Şimdi Ara

Otomatik viteslerde D deyken fren basmak yük bindirmezmi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
2
Favori
18.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar biliyorsunuz tork konvertörlü olsun veya olmasın fark etmez araç D de iken ayağımızı gazdan çekince araba hafif hafif gider

    Peki d deyken frene basıyoruz ve kırmızı ışıkta bekliyoruz, bu durumda gitmeye çalışan arabada frenler yük altında kalmıyor mu ?

    Durunca araba bu durumu algılayıp ona göre şanzumanında hareketini kısıtlama aktarmama veya döndürmeme gibi bi algılayıcısı varmı yoksa yok mu ?

    Yoksa her kırmızı ışıkta süresi fark etmeksiniz N ye almak mantıklımıdır (şanzıman ve fren sağlığı konusunda)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 13 Mayıs 2017; 18:43:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    AMD Ryzen 7 5800X3D Msi RTX 3080 Suprim X 10G Msi B550 Tomahawk G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) DeepCool LS520 WH 240MM WD Black SN770 1Tb Gen4 WD Blue SN570 1Tb Gen3 Samsung 870 Evo 1Tb Samsung 860 Evo 500Gb Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
  • Takip, frenden çok şanzıma yük binip binmemesi önemli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-3B913FB4A -- 13 Mayıs 2017; 18:44:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • bazı araçlar otomatik olarak boşa alıyor; bazıları almıyor.

    benim aracımda; kullanma kılavuzunda uzun süreli beklemelerde( ben 1 dk dan uzun ışıklarda veya beklemelerde yapıyorum mesela) vitesi n konumuna alın demekte.

    hayırlı günler.
    _____________________________
  • Auto hold düğmesi varsa basarım yoksa her durduğum da boşa alırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arıza halleri dışında N' ye almam
    16000 km dir şanzumana zarar vermedi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Tüm insanlığa selam olsun !
  • Autohold varsa aktif hale getiririm eğer yoksa bekleme halinde boşa alırım şanzımanı, bazıları şanzımana zararı yok diyor ama ben yine de rahat edemiyorum,sürekli gaz verip gitmek isteyen bir aracı fren ile tutmak bana zarar verir gibi geliyor ama uzmanı değilim tabi bu konun belki de boşuna endişe ediyorumdur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • N de şanzıman yağlanması durur.

    2dk ve çok üzeri bekleme yoksa N ye almak gereksiz

    Otm viteste vitesle çok oynamamak en doğrusu

    İyi günler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2014 model otomatik Insignia kullanıyorum, kılavuzunda gerçi boşa almayın diyor ama ben 15-20sn üzeri kırmızı ışıklarda beklerken boşa alıyorum.



    Aynı güzergahta boşa alıp almamak arasında bir süre sonra kaydadeğer tüketim farkı da oluşuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Rölanti devrinin vereceği tork frene ahım şahım bir yük bindirmez, abartılacak bir durum yok. Tork konvertörü varsa zaten bu iş için tasarlanmıştır, aracı 7x24x365 D konumunda frende tutsanız konverterin umrunda bile olmaz.

    Sadece D konumunda iken bir miktar tork uyguladığı için, yakıtta bir nebze artış olabilir. Benim araçta sabit dururken-ayak frende iken, N-D arası geçiş yaptığımda, motor sesinde farklılık oluyor. D'ye çektiğimde konverter yağ pompalamaya başladığı an motor sesi de bir miktar artıyor. Muhtemelen aracın ECU'su bir miktar ekstra mazot daha verip rölanti devrinin düşmesini engelliyor.

    Velhasıl, aracınız tork konvertörlü ise ışıkta N'ye almanıza gerek yok. D'de kalmasının herhangi bir zararı olmaz.
    Bazı DSG modelleri gibi kavramalı şanzımanlar eğer tam frene rağmen itmeye çalışıyor ve yarı-kavramayı kesmiyor ise, N'ye almak kavramanın ömrünü uzatabilir.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    N de şanzıman yağlanması durur.

