sökmeden belli bile olmayabilir.
    Adam size 900 TL dese ve söktüğünde başka parçalar da bozuk çıksa ve değişmesi gerekse maliyet artacak, veya tam tersi bazı parçalar değişmesi gerekmese parça maliyeti düşecek. Ama işçilik aynı.

    Bu yüzden parça+işçilik ücreti bana mantıklı geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    YaptıklArı işin kısa uzun sürmesinden ziyade, bu otomobil tamir işinde "işçilik" diye bir ücret alınması saçma ve sanırım sadece bu sektörde var bu.

    Bir tamirat yaptiriyorsun, adam 150 lira diyor, tamam diyorsun, 100 de işçilik diyor.

    Ya kardeşim fırından ekmek alırken ekmek ne kadar dediğinde, "50 kuruş, 30 da işçilik" deniyor mu?

    Berbere gittiğinde, berber sıhatler olsun dedikten sonra "10 lira artı 20 de işçilik" diyor mu, niye bu niye bu sektörde bu " işçilik" kavramı var..

    Hayır sanayideki işçileri sigortasız, 14 saat köpek gibi çalıştırıp, üste bir de hayvan gibi "işçilik " parası almıyorlar mı?



    Nasıl bir mantıktır sizinkisi.

    Fırın ekmeğin fiyatını belirlerken işçilik ücretini de içine koyuyor.
    Berber sadece işçilik satıyor, ki bu işçilik ücretinin içince işyerinin masrafları da var.

    Ustalardan bu kadar şikayetçiyseniz, alırsınız malzemeleri, kendi tamirinizi kendiniz yaparsıniz, yapabiliyorsanız.
    Ben elimden gelen ufak tefek işleri kendim yapıyorum.

    Malzeme+işçilik fiyatı vermesi çok iyi.
    Çünkü işime gelmezse gidiyorum malzemeyi kendim alıyorum
    Ustadan da sadece işçilik satın alıyorum, bilgisi, tecrübesi ve zamanı için para ödüyorum.

    Siz hiç evinize tamirat yaptırmadınız mı? İnşaat ile uğraşmadınız mı?
    Yeni bir işyeri almıştım, usta ile anlaştım, işçilik masrafını ona verdim, bütün organizasyonu, işçileri o getirdi. Ben de gittim bütün malzemeleri kendim aldım.
    Daha hesaplı oldu.

    Hayvan gibi olarak gördüğünüz işçilik ücretinden şikayetiniz var ise o ustaya gitmezsiniz olur biter.

    Alıntıları Göster
    İşçilikler pahallı değil de kalitesi düşük. Ben fiyat alırken hiç pazarlık etmem, ama işçilik konusunda taviz vermeyeceğimi söylerim. Bu durumda kem küm etmeye başlamayan usta sayımız az, sorun asıl burada. Yoksa vaad ettikleri işi yapsalar rakamlar hiç de yüksek değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid


    quote:

    Orijinalden alıntı: ofabiya

    quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    YaptıklArı işin kısa uzun sürmesinden ziyade, bu otomobil tamir işinde "işçilik" diye bir ücret alınması saçma ve sanırım sadece bu sektörde var bu.

    Bir tamirat yaptiriyorsun, adam 150 lira diyor, tamam diyorsun, 100 de işçilik diyor.

    Ya kardeşim fırından ekmek alırken ekmek ne kadar dediğinde, "50 kuruş, 30 da işçilik" deniyor mu?

    Berbere gittiğinde, berber sıhatler olsun dedikten sonra "10 lira artı 20 de işçilik" diyor mu, niye bu niye bu sektörde bu " işçilik" kavramı var..

    Hayır sanayideki işçileri sigortasız, 14 saat köpek gibi çalıştırıp, üste bir de hayvan gibi "işçilik " parası almıyorlar mı?



    Tamamda kardeşim adam işçilik ücreti almadan nasıl ailesini geçindirecek.

    Berber aldığı tüm parayı kendisi için alıyor.
    Fırıncı tüm giderlerini hesaplayıp kar edeceği paraya satıyor.

    Bu sektörde işçilik ücretinin diğer bir nedenide ; parçayı satanla tamiratı yapanların farklı kişiler olması.
    Yani adam bu paranın hepsini bana vermiyorsun parça giderin zaten bu para bende şu kadara takarım diyor.

