Şimdi Ara

bu araba neden su eksiltiyor anlamadım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç 1.6 cruze, 100bin km de daha ve yetkili servis bakımlı.Aracı çok az kullanıyordum zaten 2019 dan bugüne sadece 5 bin km felan yaptım desem herhalde durumu anlarsınız.Önceden araçta su eksiltme gibi bir problem yoktu ama ne zaman ki bu serviste en son bakıma girdi araç ondan sonra su eksiltmeye başladı.Serviste antifrizi felan değiştirmişlerdi, termostat, triger kayışı vs. de değişmişti.Sonra aracı teslim aldığımda genleşme kabında ki antifrizin maksimum çizgisinin bir iki parmak üstünde olduğunu farkettim, fakat çokta anlamadığım için bu işlerden önemsemedim.Sonra bu bakımdan yaklaşık 3 4 bin km geçtikden sonra araç birden su eksiltmeye başladı, her 10 15 km yol yaptığımda bir iki parmak su eksiltiyordu.


    Motor kaputunu açıp kontrol ettim ama gözle görülür bir kaçak daha doğrusu bir ıslaklık yoktu, sadece lpg regülatörünün üzerinde hortumların ucunda antifriz izleri var, aynı şekilde lpg tesisatı için soğutma sistemine ek yapılan T bağlantının olduğu kısımda küf gibi görünen kırmızı antifriz izleri var ve yine aynı şekilde alt radyatör hortumu yani şu devirdaime giden hortum varya işte en çok onun üzerinde antifriz tabakası var.Ayrıca bu alt radyatör hortumu şişmiş yana doğru biraz balon yapmış kelepçenin oradan.


    Araç çalışırken herhangi bir su kaynatma, hararet yapma yok.Fakat gaza basınca şırıl şırıl su sesi geliyor arada sırada.Birde arabayı uzun süredir çalıştırmamıştım, şimdi marş basınca biraz gaz verdim motor ısınsın diye aracın egzozunu da kontrol ediyorum duman atma felan var mı diye duman yok ama arabayı ilk çalıştırıp gaz verdiğimde egzozdan bir avuç su attı.Fakat daha sonra tekrar gaz verdiğimde bunu tekrarlamadı bir daha su gelmedi egzozdan.Herhangi bir duman atma felanda yok, çalışırken arabada tekleme felanda yok.Sadece rolantide çok hafif dalgalanma vardı oda motor ısınınca normale döndü.


    Genleşme kabında neredeyse antifriz en dibe inmişti min çizgisinin altındaydı, şuan yanımda saf su felanda olmadığı için mecbur bende üzerini marketten aldığım içme suyu ile tamamladım şimdilik.Sizce bu problem yaratır mı ? Suyu ekledikten sonra genleşme kabının kapağını kapatıp aracı çalıştırdım kaloriferi sıcağa alıp çalıştırdım arabada 90 dereceye gelip fan açana kadar çalıştı sonra aracı stop edip bıraktım.Havasını almak için yanımda radyatörün tapasını açacak tornavida felan yoktu o anda o yüzden bu şekilde yaptım.


    Sizce alt radyatör hortumunun şişip birden fazla noktadan antifriz kaçaklarının gözlemlenmesinin sebebi ne olabilir ? Birde aracın yağ kapağını açıp baktım herhangi bir anormallik yoktu, fakat sonra genleşme kabına baktım şu fotoğrafta gördüğünüz gibi yanlarda yağ lekesine benzer izler vardı çok hafif.Yağ soğutucunun yakında patlayacağını felan mı işaret ediyor sizce bu izler ?


    bu araba neden su eksiltiyor anlamadım







  • Ayrıca araba 90 dereceye gelmişti ama üst radyatör hortumu hala soğuktu.O sırada genleşme kabının üstündeki geri dönüş hortumundan genleşme kabına antifriz geliyordu ancak araç henüz fan açmamıştı.Bayağı bekledim ama araç fan açmayınca kendim klimayı açtım ondan sonra araç fan açtı, ardından kontrol ettiğimde üst radyatör hortumu ısınmaya başlamıştı.Pek anlamıyorum o yüzden yazdım sizce normal mi bu durum ?

