Yüzbaşı
28 Ocak 2005
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
2 üye
Görüntülenme
Toplam: 272 (Bu ay: 6)
Gönderileri

Merhaba arkadaşlar,


Bundan yaklaşık 4 ay kadar önce, Microsoft Türkiye'ye garantiden değişim için gönderdiğim Play&Charge Kit ile ilgili yaşadıklarımı şu konu altında dile getirmiştim. Sizlerin de kıymetli destekleriyle konu 1 ay boyunca gündemin en üst sıralarında kalmıştı ancak ne yazık ki onbinlerce kişiye ulaşan bu konu bile Microsoft Türkiye'nin yasadışı uygulamasından geri adım atmasını sağlayamamıştı.


Microsoft Türkiye'nin garantiye gönderdiğim ürünü alıkoyması ve sonrasında imha etmesi rezaleti


O günlerde eş zamanlı olarak Tüketici Hakem Heyeti'ne de başvuruda bulunmuştum. Gecikmeli de olsa nihayet karar çıktı ve THH beni haklı bularak, Microsoft Türkiye'nin tüketiciye ücret iadesini tek seçenek olarak dayatmasının yasaya aykırı olduğuna ve birebir ürün değişimi yapılmasına karar verdi. Karar metninin sonuç bölümünü burada da paylaşıyorum:


Microsoft TR ürünümü alıkoydu - THH birebir değişim kararı verdi.



Microsoft Türkiye müşteri hizmetleri birimine THH kararını ulaştırdım ancak kendileri hala ve ısrarla yasa tanımazlıkta ısrar ediyorlar ve sadece ücret iadesi yapabileceklerini söylüyorlar. Microsoft gibi "sözde" kurumsal bir firmanın bile, faaliyet gösterdiği ülkenin yasalarını göz göre göre çiğnemesini ve tüketici yasasından kaynaklanan haklarımızı hiçe saymasını sizlerin takdirine bırakıyorum. Elbette ki THH kararı doğrultusunda haklarımı aramaya devam edeceğim.

02.02.2021 tarihinde Microsoft yetkili satıcısı Nethouse firmasından satın aldığım ve Xbox Series X konsolumun oyun kolunda kullandığım, halen garanti kapsamında olan Play&Charge Kit şarj edilebilir pil arızalanınca, 23.07.2021 tarihinde Microsoft hesabımdan 1526345879 servis koduyla ürün değişim talebi oluşturdum ve ürünü UPS kargo ile Microsoft servis merkezine gönderdim. Ürün 28.07.2021 tarihinde servis merkezine ulaştı. Değişim ürününün tarafıma gönderilmesini beklerken, 04.08.2021 tarihinde Microsoft'tan bir e-posta mesajı aldım ve servis talebimin herhangi bir gerekçe sunulmadan iptal edildiği öğrendim.


Bunun üzerine telefonla Microsoft müşteri hizmetlerine ulaştım ve iptalin gerekçesini sordum. Bana firmanın stoğunda değişim ürünü bulunmadığı, bunun için ücret iadesi yapılacağı söylendi. Ürünü kampanya ile indirimli fiyattan satın aldığımı, ücret iadesi yapılırsa ürünü yeniden satın alabilmek için neredeyse 3 misli para ödemem gerektiğini, bu sebeple ücret iadesini kesinlikle kabul etmediğimi söyledim. Yürürlükteki tüketici yasasının onarım, değişim veya ücret iadesi konusunda seçimi tüketiciye bıraktığını, değişim ürünü sağlanamıyorsa kendilerine gönderdiğim ürünü geri istediğimi, hakkımı tüketici hakem heyetinde arayacağımı beyan ettim. Bunun üzerine konuyu inceleyeceklerini ve bana dönüş yapacaklarını söylediler ve görüşmemiz sonlandı.


Bundan 1 hafta sonra firmadan geri dönüş olmayınca tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve arızalı ürünü geri istediğimi tekrar beyan ettim. Sistemlerinde bir arıza olduğu için servis kaydıma erişemediklerini ve gün içinde bana dönüş yapılacağını söylediler. Tahmin edebileceğiniz gibi yine dönüş yapılmadı.


Birkaç gün sonra Microsoft müşteri hizmetlerini tekrar arayarak son durumu öğrenmek istedim. Bana, servis merkezine değişim için gelen cihazların imha edildiği ve bu yüzden arızalı ürünün tarafıma geri gönderiminin mümkün olmadığı söylendi. Microsoft Türkiye, kendilerine gönderdiğim ürünü geri istediğimi farklı telefon görüşmelerinde açıkça 3 defa beyan etmeme rağmen, hiçbir şekilde benim onayımı almadan, bana haber vermeden, mülkiyeti bana ait olan bir ürünü imha etmiştir. Firma iç piyasada Vatan Bilgisayar gibi mağazalarda halen satılan ve tedarik edilebilen bir ürünün değişimini yapmayı, “ürün temin edilemiyor” bahanesiyle reddediyor ve bana ücret iadesi seçeneğini dayatıyor. Ben aramasam, kesinlikle dönüş yapılmıyor ve süreçle ilgili bilgi alamıyorum. Microsoft Türkiye bu konuda resmen yıldırma politikası izliyor.


Bugün itibariyle Microsoft Türkiye hakkında tüketici hakem heyetine başvuruda bulundum. Hafta sonuna kadar da, mülkiyeti tarafıma ait olan ürünü alıkoymak ve ürünü imha etmek suçlamasıyla savcılığa suç duyurusunda bulunacağım. Umarım ki Microsoft Türkiye’de bu işin sorumluları, savcılığa ifade için çağrıldıklarında işledikleri suçun ciddiyetinin farkına varırlar.

Şu videodaki diyalogta görebileceğiniz gibi, IKEA Türkiye'nin işletmecisi olan MAYA İnşaat'ın sahibi İlyas Özsüer'in kızı olan Nurçin hanım, arabasının önünü keserek Reis'e övgü, iltifat ve dualar yağdırmış.


Bundan sonra IKEA'dan toplu iğle alanı sevsinler...


19 Ekim 2019 tarihinde incehesap.com sitesinden 460390 sipariş numarası ile Xiaomi Wowstick 1f+ şarjlı tornavida seti satın aldım. Kargo 22 Ekim'de elime ulaştı. Ürünün paketini açtığımda ürünün kullanılmış, bazı aksesuarlarının da kırık-kopuk olduğunu gördüm. Tornavidanın kendisinde de önceden kullanıldığını gösteren lekeler ve renk deformasyonları vardı. Muhtemelen başka bir müşterinin iade ettiği ürünü bana yollamışlardı. Bunun üzerine ertesi gün firmanın WhatsApp destek hattına, üründeki kusurları gösteren fotoğrafları gönderdim, durumu açıkladım ve ürünü firmaya değişim için yolladım. 24 Ekim tarihinde ürün firmaya ulaştı.

Firmanın WhatsApp destek hattından ürünün durumunu sorduğumda herhangi bir dönüş yapılmadı. Bunun üzerine firmanın çağrı merkezini aradım ve bana, ürünün inceleceğini, 2-3 gün sonra tekrar aramam gerektiği söylendi. Sıfır ürün sipariş ediyorum, elime kullanılmış ürün geçiyor, firma ise hatasını hızlıca telafi etmek yerine işi yokuşa sürüyor. Değişim için sürecin peşinden benim koşmam, takip etmem gerekiyor. Bunun adı müşteri memnuniyeti değil, müşteriye eziyet etmektir.

Şikayetvar platformuna konuyla ilgili şikayet girişi yaptım. Şikayetim firmaya bildirildikten sonra firmanın şikayet departmanı tarafından arandım. Yapılan, söylenen sadece laf kalabalığından ibaret. Topu tedarikçi firmaya atıp sürecin ucunu açık bırakıyorlar. Bana söylenen tahmini 1 hafta sonra sonuç çıkacağı. Başkası tarafından kullanılıp iade edildiği daha ilk bakışta anlaşılabilecek kusurlu ürün gönderiyorlar, özür dileyip hatalarını telafi etmeye çalışacakları yerde dalga geçer gibi sabırlı olup beklemem gerektiğini tavsiye ediyorlar. Sorunu çözmeye niyetleri yok. Telefondaki arkadaş sözü "sizin doğru söylediğinizi nereden bilelim" noktasına kadar getirdi. Müşterinin sözüne itimat sıfır. Bu yapılan benim gözümde en büyük ayıptır. Yeni sipariş ettiğim, elimde 1 günden bile az duran ürünü benim bu hale getirdiğimi ima ediyorlar.

incehesap.com Kullanılmış Ürün Rezaleti

incehesap.com Kullanılmış Ürün Rezaleti

incehesap.com Kullanılmış Ürün Rezaleti

incehesap.com Kullanılmış Ürün Rezaleti
Merhaba arkadaşlar,

Geçtiğimiz hafta, n11 ve Gittigidiyor gibi aracı siteler üzerinde KOODMAX mağaza ismiyle satış yapan, tam ticaret ünvanı "Fideco Bilişim San. Tic. Ltd. Şti." olan firmadan 1 adet Orico 2.5" USB 3.0 harici disk kutusu satın aldım.

