B

Yarbay
19 Temmuz 2016
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
2 üye
Görüntülenme
Toplam: 104 (Bu ay: 1)
Gönderileri


Bulabildiğim en ucuz çift anahtarlı uzaktan kumanda 100 TL + 1 saat işçilik.
Daha ucuzu bulunur mu?
2000 model 240 bin km' de CR-V 2.0 Executive tam otomatik aracı aldığımdan beri sabah zor çalışma problemi vardı.
Araç marşı sorunsuz alıyor ama hemen ardında stop ediyordu. Havalar ılık iken gaz pedalına defalarca pompa yaparak stop etmemesini sağlıyordum ve ilk 5 dakika çok sarsıntılı çalışıyordu.

Tavsiye üzerine sübap ayarı yaptırdım ama sorun devam etti. Hatta sabah daha rahat çalışsın diye gecede benzinde parkedip motor çalışırken birkaç defa gaz pedalına bassam bile sabah çok zor çalışıyordu.
Havalar bu ara iyice soğuğunca (3 derece) bu marşa defalarca basma süresi 5 dakikadan 10 dakikaya ve marş sıklığı da dakikada 10-15' e çıktı. Hatta geceden park etmeme bile gerek kalmadan bu soğuk havada 5-6 saat araba yatınca yine zor çalışıyordu.

İnternet forumlarında araştırdığımda ilginç bir çözüm dikkatimi çekti:
Aynı sorunu 2012 senesinde yaşayan biri aracına 97 oktan Shell benzin atınca sorunun düzeldiğini yazmıştı. Buna dair diğer yorumların birinde LPG' li araçlarda benzin deposunda aynı yakıt aylarca beklediğinden özelliğinin bozulduğunu ve su oranının arttığını, bunun da sabah geç çalışma olarak kendini gösterdiğini yazmıştı.

Ben sorunun ışık yakan deponun az yakıt gönderdiğini daha önce düşünerek StarPet' ten 10 litre benzin alarak çözmeye çalışmıştım daha önce ama benzin ışığı söndüğü halde işe yaramamıştı.
Bir de Shell' den deneyeyim dedim ve arabayı yine güç bela tam 15 dakika uğraştıktan sonra çalıştırabildim ve doğruca Shell' e gittim. Depoya 100 liralık V-Power attım, 4-5 km benzinde sürüp sabah 09:30' da park ettim.

Akşam 17:00' de tek marşta sorunsuz çalıştı ve sorunsuz LPG' ye geçti.
O sevinçle hemen gazladığım gibi yakıt aldığım istasyona gittim ve tek tek pompacılarla el sıkıştım "Allah razı olsun, çok gözel bir iş yapıyorsunuz" dedim.

Arabayı birkaç saat önce LPG' de parkettim, bakalım sabah çalışması nasıl olacak...
Hava 3 derece.
Az önce benzin katkısını çeyrek dolu olan depoya koymak için açtığımda fıslama sesiyle beraber bir miktar gaz çıkışı oldu.
Normal midir?
Geçen ay 23 ve 24 bin lira istenen 13-17 yaşlarında üstelik bazıları ağır hasar kayıtlı otomatik lpg li araçlara 17-19 arası fiyatlar teklif etmiştim.
Birçoğu halen satılamamış ve üstelik teklif ettiğim fiyatlara çekmişler.
Bazıları da geçmiş mesajlarına bakıp "Gel al" diye 1 ay sonra yazıyorlar.
2000 model 2.0 motorlu tam otomatik 4X4 jeep İstanbul trafiğinde 36 kuruş (1 Lt LPG= 2,91 TL) yakıyor.
Aracın yakıt tüketimini daha da iyileştirmek için LPG ayarı yaptırıp soğuk motorda benzinden LPG' ye geçmesini sağlamayı planlıyorum. Zira bu havada bile motor optimum sıcaklığa 7 dakikada ancak ulaşıp LPG' ye geçiyor.
Bu süre normal mi?
Geçen ay kavşakta arkadan çarpan bir araç yüzünden aracım yürüyemez hale geldi. Kaskodan yapılması için yetkili servise emanet ettik. Servis 20 gün yatarı var dedi.
İkame araç sadece 15 gün için verildi.

Bu arada kazanın görüntü kaydı olmasına rağmen eksperler ortak mutabakat ile %100 bana kusur ikram etmişler. Arkadan dalanın hiç suçu yok.
Doğal olarak sigorta firmasına itiraz ettim.
Firma youtube' e vidyoyu yüklememi istedi, ben de öyle yaptım ve link gönderdim.

15 gün süre dolunca ikame araç geri alındı, sigorta şirketinden rica etsem de anlaşmamız bu şekilde deyip vermediler.
20 iş günü (c.tesi hariç) bugün dolduğu halde araçtan haber çıkmayınca yetkili servisi aradım sordum.

"Abi senin aracın ödemesi için sigorta şirketinden onay bekliyoruz, pazartesiye alırsın" dedi.

Sigorta şirketine durumu sorduğumda ise "Eksper raporu beklenmektedir" dediler yani ben itiraz edip süreci uzattığım için cezasını ben çekiyorum.
Tork konvertörlü şanzuman 1' den 2' ye geçişlerde silkeliyordu. Ayrıca zaman zaman 1' den 2' ye zaman zaman sürtme sesi olurdu.
Sanayinin hemen girişinde her daim bomboş olan Japoncu ustaya götürdüm, daha önce de aks yaptırmıştım.
20 dakika sürer 200 TL nakit deyince kabul ettim.
3 Litre Eneos marka yağ koydu ve mucize gibi silkeleme gitti.

Çıkan yağ sim siyahtı:
Prins sıralı sistemli 2.0 atmosferik 240.000 km deki motor sabahları aşırı sarsıntılı, öksürerek ve stop ederek çalışınca ustaya götürdüm.
Sübap ayarı yaptı.
Çekişte iyileşme vardı ama ertesi sabah yine aynı şekilde çalıştı.

Birşey farkettim; akşam benzinde birkaç defa gaz pompalayarak parkedersem sabah sorunsuz çalışıyor. Ama akşam sadece benzinde parkedersem ve gaz pedalına pompalamadan motoru kapatırsam sabah yine öksürerek ve titreyerek çalışıyor ama stop etmiyor.
Bir diğer husus gündüz işyerimin otoparkına sabahtan akşama kadar hiç çalıştırmadığım hatta LPG' de çalışırken park ettiğim araç işten çıkışta yine sorunsuz çalışıyor. Hava sıcaklığı diyeceğim ama aynı durum iş yerimin hiç güneş görmeyen ve soğuk kapalı otoparkında da değişmiyor yani araç iş yerimde sorunsuz start yapıyor.

Sorun LPG ayarı mı yoksa sübap ayarının eksik yapılması mı?
Tork konvertörlü araca bundan katsam 1' den 2' ye geçişlerdeki titremeyi azaltır mı?
http://www.hepsiburada.com/modacar-borlu-tam-otomatik-sanziman-ve-hidrolik-direksiyon-yag-katkisi-09b012-p-OTM09B012
Hakkında
Meslek: Yönetici
İlgi Alanları: Atçılık
Forum İmzası:
Tüm insanlığa selam olsun !
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 4 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 2.215
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 9.325
İkinci El Bölümü Mesajları: 3
Konularının görüntülenme sayısı: 182.959 (Bu ay: 996)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 10.183 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.