Yarbay
05 Temmuz 2011
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
11 üye
Görüntülenme
Toplam: 268 (Bu ay: 2)
Gönderileri




Açık bi şekilde yamuk bu amblem. Yani takan ustanın mı işgüzarlığı yoksa "kalite kontrol bariz bi şekilde azaldımı üretim sürecinde" bilmem ama uzak ihtimalde olsa tr pazarına böyle küçük hatalı bilerek mi kakalıyolar bilmiyorum. Ne düşünüyorsunuz.

Araba bana ait değil.
Herkese merhabalar. Ramazan bayramının bitmesiyle bi aksilik olmazsa detaylı temizliğe girişeceğim kendi çabamla. Öncelikle araçta hangi bölgelere hangi ürünü kullanmalıyım bunu TECRÜBELİ arkadaşlardan yardım almak istiyorum.

UYGULAMA YAPACAĞIM BÖLGELERİ AKTARAYIM;

Araç Göğsü
(yumuşak plastik-soft touch)



Kapı Panelleri
(Alt ve üst kısım-kapı cepleri sert plastik, orta ve dirsek koyma kısmı suni deri)

s


Koltuklar
(Suni deri)



Tavan ve direkler, taban halısı
(Bildiğimiz kumaş)

[



Pedallar, ayak koyma, kapı eşikleri



SEÇTİĞİM ÜRÜNLERİ AKTARAYIM; BURASI ÇOK ÖNEMLİ ÇÜNKÜ DOĞRU ÜRÜN VE MALZEMELERİ SEÇTİM Mİ BİLMİYORUM.

Suni Deri koltuklarım, kapı panellerindeki deri kısımlar için seçtiğim ürünl
--Valet Pro Leather Soap


Kapı panellerindeki sert kısımlar???? Araç göğsü????, pedallar ve kapı eşikleri için seçtiğim ürün
--Valet Pro APC (All-Purpose Cleaner). ""Bu üründen şüpheliyim işte öyle bi meth ediyolar övüyolarki temizlemediği yer yokmuş ama bi yandanda kapılarda ve torpidoda kullanmayın diyorlar


Tavan döşemesi, taban halısı için seçtiğim ürün. Ph Nötr olması sebebiyle!!
--Valet Pro Advanced Interior Cleaner


Şimdi arkadaşlar sorum şu olucak. İnternette genel bir yaygın görüş varki Yumuşak plastik göğüste ve kapı panellerinde apc kullanılmaz. Ph nötr bi ürün olması lazım diyenler var. Şimdi apc kullanımı göğüste ve tavan döşemesinde sıkıntı yaratmayacaksa advanced interior cleaner alıp ekstra masrafa girmeyeceğim

Çünkü apc çok amaçlı temizlik diye geçiyor ama valetpronun bu mavi ürünüde var ne yapacağımı şaşırdım


4 zamanlı motorlarda 4 silindirliler yukardaki dizilimde hangisini kullanıyorlar ? 14 23 diyende var 13 42 diyende var. Kafam karıştı
Merhabalar. Hep kafama takılırdı lastiklerde biliyosunuz hız etiketleri var H=210 V=240 W=270 diye gidiyor. Bende zannediyorumki o hız etiketi maksimum o hıza destekler sonrasında ya araç hızlanmaz yada lastik aşırı ısınıp patlama riski var diye. Meğerse o iş öyle değilmiş bide yük endeksi mevzusu var.

O hız endeksi meğerse "yük endeksinin maksimum kapasitesine ulaştığında o hız endeksine kadar güvenli hız destekliyormuş" şöyle anlatıyım

Benim lastiklerimin yük endeksi 99. Buda lastik başına 775 kilo ağırlık taşıyabilir demek. 4 lastik toplamda 775x4= 3100 kilo çıkıyor. Aracım 1650 kilo (benim ağırlığım dahil). E dedim o zaman 210 un üstüne çıkabiliyor bu lastik.

Çıktım otobana 215 le giderken bi rüzgar esti arabayı yavaşlattı dedim lastiğin havası indi herhalde. Tpms uyarı vermedi dedim devam. Sonra otobanda bi düzlük oluştu tekrardan ve bende bastım. 235 e kadar çıktım hiç bi sıkıntı olmadı.

