Şimdi Ara

Turbo benzinli araç ver devir çevirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
5.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Turbo benzinli araçlar atmosferik gibi devir çevirebiliyormu yani mesela 3. viteste kesiciye kadar girip 4 e atabilirmiyiz.

    Daha önce sadece turbo dizel kullandym onda da 3 bini hiç geçmedim.

    ?imdi ki aracym civic sedan ara syra 6 7 bin çevirip o sesi dinlemek ve uzamak çok sevkli oluyor.

    Bu olayy turbo benzinlide de yapabiliyormuyuz



  • hocam bir arac max torku 4500 rpm de veriyor diye 6000devir çevirmek gereksiz değildir.5 vitesli bir aracımız olsun,max 7000rpm dönsün.max torku 4500 rpm de versin.bu arabanın max hızı 200km/h olsun.5.viteste bu arabayla 4500 rpm de max hıza çıkamayız,çıkmak için 7000rpm dönmemiz gerekir.tork düşse bile hızlanırız ve max hıza çıkabiliriz.yani mox tork devrinde vites atılmaz,devir hız demektir hız için devir dönmemiz gerekir.ayrıca max torku 4500rpm de veren bir arac 6000rpm de 3000rpm de ürettiği tork'dan fazla tork üretebilir.bu nedenle 4500 de vites atıp 3000rpm'e düşmek yerine vites atmayıp 6000rpm'e çıkarız.sizin dediğiniz gibi olsa yarışcılar max tork'da vites atardı.

    bebeler moturu bağırtırır sözünü kullanmamanızı tavsiye ederim.
  • Turbo benzinli araçlar devir çevirseler bile elektrik süpürgesi gibi ses çıkartıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Turbo benzinli araçlar atmosferik gibi devir çevirebiliyormu yani mesela 3. viteste kesiciye kadar girip 4 e atabilirmiyiz.

    Daha önce sadece turbo dizel kullandym onda da 3 bini hiç geçmedim.

    ?imdi ki aracym civic sedan ara syra 6 7 bin çevirip o sesi dinlemek ve uzamak çok sevkli oluyor.

    Bu olayy turbo benzinlide de yapabiliyormuyuz

    evet 6-7 bin devir çevirebiliyorlar
  • Ses dinlemek için yakıt harcamaktansa, elektrik süpürgesi çalıştırsan işde yaparsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel soru.

    Ben de turbo benzinlinin atmosferik gibi 2500-3500 arasında mı yoksa daha düşük devirlerde (2000 gibi) mi optimal ekonomik sürüş sağladığını merak ediyorum.
  • Çevirir çevirmesine de özellikle bu küçük hacimli turbo motorlar sürekli devirli kullanıma gelemez. Ülkemizde satılanların hepsi ekonomi odaklı.
  • Çevirse bile çoğunun tork bandı dizeller kadar altlarda, dolayısıyla fazla devir çevirmenin hiçbir getirisi olmaz, aksine tork tükenmeye yani ivmelenme azalmaya başlamış olur vakit kaybeder ama fazla benzin yakarsınız. Gerçi düz atmosferiklerde de çok farklı değil, devir kesiciye girmenin hiç bir getirisi yok, devir kesici 6-7binde misal ama araba maks güc ve torkunu 4500-5000 devirde veriyor. Ondan sonra bağırtmanın hiçbir mantığı yok, ilave olarak devir kesiciye girene kadar abanarak yapılan sürüşteki hızlanma değerleri de, ideal tork/güç devri civarında vites atmaya göre çok daha vasat olur. Yakıt israfı da cabası. Amatör bebeler bağırtır anca motoru.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mesela uzun yolda 180 200 ile uzun süre sürüş yapsak atmosferk mi yoksa turbo benzinli mi daha çok yıpranır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Mesela uzun yolda 180 200 ile uzun süre sürüş yapsak atmosferk mi yoksa turbo benzinli mi daha çok yıpranır.



    Turboyu kucağına alırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Mesela uzun yolda 180 200 ile uzun süre sürüş yapsak atmosferk mi yoksa turbo benzinli mi daha çok yıpranır.



