Şimdi Ara

Oyunlarda Video Kalitesinde Akıcı Oyun Deneyimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
445
Cevap
21
Favori
19.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir adet video paylaşıyorum sizlere. Videoyu youtube a yükleyemezdim çünkü 60FPS (frame/second) desteklemiyordu ve derdimi size doğru olarak anlatamayacaktım.

    60FPS lik örnek video : http://rapid*.com/files/1942988206/BF372060FPS.mp4 "*" yerine "share" yazın

    Videoya bakmanızı istiyorum. 60FPS olarak editlenmiş artık nasıl düzenledilerse bilemiyorum. Nerden indirdiğimi hatırlamıyorum bulabilseydim direkt link paylaşırdım ama maalesef Bizi ilgilendiren kısım oyunun akıcılık olarak bizlere verdiği göz zevki

    Evet izlediyseniz şimdi sorabilirim Nasıl çok iyi değil mi?

    Bu her ne kadar video olsada, akıcılık olarak hissetiğim duyguyu, mesela BF3 te ben 120Hz ekranda 120FPS yi sağlasam bile videodaki akıcılık duygusunu hissedemiyorum/bulamıyorum. Diğer oyunlarda aynı bilirsiniz.

    LED TV de motion plus gibi teknojilerle, 24/30 FPS li filmleri, araya frame ler yapay olarak eklenerek sanal 200Hz görüntülerle izleyebiliyoruz ki sanki bu 60FPS lik video gibi. Tabi burada yapılan iş LED TV nizin bünyesindeki işlemcinin eseri. Yukarıdaki örnek video da, 60FPS lik video önceden bu işlemden geçirilip tekrardan editlenmiş gibi geldi bana. Bunun gibi benzer 60FPS lik etkisi almak için video playerinizin oynatma hızını ikiye katlayarak ta elde etmek mümkün ama bu sefer görüntü hızlı çekimmiş oynatılacaktır. Mantıkende 30FPSx2=60Frame/second. saniye başına 30 kare/frame gösterilirken 2 katı hızla oynattığımızda bu sefer saniye başına 60 kare/frame gösterilmiş olacaktır.

    Neyse bu yazdıklarım belki pek çoğunuza çok amatörce gelebilir lakin amacım olayı tam olarak algılamanızı sağlamak ve derdimi anlatıp tartışıp çözüm aramak.

    Aslında hepimizin gayreti arzusu 60 frames/second videodaki akıcılıkta oyunları oynayabilmek değil mi? Buna yüksek FPS değerleri elde ederek ulaşmaya çalışıyoruz. 120hz monitör kullanıyor, 120FPS yi korumak için SLI/CF sistemler kuruyoruz vs.


    1sn=1000ms
    1000ms/30FPS=33,3ms
    1000ms/60FPS=16,6ms
    1000ms/120FPS=8,3ms
    1000ms/200FPS=5ms
    1000ms/500FPS=2ms
    1000ms/1000FPS=1ms mi olmalı ki örnek videodaki akıcılıkta oyun oynayabilelim? Cevap hayır olmalı di mi arkadaşlar?

    Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport Başlıklı konuda, @M@U arkadaşımızın frame time dediğimiz ms olayla ilgili çok güzel izahı @M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U
    Tahminen siz de biliyorsunuzdur, çoğu kişide biliyordur ama bilmeyenler için soruna göre biraz daha anlaşılır yazmaya çalışayım. Yukarıda da kısmen bahsetmiştim, dalgalanma meselesi..

    Ekran kartının 80 fps basabilmesi için 12,5 ms aralıklarla ekrana kare basması gerekir. Ama derseniz ki 21 ms görünüyor, o zaman nasıl oluyor bu?

    80 fps'yi sabit alalım, daha anlaşılır olur. 1 dk boyunca 80 fps aldığımız bir bölüm geliyor ekrana. Ancak 21 ms değeri görüyoruz. Bu demektir ki; ilk kare basıldıktan 21 ms sonra ikinci kare basılmış, üçüncü kare ise 4 ms sonra basılmış! İşte mesele tam olarak bu. Normal bir insan, 4 ms'lik farkı algılayamaz. Yani siz üçüncü kareyi farketmeden, direk olarak dördüncü kareyi algılayacaksınız. Bunun sebebi ise dördüncü karenin, üçüncü kareden 21 ms sonra çizilecek olması.

    Yani şekil ile ifade edecek olursak: 1---------------------2----3---------------------4----5---------------------6----7---------------------8----9--

    Normal şartlar altında sizin göreceğiniz kareler "1, 2, 4, 6, 8" şeklinde gider. "3, 5, 7, 9" gibi kısa aralıklarla çizilen kareleri görmezsiniz. Bu nedenle de aldığınız kare/aralık durumu 25 ms'e çıkar. O da 80 fps yerine 40 fps algılamaktır.

