< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 13 Ekim 2025; 20:24:31 > |
| _____________________________ |

< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 13 Ekim 2025; 20:24:31 > |
| _____________________________ |
|
kusura bakmayın belki araçlardan anlıyorsunuzdur ama hiç araştırma yapmadan ezbere konuşuyorsunuz orası kesin. şimdi öncelikle hybrid almış olmak için jazz a fazladan verilen bir para yok bu kanıya nasıl vardınız merak ediyorum. zira bu segmentteki araçlara bakarsanız (jazz donanımının üst paket donanım olduğunu göz önüne alırsak) hemen hemen tüm b segmenti araçların full paketleri 1.2-1.3 milyon tl arası. daha pahalısı da var yani i20 full paketi 1 milyona veriyorlar da biz hybrid aldık diye 1.29 milyon harcamıyoruz sitelerini açıp bakabilirsiniz. ibiza da bu şekilde, clio zaten jazz dan pahalı. polo desen öyle, fabia desen öyle. b suvlar zaten jazz dan pahalı ki jazz a bir üstünlükleri yok jazz ın da b suvu var 60 gibi tl fazla vererek alabiliyorsunuz. yani ortada "hybrid olduğu için fazla" verilmiş bir para yok. en azından şu an geçerli fiyatlardan önümüzdeki ay Allah kerim. hatta jazz alana hybrid bedava gibi bir fiyatlandırması var şu an. eş donanımdaki diğer b segmentleri ile aynı fiyatta çünkü ve yaris hariç hepsi bildiğin içten yanmalı araçlar. yaris te jazz dan pahalı zaten diğer ezbere konuştuğunuz bilgilerinize gelirsek; bu araçta -bende şaşırdım buna- bunca yıllık japoncu olarak ama civicten iyi yalıtım var. boyası gene şaşırtıcı gelecek ama -japonyada imal edilmesi sebebiyle belki de- son derece kaliteli. aracın 60 bin tl fazla ödediğinizde zaten b suv oluyor ki aralarında yerden yükseklik olarak 2 cm var. yani araç aslında ne b segmenti ne b suv. eskilerden gelen mini mpv sınıfında. ayrıca bayiler herkese açık gidip deneyebilirsiniz jazz dan daha geniş ic hacme sahip ne b segment araç var ne b suv araç var. hala arabanın çamurluğunu kapısını mı tıklatıyorsunuz sağlam mı değil mi diye ?. O kadar ncap testi boşuna mı yapılıyor? araç 5 yıldızlı ve güncel tüm güvenlik donanımlarına sahip , sıfır km golf r line ( en üst donanım paketi ) da bile olmayan hava yastığı çeşitleri var araba da daha ne yapsınlar yani zırhlı mı satsınlar? konforel donanım konusundaki üstünlüklerin hiç anlatmaya gerek yok. ilk mesajımı okuyun lütfen. Ve "fark ödemeden" aldığımız hybrid teknolojisi de bize en yakın rakibinden şehiriçi en az 3 litre kadar daha az yakmamızı sağlıyor. ayrıca size elektrikli araba performansı yaşatıyor gerek sessizliği ile gerek atikliği hızlanması ile. ( bu segmentte 0-100 ü 9.4 saniye olan bir araç yok, en yakınına gelebilen yaris hybrid o da jazz dan pahalı) ederi 1 milyon diyerek aşağılamaya çalışıyorsunuz bunu da anlamış değil başka bir ülkede yaşıyorsunuz sanırım dediğim gibi 1 milyona taliant bile vermiyorlar şu an. hala bana bu fiyata daha donanımlı, daha performanslı, daha güvenli, ve en önemlisi daha ekonomik bir b veya c segmenti araç göstermenizi bekliyorum. bu fiyata hybrid araç satıyorlar, üstelik full donanımlı, hemde honda marka, daha da üstelik süper güvenlikli,bir de japonya imalatı milletimiz gene beğenmiyor ilginç doğrusu hayırlı günler. |
|
Bu aracı tesadüfen bayide gördüm, sabrettim bekledim, geldi. Crosstar fiyort mavi olanından bir adet aldım, kullanıyorum. 4 bin km oldu, her şeyiyle memnuım.