Satıcı siparişimi MNG kargo ile kargoladı. MNG Kargo ise gönderiyi, Eskişehir yerine Adana'ya göndermiş. Adana'dan tekrar Eskişehir'e gelmesi 5-6 günü bulacağı ve ürüne de acilen ihtiyacım olduğu için, n11'den sipariş iptal talebi girdim ve aynı ürünü başka bir satıcıdan satın aldım. Nitekim yeni siparişim ertesi günü elime ulaştı.

İptal talebimi oluşturduktan sonraki hafta, yani bu hafta başı Pazartesi günü, MNG Kargo paketi işyerime getirdi. Tahmin ettiğim gibi, paket elime 5 günlük gecikmeyle ulaşmıştı. Kargocunun getirdiği paketi teslim almadım ve göndericisine iade edileceğini söyledim. Kargocu buna dair bir not düşerek ayrıldı.

Daha sonra n11 üzerinden satıcıya mesaj yazdım (ürünle ilgili sayfadaki "satıcıya soru sor" sekmesi üzerinden). Sipariş numaramı, ürünü teslim almadığımı, kargonun ürünü kendilerine geri getireceğini belirttim ve iptal talebimin onaylanmasını rica ettim. Satıcı firma da verdiği cevapta, kargoyu geri istediklerini, ürün ellerine ulaşınca iptal talebimi onaylayacaklarını yazdı.

Ancak Çarşamba günü n11'den iki mesaj geldi. İlk mesajda satıcının iptal talebini reddettiği, ikinci mesajda da alışverişe otomatik olarak onay verildiği yazıyordu. Yani ben, teslim almadığım bir ürün için para ödemiş oldum. Hemen kargo şubesini aradım ve paketin hala şubede olduğunu, göndericinin de iade için talepte bulunmadığını söylediler.

Durumu hemen n11 canlı destek hattına yazdım, onlar da "satıcı ürünü teslim almadan iade onayı vermek zorunda değil" diyerek kestirip attılar. Yeni bir iade talebinde bulunmamı söylediler. Ancak tamamen kargo şirketiyle satıcı arasında olan, benim bir müdahale imkanım olmadığı bir süreçte bütün sorumluluğu benim üzerime atarak işlem onayı verilmiş oldu. Eğer kargo şirketi ürünü firmaya geri göndermezse, ödediğim paranın üzerine bir bardak soğuk su içmiş olacağım.

İşte bu sahtekar firma, teslim almadığım bir ürün için iptal talebimi reddedip işlemi onaylatıyor, parayı alıyor, iade kargosunu kabul etmeyip şubede bekletiyor, n11 ise tüm bu sahtekarlığa göz yumuyor hatta çanak tutuyor. Avukatıma haber verdim, Pazartesi günü hem KOODMAX hem de n11 hakkında "nitelikli dolandırıcılık" suçlamasıyla suç duyurusunda bulunacak. Ayrıca bankama başvurup kredi kartı harcamasına itiraz edeceğim. Yapılan bu sahtekarlığı, bu şark kurnazlarının yanına kar bırakmayacağım.

Siz siz olun, böyle sahtekar ve düzenbaz firmalardan alışveriş yapmayın. n11'den alışveriş yaparken de "param güvende" diye düşünmeyin, dansöz gibi kıvırıp sizi de mağdur edebilirler.
Dün TBMM'de kabul edilen torba yasa kapsamında, bankaların verdiği batık kredilerin yeniden yapılandırılması konusunda şöyle bir düzenleme yapıldı:

"Finansal yeniden yapılandırma kapsamına alınacak borçluların mali durumunun tespiti ve finansal yeniden yapılandırmanın uygulanabilirliğine ilişkin değerlendirme, bağımsız denetim kuruluşlarına, Çerçeve Anlaşmaları kapsamında belirlenecek yeterli bilgi ve uzmanlığa sahip kuruluşlara veya borçlu tarafından kabul edilmesi halinde alacaklı kuruluşlara yaptırılacak.

Bu madde kapsamında finansal yeniden yapılandırmalarda; kredilerin vadelerini uzatmak, kredileri yenilemek, ilave kredi vermek, anapara, faiz, temerrüt faizi, gecikme cezaları ve kar payları ile kredi ilişkisinden doğan diğer her türlü alacağı indirmek veya bunlardan kısmen veya tamamen vazgeçmek mümkün olacak.

Düzenleme uyarınca yapılacak teminat azaltma, anapara ve diğer alacaklardan vazgeçilerek kayıttan düşme yahut benzer işlemlerle kredilerin yeniden yapılandırılması Bankacılık Kanunu ile düzenlenen zimmet suçunu oluşturmayacak."

Yapılan işin amacı şu: Kamu bankalarından yandaş firmalara dağıtılan ve geri ödenmesi mümkün olmayan (batık) krediler affedilecek. Kamu bankaları alacaklarından vazgeçerek oluşan zararı "görev zararı" olarak kabul edecek ve oluşan bu görev zararları Türkiye Cumhuriyeti Hazinesi'nden karşılanacak. Bu işlemlerin altında imzası olan bürokratlar yargılanmayacak, suçlu bulunmayacak.

Yani yandaşlara peşkeş çekilen ve geri ödenmeyen kredileri sizlerin, bizlerin, sıradan vatandaşların vergileriyle kapatacaklar.
Merhaba arkadaşlar,

Bundan yaklasik 3 yil once, kiyida kosede duran 3-4 kartla basladigimiz yolculukta, bugün oldukça geniş sayılabilecek bir envantere ulaşmış durumdayız. 31.05.2018 tarihi itibariyle koleksiyonumuzda 62 adet grafik kartı, 24 adet ses kartı ve 59 adet işlemci yer alıyor. Bunları görmek ve yüksek çözünürlüklü resimlerine ulaşmak için, aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz:

Grafik Kartı - Ses Kartı - İşlemci Koleksiyonum
Merhaba arkadaşlar,

Bundan yaklaşık 1.5 sene önce, Decathlon firmasının ithal edip sattığı BTWIN Tilt 7 model bir katlanır bisiklet almıştım. Geçenlerde bisikletle ilgili yedek parça temini için firmayla irtibata geçtim ve bu vesileyle firmanın Türkiye'deki ithalat ve tüketici kanunlarını nasıl hiçe saydığını bizzat tecrübe etmiş oldum. Bu trajikomik süreçte yaşadığım olayları Bisiklet Forum sitesinde detaylarıyla açıkladım. Merak edenler şu başlık altında başıma gelenleri okuyabilir.

Decathlon ithal edip sattığı bisiklete yedek parça sağlamıyor.

Uzun lafın kısası: Decathlon'un ithal edip sattığı bir bisiklet almayı düşünüyorsanız, farklı firmalara ve markalara yönelmenizde fayda var.
Merhaba,

Aşağıda listesini görebileceğiniz parçalar, işletim sistemi ve Foobar2K uygulamasında yapılan ince ayarlar ile iPad Mini üzerindeki MonkeyMote uygulamasının bir araya gelmesiyle ortaya çıkan Project SoniCube, son derece şık, sessiz, az yer kaplayan, hiçbir fan ve mekanik parça içermeyen, yüksek kalitede sayısal-analog çevrim yapabilen, pratik ve kullanımı kolay bir müzik kutusu. Bı projenin detaylarını aşağıdaki bağlantıyı takip ederek okuyabilirsiniz...

Project SoniCube [Sıfır Desibel, Odyofil Küp PC]

Jonsbo C2 mini-ITX Kasa
Intel D410PT mini-ITX Anakart
Intel Atom D410 Tümleşik İşlemci (1.66 GHz, tek çekirdek, 64-bit, Hyperthreading, 10 Watt TDP)
2x2 GB OCZ DDR2-800 RAM
Intel 330 Serisi 180 GB SSD
Intel GMA 3150 Tümleşik GPU
ASUS Xonar Essence ST Deluxe Ses Kartı PCI
Seasonic X-460FL 460W 80+ Gold Fansız Güç Kaynağı
Arkadaşlar merhaba,

PowerColor 7850 PCS+ 2 GB grafik kartı kullanan arkadaşların yardımına ihtiyacım var. Kartınızın BIOS sürümü 015.017 ile başlıyor ise, GPU-z ile bir kopyasını alıp bana gönderebilir misiniz?

Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.

Saygılar
Hakkında
Konum: Eskişehir,Odunpazarı
Forum İmzası:
müziğe.teslim.ol | surrender.to.music

Evde >>> Project SoniCube > Yamaha A-S700 > Dali Zensor 3
Diğer Her Yerde >>> QLS QA360 > Etymotic ER4S
Hakkımda:
f51c4a1a57161f8d9ff4d1cdd2bfec8bE.jpgf51c4a1a57161f8d9ff4d1cdd2bfec8bE.jpg
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 1 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 hafta
Mesaj Sayısı: 622
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 2.111
İkinci El Bölümü Mesajları: 1.116
Konularının görüntülenme sayısı: 40.560 (Bu ay: 353)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 1.813 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: İkinci El
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.