Bildirim
1.6 Atmosferik motor yüksek devir çevirmek zararlı mı?

Giriş
Mesaj
-
-
Hocam bu konu altında yazdığım mesajları oku tam sana göre
https://forum.donanimhaber.com/motorun-yuksek-devir-cevirmesi--130677112-1
Bende de Honda Civic 2015 var atmosferik motor. Hiç acımam okursan nasıl kullandığımı görürsün.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Skandalek -- 3 Ocak 2018; 18:0:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
çok uzun süreler çevirmemek lazım. motorun ve motor yağının ısısı fazla yükseliyormuş. ama 20-30 dk 4-5 bin devir çevirsen bir şey olmaz bence. sonrasında yavaşlayıp soğutursun. -
motorun bakımları tamsa ve ısındıysa sorun olmaz ama süreklide kesiciye falan girmeyin -
Her motor yüksek devirde daha çok zorlanacağı için zarara uğrar. Bu zarar motordan motora teknolojiden teknolojiye değişir. Atmosferik araçlar yüksek deviri daha çok tolere eder. Tabi bu yüksek devir 4-5 bin değil 6-7 bin devirdir. Şahsen bende zaman zaman yüksek devir çeviren biriyimdir. Son aracımla en az 500-600 kez devir kesiciye girmişimdir. Tabi bu durumda da farklılıklar vardır. 1. Vites 7000 devirle 5. Vites 7000 devir arasında motora binen yük arasında dağlar kadar fark vardır. Bu fark soğuk motorla ve sıcak motor arasında da olacaktır.
Asıl motora zarar veren ve birçok kullanıcının bilmediği düşük devirdir. Yük altında vuruntu olacak kadar düşük devir kısa sürelide olsa çok zarar verir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Skandalek
Hocam bu konu altında yazdığım mesajları oku tam sana göre
https://forum.donanimhaber.com/motorun-yuksek-devir-cevirmesi--130677112-1
Bende de Honda Civic 2015 var atmosferik motor. Hiç acımam okursan nasıl kullandığımı görürsün.
Teşekkürler, nerdeyse aynı şekilde kullanıyoruz hocam 😂 Bende de megane 4 var sürekli civicli geçiyorum hocam 😂
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Ezio Da Firenze
quote:
Orijinalden alıntı: Skandalek
Hocam bu konu altında yazdığım mesajları oku tam sana göre
https://forum.donanimhaber.com/motorun-yuksek-devir-cevirmesi--130677112-1
Bende de Honda Civic 2015 var atmosferik motor. Hiç acımam okursan nasıl kullandığımı görürsün.
Teşekkürler, nerdeyse aynı şekilde kullanıyoruz hocam 😂 Bende de megane 4 var sürekli civicli geçiyorum hocam 😂
Hocam dikkat et Civic basmasın, ben bile aynı model civicle kapışırken korkuyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Skandalek
quote:
Orijinalden alıntı: Ezio Da Firenze
quote:
Orijinalden alıntı: Skandalek
Hocam bu konu altında yazdığım mesajları oku tam sana göre
https://forum.donanimhaber.com/motorun-yuksek-devir-cevirmesi--130677112-1
Bende de Honda Civic 2015 var atmosferik motor. Hiç acımam okursan nasıl kullandığımı görürsün.
Teşekkürler, nerdeyse aynı şekilde kullanıyoruz hocam 😂 Bende de megane 4 var sürekli civicli geçiyorum hocam 😂
Hocam dikkat et Civic basmasın, ben bile aynı model civicle kapışırken korkuyorum
Civicte megane 4 de 208-209 da hız kesiyor 😂 Sorun yok hocam 😂
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu motorlar devirli kullanima en musait tip olsa da mecbur kalmadikca cok devir cevirmemek gerek.milyon kmleri devirmis araclara bakarsaniz yorulmamis ani hareketler yapilmamis motoru ortalama degerlerde kullanilmis araclardir.bu kadar yuksek devirde kullanmak zararli olmasa devir kesici kullanilmazdi son yillarin araclarinda.devir araliginin bu atmosferik motorlarda turbolu olanlara gore daha genis olmasinin sebebi tork yonunden zayif olup acil durumlarda ihtiyac halinde maksimum devire yakinken maksimum cevirme gucunu verebilmesidir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Ezio Da Firenze
quote:
Orijinalden alıntı: Skandalek
quote:
Orijinalden alıntı: Ezio Da Firenze
quote:
Orijinalden alıntı: Skandalek
Hocam bu konu altında yazdığım mesajları oku tam sana göre
https://forum.donanimhaber.com/motorun-yuksek-devir-cevirmesi--130677112-1
Bende de Honda Civic 2015 var atmosferik motor. Hiç acımam okursan nasıl kullandığımı görürsün.
Teşekkürler, nerdeyse aynı şekilde kullanıyoruz hocam 😂 Bende de megane 4 var sürekli civicli geçiyorum hocam 😂
Hocam dikkat et Civic basmasın, ben bile aynı model civicle kapışırken korkuyorum
Civicte megane 4 de 208-209 da hız kesiyor 😂 Sorun yok hocam 😂
211 de kesiyor hocam kızgınım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Silindir mekanik bir parça ve her hareketinde bir miktar aşınmaması imkansız. Vuruntu yapmadıkça ne kadar düşük devir, o kadar uzun ömür.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Haftada 7 gün kullanıyorsanız 1 veya 2 gün yüksek devir çevirin. Gene burdaki bi konuda gördüm internettede gördüm sürekli normal devir aralığında yani 1500-2500 devir arası kullanımda kurumlar çözülüyomuymuş kurummu bağlıyomuş tam bilmiyorum falat Motor sağırlaşmasın ve parçalar üzerindeki hantallık/alışma olmasın, hem düşük devirde hemde yüksek devirde verimli bi şekilde esnek olsun mekanik parçalar diye 1-2 gün yüksek devir çevirin demişlerdi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç motoruna göre değişir mesela alttan egzantrikli motorlar fazla sıkıştırmaya gelmez çok kısa sürede subap ayarı bozulabilir ayrıca ilerleyen zamandalarda egzantrik mili,horozlar,kadehler vs. sorun çıkabilir subap ayarı tutmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
LPG falan yoksa, bakımı-durumu düzgünse ve sürekli yüksek devir çevirmek bir gelenek haline gelmemişse (pistte kullanılan kiralanan araçlar gibi) bir sorun olmaz, motor 500binde biteceğine 300binlerde yağ yakmaya başlar en fazla olacağı bu. Her parçaya daha çok stres bindirdiğini unutma tabi, narin ve kimi parçaları standart altı bir motor ise bu (Alfacılar alınmasın Alfayı çok severim ama) örneğin 1.7 boxer Alfa motoru gibi, bu süreç içinde bir yerden cortlama ihtimali baya yükselir.
Fakat motor modern direkt enjeksion atmosferikse (veya turboysa farketmez) kesinlikle arada sırada mecburen yüksek devir çevirtmek ve emme subabının arkasından gelen hava akışını hızlandırmak, silindir içi basıncı ısıyı yüksek tutmak gerekiyor yoksa sürekli düşük devir kısa mesafe kullanılan direkt enjeksiyon motor 100binleri bulmadan o valfler, port yuvaları karbon deryası oluyor (yakıt valfin arkasından ve emme portların içinden karışım olarak ve o bölgeyi temizleyerek değil, doğrudan içeri püskürtüldüğü için), zamanla öyle bir taşlaşıyorlar ki, parça değişimi ve masraflı onarımlar olmadan karbon birikiminden kurtulmak imkansız hale geliyor.
http://www.autoguide.com/auto-news/2015/01/is-carbon-buildup-a-problem-with-direct-injection-engines-.html
https://www.aspenautoclinic.com/blog/the-low-down-on-carbon-build-up
Direkt enjeksiyon motorlarda arada sırada devir çevirmek ve motoru yüke bindirmek, en önemlisi sürekli kısa mesafe kullanımından kaçınmak karbon birikim süresinin uzamasında yeterli olur.
-
Hocam düşük devir olayı zarar verir demissiniz size katılmıyorum,2005 model Opel Meriva aracimi 4 yıl ekonomik olma amacıyla sürekli 3000 devir ve altı olmak üzere kullandım ,satarken alıcı aracı servisw soktu motor performansı yüzde 90 çıkınca alıcı gözü kapalı aldı araci!!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor soğuk iken yapılmadıkça ve sürekli olmamak kaydıyla sorun olmaz.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
düşük devirden kasıt bence 900-1200-1500 devir civarıdır vitesine göre tabi 5.viteste 1500 ün altı tehlikelidir bazı araçlarda vuruntuyu her zaman hissedemezsiniz(en tehlikelisi) o yüzden yüksek vites fazla düşük devir kullanmamak lazımdır. Bana göre en sağlıklı motor dizeller için 1500-3000, benzinli için 1500-3500 arası kullanılılan motordur. -
Uzun süre boyunca yüksek devirlerde gezmek hiçbir araç için iyi değil yağ basıncını ve sıcaklığını arttıyor ancak manuel vites bir Honda Civic kullanmıştım 6000 devir civarında vites değiştirmek oldukça keyifli gelmişti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Paco-De Lucia
Hocam düşük devir olayı zarar verir demissiniz size katılmıyorum,2005 model Opel Meriva aracimi 4 yıl ekonomik olma amacıyla sürekli 3000 devir ve altı olmak üzere kullandım ,satarken alıcı aracı servisw soktu motor performansı yüzde 90 çıkınca alıcı gözü kapalı aldı araci!!
Yazdıklarımı tam okumamışsınız. Düşük devir derken yük altındaki vuruntu yapacak kadar olan devirden bahsetmiştim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
şehir dışında 120km sabitliyorum hızı, yaklaşık 5.viteste 4000dd çeviriyor , bu şekilde 4-5 saat gidiyorum araçta lpg yok , şimdilik hissedilir sorun görünmüyor,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi somet 16 -- 5 Ocak 2018; 12:18:12 >
En Beğenilen Yanıtlar



Skandalek demiş ki;
Mesajı Yerinde Gör
Teşekkürler, nerdeyse aynı şekilde kullanıyoruz hocam 😂 Bende de megane 4 var sürekli civicli geçiyorum hocam 😂 |
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X