Triger kayışının değiştiğini biliyorum ama zinciri de değişiyor mu. zincir kayışa göre daha sağlam bir malzeme ve kopması daha zor. kayış 50 bin km de değişiyorsa zincirin 100 bin km de filan değişmesi lazım.
zincir değişiyor mu değişiyorsa kaç km de değişir.
150binden sonra değiştir
200 rahat gider
ses yaparsa degişir
yukardaki arkadaşın dediği gibi ses yaparsa değişir.
nasıl bir ses yapması gerekiyor.
ses yaptıgında herşey için çok geç olabilir mi.
Dizel getz 316 bin km oldu daha zinciri değiştirmedim, ses yapana kadar değiştirilmiyormuş ama ben bi 5-10 bin km sonra ne olur olmaz diye değiştirmeyi düşünüyorum zaten yeterince götürdü bu zincir çok da zorlamaya gerek yok.
Başka getz kullanıcılarının araçlarında daha erken ses yaptığı da oluyor kiminde 80 bin de kiminde 150 bin km de. Bugüne kadar en uzun duyduğumda bir taksicinindi ,accent era aracı 400 küsür bin km de ses yapmış zincir değiştirmiş.
quote:
Orijinalden alıntı: A380
nasıl bir ses yapması gerekiyor.
ses yaptıgında herşey için çok geç olabilir mi.
şakır şakır ses yapar anlarsın.
ben linea nın degişimini gördüm lineada 150bın sınırı var ama degişen araç 220bınde ıdı usta soktu zıncırı yenı parça ile karşılaştırdı barız eskisi yenisine göre bı diş uzamıştı kopmaya kopmaz ama genede dikkatlı olmalı. corolla dizellerde 500bın km ömür bıçmiş linea 150 bin benım bıldıgım bunlar.
benım kendı aracım getz su an 166bınde henuz bır sıkıntı yok.
Bmw 320d de bu kronik. Eğer ses yaparsa değişmesi gerekiyor erken ses yaapbiliyor faaln.
Ama eğer aracın bakımını düzgün yapıp motor soğukken abuk sabuk gazlamassan bir şey olmuyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Mnr980
quote:
Orijinalden alıntı: A380
nasıl bir ses yapması gerekiyor.
ses yaptıgında herşey için çok geç olabilir mi.
şakır şakır ses yapar anlarsın.
ben linea nın degişimini gördüm lineada 150bın sınırı var ama degişen araç 220bınde ıdı usta soktu zıncırı yenı parça ile karşılaştırdı barız eskisi yenisine göre bı diş uzamıştı kopmaya kopmaz ama genede dikkatlı olmalı. corolla dizellerde 500bın km ömür bıçmiş linea 150 bin benım bıldıgım bunlar.
benım kendı aracım getz su an 166bınde henuz bır sıkıntı yok.
ses yaptıgında aracı yerinden oynatmamak mı lazım. tamirciye kadar gidebilir mi yoksa zincir kopar ve motor hasar görür mü.
A380
kullanıcısına yanıt
yok hocam okadar degıl dedım 150bınde degısmesı lazım olan zıncırı 220bınde degıstırmıs.
babamın aracının trıgerı kayış. reno 4 yıl veya 60bın km koymus degısımı bız 6. yılında ve araç 44bınde degıstı çıkan kayış gıcır gıcır inanın yıpranma mnımumdu.
kayış tehlıkelı olabılırı fazla risk ke gırmemeli.
sizdekı araç ne?
quote:
Orijinalden alıntı: Mnr980
yok hocam okadar degıl dedım 150bınde degısmesı lazım olan zıncırı 220bınde degıstırmıs.
babamın aracının trıgerı kayış. reno 4 yıl veya 60bın km koymus degısımı bız 6. yılında ve araç 44bınde degıstı çıkan kayış gıcır gıcır inanın yıpranma mnımumdu.
kayış tehlıkelı olabılırı fazla risk ke gırmemeli.
sizdekı araç ne?
mercedes var usta bakım yaparken 100 bin kmye gelmiş zincirin değişmesi gerekiyor dedi.
A380
kullanıcısına yanıt
hocam ıyı bı bilene sorun servıse sorun hocam konu araç hakkında bilgı sahıplerıne sorun ustan neye göre bunu söyledı?
quote:
Orijinalden alıntı: Mnr980
hocam ıyı bı bilene sorun servıse sorun hocam konu araç hakkında bilgı sahıplerıne sorun ustan neye göre bunu söyledı?
belkide para kazanmak için söyledi.
mercedes bakım kitapçığına 100 bin km de değişir diye bir şey yazdı mı bilmiyorum.
250.000 300.000 yapan zincirler bile var. Şans işi sanırım , rölantide ses yaparsa değiltşirin.
quote:
Orijinalden alıntı: Mnr980
yok hocam okadar degıl dedım 150bınde degısmesı lazım olan zıncırı 220bınde degıstırmıs.
babamın aracının trıgerı kayış. reno 4 yıl veya 60bın km koymus degısımı bız 6. yılında ve araç 44bınde degıstı çıkan kayış gıcır gıcır inanın yıpranma mnımumdu.
kayış tehlıkelı olabılırı fazla risk ke gırmemeli.
sizdekı araç ne?
Hocam Renonun hangi modeli?
renoda genel dir rsımıde vardı bulamadım ğpaylaşacaktım
Kronik sorun varsa, belli bir model aracın kullanıcıları belli kilometrelerde zincirde sorun olduğunu söylüyorlarsa o kilometrelere varmadan değiştirmek yararınıza olur. Yoksa zaten yukarıdaki arkadaşlar demiş ses yapacağını. O ses belirgindir, o zaman değiştirmek gerekir... Kitapçığında eğer belirtilmişse ona da dikkat edin...
Değişir, audilerde de zincir olmasına rağmen değişiyordu, hatta onlarda tampon sökülüp değişiyor.
İşin içinde triger kayışı varsa her araçta değişecek, tek araç hariç. Ford'un 1.0 ecoboost motorlu araçlarında triger kayışı vardır, ancak bu kayış motorun içindedir ve yağ içinde çalıştığı için değişime gerek duymaz.
quote:
Orijinalden alıntı: Adieu
Değişir, audilerde de zincir olmasına rağmen değişiyordu, hatta onlarda tampon sökülüp değişiyor.
İşin içinde triger kayışı varsa her araçta değişecek, tek araç hariç. Ford'un 1.0 ecoboost motorlu araçlarında triger kayışı vardır, ancak bu kayış motorun içindedir ve yağ içinde çalıştığı için değişime gerek duymaz.