    + Ben hiç sanayide "köşeyi dönmüş" usta görmedim. Demekki o kadarda kazanmıyorlar.

    95 model reno flash s aracim var. Şarj dinamosunun kömürü bitmiş. Gittim ustaya, "10 lira parça artı 35 lira işçilik" dedi.

    Şimdi dediğim şu; bu otomobil denen aletlerde çıkacak sorunlar, o sorunlar çıkınca yapılacak işlemler belli.

    Yani şarj dinamosu kömürü yapılması şu kadar lira diye bilinmeli üç aşağı beş yukarı. Silindir kapak contasi yanınca, tamirciye gittiğinde, üç aşağı beş yukarı vereceğin para belli olmalı.

    Benim aracın yandı,850 lira verdim. Işçilik parası biraz bu işi yapanların sorma ver parası haline getirilmiş.

    Dediğim gibi, fahiş işçilik paraları alınan yerlerdeki işçilerin sefil durumda olmaları da tam trajikomik.

    Ama burada şöyle bir durum var.

    Adamın kendine göre arızalarda alacağı işçilik ücreti belli.
    Şarj dinamosunun kömürü değişecek, adam bunun için 35-40 lir işçilik alıyor.
    Ama şarj dinamosunun bağlı olduğu arabanın malzeme ücreti standart değil.

    Sizin arabanın 10 lira, doğanın 15 lira, toyotanın 20 lira, bmw'nin 20 lira, opelin 30 lira...

    Bu yüzden her arabaya göre parça fiyatı değişiyor.

    Silindir kapak contası için de aynı şey geçerli.
    Değişecek parçalar sökmeden belli bile olmayabilir.
    Adam size 900 TL dese ve söktüğünde başka parçalar da bozuk çıksa ve değişmesi gerekse maliyet artacak, veya tam tersi bazı parçalar değişmesi gerekmese parça maliyeti düşecek. Ama işçilik aynı.

    Bu yüzden parça+işçilik ücreti bana mantıklı geliyor.

    Alıntıları Göster
    Günde 100 lira alsa ayda mühendis maaşını geçiyor. İyi iş aslında. Kaldıki parça vs. parasını ayrı alıyorlar zaten. 1 saatte yaptığı işten bile 150 lira işçilik istiyorlar. Böylelerine haram olsun diyorum başka bişey de demiyorum.

    AKlımageldi bir arkadaş hangi vidayı sökeceğini bildiği için demişte. O kadarını da bilsin bir zahmet. Yaptığı işi heralde bilecek. Yoksa niye adama usta diye gidelim? Berbere makas tutmayı bildiği için yarım saatlik tıraşa 100 lira mı veriyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 1 Mayıs 2012; 11:53:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid


    quote:

    Orijinalden alıntı: ofabiya

    quote:

    Orijinalden alıntı: superegoid

    YaptıklArı işin kısa uzun sürmesinden ziyade, bu otomobil tamir işinde "işçilik" diye bir ücret alınması saçma ve sanırım sadece bu sektörde var bu.

    Bir tamirat yaptiriyorsun, adam 150 lira diyor, tamam diyorsun, 100 de işçilik diyor.

    Ya kardeşim fırından ekmek alırken ekmek ne kadar dediğinde, "50 kuruş, 30 da işçilik" deniyor mu?

    Berbere gittiğinde, berber sıhatler olsun dedikten sonra "10 lira artı 20 de işçilik" diyor mu, niye bu niye bu sektörde bu " işçilik" kavramı var..

    Hayır sanayideki işçileri sigortasız, 14 saat köpek gibi çalıştırıp, üste bir de hayvan gibi "işçilik " parası almıyorlar mı?



    Tamamda kardeşim adam işçilik ücreti almadan nasıl ailesini geçindirecek.

    Berber aldığı tüm parayı kendisi için alıyor.
    Fırıncı tüm giderlerini hesaplayıp kar edeceği paraya satıyor.

    Bu sektörde işçilik ücretinin diğer bir nedenide ; parçayı satanla tamiratı yapanların farklı kişiler olması.
    Yani adam bu paranın hepsini bana vermiyorsun parça giderin zaten bu para bende şu kadara takarım diyor.

    + Ben hiç sanayide "köşeyi dönmüş" usta görmedim. Demekki o kadarda kazanmıyorlar.

    95 model reno flash s aracim var. Şarj dinamosunun kömürü bitmiş. Gittim ustaya, "10 lira parça artı 35 lira işçilik" dedi.

    Şimdi dediğim şu; bu otomobil denen aletlerde çıkacak sorunlar, o sorunlar çıkınca yapılacak işlemler belli.

    Yani şarj dinamosu kömürü yapılması şu kadar lira diye bilinmeli üç aşağı beş yukarı. Silindir kapak contasi yanınca, tamirciye gittiğinde, üç aşağı beş yukarı vereceğin para belli olmalı.

    Benim aracın yandı,850 lira verdim. Işçilik parası biraz bu işi yapanların sorma ver parası haline getirilmiş.

    Dediğim gibi, fahiş işçilik paraları alınan yerlerdeki işçilerin sefil durumda olmaları da tam trajikomik.

    Ama burada şöyle bir durum var.

    Adamın kendine göre arızalarda alacağı işçilik ücreti belli.
    Şarj dinamosunun kömürü değişecek, adam bunun için 35-40 lir işçilik alıyor.
    Ama şarj dinamosunun bağlı olduğu arabanın malzeme ücreti standart değil.

    Sizin arabanın 10 lira, doğanın 15 lira, toyotanın 20 lira, bmw'nin 20 lira, opelin 30 lira...

    Bu yüzden her arabaya göre parça fiyatı değişiyor.

    Silindir kapak contası için de aynı şey geçerli.
    Değişecek parçalar sökmeden belli bile olmayabilir.
    Adam size 900 TL dese ve söktüğünde başka parçalar da bozuk çıksa ve değişmesi gerekse maliyet artacak, veya tam tersi bazı parçalar değişmesi gerekmese parça maliyeti düşecek. Ama işçilik aynı.

    Bu yüzden parça+işçilik ücreti bana mantıklı geliyor.

    Alıntıları Göster
    o 15-20 dakikada yapılacak iş için tecrübe kazanmak için kaç gün harcanmıştır unumamak gerek
    farklı bir sektörde olsa benimde günlük olarak çalışmam hizmet olarak satılıyor, 15günlük çalışmaya orta sınıf bir 0 araç çok rahat alınır,
    parayı eden o bilgi birikimi kazanmak için sarfedilen emek, egitimler + maaş gibi maliyetlerin çıkartılması vs...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    O zaman yetkili servise gidelim daha iyi. Hiç yoktan içimiz acımaz...

    2001 model 2000 çıkışlı Megane 1 aracımızı 12 yıl boyunca 1 kere özel servise götürdük başımıza gelmeyen kalmadı. Yetkili servise özel servisin pisliklerini temizletmek 1.000TL'ye patladı. Özel servislere hiç güvenim kalmadı benim artık. Sabah uçağa yetişeceğiz araç yolda kaldı. Olabilir mi böyle bir şey? Kesinlikle yetkili servise gitmek çok çok daha iyi.

    + adama yetkiyi boşuna vermiyorlar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MoNstRuM

    o 15-20 dakikada yapılacak iş için tecrübe kazanmak için kaç gün harcanmıştır unumamak gerek
    farklı bir sektörde olsa benimde günlük olarak çalışmam hizmet olarak satılıyor, 15günlük çalışmaya orta sınıf bir 0 araç çok rahat alınır,
    parayı eden o bilgi birikimi kazanmak için sarfedilen emek, egitimler + maaş gibi maliyetlerin çıkartılması vs...

    Yaptığı işi bilmek zorunda. Bilemse zaten ona usta da demeyiz, nerdeyse tüm servtimiz olan araçlarımızı da elletmeyiz. Usta olup ta o işi yapabilmek için tabiki tecrübesi olacak, işini iyi bilecek. Çok saçma bir mantığınız var. Çırak, kalfa, usta bu tüm işlerde böyle. Ama hiçbir işte böyle astronomik rakamlar yok. Siz bir berbere en fazla ne kadar para ödediniz? Ya da tavuk dürümünü çok iyi yapmış diye bir döner ustasına 100 lira verdiniz mi hiç?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.