    Turboyu kucağına alırsın

    Hiç birşey olmaz, turbo 3 senelik teknoloji değil. Binek benzinlilerde 30 yıldan uzun tarihi var saab sağolsun. Yüksek hızda uzun süre gitmeyle patlayacak bir teknoloji olsaydı kullanılmazdı. Aksine 4-5 sene içinde çok az manuel vites ve düz atmosferik motorlu araç kalacak görürsünüz.
  • 1.4 HDI 70 HP intercooler olmayan bir turbo dizel motorla dip gazla Ankara'dan İzmit'e 2,5 saate gitmiştim. 140'den aşağı düşürmedim hızı (bolu tüneli hariç). Turboyu kucağına alırsın diyen arkadaşları aldırma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 9 Ocak 2015; 17:02:12 >
  • yapabilirsiniz bir sorun olmaz..Sadece dikkat edin , atıyorum 5 bin devire çıktınız araç manual ise tak diye boşa atmayın aracı.. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    1.4 HDI 70 HP intercooler olmayan bir turbo dizel motorla dip gazla Ankara'dan İzmit'e 2,5 saate gitmiştim. 140'den aşağı düşürmedim hızı (bolu tüneli hariç). Turboyu kucağına alırsın diyen arkadaşları aldırma.

    atmosferik civic im 140 da 3000 devire bile görmüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Çevirse bile çoğunun tork bandı dizeller kadar altlarda, dolayısıyla fazla devir çevirmenin hiçbir getirisi olmaz, aksine tork tükenmeye yani ivmelenme azalmaya başlamış olur vakit kaybeder ama fazla benzin yakarsınız. Gerçi düz atmosferiklerde de çok farklı değil, devir kesiciye girmenin hiç bir getirisi yok, devir kesici 6-7binde misal ama araba maks güc ve torkunu 4500-5000 devirde veriyor. Ondan sonra bağırtmanın hiçbir mantığı yok, ilave olarak devir kesiciye girene kadar abanarak yapılan sürüşteki hızlanma değerleri de, ideal tork/güç devri civarında vites atmaya göre çok daha vasat olur. Yakıt israfı da cabası. Amatör bebeler bağırtır anca motoru.

    hocam bir arac max torku 4500 rpm de veriyor diye 6000devir çevirmek gereksiz değildir.5 vitesli bir aracımız olsun,max 7000rpm dönsün.max torku 4500 rpm de versin.bu arabanın max hızı 200km/h olsun.5.viteste bu arabayla 4500 rpm de max hıza çıkamayız,çıkmak için 7000rpm dönmemiz gerekir.tork düşse bile hızlanırız ve max hıza çıkabiliriz.yani mox tork devrinde vites atılmaz,devir hız demektir hız için devir dönmemiz gerekir.ayrıca max torku 4500rpm de veren bir arac 6000rpm de 3000rpm de ürettiği tork'dan fazla tork üretebilir.bu nedenle 4500 de vites atıp 3000rpm'e düşmek yerine vites atmayıp 6000rpm'e çıkarız.sizin dediğiniz gibi olsa yarışcılar max tork'da vites atardı.

    bebeler moturu bağırtırır sözünü kullanmamanızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Çevirse bile çoğunun tork bandı dizeller kadar altlarda, dolayısıyla fazla devir çevirmenin hiçbir getirisi olmaz, aksine tork tükenmeye yani ivmelenme azalmaya başlamış olur vakit kaybeder ama fazla benzin yakarsınız. Gerçi düz atmosferiklerde de çok farklı değil, devir kesiciye girmenin hiç bir getirisi yok, devir kesici 6-7binde misal ama araba maks güc ve torkunu 4500-5000 devirde veriyor. Ondan sonra bağırtmanın hiçbir mantığı yok, ilave olarak devir kesiciye girene kadar abanarak yapılan sürüşteki hızlanma değerleri de, ideal tork/güç devri civarında vites atmaya göre çok daha vasat olur. Yakıt israfı da cabası. Amatör bebeler bağırtır anca motoru.

    Bu ivmelenme işinin alt devir torkuyla alakası yok.Max ivmelenme için max beygir gücünde gezeceksin.Isterse dizel olsun,4500 devirde max beygir veriyorsa 4500 hatta 4750 devir civarına kadar çevirmek gerekir.Tork ne olursa olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Mesela uzun yolda 180 200 ile uzun süre sürüş yapsak atmosferk mi yoksa turbo benzinli mi daha çok yıpranır.



    Turboyu kucağına alırsın

    Istanbul-Mesudiye arasını Amasya'ya kadar 200 e sabitleyip gittik. Araç her yerde 200 le gidemiyor ama çoğu zaman 180-190 larda geziniyor. Açıkcası hiç birley olmadı eahat olun. Geçen sene de 407 2.0 Hdi ile Bolu'dan istanbula yine ortalama 180-190 ile gelindi hiç bir sıkıntı yoktu merak etmeyin birşey olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Çevirse bile çoğunun tork bandı dizeller kadar altlarda, dolayısıyla fazla devir çevirmenin hiçbir getirisi olmaz, aksine tork tükenmeye yani ivmelenme azalmaya başlamış olur vakit kaybeder ama fazla benzin yakarsınız. Gerçi düz atmosferiklerde de çok farklı değil, devir kesiciye girmenin hiç bir getirisi yok, devir kesici 6-7binde misal ama araba maks güc ve torkunu 4500-5000 devirde veriyor. Ondan sonra bağırtmanın hiçbir mantığı yok, ilave olarak devir kesiciye girene kadar abanarak yapılan sürüşteki hızlanma değerleri de, ideal tork/güç devri civarında vites atmaya göre çok daha vasat olur. Yakıt israfı da cabası. Amatör bebeler bağırtır anca motoru.

