Yarbay
12 Mart 2009
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
65 üye
Görüntülenme
Toplam: 500 (Bu ay: 4)
Gönderileri
Bu seri laptoplarla ilgili çok fazla içerik olmayınca benim gibi almayı düşünenler için fikir vermesi amacıyla böyle bir konu açtım.

Aldığım tam model: HP 255 G7 9TV56ES

Özellikler:
İşlemci: RYZEN 5 2500U
RAM: 4gb 2400mhz
SSD: NVME 256GB
Ekran: SVA Panel 1920*1080
FreeDos ve DVD-rw ile HDD yok.
Webcam, Türkçe Q klavye, Vega8 Ekran kartı
Ağırlık: 1.8KG

Kutu içeriği:
Laptop ve şarj aleti çıkıyor. Ivır zıvır evrakları var.


Gittigidiyordan bedavadan biraz pahalıya aldığım lisans ile uefi win10 kurdum. Driverlar otomatik olarak windows güncelleme ile geldi. Hatta HP'ye ait audio control uygulaması da kuruldu.


Çıkma bulduğum Samsung 2*4gb 2666mhz ramleri taktım, sistem 8gb oldu.
Üzerinden çıkan ram ise hynix 4gb 2666mhz idi. satış yapan her yerde bu modelde 2400mhz gözüküyor, işlemcinin desteklediği ram hızı olduğu için sanırım. Uyguna aynı hızda samsungları bulunca aldım, üzerindekini çıkardım. HP firması işlemci ve paket gözetmeksizin üretim maliyetini düşürmek amacıyla DDR4 laptoplara 2666mhz koymuş olabilir.


Arkadaşların ısrarı ile CS GO kurdum, hayatımda ilk defa oynadığım için pek bir şey anlamadım oyun da sarmadı ama full hd orta ayarlarda çok rahat oynatıyordu. Cod4 kurdum onu da full hd yüksek ayarda açtı. Eskiden kalma oyunları oynadığım için ekran kartı bana yetiyor artıyor. Ben daha çok gündelik kullanım, bazen matlab ile işim olursa işlemci gücü kullanan biriyim. İşlemci iyi olsun genel hızı iyi olsun diyen için güzel bir laptop. 7.nesil i7lerle kapışıyor ryzen 5.


HDD eklemesi yapacaktım ancak HDD için ek bir devre ve braket alınması gerekiyor. parça kodu: L20454-001(kart) L20456-001(flex kablo) L20455-001(braket)

Devre ve flex:


Bunu almadan DVD yuvası ile yapayım dedim ancak dvd olmayınca alt kapakta o bölgede petekli yapı varmış takamadım. Dremel bulursam o petekleri kesip DVD yuvasının soketine ince tip dönüştürücü ile HDD takacağım. Alt kapağı takmadan dönüştürücü ile hdd taktığımda bilgisayarı açtım ve disk gözüküyordu. Yanımda harici hdd taşımak istemediğim için böyle bir çözüm işimi görebilir. Ödünç bir dremel bulması kaldı.

İçindeki SSD: Toshiba(KIOXIA) KBG30ZMV256G PCI Express NVME 256GB
İçinden çıkan RAM: Hynix 4GB 2666mhz (HMA851S6JJR6N-VK)

Şöyle cihazın detay çekimleri:






Genel olarak yorumum, hız olarak güzel. hoparlör performansı fena değil yüksek ancak bass yok. Panel piyasadaki çoğu laptop gibi mat düz ekran. Sıradan ekrana sahip ancak full hd olması güzel. Laptop ekranı 220nits parlaklık değerine ve 67% sRGB renk skalasına sahip. IPS normal monitör kullanan biri olarak üzüyor biraz CS go veya cod4 oynarken fan hızının pek arttığını duymadım. Oyun oynarken laptopun fan sesini duymuyorum. Gündelik kullanımda da müzik filan dinlerken hiç duyulmuyor sessiz gibi geldi. Anakart ayarlarında fanın durdurulabileceği bir seçenek gördüm ancak anakart ömrü için açmadım fan iyidir hava alır Hafifliğini de düşünürsek 4-5saat pil ömrü iyi geldi bana. klavyesi güzel kullanımı rahat. İşlemci performansı iyi hızlı bir laptop arayan için fiyatına göre çok güzel bir cihaz olduğunu düşünüyorum. O yüzden tercih edip aldım.

