Merhabalar geçen sene arakdaşımıza Honda civic aldık. Araç 1.6 vtec ls modeli olup 220 binde otomatik vitestir.
Aldığımız da oksijen sensörlerinin çalışmadığını gördük afr ayarı yaptırmadan önce değişimini sağladık.
Genel bakımları + lpg filtreler, subap ayarı 2 defa, buji orjinaliyle, triger, üst kapak contası hariç diğer contalar değişti.
Bunlar yapıldığı halde araç araç ankara içerisinde lpg de 33 litre lpg ile 205km yol gidebiliyor sadece.
Yaklaşık 15.6 litre lpg tüketimi yapmakta araç.
Aynı rotada benzinde ise 13 litre benzin tüketmektedir.
Bu yakıt konusunu çözemiyoruz. Tecrübesi olanlar yada bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi ?
Neler yaptırabiliriz , nelere baktırabiliriz ?
Lpgde 3.86 kuruş yakan 1.6 arabamı olur evimize incir ocağı dikmiş durumda araç.
|
Yeni almış olduğum auris marka aracımın üstünde 4 adet michelin primacy 4 lastik mevcut. 3 tanesi 2019 model olup 1 tanesi 2023 tarihli. 2.elde az kullanılmış michelin ararken bugün 4500 tl ye sadece 200km kadar kullanılmış 2022 tarihli Nexen n blue s 1 takım lastik buldum. 4500tl ye anlaştım ve lastikleri aldım. Almadan önce etiket değerlerine baktığımda A/A etikete sahipti ancak internette pek bir bilgi bulamadım yorum olarak bu lastikler ile alakalı. Acaba kullanan var mıdır ? bu lastikler nasıldır ? Sırf merak ettiğim denemek istediğim için aldım ancak seneye yaza takmaya düşünüyorum ayda dayanamayıp yarında taktırabilirim açıkcası lastikleri.
Merhabalar herkese iyi forumlar. 2014 model mercek farlı 9012 hır2 kodlu ampüle tipine sahip bir aurisim var. Malum toyotaya binmiş insalar bilir mercek farlı olanlarda gerçekten bir aydınlatma problemi var. Aldığım aracın üzerinde led ampül var ama pek iç açıcı değil durum. Biraz araştırma yaptığımda önüme 2 adet marka çıkıyor ;
1-Photon markanın ultimate veya milestone katana serisi : 1800-3000tl arasında bir fiyat isteniyor bu ampüllere ancak çabuk patladığı söyleniyor ve aracımda deneyecek yer bulamadığım için performansından emin olamıyorum internette kimileri çok memnun kimileri ise çok gömüyor.
2- Femex markasının GT Nano: 2300 TL serisini tavsi ediyorlar ve internette de gördüğüm kadarıyla photon ile neredeyse aynı kalite de bunun bir artısı hafif sarımtırak olduğu için yağmurda daha iyi gösterdiği söyleniyor.
Bu ortada dolaşan lümen değerleri ne kadar doğru ve güvenilirdir bu konuda hiç bir fikrim yok. Bu araca 2021 model led farlı bir egeadan geçtim. Egeada uzunları kullanmama hiç gerek kalmıyordu. Aynı bu şekilde bir performansa ulaşmak istiyorum. Sizlerinde tecrübe ettiği ve araştırdığı deneyimlediği ürünler varsa yardımınıza ihtiyacım var. Sizce hangi ampülleri almalıyım ?
Prins ecomax mı ? Atiker Grand mı ?
2014 Auris 1.6 vvti cvt şanzıman aracıma hangi kiti taktırmalıyım. Atiker 15.000 tl , prins ecomax 16.000 tl
2016 model multidrive S adlı şanzımana sahip toyota marka bir aracım var. 1.6vvti motora sahip. Normal seyir halinde giderken gaz dan ayağımı çektiğimde süzülme moduna geçiyor araç. Anlık tüketim sıfıra düşüyor. Tekrar gaza dokunduğum sanki bir boşluk var gibi hafif bir teklemenin ilk hareketi gibi yada vuruntu diyebileceğimiz bir hareket yapıyor. Onun haricinde P-R-N-D geçişlerinde sıfır sorun kalkışlarda dip gaz da sıfır sorun. Bu sorun lpg de daha belirgin benzinde daha az belirgin ama ikisinde de net bir şekilde var. Kısaca bu bir sorun mu ? Yoksa cvtnin bir çalışma prensibi mi ? Yani süzülme moduna geçince tekrar vitese geçiyor gibi yapıyor...
2016 model Makyajlı kasa Toyota Auris araç aldım Ocak ayında.
araç 3 senedir garaj da yatan ara ara çalıştırılan bir araçmış. Km 26.000 de.
Alırken baktırdığım usta z rotlar yatma kaynaklı kötü olmuş dedi ve sol taraf da ses yapıyordu bende değiştirdim ancak ses kesilmedi.