    hocam bir arac max torku 4500 rpm de veriyor diye 6000devir çevirmek gereksiz değildir.5 vitesli bir aracımız olsun,max 7000rpm dönsün.max torku 4500 rpm de versin.bu arabanın max hızı 200km/h olsun.5.viteste bu arabayla 4500 rpm de max hıza çıkamayız,çıkmak için 7000rpm dönmemiz gerekir.tork düşse bile hızlanırız ve max hıza çıkabiliriz.yani mox tork devrinde vites atılmaz,devir hız demektir hız için devir dönmemiz gerekir.ayrıca max torku 4500rpm de veren bir arac 6000rpm de 3000rpm de ürettiği tork'dan fazla tork üretebilir.bu nedenle 4500 de vites atıp 3000rpm'e düşmek yerine vites atmayıp 6000rpm'e çıkarız.sizin dediğiniz gibi olsa yarışcılar max tork'da vites atardı.

    bebeler moturu bağırtırır sözünü kullanmamanızı tavsiye ederim.

    Şimdi benzinli ve atmosferik bir motordan bahsediyorsak, ortalama 4500 devirde azami tork, 6000 devirde de azami güç verir. Bunun üstüne bi 500 devir daha çevirir ve kesiciye girer. En yüksek tork 4500 devirde yakalandıktan sonra yavaşça düşmeye başlar ancak artan devir ile üretilen güç artar. Taa ki 6000 devire gelinene kadar. Ancak atıyorum 6000 devirde 140 beygir güç üreten motor 6100 devire gelince 40 beygir üretmez. 6100 devirde de atıyorum 137 beygir güç üretir. Yani düşüş başlar ama motor hemen ölmez. Bu yüzden 6000 li devirlerden sonra dahi vites büyütmeden devam edilebilir. Bir üst viteste daha yüksek tork devrine gelmeye rağmen daha küçük bir vites dişlisi çevrileceği için, tork avantajınızı bir nebze yitirirsiniz. O yüzden kesiciye kadar yaklaşıp vites büyütmek daha iyi bir hızlanma vaat edebilir. Tabii her şey vites oranı ve motor karakteristiğinde değişiyor.

    Turbo benzinlinin avantajı ise, motorun azami torkunu üretmesi için emmesi gereken hava ve dolayısı ile içinde yakabileceği yakıt miktarı atmosferik şartlarda bir dakikada 4500 devirdeki hava emişiyle gerçekleşirken, aşırı besleme ile bunu henüz 2000 devirdeyken yaparsınız. Yani motor 2000 devir çevirirken aslında içine 4500 devir çeviriyormuş gibi hava emer. Yani kabaca olan budur. Hatta Turbo motor daha yüksek tork üretebilir. VW'nin 1.4 TSI motorlarından bir tanesi 140 beygir güç 1500-3500 devir aralığında 250 nm tork verir. 2.0 140 beygirlik atmosferik araç ise 4500 devirden sonra 183 nm tork verir. Kabaca 1500 devirde, 2.0 motorun 4500 devirde ürettiğinden daha fazla bir güç üretiyor. Ama bunu düşük devirde yaptığı için çok fazla yineleyemese de, 2.0 motor kadar devir çevirmeden, mesela 3500 devir çevirirken 125 beygir güç üretiyor. Oysa 4500 devir çeviren 2.0 motor 118 beygir güç üretiyor.

    Yani Turbo benzinli motor, içerisine birim zamanda daha çok hava alabildiği için, daha az devirde daha çok havayı (Doğal olarak yakıtı) yakabiliyor. Hal böyle olunca düşük devirde daha fazla güç üretebiliyorsunuz. Üst devirlere ihtiyacınız zaten kalmıyor. Ancak üst devirlerde motorun ölmesi de, Turbo ile alakalı. Üst devirlere de aynı civarda hava basarsa motor asla bunu kaldıramaz. Sonuçta 1.4 motordan 3.0 motor kadar havayı yakmasını bekleyemezsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Çevirse bile çoğunun tork bandı dizeller kadar altlarda, dolayısıyla fazla devir çevirmenin hiçbir getirisi olmaz, aksine tork tükenmeye yani ivmelenme azalmaya başlamış olur vakit kaybeder ama fazla benzin yakarsınız. Gerçi düz atmosferiklerde de çok farklı değil, devir kesiciye girmenin hiç bir getirisi yok, devir kesici 6-7binde misal ama araba maks güc ve torkunu 4500-5000 devirde veriyor. Ondan sonra bağırtmanın hiçbir mantığı yok, ilave olarak devir kesiciye girene kadar abanarak yapılan sürüşteki hızlanma değerleri de, ideal tork/güç devri civarında vites atmaya göre çok daha vasat olur. Yakıt israfı da cabası. Amatör bebeler bağırtır anca motoru.

    hocam bir arac max torku 4500 rpm de veriyor diye 6000devir çevirmek gereksiz değildir.5 vitesli bir aracımız olsun,max 7000rpm dönsün.max torku 4500 rpm de versin.bu arabanın max hızı 200km/h olsun.5.viteste bu arabayla 4500 rpm de max hıza çıkamayız,çıkmak için 7000rpm dönmemiz gerekir.tork düşse bile hızlanırız ve max hıza çıkabiliriz.yani mox tork devrinde vites atılmaz,devir hız demektir hız için devir dönmemiz gerekir.ayrıca max torku 4500rpm de veren bir arac 6000rpm de 3000rpm de ürettiği tork'dan fazla tork üretebilir.bu nedenle 4500 de vites atıp 3000rpm'e düşmek yerine vites atmayıp 6000rpm'e çıkarız.sizin dediğiniz gibi olsa yarışcılar max tork'da vites atardı.

    bebeler moturu bağırtırır sözünü kullanmamanızı tavsiye ederim.

    Ben mesajımda hızlanmadan bahsediyorum sen gelip bana son süratten bahsediyorsun. Son sürate çıkmak için tabi araba kaldırdığı kadar gideceksin en son viteste. Söz konusu olan hızlanma alıntıladığın mesajımda. Bak ben ideal hızlanma max tork/güç tepesinde olur demişim. Bu ne demek?

    Tork ile gücün en üst olduğu devirler arası alan demek. Bu aralık aracın motorunun ulaştığı en verimli noktadır. Bundan sonra tork bandını geçince, aracın hızlanmaya devam eder ama torkun yani hızlanabilme verimin düşmüş olacağından bir üst vitese göre verim kaybedersin. Bu da hızlanırken verimsiz hızlanma ve fazla yakıt tüketimi demek. Ayrıca sen olabilecek en hızlı şekilde hızlanmak istiyorsan devir kesiciye kadar abanıp sonra vites değiştirerek devrin ideal tork/güç noktasına düşeceğini umarak iyi bir hızlanma elde edemezsin. En iyi hızlanmayı istiyorsan max tepe güç bandında vitesi atarken, sağ ayağını gazdan yarım çekersin vites atma anında tam değil. Bu sana vitesin boşta kaldığı anda hafif bir devir artışı verir, kavrama oturduğu anda araç tekrar aracın tepe tork/güç bandına çok yakın yerde olur ve olabilecek en hızlı şekilde ivmelenir. İvmelenme ile yüksek sürat farklı şeyler. Maksimum güç ve torku geçtikten sonra ivmelenmen azalır. Yani sana çok basit anlayatım:

    Senin aracın 5'den 15'e çok rahat çıkıyor. Fakat aynı viteste devam edersen 15ten 20'ye yavaş çıkıyor.
    Sen 15ten sonra bir üst vitese geçip devrini düşürmezsen 15ten 20ye daha hızlı çıkıp hızlanmaya devam ediyorsun. Eğer her viteste boş yere devir kesiciye girersen her vitesin son hız değerlerinde kaybettiğin süreler birikiyor ve senin 0-100, 0-200 hızlanma değerlerin ve 60-100, 80-120 vs gibi elastikiyet değerlerin ideal zamanda vites atarak kullanmaktan daha uzun sürüyor. Olay bu.

    />


    Hem hızlanmanı yavaşlatıyorsun.
    Hem tüketimin arttırıyorsun.
    Hem motoru zorlayarak piston başı ve segmanları aşındırmanın yanında blok çatlatma riskine giriyorsun.

    O yüzden tekrarlıyorum kardeşim; anca bebeler motoru boş yere bağırtır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 9 Ocak 2015; 18:25:47 >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    bende aynı şeyi anlatmaya çalıştım,6000rpm mi örnek değer olarak verdim,ancak turbo ile ilgili bölüm de katılmadığım yerler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapabiliyorsun. Ama sürekli şekilde kullanırsan aracın motor sağlığı açısından zararlı. İster atmosferik, isterturbo benzinli,ister turbo dizel olsun. Turboyu da kolay kolay eline alamazsın ağzı olan konuşuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.