CPU-Z verileri:








SSD:


Cihazı N11'den İndeoKurumsal firmasından aldım. Oldukça profesyonel ve güzel iş yapıyorlar. pıtpıta sarıp göndermişler. Hediye çanta da yollamışlar. Alışverişimden çok memnun kalmıştım.

İlerleyen zamanlarda test yapmaya üşenmez isem test yapar koyarım.

Bu arada intel almayın AMD alın. intel tekeline dur deyin.

Donanımsal performans artışı için aynı özellikte çift RAM kullanınız.

Ryzen cihazlarda performans artışı için TDP Unlock:
UYARI: Bu işlem sonucu oluşabilecek hasar ve arızalardan sorumlu değilim. Bu işlemi yaparken bunun bilinci ile yapınız!

Yazılımsal olarak işlemcinin ısıl limitini arttırma ile de daha stabil oyun performansı alınabilir. Onun için aşağıdaki adımları yapmalısınız.

HP işlemci için TDP olarak 15watt belirlemiş ancak amd'nin sitesinde işlemci için 12*25watt TDP ayarlanabilir demektedir. kaynak: https://www.amd.com/en/products/apu/amd-ryzen-5-2500u

TDP unlock ile 15watt değerini 25-30watt civarına çekebilirsiniz. Böylece oyunlarda gereksiz FPS düşmelerinin önüne geçer ve daha fazla FPS değerleri alabilirsiniz.

Bunun için gereken: Ryzen Controller (indirme linki: https://gitlab.com/ryzen-controller-team/ryzen-controller/-/releases ) windows installer yazanı indireceksiniz.

Uygulamayı kurduktan sonra karşınıza böyle bir ekran çıkıyor:


Aşağıdaki seçenekleri seçince karşımıza gelen değerlerin güvenli olduğunu düşünüyorum ve öneriyorum:


Bu ayarları yaptıktan sonra "Create Preset" diyerek kaydedin. İstediğiniz ismi koyabilirsiniz.
Sonra PRESETS sekmesinden bu kaydetmiş olduğumuz ayara APPLY diyerek uyguluyoruz:


Artık ayar yüklendi ve aktif. Olduğunu görmek için AMD uProf ( https://developer.amd.com/amd-uprof/ ) uygulaması ile bakabiliriz


AMD uProf'u açınca "see what's guzzling power in your system" seçeneğine tıklayın. Şöyle bir menü gelecek:


Ayarları yapıp start dediğimizde canlı verileri görüyoruz:


Artık oyunlarda daha iyi FPS aldığınızı görebileceksiniz.

Ryzen Controller'da Power seçeneğindeki akım(current) ayarlarını ellememenizi tavsiye ederim. Uzun vadede işlemci mosfetlerini yakabilir, cihazınızı bozabilirsiniz.

Akım ayarlarını ve TDP'yi fazla arttırabilmek için 45watt yerine 65watt adaptör gerekmektedir. 45watt adaptörle yapınca kasmalar oluyor düzgün çalışmıyor bilgisayar ve eski ayarlarına dönüyor bu koşul altında kalmıyor.

Kendi 45watt'lık adaptörü ile TDP unlock (TDP'yi yukarıdaki gibi 25watt ayarlama) ve sıcaklık limitini 85(işlemci sayfasında 95 maks sınır) dereceye ayarlamanız fps düşmelerinin önüne geçmekte ve cihazın daha performanslı olmasını sağlamaktadır.

Bilgisayarı yeniden başlattığımızda eski ayarlarına dönmektedir. Oyundan önce Ryzen Controller'dan PRESETS kısmına gelip yaptığımız ayara APPLY demeniz gerekir.