Hız endeksi kısaca şu. Eğer benim aracım 3100 kiloya varacak kadar ağırlık konsaydı 210 a kadar güvenli bi şekilde gidebilirdim demek. 210 un üstünde ise risk var demekmiş. Aracın zaten azami aldığı yük 2150 mi ney istesemde 3 tona çıkaramam imkansız gibi bişey
Herkese merhabalar. 211.000 kmde olan 2015 a4 dizel aracımı bugün Bosch Dizel Enjektör servisine götürdüm hem neler yapıyolar işleyişleri nasıl hemde bi önden görmek amacıyla yarın bi gün enjektörlerim temizlik gerektirir mi basınç pompam bakım görür mü diye ziyaret etmek istedim.

Onlarda kırmadılar sağolsunlar bi enjektör değerlerine bakalım dediler. Aşağıya sonuçları bırakıyorum.

Ben kesinlikle hiç ihtimal vermezdim 200 bini devirmiş enjektör kanalları tıkanmıştır püskürtme değerleri çok farklı olmuştur derken çok şaşırdığım bi sonuç çıktı. %100 güvenmiyorum halen fakat ama yorum sizlerin. Ne dersiniz ?



Şimdi bu iki para gömüldüğüm arkadaşları boşuna almış gibi oldum dh ahalisi

İyi forumlar. Yaşadığım ilginç sorunu video olarak buraya bırakıyorum



Dün yoğun tipiden sonra başıma ilk kez geldi. Önce kardan dolayı ön sensörlerim kapanmıştı kardan, bunu geri vitese taktığımda sensör ışığının yanıp yanıp sönmesinden anladım, bezle sildim 8 tanesini güzelce fakat yine yaptı. Neyse dedim eve gittim evden ılık su doldurdum şişeye ve 8 sensörede püskürttüm tekrar geriye takıp denediğimde videodaki gibi;

önce arıza gibi ötmeye başladı sonra geri geldi. Bende öyle bıraktım yarın sabah bakarım dedim. Bugün oldu ve çalıştırdım dışarı çıkarken hiçbir sorun yoktu hepsi sağlıklı çalışıyordu dışarda kar yağmasına rağmen.

Akşam 7 gibi eve yemek götürmek için avmye uğradım avmye park ederken hooop süprizz gene hiç devreye girmedi sensör ve yanıp yanıp söndü. Avmden çıktım eve gittim ve bu videoyu çektim. Videoda bütün sensörler sağlıklı bir şekilde çalışıyor fakat bi süre sonra videodaki gibi ekran gösterimi gidiyor ve park sensörü arızaya düşüp, yanıp yanıp sönüp tekrar geliyor

Yarın sabah ilk işim bir bilgisayara bağlattırmak ve hangi arızaları vermiş buna bakmak. Arıza yoksa eğer WD-40 alıp sensörlere püskürtüp sileceğim. Gelişmelerden haberdar ederim

Özellikle yağmurlu ve yoğun kar yağışlı havalara denk gelmesinden midir böyle bi sorun yaşayan oldu mu ? Kuru havalarda başıma hiç ama hiç böyle bişey gelmemişti çünkü
Merhabalar. A4 B8.5 aracımın 4 amortisörünü değiştirdim buraya tecrübelerimi aktarayım.

Öncelikle bu kadar belirgin bi fark olacağını tahmin etmiyordum. Araç 210 bin kmde. Üzerindeki amortisörler fabrikasyondu daha önce değişim olmamış. Expertizde sağ ön %56 sol ön %75 sol arka %86 sağ arka ise %14 çıkmıştı. Başka bi expertiz raporunda ise bu değerlerden tamamen farklıydı ve daha iyimser rakamlardı. Expertizlere bu konuda güvenmediğim için sonuçta 4 amortisörde farklı farklı şekillerde ömrünü tamamlamış/tamamlamaya yaklaşmış.

Yabancı youtube kanallarından ve forumlardan edindiğim bilgilere göre kullanıma bağlı olsa bile aracımın amortisörlerinin 200 binde ömrünü tamamladığını değişmesi gerektiğini gördüm. Yabancı ülkelerdeki yolların daha iyi olduğunu bizim arabalar gibi hırpalanmadığını düşündüğümüzde bizim yollarımız için 150 binden sonra amortisör göz kırpar gibime geliyor

Orjinal amortisör taktırmadık. Onun yerine OE olan ZF grubun markası olan Boge amortisörleri aracın bilgilerini girdikten sonra parça koduna göre seçim oldu.

Tecrübelerim;

Aracın sağ ön tarafı daha alçaktı yani hafif bacağı burkulmuş insan gibiydi.
Doğal olarak sağ ön lastiğin kamberi daha fazlaydı göçmeden dolayı yani çamurluk içine doğruydu lastiğin üstü. Günlük kullanımda ne kadar tehlike arz ediyordu bilmiyorum fakat önce yaylardan şüphelendik, amortisörler takılırken iki yaydada bi sorun göremedik. O zaman aklımıza en kötü senaryo olan TRAVERS YAMUKLUĞU/EĞRİLİĞİ aklımıza geldi. Amortisörler takılırken yapılan kontrollerde traverstede en ufak bi sorun olmadığını teyit ettik. O zaman dedik liftten inince sorunun çözüleceğini umduk. Aşağıya resimleri bırakıyorum, göçüklük çok belli





ŞİMDİKİ RESİMLER





Fark çok belli. Leylek gibi duruyor

Daha sonra araç hafif frenlemelerde sağa doğru çekiyordu. Yani 100 le giderken hafifçe frenlediğinizde direksiyonu bıraktığınızda sağa doğru gidiyordu araç


-Öncelikle bu sorun ortadan kalktı, araca eğilip baktığınızda arkasıda önüde ok gibi dümdüz duruyor

-Frene basınca çekme olayı kalktı

-Araç önceki duruşuna göre gözle görülür bir şekilde yükseldi.

-Bunu arabayı park edip yan profilden bakınca bariz görebiliyorum. Hafiften leylek görünümü var şuan tabi olması gereken bu ama Sanırım eski amortisörlerin yukarı aşağı hareketi ve mukavemeti azaldığı için araç daha alçaldı. Şimdi ise yükseldiği çok belli, arabayla ustanın yanından ayrılıp rotçuya gittiğimde fark ettim. Hatta koltuk ayarım mı bozuldu niye ben koltuğa gömüldüm dedim. Meğerse araba yükselmiş

-Çok belirgin bi şekilde araç pamuk gibi oldu. Sanki asfaltta değilde yorganın üstünde gidiyormuşum gibi. Arabaya tekrar tekrar aşık olmak için bir sebep çok net söylüyorum. Aynı güzergahlardan eve döndüm ve bilakis aynı yamalara çukurlara girdim pamuk gibi emiyor darbeleri. Ben araç içinde nerdeyse hiç hoplayıp zıplayıp gömülmüyorum. buda biliyorsunuzki sürüş konforu ve güvenliği açısından çok önemli,

-Tek bir nokta var arabanın sağa sola dönüşlerdeki yana yatma olayını ölçemedim. Yaylar daha çok üstlensede amortisöründe dönüşlerde ağırlığı taşıma görevi var. Şimdi sağ sol dönüşlerde koltuktan dışarı çıkıyor muyum çıkmıyor muyum eskisiyle karşılaştıracağım inşallah.

Bunun yanında alt salıncaktaki eğri kol ve z rotlarda değişti, onun dışındaki alt takım eklemlerinde bi sorun yoktu.

Rot Tecrübelerim;

Gittiğim rotçu uzun araştırmalar sonucu buldum ilk kez gittiğim bi rotçuydu. Öncelikle diğer rotçular gibi sadece lazerle değerlere bakıp düzeltmiyor. Her aracın rot kamber kaster ayarı farklı olacağı için, araç markası, yılı, modeli, ve süspansiyon bilgilerini girdi. Ön tarafıda arka tarafıda ayarladı. Listeden baktığımda S4, S-Line, Elektrikli adaptif süspansiyon lu seçeneklerin olduğunu bile gördüm . Demekki kasa aynı olsa bile farklı varyanttaki donanımlar için aynı ayarları uygulayamıyorsunuz. Bu disiplini baya sevdim Başka bi rotçu sadece önlere müdahele etmişti ve araç bilgilerini girmemişti. İyi bir rotçu gerçekten önemli. Tüm araç bilgileri girildikten sonra yaklaşık 15-20 dakika ön ve arka tarafa gerekli ayarlar yapıldı test sürüşüne çıkıldı, sağa sola çekme bitti frenlemede sağa çekme gitti. Sadece ellerinde vagcom olmadığı için bi vagcomcuda direksiyon açı sensörünü sıfırlatacağım.