    Bu durumu düzeltmek için hem donanım üreticileri hem de oyun geliştiriciler, bazı yöntemler geliştiriyorlar. Ama onlarda da farklı sorunlar çıkıyor. Misal, yüksek fps'de zaten göz algımız yetişmediği için akıcılık hissetmeyiz. Misal 80 fps'de çok düzgün biçimde işlenir, ama biz 12,5 ms'i algılayamadığımız için yine 40 fps algısı yaşarız. Bunun haricinde monitör 80 fps'yi göstermez, 60 fps gösterir ama bu sefer de diğer kareler üstüste geleceği için yırtılma denen hadise olur vs...

    Sonuç olara 60 fps, 16,6 ms ideal akıcılık durumudur. Ha bu kişiye göre değişir, değişmez; o tartışmanın sonu gelmez. Ama en azından bu değerler, üzerine konuşulabilecek değerlerdir. Büyük eleştiriler getirilmez.


    @Miex arkadaşımızda şöyle tespit koyuyor. @Miex

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miex

    Olay şu, videoda işlenen bir grafik yok, banttan okunuyor.

    Oyunlarda grafik işleniyor, her bir pixel işlendiği için ekran kartlarına para veriyoruz değil mi?

    İşte iki kare arasındaki ms farkından dolayı da asla video izlerken ki akıcılığı yakalayamazsın.



    Bende arkadaşlarımızın fikirlerinden haklılık payı bularaktan çözüm aramaya koyuldum. Biliyorum bu ilk kez bulunmuş söylenişmiş bir yöntem değil. Direct 3D overdrive ve nVidia kontrol panelden vsync ile bende denemiştim bunu ama o zaman için ms nin sabitlendiğine bir türlü şahit olmamıştım.

    Sürekli olarak frame time da ki bu düzensizlik arkadaşların da belirttiği gibi oyunun akıcı bir şekilde oynanmasına darbe vuruyor. Ardarda gelen Frame/kare lerin yinelenme süreleri eşit değilse, ister 60FPS ister 120FPS yada 200FPS almanızın hiçbir anlamı olmuyor akıcılık kayboluyor.

    RivaTuner Statistics Server

    Programı MSI Afterburner 3.0.0 Beta 9 ve EVGA Precision X 4.1.0 programıyla beraber geliyor burada bulabilirsiniz yada direkt olarak RTSS Rivatuner Statistics Server Download v5.0.1 indirebilirsiniz.



    Videoda görüleceği üzere Frame Time ve FPS, çift GPU dan dolayı sabit değil ve sürekli değişmekte. Bu frame/kare lerin dengeli olarak ekranda görüntülenmediğine işaret. Yine videoda görüleceği gibi son derece basit bir hareketle Frame Time sabitlemekteyim, ekranda görüntülenen frame/kare ler arasındaki yineleneme gecikmeleri eşitlenmekte ve böylelikle tam anlamıyla video kalitesinde ki akıcılıkta oyunumuzu oynayabilmekteyiz. Her ne kadar örneğini verdiğim videodaki gibi olmasa da şimdiye kadar elde ettiğim en akıcı oyun deneyimi sundu bana.

    Size sözünü ettiğin 60 FPS lik örnek videodaki gibi niye benzer akıcılıkta oyun oynayamıyoruz un cevabını bir yönüyle bulmuş olduk.

    Çektiğim kısa video da akıcılık pek anlaşılmıyor. Bizzat deneyip görüşlerinizi lütfen bu başlıkta bizimle paylaşmaya devam edin! Kullandığınız kartı ve oyunları belirtmeyi unutmayın

    Ben kendimce bir yol izledim. 120 ye set ettim (sistemim bu FPS ye rahat ulaşabildiğinden) Mesela, BF3 te çoğunlukla GTX 690 ile FPS ve ms sabitti ama zaman zaman uzaklara bakınca ve yoğun çatışmalı sahnelerde FPS 120 nin altına, 100 FPS lere düşüyordu. Böyle olunca da ms, 120 kilidinden kurtulduğundan tekrar dengesizleşiyor vede akıcılık falan kalmıyordu.

    Bende ne yaptım! FPS yi mümkün olduğunca 120 FPS de tutmak için "mesh ayarını low" yaptım "4xaa" yı kapattım. Sizde kendi sisteminize göre grafik ayarlarınızı optimize edin. Unutmayın, oyun içinde ne kadar ms yi dengede tutarsak o kadar oyun akıcılığını koruyacaktır. BF3 te uçak çok kullanıyor olabilirsiniz bu sefer mesh ayarını ultra olması gerek tabi. Uçak/Heli. kullanınca sürekli havada olunca da zaten FPS 120 nin altına gelmiyor zaten. Şimdi 120FPS olarak ama 8,3ms sabit frame time/kare aralıkları ile akıcı oyunun tadını çıkarıyorum

    Sizlerde oyuna ve sisteminize göre, gözlem ve deneme-yanılmayla optimum FPS değerini bulup ms ye kilit vurabilirsiniz.


