Araç 1.6 cruze, 100bin km de daha ve yetkili servis bakımlı.Aracı çok az kullanıyordum zaten 2019 dan bugüne sadece 5 bin km felan yaptım desem herhalde durumu anlarsınız.Önceden araçta su eksiltme gibi bir problem yoktu ama ne zaman ki bu serviste en son bakıma girdi araç ondan sonra su eksiltmeye başladı.Serviste antifrizi felan değiştirmişlerdi, termostat, triger kayışı vs. de değişmişti.Sonra aracı teslim aldığımda genleşme kabında ki antifrizin maksimum çizgisinin bir iki parmak üstünde olduğunu farkettim, fakat çokta anlamadığım için bu işlerden önemsemedim.Sonra bu bakımdan yaklaşık 3 4 bin km geçtikden sonra araç birden su eksiltmeye başladı, her 10 15 km yol yaptığımda bir iki parmak su eksiltiyordu. Motor kaputunu açıp kontrol ettim ama gözle görülür bir kaçak daha doğrusu bir ıslaklık yoktu, sadece lpg regülatörünün üzerinde hortumların ucunda antifriz izleri var, aynı şekilde lpg tesisatı için soğutma sistemine ek yapılan T bağlantının olduğu kısımda küf gibi görünen kırmızı antifriz izleri var ve yine aynı şekilde alt radyatör hortumu yani şu devirdaime giden hortum varya işte en çok onun üzerinde antifriz tabakası var.Ayrıca bu alt radyatör hortumu şişmiş yana doğru biraz balon yapmış kelepçenin oradan. Araç çalışırken herhangi bir su kaynatma, hararet yapma yok.Fakat gaza basınca şırıl şırıl su sesi geliyor arada sırada.Birde arabayı uzun süredir çalıştırmamıştım, şimdi marş basınca biraz gaz verdim motor ısınsın diye aracın egzozunu da kontrol ediyorum duman atma felan var mı diye duman yok ama arabayı ilk çalıştırıp gaz verdiğimde egzozdan bir avuç su attı.Fakat daha sonra tekrar gaz verdiğimde bunu tekrarlamadı bir daha su gelmedi egzozdan.Herhangi bir duman atma felanda yok, çalışırken arabada tekleme felanda yok.Sadece rolantide çok hafif dalgalanma vardı oda motor ısınınca normale döndü. Genleşme kabında neredeyse antifriz en dibe inmişti min çizgisinin altındaydı, şuan yanımda saf su felanda olmadığı için mecbur bende üzerini marketten aldığım içme suyu ile tamamladım şimdilik.Sizce bu problem yaratır mı ? Suyu ekledikten sonra genleşme kabının kapağını kapatıp aracı çalıştırdım kaloriferi sıcağa alıp çalıştırdım arabada 90 dereceye gelip fan açana kadar çalıştı sonra aracı stop edip bıraktım.Havasını almak için yanımda radyatörün tapasını açacak tornavida felan yoktu o anda o yüzden bu şekilde yaptım. Sizce alt radyatör hortumunun şişip birden fazla noktadan antifriz kaçaklarının gözlemlenmesinin sebebi ne olabilir ? Birde aracın yağ kapağını açıp baktım herhangi bir anormallik yoktu, fakat sonra genleşme kabına baktım şu fotoğrafta gördüğünüz gibi yanlarda yağ lekesine benzer izler vardı çok hafif.Yağ soğutucunun yakında patlayacağını felan mı işaret ediyor sizce bu izler ? ![]() |
_____________________________
|