Olumlu yanları şöyle: -Yoğun trafikten bunalan bir İstanbullu olarak artık trafikten korkmuyorum ve strese girmiyorum. Araç kullanmak bir hobiye dönüştü. Sabahları ve akşamları araçla sahile inmek için bahanem oldu, beni spora başlattı. -Dur kalk trafikte araç kendi kendine gidiyor zaten. Elimi bile kullanmıyorum, dizimle direksiyona dokununca "direksiyonu tut" uyarısı da vermiyor. (TAVSİYE DEĞİLDİR, şerit değiştirerek önünüze atlayanlar yüzünden yapmıyorum bunu artık, direksiyonu elinizle tutunuz.) -Yoğun trafikte az yakar diyorum ve şehir içinde rahatça dolaşıyorum, 4.3 litre yazıyor ekranda. Bazen 3.9-4.1 litrelere düşüyor basmayınca. Kolay park yeri buluyorum. -Virajlara sert girince çok övülen bazı marka araçlar gibi arkası atmıyor. Gayet güvenli giriyorum -"Bagajı yok" diyenlere inat, bagajda hep kişisel malzemelerim var, deprem çantam bile var. Markete gidince de ikili olan arka koltuğu hep katlı şekilde geziyorum. Tavana kadar doldurup ev bile taşıdım, inanmayana görsel atarım. "Kıyafet, kişisel değerli eşyalar taşınırken kamyonda gitmez" dedim, Jazz'ı ağzına kadar yükledim. -"Yokuşlarda gitmez atmosferik motor bu yea" diye gezenlerin yanıldığını anladım. Yokuşta gayet atak. Bayılmıyor. -"Uzun yolda konforsuz, hız yapamazsın yea" diyenlere inat 180'e sabitleyip İstanbul-Balıkesir yolculuğu yaptım, hatta radar cezaları da peşi sıra geldi maalesef. (Hız dostunuz değildir uyarımızı yapalım, o gün denedim sadece, artık 100-120 km hızla gidiyorum.) -Koltuk ısırma ve direksiyon ısıtma stabil çalışıyor. Olumsuz yanları: -Uzun yolda 150-170 km ile gidecekseniz 100 km yolda 8-9 litre akaryakıt tüketimini gözden çıkarın. -Klimasında bir sorun var bence, 15 dereceye getirince soğuk ama buz gibi yapmıyor. -Diğer sürücüler küçük araç olduğu için sol şeride geçmeye çalıştığınızda sıkıştırmaya çalışıyor hemen, performansını görünce geri basıyor ama. -Cam tavan ya da sunroof olsa tadından yenmezdi. -Ses sistemi beni tatmin ediyor, bu konuda eski modelin daha iyi olduğunu söyleyenler var. -Yedek lastik olmaması beni şaşırttı. Lastik tamir kiti varmış hiç kullanmadım umarım kullanmam. :) -Bakım süresinin 10 binde bir olması bence üzücü, yurt dışında 15 binde bir. -Artık şu araçlara elektronik koltuk ayarını koyun. Hatta hafızalı koyun ki iki kişi rahat rahat kullansın. -Torpido basit bir yay sayesinde çat diye düşmesin, bir ampül sayesinde ışıklı olsun açılınca, bagajda da yeterli ışık olsun. Bunların araca maliyeti 200 lira falan aslında. Bu olumsuzlukları da hiç dert etmiyorum. Honda'nın diğer modellerini bilmem ama Japonya üretimi Honda Jazz benim için şudur: Yıllarca, yüz binlerce kilometre Alman üretimi araçlar kullandım, "Japon araçlarının yalıtım ve kaportası zayıf" diyenler yüzünden Japon araçlarına bir türlü yanaşmayan beni fazlasıyla ikna etti. |
|
Yeni bir şey öğrendim.
malum jazzın infotainment sistemi 3.3 milyonluk crv ile aynı crv de android auto kablosuz ama bizde değil( en azından fabrika çıkışı değil) bir şekilde fabrika da kapatmışlar ama açması çok kolay araç accessory modundayken teybin home+ses+back tuşlarına aynı anda bir on saniye kadar basıyorsunuz. sonra çıkan menüden sag usmartphone settings e tıklayıp sag ustten android autoyu secip usb only deki tıkı kaldırıp usb/wireless tıkını altif ediyorsunuz. üst sagdaki retun return yapa yapa ana ekrana geri geliyorsunuz. daha önce telefonunuzu kablolu olarak kurduysanız , cihazı kaldırıp bu sefer kablosuz olarak tekrar kurun. yanlız sorumluluk kabul etmiyorum ne yaptığınıza dikkat edin; başka bir ayarı bozup ta bana gelmeyin :) hayırlı günler. |
|
Birkaç yüz yıl önce "Senin atın iyi kişnemiyor, bırak onu da Mehmet emmi İngiliz atını satıyormuş, git onu al" diyenlerin torunları, gelmiş burada Honda Jazz'ı eleştiriyor.