    Herşey burada bitmiyor tabi akıcı oyun oynayabilmek için daha başka yöntemler, sebepler, grafik kartı, sürücüler, oyun optimizasyonu gibi bir çok başlık var. Biz sadece frame time (ms) yi eşitleyerek bir sonuç alabildik. Eminim daha yapacak şeylerimiz vardır. Ama tabi söz sırası sizde


    Bu anlattıklarım ışığında, grafik, oyun ve video teknolojisini bu forum üzerinden tartışmayı toparlayarak cevaplar aramaya devam ediyorum. Meraklı, ilgili ve özellikle BİLGİLİ vede vede AKİL arkadaşlardan katılım bekliyorum. Katılımınız için peşinen teşekkürü borç bilirim

    Dipnot: Özellikle AKİL dedim çünkü ister istemez forum nVidia vs AMD çatışmasına dönüyor. Her ne kadar objektif bakmaya çalışsam da bazen öyle atgözlüklü arkadaşlarımız deli edercesine/inadına fanatiklik yapmaları, bende de ister istemez bu sabit fikirli, katkı sunmaktan çok fanatizm yapmak için cevap yazanlara karşı karşılık vermek dürtüsüne yol açıyor, onları kendi silahıyla vurup deli etmek için zaman zaman şeytana uyduğum oluyor (deliyle deli olcan) AMD ile FPS yönünden bir sıkıntı olduğundan dallandırıp budaklandırdım burada. Arkadaşlarda bu marka kart sahibi olduklarından savunma içgüdüsü duymaları son derece normaldi fakat illa o markayı kullanıyoruz diye at gözlüğü takmamak lazım. Söz konusu nVidia olduğunda da biz atgözlüklü bakışları oraya çevirmesi de biliriz. Bir kez daha ricam bu hususta hassas olunması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 22 Ekim 2013; 15:11:04 >







  • Düşündüğün gibi görüntüler birbirine ardına gelen resimlerden oluşuyor 2 resim arasında gecikme süreleri adı üstünde frame latencydir. Basitçe anlatmak gerekirse çoklu gpu düzeneklerinde işlemciler arasındaki iletişim olayındaki gecikmeler yüzünde frame latency daha yüksek oluyor.
  • cevabınız için teşekkür ederim. lakin ben bu FSP ile latency arasındaki ilişkiyi merak ettim. gtx690 FSP olarak daha başarılıyken gtx680 göre, bu aynı zamanda yüksek FSP değerini ulaşırken arada frame atlaması anlamına gelmiyor mu? gecikme süre arttığından göstericek frame geçmi veriyor yoksa fsp başarısından ötürü arada frame eksik mi kalıyor? SLI daki scaling başarısı bundan dolayımı %90-100 olmuyorda dahada düşük oluyor?




     Oyunlarda Video Kalitesinde Akıcı Oyun Deneyimi  Oyunlarda Video Kalitesinde Akıcı Oyun Deneyimi

    Tom's Hardware
    Benchmarking GeForce GTX Titan 6 GB: Fast, Quiet, Consistent
    http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-titan-performance-review,3442-3.html


     Oyunlarda Video Kalitesinde Akıcı Oyun Deneyimi

    GTX 690 nın tek karta göre gecikme süresi epey yüksek. tomsh. bunu çok değecek bir önemi yok falan demiş ama

    consecutive frame latency "ardışık çerçeve gecikme" bunun önemi nedir arkadaşlar? Deriz ya! tek kart herzaman SLI dan yada çoklu GPU dan daha iyidir diye. Bu tanımı bununlan mı açıklamak lazımdır? Hani bunu tam açıklayabilecek biri var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 24 Mart 2013; 8:02:24 >




  • Öncelikle FSP değil FPS :)

    Olay şu, iki kare arasında bazen az gecikme oluyor bazen fazla gecikme oluyor.

    Crossfire gibi düzeneklerde bu düzensizlikten dolayı sabit olarak 60 fps alsanız bile bazen size 60 fps alıyorsunuz gibi gelmeyebilir.

    Ama bu da demek değil ki bu her oyunda olacak ya da hep sorun çıkaracak.

    Battlefield 3'te crossfire sistemim 100-160 fps arası gidip geliyor ultra detayda, artık öyle bir şey ki işlemcim kısıtlıyor ayarları low yapsam bile 160'ı geçmiyor fps.

    4xAA'da ultra ayarlar ile low ayarlar arasında fark olmuyor fps olarak. Online'a giriyorum yüksek fps değerim sayesinde neredeyse herkese nazaran olayları en erken gören ben oluyorum, ilk ben tepki verebiliyorum. Bir oyuna girdiğimde PC'de fps oyunlarıyla hiç alakam ya da becerim yoktur 15 e 0 , 25 e 0 falan başlayabiliyorum oyunda. Bu da böyle bir avantaj.

    Anlatmak istediğim yukarıdaki tablo her zaman geçerli değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes




    Yardımcı olur sanırım tabi ingilizceniz varsa ;

    The Tech Report
    As the second turns: the web digests our game testing methods - The Tech Report
    http://techreport.com/blog/24133/as-the-second-turns-the-web-digests-our-game-testing-methods




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Arkadaşlar bir adet video paylaşıyorum sizlere. Videoyu youtube a yükleyemezdim çünkü 60FPS (frame/second) desteklemiyordu ve derdimi size doğru olarak anlatamayacaktım.