    2dk ve çok üzeri bekleme yoksa N ye almak gereksiz

    Otm viteste vitesle çok oynamamak en doğrusu

    İyi günler

    Frenlere bindiği yük açısından ve şanzıman açısından düşünelim hocam.



    Gitmeye çalışan bir araç frenler zorlanıyor + motor gücü şanzımana göndermek istiyor fakat gönderemiyor frenlerden dolayı ne olur bu durumda yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    AMD Ryzen 7 5800X3D Msi RTX 3080 Suprim X 10G Msi B550 Tomahawk G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) DeepCool LS520 WH 240MM WD Black SN770 1Tb Gen4 WD Blue SN570 1Tb Gen3 Samsung 870 Evo 1Tb Samsung 860 Evo 500Gb Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    msansertekin kullanıcısına yanıt
    cevabınız için çok teşekkür ederim hocam bilgilendirici olmuş genede merak edenler düşüncesi olanlar paylaşsın sadece sizinle kalmasın



    Hocam sizde ayrıca bi konuya el atarsanız çok makbule geçer -msansartekin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    AMD Ryzen 7 5800X3D Msi RTX 3080 Suprim X 10G Msi B550 Tomahawk G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) DeepCool LS520 WH 240MM WD Black SN770 1Tb Gen4 WD Blue SN570 1Tb Gen3 Samsung 870 Evo 1Tb Samsung 860 Evo 500Gb Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS
  • 2011-2013 yılları arasında Otomatik Bravom vardı 2001 model. Belliki o zamana kadar benden önceki sahipleri şanzıman yağı filan değiştirmemişti. D konumunda durduğumda araba atılmaya çalışıyordu. Normalde yapmaması gerek birşey. Mecburen boşa alıyordum.
    _____________________________
    2001 FIAT BRAVO 1.6 SX
  • Bende start/stop devreye giriyor araç uygun koşullardaysa; ancak 30 sn altında start/stop çalıştırmak istemiyorum o nedenle boşa alıyorum.
    _____________________________
    Bu dâhil bütün genellemeler yanlıştır. (F. Nietzsche)
  • Benim aracımda tork konvertörlü bir araç,birkaç ay önce böyle bir konu açılmış ve bilen bir arkadaşımız olayı şöyle açıklamıştı,msj ı bulamadım ama açıklaması şöyleydi; tork konvertörlü araçlarda araç vites D konumunda dururken,ve tabi ayak frende iken,selenoid valfler aracılığıyla kavrama yavaş yavaş bırakılır ve yük alınmış olur.Aynı zamanda bu tür tork konvertörlü şanzumana sahip araçlarda ışıklarda vb dururken D pozisyonunda beklemek şanzumana zarar vermeyeceği gibi aynı zamanda da gereklidir çünkü D pozisyonunda şanzumandaki-konvertördeki yağlanma devam eder,N pozisyonunda ise yağlanma durur.

    Dsg,powerschift gibi şanzumanlarda ise N pozisyonunda beklemek daha sağlıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Benim aracımda tork konvertörlü bir araç,birkaç ay önce böyle bir konu açılmış ve bilen bir arkadaşımız olayı şöyle açıklamıştı,msj ı bulamadım ama açıklaması şöyleydi; tork konvertörlü araçlarda araç vites D konumunda dururken,ve tabi ayak frende iken,selenoid valfler aracılığıyla kavrama yavaş yavaş bırakılır ve yük alınmış olur.Aynı zamanda bu tür tork konvertörlü şanzumana sahip araçlarda ışıklarda vb dururken D pozisyonunda beklemek şanzumana zarar vermeyeceği gibi aynı zamanda da gereklidir çünkü D pozisyonunda şanzumandaki-konvertördeki yağlanma devam eder,N pozisyonunda ise yağlanma durur.

    Dsg,powerschift gibi şanzumanlarda ise N pozisyonunda beklemek daha sağlıklı.

    Aynen öyle ancak DSG konusunda bilgi eklemesi yapayım dediğiniz gibi N ye alınması gereksiz tam tersi frene iyi basarsanız eğer kavrama zaten ayırıyor kendini.