Her defasında cevap olarak, "Bana avlanırken yetiyor kardeşim, İngiliz atını alacak altınım olsa, gider alırım. Ama bu kadar vardı, bunu aldım. Ne yapabilirim?" dememizi bekliyor. Kapitalizm koşullarında, zaten ömrü sınırlı olan bir tüketim nesnesine, Honda Jazz sahipleri değil, sebepsiz yere Honda Jazz karşıtlığı yapanlar çok anlam yüklüyor. Japonlar üretmiş, ürün ülkemize gelmiş, zaten kat kat vergileri ödenmiş, bize de bu araç hayatımızı kolaylaştırıyorsa denemek ve yorumlamak düşer, hepsi bu. Sanki Honda Jazz almak suçmuş, Honda Jazz almak enayilikmiş, Honda Jazz alanlar parasını çöpe atan insanlarmış gibi davranılması moda mı oldu? ("Enayi" kelimesi küfür değil, TDK'ye göre "Fazla bön, avanak, budala olan" demek.) Konu sahibi @tasshelhoff arkadaşa da haksızlık ediliyor. Kendisini bu konudan itibaren takip ediyorum, eski yazdıklarını bilmem ama bilenler de var. Gayet şeffaf bir şekilde, aracın artılarını da eksilerini de yazmış. Nezaket içerisinde, kendisine göre yanlış bilgi verenleri eleştirmiş. Ne var bunda? Örneğin bir test videosu paylaşılmış, sanki tanıtımı yapan kendisiymiş gibi topa tutuluyor. İş mi yani? Test sürüşünü yapan kişiyi ara söyle. Sonuçta burada kimse Honda Jazz satıcısı değil, bayilere veya sosyal medya hesaplarına isteyen yazabilir. Tabii bir insan bir araç aldığında onun hevesiyle aracının olumlu yönlerini öne çıkarabilir. Bunda da hiçbir sakınca yok. Ama burada sadece Honda Jazz fanboyluğu yapılıyormuş gibi yazılması bence konuyu başlatan arkadaşa haksızlık olur. Ben de Honda Jazz aldım ve eksilerini de artılarını da araç gelince yazacağım. Birkaç yüz yıl sonra belki bir hava aracıyla bir yerden bir yere gittiğimizde de "Bunun nitrojenini koyamamışlar" diyenler hep olacak, çok fazla takılmayın. |
|
Tashel’e kimse kolpacı demedi. Testçiye dedim. O da mı yasak?
Yalnız bir gerçek var ki tasheldorf eskiden attrage’yi abartırdı, şimdi de sıra jazz’a gelmiş anlaşılan. Ucuz b sınıfı bir araç işte. Abartınca eleştirmeyek mi? 1.80 lik birinin Arkada bacak bacak üstüne atabileceğini iddia ediyor. Referansı da dandik bir tester. Yahu benim arabam d sınıfının en geniş ikinci aracı passat, onda bile mümküb değil bu. Bir tek superb’de mümkün d sınıfında. Bu b sınıfı. Biraz yavaşşşşş |
|
Konuyu ilk mesajından itibaren tek tek okudum. Bu başlık araç tavsiye topiğinde bulunmuyor. Bu başlık; aracı alıp , araç hakkında bilgi paylaşımı yapmak , gerekirse aracı almayı düşünen diğer arkadaşlara , araç hakkında kullanım deneyimlerini , aracın artı eksi yönlerini paylaşıp yardımcı olmak için mevcut. Aracı kullanmayan , deneyimi olmayan arkadaşların ısrarla konuya gelip araç şöyle , araç böyle , polo manuel bundan iyi , çirkin ördek yavrusu , bagaj küçük v.s. v.s. yorumlarda bulunması anlamsız. Öveceksen başka model aracı bu başlık yada araç modeli için özel açılmış olan başlıklar altında değil, genel tavsiye konularında tecrübe ettiğiniz araçlar hakkında yorumlarınızı yapın lütfen. Varsa karşı fikriniz bunu da mantıklı karşılaştırma ile yapın. Araç ile ilgili bilgi almak isteyenlerin , bilgi almasına engel olmayın. Bu konu özelinde aracı kullanıp tecrübe etmiş , iyi kötü yanlarını bilen arkadaşlar tabi ki diğer araç kullanan arkadaşlara cevap verecek ama bu karşılaştırma maiyetinde olmalı. Konuya gelip jazz'ı yerin dibine sokup , 4. nesil'i hiç tecrübe etmemiş arkadaşları kusura bakmayın iyi niyetli görmüyorum. Ek olarak , aracın 2. El piyasası yok denilmiş. 