    60FPS lik örnek video : http://rapid*.com/files/1942988206/BF372060FPS.mp4 "*" yerine "share" yazın

    Videoya bakmanızı istiyorum. 60FPS olarak editlenmiş artık nasıl düzenledilerse bilemiyorum. Nerden indirdiğimi hatırlamıyorum bulabilseydim direkt link paylaşırdım ama maalesef Bizi ilgilendiren kısım oyunun akıcılık olarak bizlere verdiği göz zevki

    Evet izlediyseniz şimdi sorabilirim Nasıl çok iyi değil mi?

    Bu her ne kadar video olsada, akıcılık olarak hissetiğim duyguyu, mesela BF3 te ben 120Hz ekranda 120FPS yi sağlasam bile videodaki akıcılık duygusunu hissedemiyorum/bulamıyorum. Diğer oyunlarda aynı bilirsiniz.

    LED TV de motion plus gibi teknojilerle, 24/30 FPS li filmleri, araya frame ler yapay olarak eklenerek sanal 200Hz görüntülerle izleyebiliyoruz ki sanki bu 60FPS lik video gibi. Tabi burada yapılan iş LED TV nizin bünyesindeki işlemcinin eseri. Yukarıdaki örnek video da, 60FPS lik video önceden bu işlemden geçirilip tekrardan editlenmiş gibi geldi bana. Bunun gibi benzer 60FPS lik etkisi almak için video playerinizin oynatma hızını ikiye katlayarak ta elde etmek mümkün ama bu sefer görüntü hızlı çekimmiş oynatılacaktır. Mantıkende 30FPSx2=60Frame/second. saniye başına 30 kare/frame gösterilirken 2 katı hızla oynattığımızda bu sefer saniye başına 60 kare/frame gösterilmiş olacaktır.

    Neyse bu yazdıklarım belki pek çoğunuza çok amatörce gelebilir lakin amacım olayı tam olarak algılamanızı sağlamak ve derdimi anlatıp tartışıp çözüm aramak.

    Aslında hepimizin gayreti arzusu 60 frames/second videodaki akıcılıkta oyunları oynayabilmek değil mi? Buna yüksek FPS değerleri elde ederek ulaşmaya çalışıyoruz. 120hz monitör kullanıyor, 120FPS yi korumak için SLI/CF sistemler kuruyoruz vs.


    1sn=1000ms
    1000ms/30FPS=33,3ms
    1000ms/60FPS=16,6ms
    1000ms/120FPS=8,3ms
    1000ms/200FPS=5ms
    1000ms/500FPS=2ms
    1000ms/1000FPS=1ms mi olmalı ki örnek videodaki akıcılıkta oyun oynayabilelim? Cevap hayır olmalı di mi arkadaşlar?

    Frame time (ms) ile ilgili gtx660ti-hd7950 techreport Başlıklı konuda, @M@U arkadaşımızın frame time dediğimiz ms olayla ilgili çok güzel izahı @M@U

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@U
    Tahminen siz de biliyorsunuzdur, çoğu kişide biliyordur ama bilmeyenler için soruna göre biraz daha anlaşılır yazmaya çalışayım. Yukarıda da kısmen bahsetmiştim, dalgalanma meselesi..

    Ekran kartının 80 fps basabilmesi için 12,5 ms aralıklarla ekrana kare basması gerekir. Ama derseniz ki 21 ms görünüyor, o zaman nasıl oluyor bu?

    80 fps'yi sabit alalım, daha anlaşılır olur. 1 dk boyunca 80 fps aldığımız bir bölüm geliyor ekrana. Ancak 21 ms değeri görüyoruz. Bu demektir ki; ilk kare basıldıktan 21 ms sonra ikinci kare basılmış, üçüncü kare ise 4 ms sonra basılmış! İşte mesele tam olarak bu. Normal bir insan, 4 ms'lik farkı algılayamaz. Yani siz üçüncü kareyi farketmeden, direk olarak dördüncü kareyi algılayacaksınız. Bunun sebebi ise dördüncü karenin, üçüncü kareden 21 ms sonra çizilecek olması.

    Yani şekil ile ifade edecek olursak: 1---------------------2----3---------------------4----5---------------------6----7---------------------8----9--

    Normal şartlar altında sizin göreceğiniz kareler "1, 2, 4, 6, 8" şeklinde gider. "3, 5, 7, 9" gibi kısa aralıklarla çizilen kareleri görmezsiniz. Bu nedenle de aldığınız kare/aralık durumu 25 ms'e çıkar. O da 80 fps yerine 40 fps algılamaktır.

    Bu durumu düzeltmek için hem donanım üreticileri hem de oyun geliştiriciler, bazı yöntemler geliştiriyorlar. Ama onlarda da farklı sorunlar çıkıyor. Misal, yüksek fps'de zaten göz algımız yetişmediği için akıcılık hissetmeyiz. Misal 80 fps'de çok düzgün biçimde işlenir, ama biz 12,5 ms'i algılayamadığımız için yine 40 fps algısı yaşarız. Bunun haricinde monitör 80 fps'yi göstermez, 60 fps gösterir ama bu sefer de diğer kareler üstüste geleceği için yırtılma denen hadise olur vs...