  • radyatör kapağını araç soğukken sökünüz aracı çalıştırınız kabarcık varsa conta yanıktır

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • conta yanık çıkacak

  • Çok Fazla eksiltiyor conta gibi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chevrolet, 1990'lara kadar yaz ve kış öncesinde hortum kelepçelerinin yeniden torklanmasını, radyatör ve kalorifer hortumlarının da üç senede bir değişimini önerirdi. Sonra, herhalde baktılar ki on sene idare ediyor bakım kaleminden çıkardı.


    On onbeş senelik bir motorda hortumları değiştirin, onlar sarf malzemesi. Antifiriz içinde görünen siyah partiküller de alt hortumun içinden kopan parçalar.


    Buna sebep olan antifiriz içindeki fosfattır. Kalitesiz veya normalden yüksek oranda antifizden olabileceği gibi on sene içinde gelişmesi de normaldir. LPG'nin daha sıcak rejimi de reaksiyonları hızlandırıyor.


    Antifiriz tipleri değiştirilmeden önce de sistem çok iyi durulanmalı. Buna dikkat edilmemesi de sebeplerden biri olabilir. Cruze'larda orjinal olarak Opel'lerin tersine kırmızı/turuncu değil mavi antifiriz hazırlıyorum ama yanlış hatırlıyor da olabilirim.


    Yük altında değilken motorlar çok geç ısınır, ~20 dk içinde termostat açmaması normal. Klima, radyatöre paralel duran kondansör için fanı devreye alıyor. Fanın açılmış olması termostatın açılmış olduğu anlamına gelmez. Yani burası için anlattıklarınız normal görünüyor.





  • Antifriz degistirince havasini almamislar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu ne hortumu?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • vendetta1.6 kullanıcısına yanıt

    10 bin km önce felandı bu su eksiltme olaylarından önce oldu, araba hararet yapmıştı su kaynatmıştı hatta genleşme kabı çatladı ama ilginç bir şekilde hararet ibresi hala 90 derece gösteriyordu kadranda gözükmedi hararet yani.Sonra özel bir servise götürdüm kontrol ettiler baktılar conta yanıkmı diye yanık değil dediler, genleşme kabı değişti felan aracı servisden aldım sonra baktım arabanın termostat açık kalmış motor ısınmıyor ısınsa bile çevre yoluna felan çıkınca rüzgarı yediği zaman harareti düşüyordu.Sonra işte bu termostat vs. değişince o sıkıntı da düzeldi ama bu sefer su eksiltme sıkıntısı başladı.Anlamadığım konu şu eğer ozaman hararet yaptığında conta yakmış olsaydı 10 bin km boyunca su eksiltmeden nasıl gitti bu araç ?

  • Lpg varsa neden diye sorulmaz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Peki o bakımda trigerle birlikte devirdaim değişti mi?

  • aracın devirdaimi değişmediyse sorun ondan kaynaklı olabilir
    Aynı zamanda havasını alamadılarsa ondanda yapabilir

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • su kacırma problemlerinde once kapak acılır havası alınır.

    sonra kapak düzgün takılmış mı ona bakılır. kapak eskimişse once kapak değiştirilir. özellikle servisler, ustalar, genleşme kabı kapağınızı beğenirlerse çalarlar, yerine dandik kapak takarlar. kapak orjinal ile değiştirilmeli düzgün kapatılmalıdır.

    kapakta sorun yoksa, tesisatta su boşaltılır, havayla 3-4 bar hava basılır kaçak var mı bakılır. bulunan kaçak düzeltilir. yola devam edilir.

  • motor blogu catlamıs

    kanallarda suya yag karismis

    sokulup yama yapilmasi lazim videolar youtube da var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG' den sonrasını okumadım.

    LPG' li araçta aynı sorunu 1 yıl yaşamıştım, zarar etmeden satıp kurtulduğuma şükrediyorum...

  • Genleşme kabınının kapağını orjinal GM tak havasını da güzelce al radyatör deki 13 lük tapadan .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.