    Otm araçlarda çok çok uzun beklemeler olmadığı sürece N ye almaya gerek yok kısacası...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Konu farklı bir yere gitmiş, D konumunda frenlere binen yük önemsizdir, esas yük volana veya tork konvertörüne (aşırı ısınma) ve dolayısıyla şanzımana biner, kısa süreli de olsa N konumuna almak daha sağlıklıdır, şanzımanın yağlanmaması sözkonusu değildir, çünkü şanzımandaki dişliler hareket halinde değildir, ayrıca şanzımandaki yağ hemen süzülüp dibe çökmez; kısacası Işıklarda veya kısa süreli durmalarda N konumuna almak daha iyi olacaktır. Hareket halindeyken kesinlikle N (nötr)konumuna alınmamalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Konu farklı bir yere gitmiş, D konumunda frenlere binen yük önemsizdir, esas yük volana veya tork konvertörüne (aşırı ısınma) ve dolayısıyla şanzımana biner, kısa süreli de olsa N konumuna almak daha sağlıklıdır, şanzımanın yağlanmaması sözkonusu değildir, çünkü şanzımandaki dişliler hareket halinde değildir, ayrıca şanzımandaki yağ hemen süzülüp dibe çökmez; kısacası Işıklarda veya kısa süreli durmalarda N konumuna almak daha iyi olacaktır. Hareket halindeyken kesinlikle N (nötr)konumuna alınmamalı.

    peki hareket halinde N ye alınırsa ne olur? Bir defasında yoldayken arkada oturan kızım vitesi ittirip D den N ye getirmişti, aracın gaz yemediğini fark edince vitesi N den D ye aldım. Ancak, hiçbir sorun çıkmadı 20 bin km.dir.
    _____________________________
    95 Broadway ... 2005 Megane 1.6 HB ... 98 Fiat Marea 1.6 ... 2006 Corolla 1.4 HB D4D ... 2010 Chevrolet Aveo NB 1.4 AT ... 2010 Accent Era 1.4 Select AT ... 2018 Hyundai i20 1.4 Style AT ... 2011 Clio 1.2 Grandtour Extreme... 2012 Fiat Fiorino Combi 1.3 Active... 2005 VW Golf 1.6 Tiptronic... 2016 i20 1.4 Elite Smart AT... 2007 Renault Kangoo Multix 1.5 DCI Authentique...




  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Hareket halinde bir kaç defa vitesi N ye almak sorun yaratmaz, lakin bir süre sonra vuruntu yapmaya ve şanzıman arızasına sebep olacaktır; bazı kullanıcılar aküsü biten otomatik araçları N den D konumuna alıp vurdurarak çalıştırıyor, kimisi el frenini çekmeden P konumuna alıyor, gerçekten şaşırıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    cevabınız için çok teşekkür ederim hocam bilgilendirici olmuş genede merak edenler düşüncesi olanlar paylaşsın sadece sizinle kalmasın



    Hocam sizde ayrıca bi konuya el atarsanız çok makbule geçer -msansartekin

    Çağrınız için teşekkürler. Onur duydum.

    Gelelim konuya. İki başlık altında incelemek gerekir. Robotize manuel şanzımanlar- Tork konvertörlü şanzımanlar.

    Robotize manuel şanzımanlarda tek kavrama çift kavrama fark etmeksizin hız sıfırken şanzıman D'de olursa, şanzıman beyni bir süreliğine aracı kaldırmaya çalıştığınızı sanar ve yarım debriyaj kalır. Debriyaj balatasını kesin suretle aşındırırsınız. Durduğunuz anda relatif hız sıfır olduğundan frenlere birşey olmaz. Lakin yavaşlarken motor, rölanti devrinin altına inmemek için gaz verebilir. Frenin ise bu gazı karşılaması gerekir. Yani durdururken yük bindirir. Dururken değil.

