Şimdi Ara

[NVIDIA G-Sync] Ana Konu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
688
Cevap
22
Favori
32.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MUTLU SON!








    Refresh Rate sorunlarına Ölüm!

    NVIDIA G-Sync (G-senkron GPU - Monitör zamanlama modülü)


    İşte! Bu küçük zımbırtıyla Lag - gecikme, Shutter - kekeleme ve Tearing - yırtılma olmadan artık akıcı bir şekilde oyun oynayabileceğiz.

     [NVIDIA G-Sync] Ana Konu


    Bu teknoloji şu anda sadece Kepler GPU ve DisplayPort girişi üzerinden desteklenecekmiş.

    ASUS, BenQ, Philips, Viewsonic: NVIDIA, bu dört şirketle yeni ekran teknolojisi kullanmak için anlaşma sağlandığını bildirdi. Dört firmanın da 120Hz monitörleri olduğu düşünüldüğünde gelecekte daha akıcı oyun keyfi bizleri bekliyor olacak.



    Arkadaşlar videodaki Murat Gamsız ve Levent Pekcan nın dediği gibi bunu buradan nasıl bir şey olduğunu anlatmak hakikaten zor. Daha 30FPS ile 60FPS arasındaki farkı arkadaşlara izah edemiyoruz iken birde bunun verdiği etkiyi nasıl anlatalım değil mi? Sen nerden biliyorsun da konuşuyorsun diyebilirsiniz haklı olarak.
    min FPS yi 120+ tutarak ve RTSS ile vsync i 120Fps ayarlayarak 120Hz monitörde nasıl bir şey olduğunu deneyimledim oradan biliyorum. En az o kadar iyi olacaktır diye düşünüyorum. Kaldı ki bu g-sync ile daha düşük FPS ler de dahi aynı hissiyatı akıcılığı görecek olmanın heyecanı şimdiden duyuyorum.

    Birkez bu monitörde g-sync i deneyimleyen insanların bir daha eski monitörlerine dönmek istemeyeceklerdir bundan adım gibi eminim. Zaten ben bu akıcılığı deneyimledikten sonra konu başlığı açmıştım bunu sorgulamış ve forumda sizlerle sorgulanmasını istemiştim.
    Oyunlarda Video Kalitesinde Akıcı Oyun Deneyimi

    Çok yakında FPS nin salt olarak bir hiç olduğunu göreceksiniz arkadaşlar. 30 ve 60FPS de oyunun nasıl akıcı olarak oynandığına şahit olduktan sonra sizde bana hak vereceksiniz.

    Son olarak diyeceğim o ki bu monitörlerdeki yeni devrimin sırf nVidia ile sınırlı kalması düşünülemez. Bunun AMD tarafından da adımı atılması mutlak gerekli. Büyük olasılıkla iki firmanın bu adımdan sonra monitörlere ortak bir standart gelecektir. Zaten CRT-tüp monitörlerde ki teknolojinin LCD monitörlerde yıllardır kullanılmasına hiç anlam verememişimdir.

    Sevgi ve muhabbetle..








    LINK te bir çok soru/cevap var

    Tahmini kendin yap kit fiyatının 175$ (350TL) olacağı söylenmiş ki epey cep yakacak.


     [NVIDIA G-Sync] Ana Konu  [NVIDIA G-Sync] Ana Konu



     [NVIDIA G-Sync] Ana Konu  [NVIDIA G-Sync] Ana Konu

    http://www.anandtech.com/show/7582/nvidia-gsync-re







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 24 Ağustos 2014; 18:54:55 >







  • Yeni mi tanıtıldı bu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rezes kullanıcısına yanıt
    Bu 144hz ASUS değil mi
     [NVIDIA G-Sync] Ana Konu

    Peki biz bu çipi nasıl entegre edicez Monitörümüze ?
  • _Dominic_Toretto_ kullanıcısına yanıt
    aynen bu benim 248qe
    teknoloji güzel de zaten bende öyle sorunlar yoktu 144hz monitörümde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 18 Ekim 2013; 20:17:07 >
  • _Dominic_Toretto_ kullanıcısına yanıt
    Yok, onun kırımızı çizgileri var. Bu yeni Asus olsa gerek. Olan bana oldu bundan 3 tane nasıl alacağım şimdi
  • gecikme, kekeleme ve yırtılma en fazla GPU ve Panel arasında mı oluşuyor ki böyle bir donanıma ihtiyaç duymuşlar acaba.

    en yaygın olan internet kaynaklı lag'a karşı bu minik devre ne yapacak merak ettim doğrusu.

    ama iyi bir pazarlama stratejisi olacağı belli.
  • pcper den güzel bir teknik yazı LINK

     [NVIDIA G-Sync] Ana Konu  [NVIDIA G-Sync] Ana Konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 18 Ekim 2013; 20:50:02 >




  • _Dominic_Toretto_ kullanıcısına yanıt
    Keşke öyle bir çözümle karşılaşsak dostum ama anladığım kadarıyla bu teknolojiyi bize yeni monitörlerle verecekler. Teknik olarak anlamam ama arada öyle bir modül yine gecikme ve lag demek bence. Böyle bir olacaksa şayet displayport şart bunu anladık. pcper de şöyle yazıyor. Düzgün tercüme eden olursa ona yervereyim

    quote:

    NVIDIA G-Sync VRR Technology
    This leads us to the announcement today of NVIDIA's G-Sync technology. This new feature will combine changes to the graphics driver as well as change to the monitor to alter the way refresh rates and Vsync have worked for decades.