Kısacası amortisör gerçekten ama gerçekten herkesin fark edebileceği sürüşü çok iyileştiren ve konforu arttıran bişey. Aracımı bazı sorunlarına rağmen tekrar eskisi gibi sevmeme neden oldu. İyi bir rotçu muameleside yapılan yemeğin sosu baharatı kadar önemli ve lezzet katan, üstüne düşülmesi gereken bi mesele

Sorularınızı cevaplarım

Herkese merhabalar. DH Otomobil bölümünün en büyük "Triger Kayış, V kayış, Su Pompası, Gergi ve Krank Kasnağı" anketine, yardımlaşma konusuna hoşgeldiniz. Araçlarınızda hangi markanın (üstte ankette verilen markalardan birisi) ürününü kullanıyorsanız buraya;


[b]Tecrübelerinizi[/b]

[b]Fiyat Bilgisi[/b]

[b]Malzeme Kalitesi[/b]

[b]Dayanıklılık[/b]


olarak paylaşırsanız hem diğer kullanıcılarımız faydalanabilirler hemde yardımlaşma ve tavsiye konusu olarak burda sağlıklı bir kayış seti fikirleri, üyelerimize faydası dokunur.


-Bu markaların dışında kullandığınız bir kayış seti vs. varsa lütfen bu markayı belirtin !


Trigeri zincirli olan üyelerimizide unutmayalım tabiki. Onlarda belki aftermarket zincir kullanıyorlardır fakat zincirin maliyeti ve yaratacağı sorun daha büyük olacağı için yetkili servis dışında zincir değişimi yaptırdıklarını düşünmüyorum. Yinede onlarında görüşlerini almak faydalı olur.


[b]Aracınızın bilgilerini girerek tüm kitleri, kasnakları ve su pompası dahil gergileri bulabileceğiniz online kataloglar[/b]


[b]Continental[/b]

https://web.tecalliance.net/continental/tr/home


[b]İna[/b]

https://webcat.schaeffler.com/web/schaeffler/tr_GB/PKW/applicationSearch.xhtml


[b]Gates[/b]

https://www.gatesautocat.com/ (sağ yukardaki 3 çizgiye tıklayarak solda açılan pencerede English GB yazan yerde dili Türkçe yapabilirsiniz)


[b]Dayco[/b]

https://www.daycogarage.com/catalogue/tr-tr


[b]Hepu[/b]

https://www.hepu.de/en/online-katalog.php


[b]Dolz[/b]

https://www.idolz.com/en/ecatalogue-kits/


[b]Skf[/b]

https://www.vsm.skf.com/tr/tr/search-parts


[b]Febi/Swag[/b]

https://partsfinder.bilsteingroup.com/tr/search


Bana sorularınız olur ise pm atabilirsiniz. Linklerle ilgili problem varsada lütfen ulaşın.

Silinsin
Hakkında
Konum: Ankara
Forum İmzası:
AMD Ryzen 5 3600 / MSI B450 Tomahawk / MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X / Gskill Trident Z RGB (8x2) 3200 MHz CL16 DDR4 / Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum / Cooler Master MB 511 / Arctic Freezer 34 eSports One CPU Tower Cooler
Sistem ve Tercihleri
Mobil cihaz
Iphone
Operatör
Vodafone
ISS
Vodafone
Oyun Platformu
PC
Takım
Galatasaray
Steam
WG Venom
PSN ID
BurakTR06
LOL
WT Venom (EUW)
İşlemci
AMD R5 3600
Anakart
B450 Tomahawk
Sabit Disk
860 EVO
Ekran Kartı
GTX 1660 Ti Gaming X
Origin ID
VenomWG95
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 1 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 hafta
Mesaj Sayısı: 4.878
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6.988
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 426.368 (Bu ay: 10.975)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 3.965 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.