    Gelelim tork konvertörlülere. Tork konvertöründe güç aktarımı ve türbin içi yağlama ASLA durmaz. İster N, ister D , ister P. HİÇ fark etmez. N ye aldığınızda vites dişlisi seçen kavrama ve frenlere giden yağ basıncı kesilir sadece. O yağ da zaten yağlama amacıyla değil, kuvvet iletme amacıyla kullanılıyor. P ye aldığınızda ise kilitleyici diş, şanzıman dişlisine geçerek mili sabitler. Rölantide kaç nm tork ürettiğine çok bakılmaksınız, durur vaziyette tork konvertöründe iletilen moment çok yüksektir. (Torque converter stall speed)

    Güç eşitliği. Güç= tork * devir sayısı. Motor 1000 devirle dönüyor, ürettiği moment x. Hareketi ilettiği şaft kalkışta 1 rpm ile dönerken momenti siz hesap edin. Gerçi kaymalardan ötürü gücün %40-50 si iletiliyor fakat ona rağmen tork yüksek. Bu nedenle zaten tork konvertörlü şanzımanların ilk gaz tepkisi çok iyidir. Bu ne alaka diyeceksiniz ? Robotize manuel araçların benzeri, daha büyüğü. Araç dururken tork konvertörü D modunda tork ileterek aracı ilerletmeye çalışır. Durduğunuz anda gene her şey aynı. Sıfır. Mesele durana kadar. Yukarıda arkadaşın belirttiği gibi. Yük binerse tork konvertörüne biner D'de. Aslında ona da birşey olmaz ama aracınızı ileri götürmeye çalışan yakıtın enerjisi, tork konvertörü ısıtmaya harcanır.

    Yani frenleriniz sağlıklı olsun mu istiyorsunuz ? Yavaşlarken 5-10 km gibi bir hızda boşa atıp öyle durup bekleyin. Zaten aracın daha rahat durduğunu göreceksiniz. (panik frenler hariç- orada dip fren. N falan yok) Şanzıman fark etmeksizin N konumundan tekrar D konumuna, frene basmadan almayın. Frene basılıyken çekin. Sonra ayağınızı frenden çekin.

    Kısa-uzun fark etmez. Boşa alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 13 Mayıs 2017; 22:30:8 >
    _____________________________
    Devrim Arabası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Hareket halinde bir kaç defa vitesi N ye almak sorun yaratmaz, lakin bir süre sonra vuruntu yapmaya ve şanzıman arızasına sebep olacaktır; bazı kullanıcılar aküsü biten otomatik araçları N den D konumuna alıp vurdurarak çalıştırıyor, kimisi el frenini çekmeden P konumuna alıyor, gerçekten şaşırıyorum.

    net hatırlamıyorum ancak aracı satın aldığım ilk günlerde kılavuzu sonuna kadar okumuştum, hareket halinde N-D, D-1, D-2 hamleleri yapmakta sakınca yoktur, ancak D-R veyahut R-D hamlesi yapmanız halinde büyük arızlar çıkacaktır bilgisini okuduğumu hatırlıyorum. İLk defa böyle bir bilgiyi sizden duydum . Ayrıca aracı eşim kullanıyor ve her park ettiğinde önce P, sonra el freni hamlesi yapıyor. 65 bin km oldu, hiçbir vuruntu ve hata yok şanzımanda. Çünkü 60 bin km bakımında 2 otomatik şanzıman ustasına baktırdım, araçcın şanzımanı mükemmel durumda raporunu verdiler. Ya şanslıyım yada bu elfreni olayı pek doğru değil.
    _____________________________
    95 Broadway ... 2005 Megane 1.6 HB ... 98 Fiat Marea 1.6 ... 2006 Corolla 1.4 HB D4D ... 2010 Chevrolet Aveo NB 1.4 AT ... 2010 Accent Era 1.4 Select AT ... 2018 Hyundai i20 1.4 Style AT ... 2011 Clio 1.2 Grandtour Extreme... 2012 Fiat Fiorino Combi 1.3 Active... 2005 VW Golf 1.6 Tiptronic... 2016 i20 1.4 Elite Smart AT... 2007 Renault Kangoo Multix 1.5 DCI Authentique...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.