Eğer her açılışta bu ayarların olmasını istiyor iseniz:
Ryzen Controller uygulamasında PRESETS sekmesinde en aşağı ininiz. Ve şu ayarı yapınız:


Sonrasında "Settings" sekmesinden otomatik başlamayı açınız:


Artık bilgisayar her açıldığında seçtiğiniz profil açılacaktır. Ancak bu durum pil kullanımı olumsuz etkileyebilir. Duruma göre ana ekrandan 15watt'a göre yeni bir ayar profili oluşturup kaydedip şu ayarları da yapabilirsiniz:

"Plugged in" şarj kablosu takılı iken, "plugged out" şarj kablosu takılı değilken olacak şekilde ayarlayınız.

Eğer problem yaşarsanız, uygulamanın otomatik başlama ayarını kapatıp bilgisayarınızı yeniden başlatarak eski haline döndürebilirsiniz.

Tekrardan uyarı: Bu yapılan işlemler sonucu cihazınızda oluşabilecek hasarlardan sorumlu değilim. Bunun bilinci ile işlem yapınız!
Ekleme:
Taptaze sıcak sıcak 2020e girerken golf8 de bu modaya kapıldı, 1.18'deki yandan çarpma testinde arka kapı açılıyor:





Sharan alacak arkadaşların yandan çarpmalı kazalara karışmamasını tavsiye ederim.

GOLF8 Yıl olmuş 2019 hala kapısı kopan VW üretiyorlar




%99 Yetişkin güvenliği(şu ana kadar alınmış en yüksek rakam, yani rekor) ile başlıktaki lakapla anılacak olan japon XC60 ve V40ı geçmiş bir araba.

Daha fazla detay için:https://www.euroncap.com/en/results/mazda/cx-30/38857

"In the event of an accident, there are few safer places to be than the front seats of the Mazda CX-30" - Matthew Avery
Bir kaza durumunda, Mazda CX-30'un ön koltuklarından daha güvenli az ortam vardır. - Matthew Avery

Espri kaynağı olarak CarThrottle
Fransız yetkililerin yürüttüğü emisyon soruşturmasında Pegueot, Citroen ve DS marka 1 milyon 914 bin 965 araçta hileli yazılım tespit edildi. PSA iddiaları kesin bir dille reddetse de hisseleri yüzde 4.4 değer kaybetti. Dev üreticinin 5 milyar euro ceza ile karşılaşabileceği belirtiliyor.

Peugeot, Citroen ve DS gibi markaların üreticisi Fransız otomotiv devi PSA hakkında yapılan emisyon soruşturmasında, Le Monde gazetesinin iddiasına göre 2 milyon araçta şüpheli yazılım bulunduğu ortaya çıktı.

Yazılımların, emisyon oranlarını saptırmaya yönelik kullanıldığı bildiriliyor. Le Monde, dev üreticinin 5 milyar euro ceza ile karşılaşabileceğini belirtiyor.

Fransız gazetesinin haberine karşı açıklama yapan Paris merkezli PSA iddiaları reddetti. Buna rağmen PSA hisseleri yüzde 4.4 değer kaybederek 18 euro seviyesinin altına indi.

Sahte yazılımın test koşullarında toksik etkisi olan nitrojen oksit (NOx) salınımını sınırlayarak az gösterdiği, oysa gerçekte yasal limitlerin oldukça üzerine çıktığı belirtiliyor.

Volkswagen, Renault ve Fiat Chrysler'in ardından PSA, şubat ayında açılan soruşturmayla Fransız yetkililer tarafından incelemeye alınan 4. büyük otomobil üreticisi olmuştu.

DAHA BELİRSİZ VE GİZLİ OLMALI
PSA'in mühendislik başkanı, o dönemde NOx salınımının hayati tehlikesinin çok daha az olduğunu belirtmiş ve dizel araçlardaki emisyonun yakıt tasarrufunu geliştirmek ve karbon dioksit salınımını azaltmak için yüksek sıcaklıklarda kasten düşürüldüğünü onaylamıştı.

Le Monde gazetesine göre Ekonomi Bakanlığı'na bağlı DGCCRF (Rekabet, Tüketici Hakları ve Yolsuzluğu Önleme Genel Müdürlüğü) müfettişler, yaptıkları incelemede hilenin belgesini de ele geçirdi. İddiaya göre PSA'in iç yazışmalarında hileli yazılımın daha belirsiz ve gizli kalmasının gerekliliği tartışılıyor.

PSA ise net bir dille motor kalibrasyonlarında hileli veya yasa dışı bir durum olmadığını belirtiyor. Şirketin yaptığı resmi açıklamada "PSA her türlü sahtekarlık iddialarını reddeder ve kesin olarak teknolojik uygunluğunu tekrardan teyit eder." dedi.

kaynak:hurriyet.com.tr

2gün olmuş ortaya çıkalı haberi forumda aradım bulamadım...


Geçici olarak iş sebebiyle yurtdışındayım ve çalıştığım şirkete BMW hibrit modellerini getirmiş. Biraz araştırıp ve satıcıdan temel bilgiler alarak aracı test etmiştim. Her gün test videosu çekmeyen amatör biri olarak 20dk'da iyi iş çıkardığımı düşünüyorum :)


Videoda bahsetsem de şanzıman konusunda küçük bir düzeltme yapmak, net verilerle konuşmak lazım:


Şanzıman bildiğimiz ZF8 tork konvertörlü şanzımanın ucunda sadece elektrikli motorun etkili bir şekilde kullanılmasını sağlayacak devreye girip çıkmasını sağlamak için kullanılan bir debriyaj sistemine sahip şöyle ki:

En soldaki turuncu yer



3 serisinin Plug-in hybrid modeli olan 330e'de;

2.0 litre TwinPower Turbo 180 beygir benzinli motor (Double-VANOS ve Valvetronic) ile

eDrive 87 beygir electrikli motor yer almaktadır.


İkisinin birlikte kullanımında 5000-6500 devirlerde 252 beygir, 1350'den 4250devirlerde 420Nm güç ortaya çıkıyor.
0-100km/sa: 6,1saniye


Yakıt tüketimi aracın kullanılacağı menzile göre değişiyor.

Piller dolu ve kısa mesafeli kullanımlarda(20km'e kadar sanırım) 2,1lt/100km yaktığını belirtmişler.

50km'ye kadar 3,5-4,5lt yaktığını ve uzun yolda ise 7lt ortalaması olduğunu söylüyorlar.

Test aracının ortalaması ise 9.5lt idi. Yanılmıyorsam 1600kg civarında bu kadar güzel hızlanan bir araba için normal. 1yıllık ortalamada 8lt'leri görebilir. kısa mesafeli kullanımlarda şarj desteği ile daha da düşebilir.

Yaklaşık 41lt yakıt deposu var.


Vites topuzunun yanındaki eDrive butonu ile üç farklı elektrikli sürüş modu arasından seçim yapılabilir.
Bu modlar sırasıyla sistemin her şeyi otomatik ayarladğı AUTO eDRIVE modu, tamamen elektrikli MAX eDRIVE modu ve bataryanın kullanılmadığı, şarj edildiği SAVE BATTERY modlarıdır.

Sürüş modları:
ECO PRO, COMFORT, SPORT ve SPORT+

7.6 kWh'lik hava soğutmalı lityum iyon batarya paketi vardır. 7,6kWh'lik batarya ile 35-40km civarında elektrik menzili sunabiliyor.

Aracın üzerinde Potenza S001 vardı. Arkalar 255/40R18 idi.

Biraz daha vaktim olsa daha iyi şeyler cikarabilirdim :)
Amatör olarak sony a5000 makine kullaniyorum. Profesyonel takilmiyorum fazla da butcem olmuyor ekipmanlar icin.

Yakin cekim icin lens ariyorum ancak e mount lensler almis basini gidiyor.

Onun yerine daha cok bulunan hatta 2.eli bile bulunabilen lensler icin adaptor kullanimi nasil olur?

Mesela soyle bir adaptor:
http://urun.n11.com/diger/sony-e-mount-makinalar-icin-nikon-g-lens-adaptoru-P56051529

Fazla para harcamadan makro cekimler yapmak istiyorum ileride de baska lensler alabilirim.

Bilgisi olan arkadaslardan yardim bekliyorum...
silinsin..
Uzun zamandır ara ara amatör şekilde fotoğrafçılık ile uğraşıyorum.