    With standard LCD monitors gamers are forced to choose between a tear-free experience by enabling Vsync or playing a game with the substantial visual anomolies in order to get the best and most efficient frame rates. G-Sync changes that by allowing a monitor to display refresh rates other than 60 Hz, 120 Hz or 144 Hz, etc. without the horizontal tearing normally associated with turning off Vsync. Essentially, G-Sync allows a properly equiped monitor to run at a variable refresh rate which will improve the experience of gaming in interesting ways.

    This technology will be available soon on Kepler-based GeForce graphics cards but will require a monitor with support for G-Sync; not just any display will work. The first launch monitor is a variation on the very popular 144 Hz ASUS VG248QE 1920x1080 display and as we saw with 3D Vision, supporting G-Sync will require licensing and hardware changes. In fact, NVIDIA claims that the new logic inside the panels controller is NVIDIA's own design - so you can obviously expect this to only function with NVIDIA GPUs.

    DisplayPort is the only input option currently supported.

    It turns out NVIDIA will actually be offering retrofitting kits for current users of the VG248QE at some yet to be disclosed cost. The first retail sales of G-Sync will ship as a monitor + retrofit kit as production was just a bit behind.

    Using a monitor with a variable refresh rates allows the game to display 55 FPS on the panel at 55 Hz without any horizontal tearing. It can also display 133 FPS at 133 Hz without tearing. Anything below the 144 Hz maximum refresh rate of this monitor will be running at full speed without the tearing associated with the lack of vertical sync.



    quote:

    NVIDIA G-Sync VRR Teknoloji

    Bu NVIDIA'nın G-Sync teknolojisinin duyuru bugün götürür bizi. Bu yeni özellik, grafik sürücüsü değişiklik birleştirmek hem de yenileme oranları ve Vsync yıllardır çalışmış şekilde değiştirmek için monitöre değişecektir.

    Standart LCD monitörler oyuncular Vsync sağlayan ya da en iyi ve en verimli kare hızları elde etmek için önemli görsel anomalileri ile bir oyun oynayarak bir gözyaşı-ücretsiz deneyim arasında seçim yapmak zorunda ile. G-Sync değişiklikleri bir monitör Vsync kapatarak ile normalde ilişkili yırtılma yatay olmadan 60 Hz, 120 Hz veya 144 Hz, vb dışında yenileme oranlarını görüntülemek için izin vererek. Esasen, G-Sync uygun şekilde donatılmış monitör ilginç şekillerde oyun deneyimini artıracak bir değişken yenileme hızında çalışmasını sağlar.

    Bu teknoloji Kepler tabanlı GeForce grafik kartları yakında satışa sunulacak ancak G-Sync desteği ile bir monitör gerektirir, sadece herhangi bir ekran çalışacaktır. Ilk lansmanı monitörü çok popüler 144 Hz ASUS VG248QE 1920x1080 ekranda ve 3D Vision ile gördüğümüz gibi, G-Sync destekleyen lisans ve donanım değişiklikleri gerektiren bir çeşididir. Aslında, NVIDIA paneller denetleyici içinde yeni mantık NVIDIA'nın kendi tasarımı olduğunu iddia - açıktır ki NVIDIA GPU ile tek işlevi bu bekleyebilirsiniz böylece.

    Bu NVIDIA aslında bazı henüz açıklanması maliyetle VG248QE mevcut kullanıcılar için güçlendirme kitleri sunan olacaktır çıkıyor. G-Sync ilk perakende satış monitör olarak gönderecektir + üretim sadece biraz arkasında olduğu gibi takımı güçlendirme.

    Bir değişken yenileme hızları ile bir monitör kullanarak oyunu yırtılma herhangi bir yatay olmadan 55 Hz panelinde 55 FPS görüntülemenize olanak sağlar. Ayrıca yırtılma olmadan 133 Hz 133 FPS görüntüleyebilirsiniz. Bu monitörün 144 Hz maksimum yenileme oranının altında bir şey dikey senkronizasyon eksikliği ile ilişkili yırtmadan tam hızda çalışıyor olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 18 Ekim 2013; 20:39:37 >




  • rezes kullanıcısına yanıt
    Evet saçma oldu o çizim kaldırdım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -erna-

    aynen bu benim 248qe
    teknoloji güzel de zaten bende öyle sorunlar yoktu 144hz monitörümde

    Vardırda fark etmiyorsununzdur yada alışmışsınızdır , daha şu ana kadar frame drop u olmayan kart görmedim. Bu çipte hele bi çıksın pratikte neler yapabiliyor ondan sonra konuşmak lazım
  • benim anladığım monitöre sonradan eklenebilen bir donanım olsa bile bunun ancak display port içeren monitörlerde olabileceği. dvi-vga-hdmi olanlar umudu kessin. ne kadar işe yarayacak o ayrı mesele tabii.
  • Stuttering'in ekrana iletilen görüntü ile olan ilgisini çözemedim, input lag ve tearing olarak yapacağı katkı önemli. Vsync açıp kullandığımız ekranda yırtılmayı algılayamıyoruz zaten, NVIDIA'nın yazılımsal adaptive vsync özelliği de var üstelik. Tüplü ekranlar referans alınarak yapılan input lag testlerinde, şimdiki LED ekranların çoğu aynı input lag değerine sahip zaten, bakalım ilerleyen zamanlarda göreceğiz ne olduğunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 18 Ekim 2013; 20:54:05 >
  • bedava vsync ayarı açmak varken bu çipli monitöre ki über oyun monitörü diye satılacaktır 1500 2000 lira vermenin mantığı nedir?

    stutter crossfire sli'da lag internet bağlantısı yüzünden olur(input lag mevzu bahismiş hdmi ile bu sorun değil zaten).kısaca tearing hariç hiçbir işe yaramaz bu olay.120 hz monitörün de olsa vsync açanlara buyrun 200 fps'nin tadına varın vsync olmadan deme şeklidir.oyun rahatsızlığında limit yok isimsiz alkolikler sponsor olayı artık bu konuda da olmalı bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Edward Teach -- 18 Ekim 2013; 20:44:26 >
  • bana hbao+ gibi resimlerde bile zor görebileceğimiz bir fark olacakmış hissi veriyor ama bakalım
    bence biraz zorlama bir şey olmuş yani daha güzel fikirler gelebilirdi sanki
    zaten 144hz monitörü olan adam v-sync açmıyor ve kesilme olmuyor en azından ben vg248qe de hissetmedim ki 60fps nin altını hisseden ben



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 18 Ekim 2013; 20:45:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    pcper den güzel bir teknik yazı LINK


    paylaştığın yazı çok ilginç hocam, tanıtılan teknolojinin yanı sıra özellikle bir cümle çok ilgimi çekti.

    quote:

    Mark Rein was standing next to me during a demonstration and was clearly excited about the potential for developers to increase visual quality without worrying about hitting a 60 FPS cap 100% of the time.


    yani yüksek FPS alma beklentisiyle satın aldığımız pahalı donanım bir taraftan fazla FPS vermemesi için üğraşan yazılım diğer taraftan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahafiec -- 18 Ekim 2013; 20:54:27 >




  • Nvidia'nın adaptive v-sync diye bir teknolojisi vardı. O ne oldu? İşe yarıyor mu?
  • rodri kullanıcısına yanıt
    işe yarıyor ama her zaman değil.. yinede vsync + triple buffer + refersh rate fps cap daha iyidir.

    ---

    konuya dönecek olursam, nvidia yine güzel bir şey keşfetmiş
  • Gelsin bakalım, fiyatıda beraberinde gelsin...
  • tek bir sorum olacak 60hz lik bir monitöre sahibim fakat x bir oyunda 100 fps alıyorum. ancak tearing vesaire oluşuyor şimdi bu g sync modulu bir nevi monitor overclocking mi yapacak? Yoksa 100 hz ve üzeri monitöre gerek duyacakmıyız?
  • Evet örnek vermem gerekirse demo ASUS VG248QE ile yapılmış ve bu kit yıl sonuna doğru satışa çıkacakmış. İstersek G-Sync modulü eklenmiş monitörü yeni olarak alabiliyoruz ya da çok daha ucuz olarak sadece G-Sync kit i alıp destekli modeller üzerine kendimiz ekleyebiliyormuşuz. Bu işlem için modül çıktığında nasıl ekleneceğine dair rehber vs hazırlacakms ancak Nvidia nın teknisyenlerine göre 30 dk kadar gerekliymiş bu işlem için.

    Yani hali hazırda sağlam yeni nesil bir monitörünüz var ise tekrar yenilemenize gerek yok bu teknoloji için sadece kit i alıp monitörünüze adapte edebiliyorsunuz.

    Kaynak :

    http://www.geforce.co.uk/whats-new/articles/introducing-nvidia-g-sync-revolutionary-ultra-smooth-stutter-free-gaming



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realturk -- 18 Ekim 2013; 23:05:05 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.