1. Nesil 300 binde 20 yaşında arabamı 12. günde sattım. Daha da erken satardım bir sürü arayan, istediğim fiyatıda veren oldu ama keyfe keder şehir dışı ile uğraşmak istemedim. Şehir içinden kafama yatan birisine sattım. Jazz 'ın piyasası tabi ki clio gibi değil ama öyle alıp ta elde kalacak araçta değil. Kendi piyasası gayet mevcut. Alırken de ederi biraz pahalıdır satarken de aynı şekildedir. Umarım artık konuda tabiri caizse Jazz nefreti içeren mesajlar görmeyiz. Selamlar |
|
15 mart 2024 de honda jazz advantage e-hev satın aldım. Toplamda 15000 km yol yaptım. Malatya-Antalya, Malatya-Ankara yolları da dahil olmak üzere uzun yol tecrübelerini de edindim.
Şimdi size 15000 km lik tecrübelerimi anlatmak istiyorum.
· Öncelikle 187 cm boy ve 115 kg lık şişman bir adamım. · 4 kişilik bir aileyim. · İki çocuğum var 11 ve 7 yaşlarında. · Dolayısı ile geniş ve bagajı büyük bir araba arayışı içinde bayileri geziyordum. · Daha önceki arabalarım. Mazda 3, Ford Focus Titanium, Ford Cmax, kiralık Toyota Corolla hybrid (2022) idi. Ve
Kullandıklarım arasında en genişi Toyota Corollo Hybrid idi. Ancak Toyota hybrid i 2.5 ay kullandım ve genişlik harici memnun kalmadım. Ayrıca konsoluda hoşuma gitmiyordu.
Honda Bayiine gittiğimde alabilme ihtimalim olan (maddi olarak) 2 seçeneğim vardı. Honda city ve Honda Jazz. Ancak yanlarında birde HRV duruyordu. Her ne kadar HRV için içim parçalansa da alamadım.
Honda City ise evet büyüktü ama teknoloji olarak çok zayıf kalıyordu. Bu sebepten o seçeneği de kafamdan silerek Honda Jazz’a alıcı gözü ile bakmaya başladım.
Yaz ayları bir ay Şehir Dışında olduğum için ailecek bagaja ihtiyacım vardı. Bu sebepten kafam çok karışıktı. Bayide arabayı tanıtıldığında magic seat olayı falan gösterildiğinde koltukların altında da eşya sığdırabileceğim boşluklar olduğunu farkettim. İşte o an acaba mı dedim kendi kendime…
Test sürüşüne çıktım. Araba B segment olmasına rağmen konforlu yumuşak ve mutlu hissettirdi. Daha sonra adaptif sürüş özelliklerinin de olduğunu öğrendim.
Dediğim gibi boyum 187 cm ve ön koltuk bana ayarlı iken bile arkada ki koltukta bir Skoda Superb kadar olmasa bile diğer kullandığım C segment arabalardan geniş e rahat olduğunu gördüm (Toyota Corolla hybrid kadar)
Yazın o kadar eşyayı en kötü otobüsle bir kısmını önden gönderirim düşüncesi ile arabayı satın almaya karar verdim.
Evet dışardan çok küçük görünüyor ama arabanın içi inanılmaz geniş ve rahat. Görüş açısı çok iyi. Süspansiyonları B segment için kabul edilebilir olduğunu farkettim. Ve her gün iyi ki bu arabayı almışım demeye başladım.
Bu arabayı bende görenler senin gibi iri bi adam bu arabaya olmuş mu? bakışları arabanın içine bindikten sonra yav ne kadar geniş bi arabaymış. Ohaaaa bu özellikte bi var buda mı var şuda mı varlarla tam tersine dönmüştü. Direksiyon ısıtma, ön iki koltuk ısıtma… vb.
Apple CARPLAY kullanıyorum ve hiçbir sorun yaşamadım. Android Auto kullananların şikayetlerini forumda okudum ancak o konuda bir tecrübem bulunmamakta.
Şehiriçinde az yakıyor. Depo 40 lt ve ben 750 km falan ş. İçi yol yapıp fullediğimde genelde 34-35 lt civardında alıyor. Yani sıfırlasak 900 km yi görür gibi geliyor bana.
Klima açık değil ve bahar aylarında 3.9-4.1 lt arasında bir depo bitiyordu. Klima açık yaz ayları. 4,1-4.4 arası Ş. İçi gittim. Şimdi de kışın başı klima açık değil ve kış lastiği takılı 3 haftadır 4,3 lt ile gidiyorum. Şehirler arası ise yazın Malatya-Antalya full klima açık ve 110-120 km hızlarda 4.9 litre ile 1000 km yolu tamamladım.
Araç 186 km süratta sabitlenmiş ne yapsam da geçmiyor. Yokuş aşağıda 187-188 falan oluyo ama 186 da gaz kesiyo.
Anamur- Gazipaşa arasında diğer arabalarımdan da bildiğim bir yokuş var bu yokuşta diğer arabalarımla bayılarak çıktığım yeri bu araba ile bayılmadan ve zorlanmadan devam ettim.
Hangi araba ile gaza yüklenirsen o araba çok yakar. Bu arabada mucize bir araba değil sonuç olarak. Tek farkı diğer arabalarda tasarruflu gitmek için yaptıklarını bunda yapınca diğerlerinden 2-3 lt az yakıyor.
Trim seslerine gelecek olursak ön göğüs plastik ve çukurlarda bir Mercedes gibi tok bir ses gelmiyor ama öyle aşırı rahatsız edici de değil. Ses yalıtımını beğenenler olmuş ama ben beğenmedim. Bir ALEX değil. Ha lastikte önemli benim lastikler orijinal yokohoma 185X55XR16 olarak geldi. Kış lastiği ise petlas aldım sıfır 4 lastik. Ses arttı sanırım lastik kalitesi çok etkiliyor bu sesi…
Yol tutuşu muazzam ve inanılmaz güven veriyor. Benzine kıyarsanız eğer basarsanız da iyi gidiyor ama bir F1 aracı değil tatbikî de…
Benim yakıttan sonra en beğendiğim özelliği ise birçok arabada test ettiğim adaptif sürüş ve cruise sistemleri
Arkadaş TESLA model Y kullandım inanılmaz auto pilot özelliklerine sahip bir araba bu tesla insanı hiç yormuyor ne araba ne özellik derken. Ne göreyim bu arabada ki adaptif sürüş neredeyse tesla auto pilot ( self drive özeelliğinden bahsetmiyorum) kadar stabil çalışan birşeymiş. Ya arkadaş otobanda arabanın sadece direksiyonunu arada bi dokunuyorum. Haata serçe parmağımı üstüne koyuyorum. Mis gibi gidiyo. Hele bir de yoğun trafikte görün gaz fren gaz fren derdini bitiriyor kendi kendine inanılmaz stabil şekilde yapıyor. Bir ton sensör kamera desteği falan çok iyi.
Gece sürüşlerinde farları çok iyi bazıları karşıdan geleni rahatsız ediyor demiş, ancak bana sellektör yapan hiç kimse olmadı şu zamana kadar. Keşke matrix far olsaydı tabiki dedim. Ama buda yeterli
Bagaj konusuna tekrar dönecek olursak 4 kişi bagajlarımızda 4 tane küçük boy valiz aldım. Herbirimize bir valiz. Ve bu valizler sığdı. Koltuk altları (magic seats den dolayı) nıda kullanarak ıvır zıvırlarına yerleştirdi. Ve arabayı alırken önden valizleri otobüsle gönderirirme gerek kalmadı. Güzel bir düzenleme ile oltam dahil tüm eşyalarım yerleştirdim Bu ara koltukları yatırarak geçen oğluma bisiklet aldım 24inch janta sahip zorda olsa arabaya sığdırdım buda ek bilgi olsun sizlere…
Araba anahtarısz çalıştıma özelliğine sahip ve anahtarı çantama atmışım aldığımdan beri kullanmadım neredeyse.
Yine forumda bir arkadaş yazmış şerit takip sisteminden rahatsızlığını dile getirmiş. Evet iptal edebiliyoruz bunu ama her kontağı açıp kapattığımızda geri aktif oluyor. Çaresi sinyal vererek şerit değiştirmekten geçiyor.
Belli hızlardan sonra araç kapıları kilitleme özelliği bence yok var ise de bulamadım.
Önde iki USB giriş arka koltuklarda ise 2 adet TYPE C çıkışı var ki ben bu type c çıkışlarından macbook şarj ettim.
Geri görüş kamerası her ne kadar ihtiyacımı karşılasa da daha kaliteli olabilirdi. Aracın bunun haricinde önünde ve arkasında park sensörleri var.
10.000 km de bir bakımı var ki yurt dışında honda jazzları 20000 km bir bakıma alıyorlar. Ben Türkiye de bunun para tuzağı olduğunu düşünüyorum. Bu şikayetimi servise ilettiğimde Türkiye’deki yollar kötüymüş devlet böyle karar verdi masallarını dinledim ve aracımı 11000 km de bakıma soktum. 8500 TL para aldılar.
Multi media sistemleri ise benim için yeterli ama oda bir ALEX değil.
Araç sürüşüne ise zamanla alışıyorsunuz elektrikte gitmek keyifli olduğu için sizi sakin gitmeye teşvik ediyor. Forumda yazıldığı gibi 40-80 km veya 100-110 gibi değerle yok bu araba tam HYBRİD ve elektirk motorundan devamlı destek alıyor. Bataryası çabuk boşaldığı gibi çabukta doluyor. 0.8 kw bataryası var. Vites B modu var eliniz alışında elektrikli araçlardaki tek pedal özelliği gibi arabaya bir nevi küçük frenlemeler yaparak yavaşlamasını ve bataryanın çabuk dolmasını sağlıyor. Zaten batarya hiçbir zaman bitmiyor. 2 diş batarya minimum kalıyor ama motor çalışarak jeneratör görevi görüyor. Yani özetle 107 hp benzin ve 122 hp benzin motorunu aynı anda kullanıyor.
Ağır kış şartları yeni başlıyor onu da yavaş yavaş deneyimleyince yazarım.
Özetle kafamda soru işaretleri ile aldığım araba beni şaşırtmaya devam ediyor. Hiç pişman değilim. Diğer birçok C segment arabayı es geçerek B görünümlü bu C yi aldığım için çok memnunum.
Saygılarımla….
|
|
Merhaba, tesekkur ediyorum oncelikle. Jazz almaya soyle karar verdim: Aslinda bir suredir inceliyordum. Kullanimim 90% sehir ici oldugu icin hibrit dusunmeye baslamistim. Esimin sirket araci da 1.8 Corolla hibrit. Buna ek olarak MG HS'nin sanzimani keyfimi ciddi sekilde kacirmaya basladi. Ayrica guvenilirlik ve dayaniklilik konusunda genel olarak icime sinmeyen bazi detaylar vardi. MG HS, 1.5 litre turbo benzin motorlu ve 160 hp gucunde bir arac. Jazz'dan neredeyse 50 cm daha uzun, daha buyuk. Elma ile armutu kiyaslamak gibi olacak, ama biraz fikir verebilirim. Oncelikli olarak otoyol kullaniminda HS'nin performansini beklemek gercekci degil. Lakin, batarya doluysa, sollamalarda vs Jazz hic fena degil. Jazz'in, 100 km/saat civarlarina kadar kesinlikle MG HS ve benzeri agirlik/guc degerlerine sahip araclardan cok daha seri oldugunu dusunuyorum. Sonucta direkt olarak tepki veren bir elektrik motorundan bahsediyoruz. Jazz MG HS'ye gore daha sert suspansiyonlara sahip. Bozuk yollarda kisa-sert darbeler iceriye bariz bir sekilde daha cok yansiyor. Lakin zaten beklenebilecek bir durum. Lakin daha sert suspansiyonlarin getirisi olarak Jazz kesinlikle virajda daha cok guven veriyor. Deneme sansiniz oldu mu bilmiyorum, belki deneyenler vardir, ben Jazz'i Sile otoyolunda cok ciddi zorladim. Yasal olacaksa o videolari da atabilirim :) Yakit tuketimlerini kiyas bile etmiyorum. Sanziman olarak yine kiyas bile etmiyorum. Jazz'da zaten bildigimiz anlamda konvansiyonel bir sanzimandan bahsetmek mumkun degil. Toyota'nin hibrit sistemi ile kiyas edebilirim isterseniz iki sistemi de deneyimlemis biri olarak. Cogu seyi zaten tahmin ediyorsunuzdur, pek kimselerin deginmedigi detaylar vereyim. ![]() Bagaj hacmi olarak HS'nin gerisinde, ama HS de cok buyuk bagaji olan bir arac degildi. Jazz'in soyle bir artisi var: bagaj alani dikdortgen, kapak buyuk, o yuzden var olan hacmin her tarafi kullanilabiliyor. Resimdeki bebek arabasi bugaboo chameleon 3, oldukca iri bir bebek arabasi. Rahat sigdi. Tekerlekleri cikarsam daha da rahat edebilir. Benim boyum 180. Oyle 190 kusur biri degilim, ama boyum bacaklardan uzun ve ayaklarim oldukca buyuk. Dolayisiyla rahat edebilmek icin koltugu oldukca geriye almak zorunda kaliyorum. Misal, asagidaki fotografta koltuk en geride. Govdem kisa oldugu icin koltugu biraz yukseltiyorum. Arkamda oldukca ferah bir alan var. Yanal mesafeyi tabii ki HS ile kiyas edemem, ama boyuna hacim olarak HS ile dramatik bir fark yok. Bu beni en cok sasirtan detay. Koltuk en geride olmasina ragmen, kendi arkama ters bir sekilde bebek puseti sigabiliyor: ![]() ![]() Ilginc bir sekilde bunu HS'de yaparken biraz zorlanabilirsiniz. Cunku koltuklar cok etli. Jazz'in koltuklarinin ince yapisi boyle evirme cevirme islerinde tahminlerin otesinde bir rahatlik sagliyor. Jazz'ín farlari daha iyi. ![]() Farlarin yanal yayilimi cok guzel. HS'ye gore cok daha homojen bir yapidalar. HS'de belirgin bir "hot spot" var. Yanlara bu kadar yayilmiyor. Cogu aracta gordugum bir durum. Kiyas olmasi acisindan asagidaki HS'nin far paterni: ![]() Ortada bir "hot spot" mevcut, yanlara Jazz kadar homojen gitmiyor. Illa kotu diye demiyorum, tasarim olarak boyleler. Ama Jazz'in farlarini kesinlikle daha guclu buldum. ![]() Jazz'in far ufuk cizgisi HS'ye gore daha yumusak, ama isik kesinlikle cok daha homojen ve acisi cok daha genis. Velhasil, pusete ek olarak cocuk koltuklarini koymak da cok rahat. Arac, one arkaya ic hacim olarak gercekten cok ferah. ![]() Honda Damla benim aracima izolasyon uygulamisti. Dusuk hizlarda, ya da micirli yollarda biraz etkisi oluyor. Onun haricinde ek bir ses yalitimi gibi dusunmemek lazim. Daha cok korozyon vb. icin dusunmek daha faydali olur. ![]() Karter koruma deniyor sanirim bunlara, ingilizcesi Splash Guard. Kapladigi alan oldukca iyi. HS ile kiyas edersem, Jazz'in alt tarafinda acikta hicbir sey yok gibi. Daha once sahip oldugum diger araclara kiyasla da Jazz'da daha cok koruma var. ![]() Torsiyon kiris suspansiyona ilk etapta mesafeli yaklasmistim. Lakin cok guzel ayarlanmis. Hem Corolla (hibrit) hem HS ile kiyaslarsam, stabilite olarak farkli ligdeler. Corolla ve HS yumusak araclar oldugu icin cok yunuslama yapabiliyorlar. Konforlu mu, evet. Rahatsiz ediyor mu, yuksek suratlerde evet, beni cok rahatsiz ediyor. Tercih meselesi. |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 12 Ağustos 2024; 9:25:38 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Lexus rx 300 - Kolay İngilizce Android Uygulamam (Kod isteyen pm atsın lütfen)
|
|
hayırlı olsun bakım aralıgı nedir? hondaların tıksınç bir 10.000 km polıtıkası mevcut.yag viskositesi hakkında fikriniz var mı? toyota lar gibi 0w16 yada 0w8 ?? |
|
_____________________________
|
|
merhabalar ne yaptımsa resim ekleyemiyorum problem bende mi forumda mı anlayamadım neyse; crosstarla arasındaki farkı yazdım konuda ama kısaca; 16 jant, değişik ön arka tampon, sis farı, direksiyon ısıtma, anahtarsız giriş tavan barları ve karartılmış arka camlar. |
| _____________________________ |
|
bakım aralıgı 10000 yağ olarak 0-20 kullanıyor diye okudum yabancı forumlarda |
| _____________________________ |
|
hayırlı olsun güle güle kullanın , şikayervarda 40 binde hibrit aküsü ölen birisi var yeni jazz da siz garanti mevzusuna dikkat edin , Honda Jazz Hibrit İle Yaşanan Sorunlar https://www.sikayetvar.com/honda/honda-jazz-hibrit-ile-yasanan-sorunlar |
|
_____________________________
Omoda
|
|
teşekkür ederim; piller 6 yıl 150000km garantili; |
| _____________________________ |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
| _____________________________ |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |
|
üstad selamlar.. eski coltçulardanım ben de.. hayırlı olsun... acep bu aracı 1290'dan aşağı almak mümkün değil mi? hediye vs... biraz daha bilgi versen.. saygılar.. |
|
_____________________________
Saatin kendisi mekan, yürüyüşü zaman, ayarı insandır. Ayar, saniyenin peşinden koşmaktır.
Saatlerimizi ayarlayalım, zamanımıza sahip çıkalım. (Saatleri Ayarlama Enstitüsü-Ahmet Hamdi Tanpınar) |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |
|
daha hiç binmediniz sanırım.. test sürüşü falan?.. sence ne gibi bir risk de satın almış olabilirsin üstad.. mesela bir arızası olursa 1 ay boyunca araçsız mı kalırız.. tamam garantili de.. |
|
_____________________________
Saatin kendisi mekan, yürüyüşü zaman, ayarı insandır. Ayar, saniyenin peşinden koşmaktır.
Saatlerimizi ayarlayalım, zamanımıza sahip çıkalım. (Saatleri Ayarlama Enstitüsü-Ahmet Hamdi Tanpınar) |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |
|
kızkardeşime alacağız.. 1250 diyen olsa düşünmeyeceğiz.. bayondu, clioydu, c3 aircrosstu kafa çok karıştı.. aslında bütçemiz 1100.. bu parayı verince de ikinci el almak içimize sinmiyor.. 3 silindir turboları kullanmayı bilmek gerek.. yokuşta bakkala gidip stop edince ya da 3 silindir diye beğenmeyenelere dur bir şov yapayım deyince neyle karşılaşacağımız çok belli olmuyor.. misal triger bizim coltlarda da evet motor içindeydi ama zincirdi.. c3 aircross shine cam tavan falan oh oh tamam.. hatta 1265'e sıfır pazarlık yaptı 2 gün önce ama trigeri kayış ve yağ içinde... onun stresini yaşamayalım diye japon 4 silindir motorlara dönmek istiyoruz (jazz 3 silindir değildir inşallah).. aslında trigeri bozan da yağ değil o 3 silindirlerde.. kısa mesafede yanması tam gerçekleşmeyen ve terleyerek yağa karışan benzin, kayışı bozuyor.. sürekli yetkili servis bakımlı olup yine motor değiştiren var.. garantin ya da iyi niyet bakım sözleşmen yoksa yandın.. bayonda 1.4 mpı var.. güzel, sorunsuz motor... ama atmosferik 100 beygir... herhalde 10 litre yakar..ona da oh oh... 1.0 gti bayon da var.. ikinci elde 1100 liraya bulmak mümkün ama bu ama'lar..ah bu ama'lar.. honda city 1030 a sattılar.. şimdi en ucuz 1180 bulduk ama kızkardeş için büyük.. ayrıca güvenlik özellikleri vs vasat.. jazz da bir 1250 oluvereydi.. ve inşallah jazz hybrid motor bizleri yanıltmaz diyelim... hani lan made in japan'din diye gülmesinler sonra bize:)) |
|
_____________________________
Saatin kendisi mekan, yürüyüşü zaman, ayarı insandır. Ayar, saniyenin peşinden koşmaktır.
Saatlerimizi ayarlayalım, zamanımıza sahip çıkalım. (Saatleri Ayarlama Enstitüsü-Ahmet Hamdi Tanpınar) |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
| _____________________________ |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|