8yıllık Sony H2 makinemi kuzenime sattım.
8yılda genel olarak doğa çekimleri dağ börtü böcek çektim. ara ara normal günlük kullandım.

makine boyut olarak DSLR gibiydi ve 500gr ağırlığı vardı bana taşımak zor gelirdi.
Sony H2 varken bir ara 2yıl nikon Dslr kullandım.(cihaz bana ait değildi)

600-800 civarı bir 2.el makine bakıyorum.
RX100 gerek küçük olması gerekse çekim kalitesinden ötürü kendini sevdiriyor.

Öte yandan giriş seviyesi DSLR alsam kullanır mıyım emin değilim. Hala diafram açıklığı vs gibi şeyleri tam çözebilmiş değilim. sadece belli durumlar için bazı çekim tekniklerini biliyorum o kadar...

Forumda bilgili arkadaşlardan tavsiye bekliyorum.
RX100 gibi cihazlar da tavsiye edebilirsiniz tabi...
Dedeme ait opel combo 1997 1.4 tüplü araç var.

Dedemi alırken bir türlü vazgeçiremedik ama şimdi de satmak istiyor ucuz pahalı ver diyor lakin;
aracın 3,5yıllık vergisi ödenmemiş(808TL)
yaklaşık 3yıllık da muayenesi yok.(af devam ediyormuş 220tl tutuyor) egzost pulu da 40tl.

Ocak sonu aracı kullandım, öte yandan aracın 4yıldır bakımı yapılmadı. büyük ihtimal 4yıldır aynı yağla gidiyor
ön takım diye bir şey kalmamış. ufak tefek kaporta masrafı var. arka camlardan biri kırık

Masraf yapıp satmaya kalksam 5bin TL anca edecek, uğraşacak vaktim de yok.
Aracı trafikten çeksem, ileride hurda yasası çıkarsa ona versem olur mu?
MSI 10-10-2011 tarihinde laptopu satın aldım. Hala da memnunum fakat;

MSI GE620DX laptopumu aldıktan 2ay sonra gıcırdama sesleri başlamıştı... Üstüne kulaklık çıkışı bozulunca, 2sorun için yekili servis olan servispoint'e yolladım.

Ses boardu değiştirildi şeklinde kağıtla geri geldi. Gıcırdamalar yok gibiydi.. 2ay sonra tekrar gıcırdama yaptı, mühendislik okuduğum için laptop sürekli kullanıyordum. Yollamadım öyle kaldı.

Aradan 2yıl geçti garantim bitti, tekrar kulaklık çıkışım bozuldu, bir temizleyeyim belki elimden bir şey gelir diye laptopu açıp kontrol ettim.
Ses boardunun olduğu yerde yapabileceğim bir şey olmayınca temizleyip kapatacaktım ama zamanında gıcırdıyor diye yolladığım yerlerdeki plastikleri kırmışlar, plastiklerin olduğu yerlere kağıt bant çekmişler...

Servispointe böyle sorunlar için yollarken dikkat edin. Plastikleri kırıp, bantlayarak yetkili servisçilik yapıyorlar. Zamanında 2500tl verip almışım, varsa sorun kasasını değiştirirsin. boşuna 2yıl garantili almıyoruz ürünleri. 3yıldır laptopu zaman zaman gıcırdamasını çekerek kullandım...

Bu arada beni bilen bilir, şu konunun sahibiyim:http://forum.donanimhaber.com/m_54486680/tm.htm
Kutu açma videomu 14bin kişi izledi. Belki birçok kişi benim sayemde laptop aldı. ama böyle basit bir servis işini görmezden gelemezdim.



Hakkında
Konum: İzmir, Gaziemir
İlgi Alanları: Otomobil, Fotoğraf
Forum İmzası:
Life is too short to drive boring cars.
Forum İkinci El İmzası:
Yıllardır sorunsuz alışverişler...
Sistem ve Tercihleri
Otomobil
Mazda
Mobil cihaz
Xiaomi
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: geçen hafta
Son Mesaj Zamanı: 9 ay
Mesaj Sayısı: 6.380
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 9.889
İkinci El Bölümü Mesajları: 1.262
Konularının görüntülenme sayısı: 36.345 (Bu ay: 537)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 3.757 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.