    Sonuç olara 60 fps, 16,6 ms ideal akıcılık durumudur. Ha bu kişiye göre değişir, değişmez; o tartışmanın sonu gelmez. Ama en azından bu değerler, üzerine konuşulabilecek değerlerdir. Büyük eleştiriler getirilmez.


    @Miex arkadaşımızda şöyle tespit koyuyor. @Miex

    quote:

    Orijinalden alıntı: Miex

    Olay şu, videoda işlenen bir grafik yok, banttan okunuyor.

    Oyunlarda grafik işleniyor, her bir pixel işlendiği için ekran kartlarına para veriyoruz değil mi?

    İşte iki kare arasındaki ms farkından dolayı da asla video izlerken ki akıcılığı yakalayamazsın.



    Bende arkadaşlarımızın fikirlerinden haklılık payı bularaktan çözüm aramaya koyuldum. Biliyorum bu ilk kez bulunmuş söylenişmiş bir yöntem değil. Direct 3D overdrive ve nVidia kontrol panelden vsync ile bende denemiştim bunu ama o zaman için ms nin sabitlendiğine bir türlü şahit olmamıştım.

    Sürekli olarak frame time da ki bu düzensizlik arkadaşların da belirttiği gibi oyunun akıcı bir şekilde oynanmasına darbe vuruyor. Ardarda gelen Frame/kare lerin yinelenme süreleri eşit değilse, ister 60FPS ister 120FPS yada 200FPS almanızın hiçbir anlamı olmuyor akıcılık kayboluyor.

    RivaTuner Statistics Server

    Programı MSI Afterburner 3.0.0 Beta 9 ve EVGA Precision X 4.1.0 programıyla beraber geliyor burada bulabilirsiniz yada direkt olarak RTSS Rivatuner Statistics Server Download v5.0.1 indirebilirsiniz.



    Videoda görüleceği üzere Frame Time ve FPS, çift GPU dan dolayı sabit değil ve sürekli değişmekte. Bu frame/kare lerin dengeli olarak ekranda görüntülenmediğine işaret. Yine videoda görüleceği gibi son derece basit bir hareketle Frame Time sabitlemekteyim, ekranda görüntülenen frame/kare ler arasındaki yineleneme gecikmeleri eşitlenmekte ve böylelikle tam anlamıyla video kalitesinde ki akıcılıkta oyunumuzu oynayabilmekteyiz. Her ne kadar örneğini verdiğim videodaki gibi olmasa da şimdiye kadar elde ettiğim en akıcı oyun deneyimi sundu bana.

    Size sözünü ettiğin 60 FPS lik örnek videodaki gibi niye benzer akıcılıkta oyun oynayamıyoruz un cevabını bir yönüyle bulmuş olduk.

    Çektiğim kısa video da akıcılık pek anlaşılmıyor. Bizzat deneyip görüşlerinizi lütfen bu başlıkta bizimle paylaşmaya devam edin! Kullandığınız kartı ve oyunları belirtmeyi unutmayın

    Ben kendimce bir yol izledim. 120 ye set ettim (sistemim bu FPS ye rahat ulaşabildiğinden) Mesela, BF3 te çoğunlukla GTX 690 ile FPS ve ms sabitti ama zaman zaman uzaklara bakınca ve yoğun çatışmalı sahnelerde FPS 120 nin altına, 100 FPS lere düşüyordu. Böyle olunca da ms, 120 kilidinden kurtulduğundan tekrar dengesizleşiyor vede akıcılık falan kalmıyordu.

    Bende ne yaptım! FPS yi mümkün olduğunca 120 FPS de tutmak için "mesh ayarını low" yaptım "4xaa" yı kapattım. Sizde kendi sisteminize göre grafik ayarlarınızı optimize edin. Unutmayın, oyun içinde ne kadar ms yi dengede tutarsak o kadar oyun akıcılığını koruyacaktır. BF3 te uçak çok kullanıyor olabilirsiniz bu sefer mesh ayarını ultra olması gerek tabi. Uçak/Heli. kullanınca sürekli havada olunca da zaten FPS 120 nin altına gelmiyor zaten. Şimdi 120FPS olarak ama 8,3ms sabit frame time/kare aralıkları ile akıcı oyunun tadını çıkarıyorum

    Sizlerde oyuna ve sisteminize göre, gözlem ve deneme-yanılmayla optimum FPS değerini bulup ms ye kilit vurabilirsiniz.


    Herşey burada bitmiyor tabi akıcı oyun oynayabilmek için daha başka yöntemler, sebepler, grafik kartı, sürücüler, oyun optimizasyonu gibi bir çok başlık var. Biz sadece frame time (ms) yi eşitleyerek bir sonuç alabildik. Eminim daha yapacak şeylerimiz vardır. Ama tabi söz sırası sizde


    Bu anlattıklarım ışığında, grafik, oyun ve video teknolojisini bu forum üzerinden tartışmayı toparlayarak cevaplar aramaya devam ediyorum. Meraklı, ilgili ve özellikle BİLGİLİ vede vede AKİL arkadaşlardan katılım bekliyorum. Katılımınız için peşinen teşekkürü borç bilirim

    Dipnot: Özellikle AKİL dedim çünkü ister istemez forum nVidia vs AMD çatışmasına dönüyor. Her ne kadar objektif bakmaya çalışsam da bazen öyle atgözlüklü arkadaşlarımız deli edercesine/inadına fanatiklik yapmaları, bende de ister istemez bu sabit fikirli, katkı sunmaktan çok fanatizm yapmak için cevap yazanlara karşı karşılık vermek dürtüsüne yol açıyor, onları kendi silahıyla vurup deli etmek için zaman zaman şeytana uyduğum oluyor (deliyle deli olcan) AMD ile FPS yönünden bir sıkıntı olduğundan dallandırıp budaklandırdım burada. Arkadaşlarda bu marka kart sahibi olduklarından savunma içgüdüsü duymaları son derece normaldi fakat illa o markayı kullanıyoruz diye at gözlüğü takmamak lazım. Söz konusu nVidia olduğunda da biz atgözlüklü bakışları oraya çevirmesi de biliriz. Bir kez daha ricam bu hususta hassas olunması.
    quote:

    M@U

    Ekran kartının 80 fps basabilmesi için 12,5 ms aralıklarla ekrana kare basması gerekir. Ama derseniz ki 21 ms görünüyor, o zaman nasıl oluyor bu?

    80 fps'yi sabit alalım, daha anlaşılır olur. 1 dk boyunca 80 fps aldığımız bir bölüm geliyor ekrana. Ancak 21 ms değeri görüyoruz. Bu demektir ki; ilk kare basıldıktan 21 ms sonra ikinci kare basılmış, üçüncü kare ise 4 ms sonra basılmış! İşte mesele tam olarak bu. Normal bir insan, 4 ms'lik farkı algılayamaz. Yani siz üçüncü kareyi farketmeden, direk olarak dördüncü kareyi algılayacaksınız. Bunun sebebi ise dördüncü karenin, üçüncü kareden 21 ms sonra çizilecek olması.

    Yani şekil ile ifade edecek olursak: 1---------------------2----3---------------------4----5---------------------6----7---------------------8----9--

    Normal şartlar altında sizin göreceğiniz kareler "1, 2, 4, 6, 8" şeklinde gider. "3, 5, 7, 9" gibi kısa aralıklarla çizilen kareleri görmezsiniz. Bu nedenle de aldığınız kare/aralık durumu 25 ms'e çıkar. O da 80 fps yerine 40 fps algılamaktır.

    Bu durumu düzeltmek için hem donanım üreticileri hem de oyun geliştiriciler, bazı yöntemler geliştiriyorlar. Ama onlarda da farklı sorunlar çıkıyor. Misal, yüksek fps'de zaten göz algımız yetişmediği için akıcılık hissetmeyiz. Misal 80 fps'de çok düzgün biçimde işlenir, ama biz 12,5 ms'i algılayamadığımız için yine 40 fps algısı yaşarız. Bunun haricinde monitör 80 fps'yi göstermez, 60 fps gösterir ama bu sefer de diğer kareler üstüste geleceği için yırtılma denen hadise olur vs...

    Sonuç olara 60 fps, 16,6 ms ideal akıcılık durumudur. Ha bu kişiye göre değişir, değişmez; o tartışmanın sonu gelmez. Ama en azından bu değerler, üzerine konuşulabilecek değerlerdir. Büyük eleştiriler getirilmez.


    frame time ile alakalı konu linki:http://forum.donanimhaber.com/m_71653145/tm.htm

    bu arada @turbo-powwer hocam yukarıdaki konuya ingilizcesi sizin kadar iyi olmayan bizler için türkçe ayrıntılı şekilde konuyu açıklayacağınızı söylemiştiniz hala bekliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fire.Sword

    quote:

    M@U

    Ekran kartının 80 fps basabilmesi için 12,5 ms aralıklarla ekrana kare basması gerekir. Ama derseniz ki 21 ms görünüyor, o zaman nasıl oluyor bu?

    80 fps'yi sabit alalım, daha anlaşılır olur. 1 dk boyunca 80 fps aldığımız bir bölüm geliyor ekrana. Ancak 21 ms değeri görüyoruz. Bu demektir ki; ilk kare basıldıktan 21 ms sonra ikinci kare basılmış, üçüncü kare ise 4 ms sonra basılmış! İşte mesele tam olarak bu. Normal bir insan, 4 ms'lik farkı algılayamaz. Yani siz üçüncü kareyi farketmeden, direk olarak dördüncü kareyi algılayacaksınız. Bunun sebebi ise dördüncü karenin, üçüncü kareden 21 ms sonra çizilecek olması.

    Yani şekil ile ifade edecek olursak: 1---------------------2----3---------------------4----5---------------------6----7---------------------8----9--

    Normal şartlar altında sizin göreceğiniz kareler "1, 2, 4, 6, 8" şeklinde gider. "3, 5, 7, 9" gibi kısa aralıklarla çizilen kareleri görmezsiniz. Bu nedenle de aldığınız kare/aralık durumu 25 ms'e çıkar. O da 80 fps yerine 40 fps algılamaktır.

    Bu durumu düzeltmek için hem donanım üreticileri hem de oyun geliştiriciler, bazı yöntemler geliştiriyorlar. Ama onlarda da farklı sorunlar çıkıyor. Misal, yüksek fps'de zaten göz algımız yetişmediği için akıcılık hissetmeyiz. Misal 80 fps'de çok düzgün biçimde işlenir, ama biz 12,5 ms'i algılayamadığımız için yine 40 fps algısı yaşarız. Bunun haricinde monitör 80 fps'yi göstermez, 60 fps gösterir ama bu sefer de diğer kareler üstüste geleceği için yırtılma denen hadise olur vs...

    Sonuç olara 60 fps, 16,6 ms ideal akıcılık durumudur. Ha bu kişiye göre değişir, değişmez; o tartışmanın sonu gelmez. Ama en azından bu değerler, üzerine konuşulabilecek değerlerdir. Büyük eleştiriler getirilmez.


    frame time ile alakalı konu linki:http://forum.donanimhaber.com/m_71653145/tm.htm

    bu arada @turbo-powwer hocam yukarıdaki konuya ingilizcesi sizin kadar iyi olmayan bizler için türkçe ayrıntılı şekilde konuyu açıklayacağınızı söylemiştiniz hala bekliyorum

    Affınıza sığınıyorum bir türlü vakit bulamıyorum , bu günde doğum günüm girip foruma bakayım dedim dayanamayıp link gösterdim ama merak etmeyin ilk sizin haberiniz alacak bu konuyla ilgili yazımdan




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbo-powwer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fire.Sword

    frame time ile alakalı konu linki:http://forum.donanimhaber.com/m_71653145/tm.htm

    bu arada @turbo-powwer hocam yukarıdaki konuya ingilizcesi sizin kadar iyi olmayan bizler için türkçe ayrıntılı şekilde konuyu açıklayacağınızı söylemiştiniz hala bekliyorum

    Affınıza sığınıyorum bir türlü vakit bulamıyorum , bu günde doğum günüm girip foruma bakayım dedim dayanamayıp link gösterdim ama merak etmeyin ilk sizin haberiniz alacak bu konuyla ilgili yazımdan

    Doğum gününüz kutlu olsun hocam, nice senelere inşallah. Canınızı sıkmayın, ne zaman vakit bulursanız biz hep burdayız zaten acelemiz yok




  • tekekkürler. anlattıklarınızla olay kafamda şekillendi verdiğiniz DH linktede faydalı şeyler buldum

    http://forum.donanimhaber.com/m_71653145/tm.htm

    Benim için çok faydalı bir başlık oldu bu yaaa. Süpersinizzz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 26 Şubat 2013; 18:56:18 >
  • Arkadaşlar, akıcılık konusunda size bir örnek video paylaşmak istiyorum.



    videonun spesifikasyonu:

     Oyunlarda Video Kalitesinde Akıcı Oyun Deneyimi

    Bu her ne kadar video olsada, akıcılık olarak hissetiğim duyguyu, BF3 te ben 120FPS yi sağlasam bile videodaki akıcılık duygusunu hissedemiyorum/bulamıyorum. Bırakın 120hz bir monitörü, 60hz te de aynı akıcılığı algılayabiliyorum bu videoda.

    Buradaki büyü, sır, olay ne?? Büyük soru bu!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Arkadaşlar, akıcılık konusunda size bir örnek video paylaşmak istiyorum.

    http://www.battlefield.com/battlefield3/videos/battlefield-3-premium-edition-announcement-trailer

    videonun spesifikasyonu:

     Oyunlarda Video Kalitesinde Akıcı Oyun Deneyimi

    Bu her ne kadar video olsada, akıcılık olarak hissetiğim duyguyu, BF3 te ben 120FPS yi sağlasam bile videodaki akıcılık duygusunu hissedemiyorum/bulamıyorum. Bırakın 120hz bir monitörü, 60hz te de aynı akıcılığı algılayabiliyorum bu videoda.

    Buradaki büyü, sır, olay ne?? Büyük soru bu!


    Büyük soru şu, videoda işlenen bir grafik yok, banttan okunuyor.

    Oyunlarda grafik işleniyor, her bir pixel işlendiği için ekran kartlarına para veriyoruz değil mi?

    İşte iki kare arasındaki ms farkından dolayı da asla video izlerkenki akıcılığı yakalayamazsın.




  • 60 frames/second gösterilen bir video 60hz deki bir monitörde bu akıcı diye tabir etmek zorunda kaldığım görüntüyü nasıl verebiliyor? Bunun teknik olarak işleyişini anlamak/bilmek istiyorum.

    200hz işleme yapabilen LCD televizyonlarda da benzer etkiyi alabiliyoruz değil mi? (motion flow) Bu işlemi frameler arasına işlem gücü kullanarak ek framler koyarak yapıyor LCD tv öyle değil mi? 30 frames/second bir videoyu LCD nin bu işleme özelliğiyle 60 frames/second gibi izliyoruz.

    örnek verdiğim videoyu böyle bir işleme tabi tutmadan vede 60hz lik bir monitörde nasıl bu etkiyi alabiliyoruz? bitrate !


    "İşte iki kare arasındaki ms farkından dolayı da asla video izlerkenki akıcılığı yakalayamazsın" gibi düz yanıtlar almak istemiyorum. akıcılığı yakalayamadığımız zaten ortada. Nedenini niçinini teknolosini sorgulamak ve bilmek istiyorum. Bu bahsettiğiniz ms farkı kaç? ne olmalı ki bu akıcılığa ulaşalım "0" mı? mesela..

    60 frames/second lık videolar



    30 frames/second lık video
    http://www.youtube.com/watch?v=kN_WeA-jnQg

    60- 30 frames/second videoları baktığımızda fark açık. ben 120FPS yakaladığımda 60 frames/second yaklaşır gibi olsamda tam anlamıyla olmuyor. belki 300FPS lerde bu etkiyi alırız bilmiyorum.

    Aslında hepizin arzuladığı 60 frames/second videodaki akıcılıkta oyun oynayabilmek için değil mi? Buna yüksek fps değerleri elde ederek ulaşmaya çalışıyoruz. 120hz led kullanıyor 120FPS korumaya çalışıyorum.. diğer yandan 240hz led ler gelsede daha akıcı oyun oynamaya yaklaşsak diye bekliyorum. (daha düşük tepki süreli)

    Bu anlattıklarım ışığında, grafik ve video teknolojisini bu forum üzerinden tartışmaya açarak sorgulamada bulunup cevaplar arıyorum. Bilgili ve ilgili arkadaşlardan katılım bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 27 Şubat 2013; 13:38:53 >




  • Konu hakkına paylaşımda bulunacak kimse yok mu forumda acaba?
  • çoklu gpuda tek gpu'ya göre gecikme olduğu doğru tabi birde şöyle bir durum var iki düzen olsun; ilk düzende fps düşük(30fps) ama gecikmede az. ikincide fps yüksek(55-60fps) gecikme biraz daha fazla ise tercihimi ikinciden yana kullanırdım ki zaten öyle oldu
  • evet, bende 2.tercihi yaptım 120fps için

    BF3 te 120 fps almama rağmen, örneğini verdiğim 60fps lik videodaki akıcılık yine yok! neden?

    1sn=1000ms

    1000/60fps=16,6ms
    1000/120fps=8,3ms

    1000/500fps=2ms yada 1000/1000fps=1ms mi olmalıki o videodaki akıcılıkta oyun oynayabilelim? Bunu öğrenmek istiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    evet, bende 2.tercihi yaptım 120fps için

    BF3 te 120 fps almama rağmen, örneğini verdiğim 60fps lik videodaki akıcılık yine yok! neden?

    1sn=1000ms

    1000/60fps=16,6ms
    1000/120fps=8,3ms

    1000/500fps=2ms yada 1000/1000fps=1ms mi olmalıki o videodaki akıcılıkta oyun oynayabilelim? Bunu öğrenmek istiyorum

    Cevabı basit o videoda hızlandırma yapılmış yani 1x te oynatılan video 1.2 yada 1.3x gibi bir hızda oynatılmış




  • cidden mi? bana pekte öyle gelmedi. eve gidince tekrar bir kontrol eder, o gözle bakarım..
  • dostum 60fps örnek verdiğim videoyu izleyince ne hissediyorsun? bunu nasıl olduğunu düşünüyorsun?

    ben videodaki 60 fps yi görünce, BF3 te 120fps almamın bir kandırmaca olduğunu düşünmeye başladım. bunlardan yola çıkarak sorulara cevap aramaktayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svideoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    evet, bende 2.tercihi yaptım 120fps için

    BF3 te 120 fps almama rağmen, örneğini verdiğim 60fps lik videodaki akıcılık yine yok! neden?

    1sn=1000ms

    1000/60fps=16,6ms
    1000/120fps=8,3ms

    1000/500fps=2ms yada 1000/1000fps=1ms mi olmalıki o videodaki akıcılıkta oyun oynayabilelim? Bunu öğrenmek istiyorum

    Cevabı basit o videoda hızlandırma yapılmış yani 1x te oynatılan video 1.2 yada 1.3x gibi bir hızda oynatılmış

    Evet dostum. az önce 30fps deki örnek verdiğim videoyu vlc player ile x1.5 ve x2 hızında oynattım. 30fps önce 45fps ve daha sonra 60fps ye çıktı. 60fps lik orijinal videolardaki gibi akıcı oldu. bunda haklısın bak. tabi hızlı çekim olarak.

    60fps örneği verdiğim videolar hızlı çekim değil 60fps lik videodur. büyük ihtimal motion flow tekniği ile araya frame eklemeleriyle bu etki yaratılmış. Bu demek oluyor ki oyunda bizde gerçekten 60FPS alabilsek böyle akıcılık yakalayabileceğiz. Böyle düşünmek doğru olur mu?

    Hatta 30fps lik videoyu x4 oynatıp gerçek 120FPS nasıl oluyormuş onu da görmüş oldum (60fpslik videoyu x2 oynakmak 120fps için daha mantıklı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 27 Şubat 2013; 18:39:57 >




  • motion plus yada motion flow teknikleriyle o akıcılık sağlanıyor bana kalırsa
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.