Sesi tarif etmem gerekirse tak tak tak şeklinde geliyor.
ses ise parke yollar da , şerit şerit halde ses yapan kabartmalarda ve dalgalı asfaltta düşük hızlar da belirgin bir şekilde sol ön taraftan gelmekte. Ancak kasislerden geçerken , çukurlar da vs herhangi en ufak bir ses. Bugün rotbalanscıya gösterdik sanayi de tanıdık bir usta ile alt takım sağlam ancak sol amortisör sağa göre baya sert olduğunu söyledi. Sonra normal bir mekanik ustasına gittik o da baktı ve amortisör kafasında ki plastik kapağı çıkardı eli ile baktı evet sol da ses var elimle hissediyorum sağda yok dedi.
bende kendim şöyle mantık yürüttüm. Evet amortisör de bir arıza olabilir bu arıza ise ufak süspansiyon hareketlerini karşılayamıyor ve ses yapıyor sertlik yüzünden. Ancak kasis gibi çukur gibi büyük hareketler de çalıştığı ses kesildiğine kanaat getirdim tabi ancak sizler ne düşünüyorsunuz ?
yapılacak işlemlere gelince ise amortisör sökülecek bakılacak. Arıza var mı ? Yoksa amortisör kafası mı arızalı adım adım parça değişimi ile gidilecek dedi.
Bende boş boşuna para vererek parça değiştirmek istemiyorum. Deneme yanılma yöntemi ile yapmak istiyor ustalar ama malum parça ve işçilik ücretleri bu şekilde iken bende buna sıcak bakmıyorum.
sizce nasıl bir yol izlemeliyim ? Arıza neyden kaynaklanıyor olabilir ? Yardıımınıza ihtiyacım var.
Herkese merhabalar. 2016 model 24.000km de 1.6vvti 132hp cvt şanzıman bir auris aldım 1 ay önce. Malum benzin fiyatları ve aracın yakıtı sebebi ile Atiker Grand kitini taktırdım geçen hafta Cuma günü montaj yaptırdım. Afr ayarına kadar yapıldı araçda.
Araçla işe gittim pazar günü akşam çıkarken marşa bastım çalışmadı 2. marşa bastım çalışmadı ve 3. marşa basarken gaza bastığımda boğularak çalıştı ve hemen toparladı. Bunu 1 gün yaptı sonra yapmadı ve bu sabah tekrardan yaptı. Bende bugün direk taktırdığım yere götürdüm 1. ve 3. enjektör gaz sızdırıyor dediler ve değiştirdiler. Aracı sabah yaptırdım öğlen tekrar çalıştırdığım da yine aynı şekilde uzun marş aldı. Usta ile iletişime geçtiğim de yarın sabahtan aracı getirin gün içinde tüm sistemi kontrol ederek nerede kaçak varsa halledeceğini belirtti.
Şimdi aracın performansında olsun , rölanti de olsun , çekişinde hiç bir sorun yok benzin gibi gidiyor araç. Ancak geç çalışma problemim var. Sizce bu sorun çözülür mü ? Yoksa uzun süre uğraşırmıyım ? Galiba araştırmalarım ve tahminlerime göre gaz regülatörü ve gaz kesici kaldı geriye onlar da da sıkıntı olabilir yada bütün enjektörler tekrardan değişecek diye düşünüyorum.
İşin açıkcası bu durum fazlasıyla canımı sıkıyor. Çünkü bir iş yaptırmadan önce araştıran bir insanım çoğu kişinin bu işin ehli olan insanlarında önerdiği bir yere taktırdım. Ancak dediğim gibi biraz pimpirikli olduğum için bana denk geldi galiba. Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum. Endişelenmem gereken bir durum var mı ?
Merhabalar ankarada bağlıca tarafında inşaattan çıkan hafriyat kamyonu karşı istikametimden gelse dahi yola çıktığında yıkanmadığı için çamurlarını yola atarken büyük bir taş attı ve ön camım da çatlak meydana geldi. Araç kamerasında olay gözüküyor. Kamyonun plakası ve hangi firmaya ait olduğu belli. Ben şimdi şikayetçi olabilir miyim ? Yada nasıl bir yol izlemem gerekli.
Merhabalar 2021 model hb kasa egeam mevcut. Araç da landirenzo marka lpg kiti vardır. Ölçümlerim Nisan sonu ile bugün arasını kapsamaktadır. Araç 1 kere Ankara-Corum git gel 2 defa da Ankara-Ordu git gel yapmıştır. Onun Haricinde Ankara içi Karışık kullanımdır. 10.000km ortlama hız 24km/h ve Yol Bilgisayaarı Ortlaması 6.4/100km/l dir. Drivvo uygulamasında tuttuğum raporları da ekliyorum.
Araç da 17jant ve falken ze310 215/50/17r ölçüsünde lastikler ve pedal commander mevcuttur ek olarak.
Fiat Egea Cross Urban 1.4 Fire--Ford Focus 2.5 1.6 Tdci Titanium
|
Son Giriş: 13 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 4 gün
Mesaj Sayısı: 2.675
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3.404
İkinci El Bölümü Mesajları: 222
Konularının görüntülenme sayısı: 289.598 (Bu ay: 9.953)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 511 (Bu hafta: 4)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası